Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

pre, Ty piszesz o termostacie. Mi chodzilo o czujnik G62

aj widzisz, miesza mi już się. Gadata i gadata. A to G2, a to G62, a to termostat :lol:

059 919 501 A (kolor zielony), może być też czarny (ale inny numer)

Taki czujnik jest w AJM-e wiec dlaczego Murzyn (patrz niżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dora panowie....hamujemy troche bajere ;)

wyjalem ten czujnik i 2 sprawy trocghe dziwne....

1czujnik jest 2 pinowy :roll: kupilem 4, wiec musze wymienic, ale nikt nie wie jakie jest oznaczenie tego 2pinowego

2.wogole sie plyn nie wylal :roll:

[ Dodano: 22-12-2006, 17:40 ]

dodam jeszcze ze jak sie porzadie zagrzeje to trzyma to 89-91C

wyskakuje mi blad

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-00 - -

wiec jak sie nie myle, to wlasnie ten g62 jest do wymiany

pisze o 2 pinowym - niby gdzie ten czujnik jest?

G62 to czujnik wyżej wspomniany - czteropinowy zielony

A co do błędu - może oznaczać zwyczajne przetarcie przewodu.

Murzyn naprawdę nie miałeś tam wtyczki pod czujnik 4 pinowy a z wiązką nie było coś kombinowane?

[ Dodano: 02-01-2007, 14:26 ]

nawiązanie do tematu

panowie ja już z tymi wskazaniami walczę długo i w końcu doszedłem do konkluzji że walnięty czujnik temp., po podpięciu do kompa wywala bład czujnika temp. tj. błąd sygnału czujnika temp. na kodzie 51 wyświetla mi magiczne 90 no i diagnoza walniety czujnik.Na blacie mam 70-75 C i myślałem że to przez walnięty czujnik

Czytając posty gdzie niby to kod 49 jest od temp. silnika to już zgłupiałem sprawdziłem go i idealnie pokrywa sie z wskazaniami na blacie około 75 C po jeżdzie około 9 km i załączonym ogrzewaniu i temp. otoczenia nie wiem ale zimno bo to było o 6 rano dzisiaj po nocce w pracy gdzie stał cały czas na dworze.

No i co termostat czy czujnik, ja chyba nadal obstawiam czujnik bo wywala błąd na kompie i jeśli on jest uszkodzony to na kodzie 49 też będzie pokazywał błędną temp.

Vaga nie mam ale jak pamiętam to po podłaczeniu do kompa innego wskazywał 80 coś tam stopni.

Jesli chodzi czujnik temp. to są dwa w jednym adadur to opisywał http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3319 , są cztery styki dwa dla Kompa i dwa dla wskazników analogowych na blacie pomierzyłem je omomierzem i rzeczywiście styki od analogu bzdury wskazują.

no i wczoraj wieczorem wymieniłem czujnik temperatury (poparzyłem sobie paluszki i narobiłem bałaganu w garażu bo nie mogłem doczekać się efektu zmiany i wymieniałem na goracym płynie :D ) był pęknięty :559: , ale od początku mam fabrycznie czujnik czteropinowy niebieski, w ASO Audi/VW w Etce do mojego auta jak najbardziej widnieje niebieski a jak się okazuje Niemcy produkują już tylko zielony i taki oferują w ASO pomimo że opisany jest jako niebieski normalnie Daltoniści :D , wczesniej byłem w sklepie gdzie gościu dawał mi za 70 pln też zielony fitmy EPS i powiedział to samo że ten niebieki odpowiada teraz zielonemu jakoś mi się wierzyć nie chciało i dlatego wylądowałem w ASO gdzie ten ori jest za 100 pln no i wiadomo wybrałem ori bo na sam wygląd był solidnieszy i tylko 30 pln drozszy no i też zielony.

Po wymianie temp. na blacie upragnione 90 °C :P . ale dalej nie halo bo na kanale 49 klimatronika max. 85 uzyskuję i to jak stoję na światłach. Poza tym rownież na blacie temp skacze pomiędzy 80 a 90 jak przyspieszam to temp. lekko spada na blacie i kanale 49 tj. na blacie do 80 ale zaraz sie podnosi z powrotem do 90 a na klimatroniku do 81, 82 . Na mój rozum jak jedzie się szybciej to zimne powietrze szybciej schładza chłodnice i ztąd te wachania temp. bo jak zwolnię to po chwili rośnie. Reasumując na blacie mam 90 a na kanale 49 średnio od 80 do max 85. Mysle że to już koniec mojego starcia z temp. no bo dla 3, 4 stopni nie będę wywalał fabrycznego termostatu choć ciekawi mnie jak by było z nowym i jaka temp. mi VAG by teraz pokazał no ale go nie mam :566: moze w marcu na urodzinkach sie dowiem :) sorki za taaak długi post i proszę kogoś mądrego o autopsję tego przypadku czy wszystko jest OK :P;)

Tu też pewna niejasność bo temperatura silnika w klimatroniku jest na pozycji 51

[ Dodano: 02-01-2007, 14:37 ]

Ogólnie jeśli temp. nam się waha w róznywch warunkach jazdy to najprawdopodobniej termostat jeśli zle wskazuje lub są rozbierzności ale wartości są stałe to najprawdopodobniej czujnik. jakie graty kupować najlepiej oryginały to TDIki fiksują pod tym względem stąd też wiele postów na te tematy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer sie zgadza (takie też w AJMie siedzi) - ważne by był bez literki C na końcu, a oring do tego masz: numer 059121119

No zdradź cenę i źródło może ktoś skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adadur, cena jest jak byk napisana : 74,61 zł. Na pierwszym zdjęciu, no chyba że zdeniu połozył fakturke od czegoś innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurna tam sie przyglądałem ;) :diabel:

:622:

zdeniu, jak będziesz wyjmował termostat to wrzuć fotkę starego bo ja wymieniłem i stary był org. ale bez tego ostatniego grzybka. Czyżby odpadł i gdzieś siedzi czy stare były bez tego.

Obrazek

musiałeś gdzieś na wybojach zgubić :619:

ten grzybek musi być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten grzybek musi być

Ale w intercarsie oglądałem dwa i były bez tego grzybka:

A dobry zamiennik dali ci do łapek czy pierwszy lepszy albo uniwersalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ostatniej chwili:

U kolegi w AAH (2,8 V6 benz) założyliśmy Wahlera (uparł się bo 50% tańszy), temp nie spada poniżej 95 st C. :( (stary 13-letni trzymał 85 st C, po wymianie płynu umarł).

Za chwilę jadę zmienić w 1Z Wahlera, który od prawie 2 lat niedogrzewa mi silnika (81 st C), na oryginał. Wieczorem juz będę mógł opisać efekty.

PS: w 1Z i AFN`ku są identyczne termostaty i oringi gdyby ktoś nie wiedział ;)

Edit: niestety w B4 mam problem z czujnikiem lub instalacją - po wymianie termostatu nic się nie zmieniło. Wahler w tym przypadku się obronił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobry zamiennik dali ci do łapek czy pierwszy lepszy albo uniwersalny?

Patrzyłem przez katalog on-line.

[ Dodano: 15-01-2007, 09:33 ]

Patrzyłem jeszcze na fota.pl i zauważyłem, że do ADR są bez grzybka a do AFN są właśnie z tym grzybkiem. Ciekawe dlaczego?

Ja założyłem do swojego ADR'a uniwersalny za 15zł :P z grzybkiem i trzyma równo 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już nie wiem jaki mam kupić do ADR czy ori czy uniwersalny. Mój termostat jest chyba całkowicie padnięty bo na kanale 51 na trasie pokazuje mi cały czas 66-67 st.C i tak samo na blacie. Jak stoje dłuższy czas to mi pomalutku rośnie temperatura a jak tylko przejade z 2 km to znowu 66-67st. A może to wina czujnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wmieniłem na ori i tera jest wszystko w porządku, nie bede oszczedzał bo w 2.5 tdi v6 z wymianą termostatu jest bardzo dużo roboty, pół rozrządu trzeba rozebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...