domelq Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 wymiana jest banalna: http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html wchodzi ponad 6 L. tazke musisz kupic 3 butelki G12+ jak chcesz mieć płyn odporny na -24oC to kupujesz 3 litry G12+ (2 butelki po 1,5 litra ORI Audi lub 3 x 1 litr SKODA) i dolewasz 4 litry wody. 7 litrów takiego preparatu daje Ci pewność na -24oC Jak tobie wchodzi niecałe 7 litrów to wówczas masz odporność na niższą temperaturę
YATES Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Mam jeszcze proste pytanie - jakbym miał padnięty czujnik cieczy chłodzącej to wykryję to za pomocą VAG-a ??? Jeśli tak to w jaki sposób - pokaże błąd tego czujnika ?
endriuu Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 wymiana jest banalna: http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html wchodzi ponad 6 L. tazke musisz kupic 3 butelki G12+ jak chcesz mieć płyn odporny na -24oC to kupujesz 3 litry G12+ (2 butelki po 1,5 litra ORI Audi lub 3 x 1 litr SKODA) i dolewasz 4 litry wody. 7 litrów takiego preparatu daje Ci pewność na -24oC Jak tobie wchodzi niecałe 7 litrów to wówczas masz odporność na niższą temperaturę ja bym nie ryzykował do -24. kup tak zeby przynajmniej do -35C, czyli 4 litry. najlepiej skody. 15 zl na allegro. Umieść cytatMam jeszcze proste pytanie - jakbym miał padnięty czujnik cieczy chłodzącej to wykryję to za pomocą VAG-a ??? Jeśli tak to w jaki sposób - pokaże błąd tego czujnika ? wywali błąd np "01039 coolant temp. sensor G2" tu jest temat. mialem podobny problem: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_i_adp_termostat-t4411.120.html
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 U mnie pokazało błąd czujnika, a nie wariuje Ci wskaźnik? W danych silnika AJM wychodzi że jest 7,5 litra w układzie http://bitnet.ro/vw/vindecoder/ A co do temperatur to ostatnio kupowałem koncentrat w ASO i było z tyłu butelki że jak pół na pół się rozrobi to daje pewność do -36.
YATES Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Wskażnik nie waryjuje bo rzadko kiedy podnosi się do góry z pozycji wyjściowej. Na kanale 51 klimatronika ( temp. silnika) ładnie idzie do 90 stopni i już taką temperaturę utrzymuje. Gorzej jest na kanale 49 ( temp. cieczy ) - temperatura idzie do góry do około 70 stopni, a póżniej zaczyna opadać do uwaga ......................... -10 stopni - słownie - "minus dziesięciu stopni" i tak już się utrzymuje do końca jazdy. Czujnik walnięty czy termostat ???
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Hmmm chyba jednak czujnik ale dla pewności Vaga by trza podpiąć.
YATES Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 I jak sprawdzić te błędy wersją 311-2 ??? Da się robić tą wersją VAG-a logi i je zapisać na dysku, a jeśli tak to w jaki sposób ???
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Zakupiłem termosik i czujnik dzisiaj za 2tyg wymiana Dzisiaj stojac na parkingu na uruchomionym rozgrzanym silniku klimatronik 49 z 85stopni spadł do 78stopni przez niecałe 20minna zerowym nadmuchu, gdzie temperatura otoczenia -3 stopnie. Mam pytanie do tych co juz zmienili termosik :gwizdanie: Zmniejszyło sie wam spalanie?? bo mój poji 7,3l według fisa <średnie>
Wihajster Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 bo mój poji 7,3l według fisa norma w zimie....
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 bo mój poji 7,3l według fisa norma w zimie.... tyle ze u mnie to spalanie jest od września odkad ostatni raz aku wyjmowałem i nawet większe było bo dochodziło do 8l pare razy do stolicy pogoniłem i jest takie jak wyzej pisałem jak patrze na temat ile mozna przejechać na pełnym baku to mnie krew zalewa bo mi sie udaje aktualnie lekko ponad 700 zrobić Myśle ze wymiana termosa zmniejszy zachłanność tego smoka
Buba Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 termostat do wymiany. Pisz do goscia: http://allegro.pl/show_user.php?search=danielloss i kupuj. ktos bral u niego do AEB? jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy jest dedykowany czy nie? w opisie sa same TDi. Napisal mi cene 49zl+wysylka
ROBERT Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Witam. Dzis pojezdzilem troche dłuzej(wczoraj wymienilem termostat) i sprawa wyglada tak. Po przejechaniu jakis 7-8km temp. na zegarach 90C na klimatroniku na "kanale 49" 81-83C klimatronik włączony na "HI" i dmuchawa na ok 8-10 kresek tak jak ustawil to tryb "AUTO". Zmniejszylem sile dmuchawy do 3-4 kresek i bardzo szybko wskazania na"49" wzrosły do 91-93C. Z tego wnioskuje ze "kanal 49" klimatronika wskazuje temp. w nagrzewnicy albo czujnik który jest odpowiedzialny za te wskazania jest gdzies w poblizu nagrzewnicy i jesli dmuchawa chodzi na dosc wysokich obrotach poprostu schladza plyn jak normalny wentylator. Jesli sie myle to juz k...a nie wiem
Kowi87 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Dzięki kolego za te twoje obserwacje bo już zaczynałem wątpić w słuszna decyzje wymiany :gwizdanie: skoro tobie kanał 49 pokazuje te 90 stopni to jednak ja miałem cos nie tak bo mój za chiny niechciał przekroczyc 87 stopni przy zerowym nadmuchu, odkąd pamiętam zawsze było 85 prakycznie jak bym nie gonił :gwizdanie:
adadur Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 OJ oj oj ... termostat na swoją temp. otwarcia. W TDI jest to najczęściej 87st.C. Wiec czemu sie dziwisz że nie dobija do 90st.C na biegu luzem. W trakcie jazdy podniesie się o stopień czy 3 stopnie, przy putowania może nawet o 5st. Pełne otwarcie (max skok) termostat osiąga przy 102st.C ostanio u jednego z forumowiczów pomagałame zakładać termostat. Sprzedawca mu wcisnął taki z otwarciem 84st.C i cholernik nie chciał za nic przekroczyć 85-86st.C Nie było czasu na wymianę termostatu w sklepie ale pewnie skończy się reklamacją.
magas Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 witam!!! u mnie jest dziwna sprawa!! po pierwsze jest ok. 6stopni róznicy miedzy blatem a klima na kanale49 po drugie faluje temperatura na blacie i na klimie nie wiem czy to termostat czy czujnik!!! pozdrawiam!!!
adadur Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ciekawe jak ty rą różnicę wyłapałeś A jakie masz temp. jak auto się rozgrzewai trzyma temp.?
ROBERT Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam U mnie temp. na zegarach po kilku km. "stoi" równiutko na 90C a na klimie temp. na "49" jest zalezna od tego z jaka sila dmuchawa schładza nagrzewnice. Przykladowo dmuchawa na 75% mocy(ok 10 kresek) ogrzewanie na "HI" i temp.na "49" wacha sie od 83-86C, zmiejsze moc dmuchawy na powiedzmy do 50%(7 kresek) to na kanale "49" temp. rosnie do ok.90C, jak jeszcze zmiejsze moc dmuchawy powiedzmy do 30%(4 kreski) temp. rosnie do 93-94C i caly czas sie tak trzyma. Z tego wnioskuje ze czujnik odpowiedzialny za wskazania na kanale "49" klimatronika jest gdzies w poblizu nagrzewnicy,a czujnik od wskazan temp. na "zegarach" jest w innym miejscu.
domelq Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 witam!!! u mnie jest dziwna sprawa!! po pierwsze jest ok. 6stopni róznicy miedzy blatem a klima na kanale49 po drugie faluje temperatura na blacie i na klimie nie wiem czy to termostat czy czujnik!!! pozdrawiam!!! Właśnie a trzyma Ci temperaturę? Witam U mnie temp. na zegarach po kilku km. "stoi" równiutko na 90C a na klimie temp. na "49" jest zalezna od tego z jaka sila dmuchawa schładza nagrzewnice. Przykladowo dmuchawa na 75% mocy(ok 10 kresek) ogrzewanie na "HI" i temp.na "49" wacha sie od 83-86C, zmiejsze moc dmuchawy na powiedzmy do 50%(7 kresek) to na kanale "49" temp. rosnie do ok.90C, jak jeszcze zmiejsze moc dmuchawy powiedzmy do 30%(4 kreski) temp. rosnie do 93-94C i caly czas sie tak trzyma. Z tego wnioskuje ze czujnik odpowiedzialny za wskazania na kanale "49" klimatronika jest gdzies w poblizu nagrzewnicy,a czujnik od wskazan temp. na "zegarach" jest w innym miejscu. Za każdym razem tak jest?
fazi Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 witam koledzy jak ktoś chce ori termostat do 1,9 tdi ( ja mam AHU) to polecam sklep skody nr termostatu : 044 121 113 oryginał koszt 40 pln i uszczelka 5 zeta .Byłem w serwisie i gościu w etce sprawdził nr i powiedział ze pasi na 100 % a on jest od paska 1,9 Tak że w serwisie koszty 105 i 5 uszczelka a tu tylko 45 zetów i ori .Tak że wernety i inne bzdety nijak się mają do ceny tego ori. PS wszystkie znaczki OOOO i VW posiada tak że zupełny ori
Sierżant Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam! U mnie temperatura na blacie wynosiła ok. 88C, a na klimatroniku 76-80C. Dziś wymieniłem termostat, oczywiście ori, oraz płyn chłodniczy G12 i teraz temperatura trzyma idealnie na blacie oraz na kanale 49 - 90C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się