Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Co na to 01 / 007 ostatnia pozycja - na VAG`u ?

tego nie sprawdzalem niestety narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiązanie do tematu

panowie ja już z tymi wskazaniami walczę długo i w końcu doszedłem do konkluzji że walnięty czujnik temp., po podpięciu do kompa wywala bład czujnika temp. tj. błąd sygnału czujnika temp. na kodzie 51 wyświetla mi magiczne 90 no i diagnoza walniety czujnik.Na blacie mam 70-75 C i myślałem że to przez walnięty czujnik

Czytając posty gdzie niby to kod 49 jest od temp. silnika to już zgłupiałem sprawdziłem go i idealnie pokrywa sie z wskazaniami na blacie około 75 C po jeżdzie około 9 km i załączonym ogrzewaniu i temp. otoczenia nie wiem ale zimno bo to było o 6 rano dzisiaj po nocce w pracy gdzie stał cały czas na dworze.

No i co termostat czy czujnik, ja chyba nadal obstawiam czujnik bo wywala błąd na kompie i jeśli on jest uszkodzony to na kodzie 49 też będzie pokazywał błędną temp.

Vaga nie mam ale jak pamiętam to po podłaczeniu do kompa innego wskazywał 80 coś tam stopni.

Jesli chodzi czujnik temp. to są dwa w jednym adadur to opisywał http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3319 , są cztery styki dwa dla Kompa i dwa dla wskazników analogowych na blacie pomierzyłem je omomierzem i rzeczywiście styki od analogu bzdury wskazują.

no i wczoraj wieczorem wymieniłem czujnik temperatury (poparzyłem sobie paluszki i narobiłem bałaganu w garażu bo nie mogłem doczekać się efektu zmiany i wymieniałem na goracym płynie :D ) był pęknięty :559: , ale od początku mam fabrycznie czujnik czteropinowy niebieski, w ASO Audi/VW w Etce do mojego auta jak najbardziej widnieje niebieski a jak się okazuje Niemcy produkują już tylko zielony i taki oferują w ASO pomimo że opisany jest jako niebieski normalnie Daltoniści :D , wczesniej byłem w sklepie gdzie gościu dawał mi za 70 pln też zielony fitmy EPS i powiedział to samo że ten niebieki odpowiada teraz zielonemu jakoś mi się wierzyć nie chciało i dlatego wylądowałem w ASO gdzie ten ori jest za 100 pln no i wiadomo wybrałem ori bo na sam wygląd był solidnieszy i tylko 30 pln drozszy no i też zielony.

Po wymianie temp. na blacie upragnione 90 °C :P . ale dalej nie halo bo na kanale 49 klimatronika max. 85 uzyskuję i to jak stoję na światłach. Poza tym rownież na blacie temp skacze pomiędzy 80 a 90 jak przyspieszam to temp. lekko spada na blacie i kanale 49 tj. na blacie do 80 ale zaraz sie podnosi z powrotem do 90 a na klimatroniku do 81, 82 . Na mój rozum jak jedzie się szybciej to zimne powietrze szybciej schładza chłodnice i ztąd te wachania temp. bo jak zwolnię to po chwili rośnie. Reasumując na blacie mam 90 a na kanale 49 średnio od 80 do max 85. Mysle że to już koniec mojego starcia z temp. no bo dla 3, 4 stopni nie będę wywalał fabrycznego termostatu choć ciekawi mnie jak by było z nowym i jaka temp. mi VAG by teraz pokazał no ale go nie mam :566: moze w marcu na urodzinkach sie dowiem :) sorki za taaak długi post i proszę kogoś mądrego o autopsję tego przypadku czy wszystko jest OK :P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego sie obawiałem że mam walnięty czujnik i termostat no to pozostał mi już tylko termostat :P ale czy warto dla tych 5 stopni 100pln wydawać :553: no bo idealnie 90° to sie nie uzyska na kanale 49 :551:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego sie obawiałem że mam walnięty czujnik i termostat no to pozostał mi już tylko termostat :P ale czy warto dla tych 5 stopni 100pln wydawać :553: no bo idealnie 90° to sie nie uzyska na kanale 49 :551:

Uzyska się. :556: Chodzi o to aby temperatura stała w miejscu z tolerancją kilku st C w górę. W dół poniżej 90 st C nie powinna spadac.

Przy okazji wymień sobie płyn jeśli dawno nie był wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry termostat kosztuje 30pln

eee jaja sobie robisz po tylu perypetiach z tą temp. nie będę ryzykował z badziewkiem już nie pamiętam firmy ale są dobre niemieckie zamienniki za około 60zł ale ten ori mnie kusi tymbardziej że kupiłem ori czujnik co by komplecik był i nie było wątpliwosci w razie czego co następne jak bedzie to samo :554:

baskecior płyn wymieniałem rok temu Orlena Qal a teraz z litr świeżego dolałem bo tyle mi uciekło przy wymianie czujnika ale to tylko moja wina za dużo kombinowałem bo chciałem aby czujnik był w tej samej pozycji co poprzednio choć teraz wiem że to nie ma najmniejszego znaczenia no i płyn za chłodny nie był i parzył mi łapki :562:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i masz rację, Gates masz na myśli tą firmę od pasków która też robi paski do pierwszego montażu w grupie VW, a ty takowy założyłeś u siebie i bangla ci wzorowo ? :561:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mod] Panowie mody, proponuję wyciąć dyskusję na temat termostatów, czujników do osobnego tematu (skądinąd dość ciekawy się zrobił), a w tym pozostawić tylko "jechac od razu, czy grzac" - moj post mozna usunąc ;) : post widoczny tylko dla Was [/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp na VAG waha się od 91,5 do 98 st C , w kanale 49 na klimatroniku temperatura waha się od 92 do 96 st C.

czy te kilka stopni a nawet ta temp.98 stopni to nie jest za duza przecież ma być 90 no może 91-92 ale 98 przecież temp. 100 st. powoduje najszybsze chłodzenie silnika przez wentylator dla mnie to silnik teraz masz przegżany :566:

normalnie czytając te wszystkie posty dotyczace temp. tych objawów i diagnoz to jestem już pojebany jeden ma na kanale 49: 85 drugi 91 a jeszcze inni 98 stopni i są z siebie zadowoleni o co tu kórwa chodzi z tymi termostatami !!!!! :569:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiki, zauwaz, ze nie kazdy testy przeprowadzal w tych samych warunkach.

Wiele czynnikow wplywa na temp. nawet wiek plynu.

Wiec nie irytuj sie.

termostat ma temp. otwarcia 87, a zamkniecia 105 juz nie pamietam wiec nie dziw sie, ze czasem zalapie 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kody OK na 51 mam 90 i stoi tylko na 49 się zmienia i idealnie pokrywa sie z budzikiem, mam nowszego klimatronika na to wyglada heeeh

pierdzielę nie wymieniam termostatu no chyba że sie szron na silniku pojawi teraz na budziku mam 90 na 49: 82-85 i jest gut ! silnik gorący płyn jeszcze bardziej bo mi łapy parzył przy wymianie czujnika w autku ciepło pali nie dużo i czego tu szukać wrrrrrr :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp na VAG waha się od 91,5 do 98 st C , w kanale 49 na klimatroniku temperatura waha się od 92 do 96 st C.

czy te kilka stopni a nawet ta temp.98 stopni to nie jest za duza przecież ma być 90 no może 91-92 ale 98 przecież temp. 100 st. powoduje najszybsze chłodzenie silnika przez wentylator dla mnie to silnik teraz masz przegżany :566:

normalnie czytając te wszystkie posty dotyczace temp. tych objawów i diagnoz to jestem już pojebany jeden ma na kanale 49: 85 drugi 91 a jeszcze inni 98 stopni i są z siebie zadowoleni o co tu kórwa chodzi z tymi termostatami !!!!! :569:

1. Przeczytaj na spokojnie jeszcze raz

2. Napisałem wyraźnie że temp się waha w okreslonych granicach. Specjalnie napiszę jeszcze, że przez większość czasu stoi na 91 st C (VAG oraz 49).

3. Po co od razu bluzgać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

all right wymieniam termostat i musze mieć na kanale 49 - 90°C bo jak nie to was w marcu powystrzelam :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...