Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik do wymiany , albo urwany przewód do czujnika. Błąd G62 wywaliló mi dopiero gdy odpiąłem fizycznie czujnik, na odpietym czujniku bład nie dał się wykasować

blad dalo sie skasowac...ehh to musze zamowic. Termostat i tak kupiony to (mam nadzie ze jutro juz bedzie w aucie)to nie zaszkodzi

Czyli pewnie czujnik odłaczał się sporadycznie, lub tracił swoje właściwości - również sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik do wymiany , albo urwany przewód do czujnika. Błąd G62 wywaliló mi dopiero gdy odpiąłem fizycznie czujnik, na odpietym czujniku bład nie dał się wykasować

blad dalo sie skasowac...ehh to musze zamowic. Termostat i tak kupiony to (mam nadzie ze jutro juz bedzie w aucie)to nie zaszkodzi

jak będziesz miał wymieniany termostat to będziesz mial spuszczany płyn i to najlepsza okazja do wymiany czujnika temp. na sucho :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1og5.th.jpg

spuścić płyn chłodzący

wykręć śruby mocujące 1 z 2 (krociec)

zobaczysz wtedy termostat 4

obróć wtedy termostat o ćwierć obrotu w lewo, wtedy możesz go wyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja z dzisiejszej wymiany termostatu. Fotki zamieszczam poniżej , myślę że są tak sugerstywne, że mój komentarz będzie skromny :twisted:

Fotostyry - wymiana termostatu w AFN + pomiary temperatury

Powiem krótko:

Temperatura na szafie 90 st C i stoi dęba, temp na VAG waha się od 91,5 do 98 st C , w kanale 49 na klimatroniku temperatura waha się od 92 do 96 st C. (Podejrzewam nietolerancję wskazań czujnika temp G62).

Przy okazji pomierzyłem sobie dawki korygujące i co mi wyszło ?

Przed wymianą wahały się od 1.00 na pierwszym cylindrze do 2.1 na 3-cim, a teraz na wszystkich cylindrach po 1,4 do 1,6 ... czyli dogrzany silnik jest szczęśliwszy ... :mrgreen: Mało tego - dawki się równomiernie rozłozyły po cylindrach , silnik trochę mniej się telepie.

Za chwilę wrzuce logi z kanału 003 i 011 , tutaj też będzie ciekawie ... ;)

Dziękuję za uwagę i zyćzę innym powodzenia przy rezaniu.

PS: do wymiany termostatu będziecie potrzebowali:

- przyrząd do zaciskania opasek zamozaciskowych lub duuże kombinerki

- klucz 10 nasadowy

- wkrętak krzyżakowy średni

- wkrętak płaski średni

- klucz imbusowy rozmiar 6

- 2 Żubry :mrgreen:

- kolegę ktory pomoże trzymac kuwetę na płyn i będzie podawał Zubra :twisted:

PS2: termostat oryginalny :!: zakupiony w ASO. Koszt termostatu : 85 zł + 5 zł oring (cena brutto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja z dzisiejszej wymiany termostatu. Fotki zamieszczam poniżej , myślę że są tak sugerstywne, że mój komentarz będzie skromny :twisted:

Fotostyry - wymiana termostatu w AFN + pomiary temperatury

Powiem krótko:

Temperatura na szafie 90 st C i stoi dęba, temp na VAG waha się od 91,5 do 98 st C , w kanale 49 na klimatroniku temperatura waha się od 92 do 96 st C.

Przy okazji pomierzyłem sobie dawki korygujące i co mi wyszło ?

Przed wymianą wahały się od 1.00 na pierwszym cylindrze do 2.1 na 3-cim, a teraz na wszystkich cylindrach po 1,4 do 1,6 ... czyli dogrzany silnik jest szczęśliwszy ... :mrgreen: Mało tego - dawki się równomiernie rozłozyły po cylindrach , silnik trochę mniej się telepie.

Za chwilę wrzuce logi z kanału 003 i 011 , tutaj też będzie ciekawie ... ;)

Dziękuję za uwagę i zyćzę innym powodzenia przy rezaniu.

PS: do wymiany termostatu będziecie potrzebowali:

- przyrząd do zaciskania opasek zamozaciskowych lub duuże kombinerki

- klucz 10 nasadowy

- wkrętak krzyżakowy średni

- wkrętak płaski średni

- 2 Żubry :mrgreen:

- kolegę ktory pomoże trzymac kuwetę na płyn i będzie podawał Zubra :twisted:

a nie mowilem ... ;-) (dogrzany TDI to zdrowy TDI :twisted: )

link do fotostory nie dziala .... a jak juz zacznie to wklej go do dzialu "Warsztat" napewno przyda sie innym ..... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja z dzisiejszej wymiany termostatu. Fotki zamieszczam poniżej , myślę że są tak sugerstywne, że mój komentarz będzie skromny :twisted:

Fotostyry - wymiana termostatu w AFN + pomiary temperatury

Powiem krótko:

Temperatura na szafie 90 st C i stoi dęba, temp na VAG waha się od 91,5 do 98 st C , w kanale 49 na klimatroniku temperatura waha się od 92 do 96 st C.

Przy okazji pomierzyłem sobie dawki korygujące i co mi wyszło ?

Przed wymianą wahały się od 1.00 na pierwszym cylindrze do 2.1 na 3-cim, a teraz na wszystkich cylindrach po 1,4 do 1,6 ... czyli dogrzany silnik jest szczęśliwszy ... :mrgreen: Mało tego - dawki się równomiernie rozłozyły po cylindrach , silnik trochę mniej się telepie.

Za chwilę wrzuce logi z kanału 003 i 011 , tutaj też będzie ciekawie ... ;)

Dziękuję za uwagę i zyćzę innym powodzenia przy rezaniu.

PS: do wymiany termostatu będziecie potrzebowali:

- przyrząd do zaciskania opasek zamozaciskowych lub duuże kombinerki

- klucz 10 nasadowy

- wkrętak krzyżakowy średni

- wkrętak płaski średni

- 2 Żubry :mrgreen:

- kolegę ktory pomoże trzymac kuwetę na płyn i będzie podawał Zubra :twisted:

a nie mowilem ... ;-) (dogrzany TDI to zdrowy TDI :twisted: )

link do fotostory nie dziala .... a jak juz zacznie to wklej go do dzialu "Warsztat" napewno przyda sie innym ..... :cool:

Już działa, mea culpa :mrgreen:

Możesz wkleić do warsztatu :wink:

[ Dodano: 20-12-2006, 15:04 ]

Logi:

Lmm

Turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uścić płyn chłodzący

wykręć śruby mocujące 1 z 2 (krociec)

zobaczysz wtedy termostat 4

obróć wtedy termostat o ćwierć obrotu w lewo, wtedy możesz go wyjąć

numer : 059 919 501 A

pre, Ty piszesz o termostacie. Mi chodzilo o czujnik G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja przy wymianie rozrzadu profilaktycznie tez wymienie termostat, co by spac spokojnie.

baskecior, co tam za lag sie wdal w doladowaniu :?:

Czyzby przytarte kierownice :?:

Znajac Twoj styl jazdy to cos dziwne, zeby tak bylo. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikuś ... lag się zmniejszył jak się silnik rozgrzał, wcześniej pompował do prawie 2,3 BAR, nie jest źle.

Przyznam się bez bicia że w A4 uprawiam PSJ ... nie wiem dlaczego. :twisted:

Niemniej , następnym etapem rezanka przy A4 będziw wywalenie kata i wyczyszczenie kierownic w turbinie, oczywiście będzie fotostory :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej , następnym etapem rezanka przy A4 będziw wywalenie kata i wyczyszczenie kierownic w turbinie, oczywiście będzie fotostory :mrgreen: :wink:

baskecior, jak masz dobrego tlumikarza to moze i ja bym podjechal. Bo nie chce miec roboty zrobionej na odpierd.....

Co do turbiny to uwazaj na 3 srubki torx wewnatrz turbiny, sa strasznei zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej , następnym etapem rezanka przy A4 będziw wywalenie kata i wyczyszczenie kierownic w turbinie, oczywiście będzie fotostory :mrgreen: :wink:

baskecior, jak masz dobrego tlumikarza to moze i ja bym podjechal. Bo nie chce miec roboty zrobionej na odpierd.....

Co do turbiny to uwazaj na 3 srubki torx wewnatrz turbiny, sa strasznei zapieczone.

Dzięki, wywalać kata będę pewnie sam z kolegą , bez jego rozcinania ... młotek , pręt i wybijamy :twisted:

Trzeba oczywiscie zdjąć wydech, ale lepsze to niż cięcie oryginalnego wydechu by OOOO. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wywalać kata będę pewnie sam z kolegą , bez jego rozcinania ... młotek , pręt i wybijamy

hmm, a nie lepszy efekt bedzie jak wspawasz zwykla kwasówke??

PS. pomysl ciekawy warty rozwazenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baskecior, tez o tym myslalem ale obawiam sie, ze dzwiek moze mi sie nie spodobac i do tego za wklad niezle placa.

Ja chcialem zeby mi ktos obciol kolnierze i dorobil cala rure od turbulum az do pierwszego laczenia.

Tylko, ze u nas sa tak katy, ze nie jest to latwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś ciekaw dźwięku pustej puchy po wywalonym kacie - zapraszam na ranke z moim 1Z`tem ... :twisted:

Wrażenia - bezcenne :mrgreen:

PS: właśnie odbyłem test AFN`kiem ... po 7 km na szafie 90 st C (temp otoczenia +5 st C). Na szafie cały czas 90 st C, kanał 49: 91 st C , po zatrzymaniu skoczyło do 94 st C. Testowałem na dystansie 24 km, z czego pierwsze 24 km stylem PSJ , a kolejne "po mojemu" :twisted: Nie wyszedłem poza 95 st C w kanale 49w czasie jazdy (" po mojemu").

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre, Ty piszesz o termostacie. Mi chodzilo o czujnik G62

aj widzisz, miesza mi już się. Gadata i gadata. A to G2, a to G62, a to termostat :lol:

059 919 501 A (kolor zielony), może być też czarny (ale inny numer)

http://moto.allegro.pl/item151467661_oryginalny_czujnik_temperatury_wody_vw_seat_skoda.html

http://moto.allegro.pl/item150030757_czujnik_temperatury_vw_skoda_seat_nowy_oryginalny.html

151467661yf0.th.jpg

Umiejscowienie :

1je2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...