Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

tak

[ Dodano: 21-12-2006, 22:17 ]

baskecior, napisz cos wiecej o wywaleniu bebechow kata bez rozcinania. Jutro maja mi to zrobic i musze dopilnowac zeby nie spierdzielili

Odpowiedziałem Ci już na PW.

Zdemontować wydech, i wystukać kata od strony złaczki. Ponieważ jest ceramiczny, potłucze się bez problemów , dzięki młotkowi i kawałkowi pręta stalowego. Potłuczoną ceramikę wysypujemy. Montujemy wydech, uszczelniamy na złaczkach i w drogę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawijają o ori, bo ktoś im nawrzucał papki marketingowej :wink:

Potrzebny jest termostat i simering, to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter, ciesz sie, ze trafiłeś na dobry.

Dla mnie roznica miedzy 30 a 80 jest nie wielka i wole kupic ori i spac spokojnie wiedzac kiedy on sie otwiera i zamyka. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawijają o ori, bo ktoś im nawrzucał papki marketingowej :wink:

Potrzebny jest termostat i simering, to wszystko.

W moim 1Z założyłem Wahlera. Trzyma 80 st C. W AFN`ie założyłem papkę marketingową i trzyma 90 st C. :twisted:

Jak to ktoś mądry powiedział: "Jesteśmy zbyt biedni , żeby kupować taniochę" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 1Z założyłem Wahlera. Trzyma 80 st C. W AFN`ie założyłem papkę marketingową i trzyma 90 st C. :twisted:

Jak to ktoś mądry powiedział: "Jesteśmy zbyt biedni , żeby kupować taniochę" ;)

Nie będę wszczynał dyskusji co jest "lepszejsze", bo i tak każdy ma swoje zdanie, ale nie mieszaj Basket swojego starego kondona do tej dyskusji. Od lat wiadomo, że w 1Z'ach jest pojebany system chłodzenia silnika i albo źle wskazuje, albo nie dogrzewa, albo dla odmiany skacze...

Tu nie chodzi o to czy różnica między 30, a 80 jest duża czy mała. Rzecz w tym kiedy warto płacić, a kiedy nie...

"Zastaw się, a postaw się" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 1Z założyłem Wahlera. Trzyma 80 st C. W AFN`ie założyłem papkę marketingową i trzyma 90 st C. :twisted:

Jak to ktoś mądry powiedział: "Jesteśmy zbyt biedni , żeby kupować taniochę" ;)

Nie będę wszczynał dyskusji co jest "lepszejsze", bo i tak każdy ma swoje zdanie, ale nie mieszaj Basket swojego starego kondona do tej dyskusji. Od lat wiadomo, że w 1Z'ach jest pojebany system chłodzenia silnika i albo źle wskazuje, albo nie dogrzewa, albo dla odmiany skacze...

Tu nie chodzi o to czy różnica między 30, a 80 jest duża czy mała. Rzecz w tym kiedy warto płacić, a kiedy nie...

"Zastaw się, a postaw się" :wink:

Od strony bloku i układu chłodzenia 1Z i AFN są identycznymi silnikami. Termostaty są identyczne. Numer VAG dla obu termostatów jest identyczny. W 1Z`tach porąbane sa deski rozdzielcze , które akurat z systemem chłodzenia nie mają nic wspólnego.

Mało tego Sprinter chciałbym Ci przypomnieć że ten stary kondon jest ojcem chrzestnym wszystkich silników 1,9 R4 i montowany był od 91 do 00 roku w autach grupy VAG, a modyfikacjom poddawane były jedynie układy wtryskowy, doładowania, dół i układ chłodzenia byłi dentyczny przez cały okres produkcji. To tak gwoli przypomnienia ;)

Zaraz po zakupie 1Z trzymał się temperatury w okolicach 85 st C. Myślałem że winny był termostat , wiec go wymieniłem na Wahlera (którega zawsze montowałem i chwaliłem go sobie). W moim 1Z akurat się nie przyjął, co wnioskuję po utrzymującej się temperaturze 80 st C. Dlatego teraz założę taki jak założyłem do AFN`a i zobaczymy co się będzie działo, ale porównując identyczne zachowanie wskaźników temp w obu silnikach śmiem twierdzić , że nastąpi poprawa.

"Zastaw się, a postaw się" - słusznie - zamiast jednego porządnego , trzeba kupić 2 :wink:

Do czasy wymiany termostatu w 1Z`ku zawieszam tą dyskusję ze swojej strony - po wymianie podam konkrety i wtedy będziemy mogli podyskutować merytorycznie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie mi nie tłumacz konstrukcji obu silników, bo bardzo dobrze ją znam, co nie zmienia faktu, że 90% 1Z'ów które jeżdżą ma niedogrzane silniki bez znaczenia jaki termostat się założy (statystyka z obserwacji).

Ja zawieszam totalnie tą dyskusję, bo po prostu z Tobą mi się nie chce dyskutować. Będziesz powtarzał jeszcze 100 razy to samo, ale musisz mieć ostatnie słowo. Szkoda czasu uparciuchu :wink:

P.S. Wahlerów jest sporo, produkowanych w różnych fabrykach i o różnych temp. otwarcia. Trzeba wiedzieć, co kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Wahlerów jest sporo, produkowanych w różnych fabrykach i o różnych temp. otwarcia. Trzeba wiedzieć, co kupować.

Zakupiłem zamiennik Wahlera o temp otwarcia 87 st C ... wiem co kupuję i co kupiłem.

Poza tym zaczynasz nieco filozofowac, więc i ja odpuszczam do wyjaśnienia ;)

PS: nie mam ochoty na kłótnie przed Swiętami ;)

Wesołych Świąt :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dora panowie....hamujemy troche bajere ;)

wyjalem ten czujnik i 2 sprawy trocghe dziwne....

1czujnik jest 2 pinowy :roll: kupilem 4, wiec musze wymienic, ale nikt nie wie jakie jest oznaczenie tego 2pinowego

2.wogole sie plyn nie wylal :roll:

[ Dodano: 22-12-2006, 17:40 ]

dodam jeszcze ze jak sie porzadie zagrzeje to trzyma to 89-91C

wyskakuje mi blad

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-00 - -

wiec jak sie nie myle, to wlasnie ten g62 jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dora panowie....hamujemy troche bajere ;)

wyjalem ten czujnik i 2 sprawy trocghe dziwne....

1czujnik jest 2 pinowy :roll: kupilem 4, wiec musze wymienic, ale nikt nie wie jakie jest oznaczenie tego 2pinowego

2.wogole sie plyn nie wylal :roll:

[ Dodano: 22-12-2006, 17:40 ]

dodam jeszcze ze jak sie porzadie zagrzeje to trzyma to 89-91C

wyskakuje mi blad

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-00 - -

wiec jak sie nie myle, to wlasnie ten g62 jest do wymiany

Dobrze kombinujesz drogi Watsonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko zlokalizowanie numeru 2pinowego G62 przeroslo moje sily...jak dzwonilem po hurtowniach to maja tylko 4 pinowe :(

http://moto.allegro.pl/item150259900_oryginalny_czujnik_temperatury_vw_audi_skoda_seat.html

taaaki ?

czuj1zq3.th.jpg czuj2ds3.th.jpg

numer : 078 919 501 B

wycofany w sierpniu 2002

użyj jako części zastępczej : 059 919 501 A (zielony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba taki...a niema czarnych?? Ja mam czarny :D

wogole to z tymi 4-pinowymi (o ktorych wczesniej byla mowa) jest tak ze zielony i czarny maja inne numery, a w katalogu wystepuja jako identyczne :553: dziwna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba taki...a niema czarnych?? Ja mam czarny :D

wogole to z tymi 4-pinowymi (o ktorych wczesniej byla mowa) jest tak ze zielony i czarny maja inne numery, a w katalogu wystepuja jako identyczne :553: dziwna sprawa

dokładnie, zielony = czarny

są zamienne :686:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec pojezdzilem ostatnio troszke i za zadne skarby nie osiagnał na kanale 49 wiecej niz 86 stC ale pierdziele nie bede wymienial termostatu z powodu 4 czy 5 st C :614:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...