Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki, proszę o ocenę tego:

Do pracy mam jakieś 5 km.

Rano przed odpaleniem (temp. na zewnątrz +2)

kanał 49 - pokazuje 30 st.C

kanał 51 - 27 st.C

potem obie temperatury sukcesywnie rosną - ta z kanału 51 szybciej

po 3 km na kanale 51 mam 90 st. C, a na 49 - 63st.C

Jak temperatura z kanału 51 osiągnie 90 to stoi jak drut i nie rusza się.

Ta z 49 zdążyła mi po 5 km wzrosnąć do 70 st.C (na blacie też miałem 70 w tym momencie).

No i niestety zakończyłem jazdę.

Proszę, powiedzcie mi co jest nie tak.

49 to jest temperatura płynu chłodzącego jednak i mam termostat do wymiany?

P.S. Zapomniałem napisać, ze temp. na blacie nigdy nie przekracza mi osiemdziesięciu paru stopni (paru oznacza do 3 ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baskecior, co tam za lag sie wdal w doladowaniu :?:

Czyzby przytarte kierownice :?:

co do delikatnego laga u basketa ... to ogladałem juz dosyc sporo logów z 11-tki w AFN-nie i w sporej czesci wlasnie w tym przedziale wystepuje lag .... :roll: ...nawet u osób które nie uprawiaja PSJ-ta ..... :twisted: (ae to takie małe OT nie zwiazane z tematem ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, proszę o ocenę tego:

Do pracy mam jakieś 5 km.

Rano przed odpaleniem (temp. na zewnątrz +2)

kanał 49 - pokazuje 30 st.C

kanał 51 - 27 st.C

potem obie temperatury sukcesywnie rosną - ta z kanału 51 szybciej

po 3 km na kanale 51 mam 90 st. C, a na 49 - 63st.C

Jak temperatura z kanału 51 osiągnie 90 to stoi jak drut i nie rusza się.

Ta z 49 zdążyła mi po 5 km wzrosnąć do 70 st.C (na blacie też miałem 70 w tym momencie).

No i niestety zakończyłem jazdę.

Proszę, powiedzcie mi co jest nie tak.

49 to jest temperatura płynu chłodzącego jednak i mam termostat do wymiany?

P.S. Zapomniałem napisać, ze temp. na blacie nigdy nie przekracza mi osiemdziesięciu paru stopni (paru oznacza do 3 ;) )

5 km to za mało aby nagrzać TDI do 90 st C. Jeśli po 10 km nagrzewa się do 90 st C - jest ok, jeśli niedogrzewa się po ok 10 km do 90 st C - pewnikiem termostat.

PS: nie bierz pod uwage wskazań kanału 51 - liczy się tylko 49 :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj na probe sprawdzilem kanal 49 i po okolo 10 km pokazywal 83-84 st C pozniej raczej nie chcial isc wyzej no chyba ze w korku ale przestalem sprawdzac a na blacie pokazuje od zawsze 90 st C.na zewnatrz oscylowalo kolo 0 st C wiec moze 12-15 km to za malo zeby doszedl do 90 stC zobacze na dluzszej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj na probe sprawdzilem kanal 49 i po okolo 10 km pokazywal 83-84 st C pozniej raczej nie chcial isc wyzej no chyba ze w korku ale przestalem sprawdzac a na blacie pokazuje od zawsze 90 st C.na zewnatrz oscylowalo kolo 0 st C wiec moze 12-15 km to za malo zeby doszedl do 90 stC zobacze na dluzszej trasie

Wskaźnik na szafie prawdopodobnie ma elektroniczny moduł zatrzasku - jak raz złapie 90 st C tak pokazuje 90 choćby temp wahała się od 80 - 98 st C (przeprowadziłem dziś testy na VAG`u i teraz jestem pewien).

Druga sprawa - szybkość nagrzewania się silnika zalezy od stylu jazdy - jeśli toczysz się w korku - zapomnij o szybkim nagrzaniu się AFN`a w warunkach zimowych, pojedziesz szybciej - od razu temperatura skoczy w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na szafie prawdopodobnie ma elektroniczny moduł zatrzasku - jak raz złapie 90 st C tak pokazuje 90 choćby temp wahała się od 80 - 98 st C (przeprowadziłem dziś testy na VAG`u i teraz jestem pewien).

u mnie jak mialem walniety termostat to raz wskazówka pokazywało 90 a zaraz opadała 2-3 mm w dól.... (analogicznie na Vagu wartości to 85 st C do 78 st C ) wiec chyba nie ma czegos takiego jak opisujesz :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

wskaźnik temp. na liczniku jest tak skonstruowany, że nie pokazuje drobnych drgań temperatury (1-10°). Przyczyna prosta, po co denerować kierowcę poruszającą się non stop wskazówką, jeszcze pomyśli sobie, że to jakaś awaria i będą kłopoty. Czyż nie pięknie wygląda stojąca jak słup na 90° wskazkówka? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na szafie prawdopodobnie ma elektroniczny moduł zatrzasku - jak raz złapie 90 st C tak pokazuje 90 choćby temp wahała się od 80 - 98 st C (przeprowadziłem dziś testy na VAG`u i teraz jestem pewien).

u mnie jak mialem walniety termostat to raz wskazówka pokazywało 90 a zaraz opadała 2-3 mm w dól.... (analogicznie na Vagu wartości to 85 st C do 78 st C ) wiec chyba nie ma czegos takiego jak opisujesz :roll:

Pamiętaj , że twoje autko jest po liftingu - masz inne liczniki. :wink: Poza tym dodałem słowo "prawdopodobnie" - ponieważ powyzszy opis umieściłem na podstawie moich pobserwacji, czekam na wypowiedzi innych osób posiadajacych identyczne autko jak ja :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz w drodze z pracy. Trasa ta sama, ale jazda już zabrała 25 minut w tym trochę podjeżdżania w korku.

Sytuacja taka, że na 51 - rośnie do 90 i stoi

na 49 rośnie do 71 i stoi - nie chce dygnąć ni chu chu.

Obstawiam termostat. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na szafie prawdopodobnie ma elektroniczny moduł zatrzasku - jak raz złapie 90 st C tak pokazuje 90 choćby temp wahała się od 80 - 98 st C (przeprowadziłem dziś testy na VAG`u i teraz jestem pewien).

u mnie jak mialem walniety termostat to raz wskazówka pokazywało 90 a zaraz opadała 2-3 mm w dól.... (analogicznie na Vagu wartości to 85 st C do 78 st C ) wiec chyba nie ma czegos takiego jak opisujesz :roll:

Pamiętaj , że twoje autko jest po liftingu - masz inne liczniki. :wink: Poza tym dodałem słowo "prawdopodobnie" - ponieważ powyzszy opis umieściłem na podstawie moich pobserwacji, czekam na wypowiedzi innych osób posiadajacych identyczne autko jak ja :mrgreen:

im nowsze autko tym dokladniejsze wskazania ... ;-)

P.S (ciekawe jak to jest naprawde :roll: ) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na szafie prawdopodobnie ma elektroniczny moduł zatrzasku - jak raz złapie 90 st C tak pokazuje 90 choćby temp wahała się od 80 - 98 st C (przeprowadziłem dziś testy na VAG`u i teraz jestem pewien).

u mnie jak mialem walniety termostat to raz wskazówka pokazywało 90 a zaraz opadała 2-3 mm w dól.... (analogicznie na Vagu wartości to 85 st C do 78 st C ) wiec chyba nie ma czegos takiego jak opisujesz :roll:

Pamiętaj , że twoje autko jest po liftingu - masz inne liczniki. :wink: Poza tym dodałem słowo "prawdopodobnie" - ponieważ powyzszy opis umieściłem na podstawie moich pobserwacji, czekam na wypowiedzi innych osób posiadajacych identyczne autko jak ja :mrgreen:

im nowsze autko tym dokladniejsze wskazania ... ;-)

P.S (ciekawe jak to jest naprawde :roll: ) ;-)

Tego dowiemy się , jeśli kilka osób to potwierdzi lub zaprzeczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na szafie prawdopodobnie ma elektroniczny moduł zatrzasku - jak raz złapie 90 st C tak pokazuje 90 choćby temp wahała się od 80 - 98 st C (przeprowadziłem dziś testy na VAG`u i teraz jestem pewien).

Druga sprawa - szybkość nagrzewania się silnika zalezy od stylu jazdy - jeśli toczysz się w korku - zapomnij o szybkim nagrzaniu się AFN`a w warunkach zimowych, pojedziesz szybciej - od razu temperatura skoczy w górę.

tak to wyglada...dolaczylem do grona dogrzanych tełdeji (termo gaits) :mrgreen: temp waha sie miedzy 88-91C , temp na budziku trzym pion juz chyba od 86C, a na bank porusza sie skokowo (zaobserwowalem to jeszcze na walnietym termostacie)

przejechalem dopiero 30km, ale cos mi sie wydaje ze spalanie znowu wrocilo do normy, po miescie 6,2 :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

[ Dodano: 21-12-2006, 22:17 ]

baskecior, napisz cos wiecej o wywaleniu bebechow kata bez rozcinania. Jutro maja mi to zrobic i musze dopilnowac zeby nie spierdzielili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ja też kilka dni temu wymieniłem termostat. Wcześniej, przy normalnej jedzie temperatura dochodziła do 80C na zegarach. Pogoniony dogrzewał się do 85 i koniec. Potem znowu powrót na 80C. Co ciekawe, wskazówka chodzi zupełnie płynnie - nigdy nie zauważyłem skokowych zmian.

Po wymianie termostatu trzyma na sztywno 88-89C. Zrobiłem taki test: postałem kilka minut z klimą na HI - temp bez zmian. Natomiast, dalej grzeje się powoli. Często robię odcinek obwodnicą - wjeżdżając mam z reguły 60-65C. Po ok 10km z prędkością pod 100km (piąty bieg, 2000rpm, delikatny gaz) jest dobrze jak dojdzie do 85C (jadąc z ogrzewaniem) :roll: Wychodzi że jednak sprawność albo temperatura.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ok 10km z prędkością pod 100km (piąty bieg, 2000rpm, delikatny gaz) jest dobrze jak dojdzie do 85C (jadąc z ogrzewaniem)

cos malo...mi 15km po miescie wystarczylo zeby rozgrzac niunie do 90C :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...