ROBERT Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 ja mam podobny problem.. w zime slabo sie nagrzewał.. tak 70-75 stopni.. a wczoraj po chwili jazdy po miescie (jakies 7 km) nagrzal sie do 90... co jest? Poszukaj było kilku kolegów z silnikami ON którzy mieli podobnie, diesle widocznie w duże mrozy tak mają, ale jak już jest cieplej to kilka km i musi być 90oC
lukaszooo Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 a wiec w zime silnik disla duzo dluzej sie nagrzewa ale wkoncu te 90C powinno zlapac dlatego jesli ktos robi krotkie odcinki po 2-3km disel jest zupelnie nie oplacalny moj rekord spalania w zime to 12L jezdzac nadzwyczaj spokojnie (praca - dom), natomiast w lecie 90C powinno byc po 5-10km wiecej niz 90 powinno byc tylko i wylacznie w upaly i w korku podczas normalnej jazdy zawsze 90 przy ostrej jezdzie max 100C jesli jest inaczej wisko do wymiany
ogar Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 no tak ale dzisiaj po 30 minutach jazdy juz było rowniutko 90 stopni a w zime jedynie 78 stopni. Hmmm pojezdze troche i sprawdze jak sie sprawuje termostat. A moze to czujnik zaczyna szalec Zrób prosty test.Zagrzej auto do 90st. na blacie bez włączania ogrzewania.Jak temp. na blacie będzie 90st. włącz ogrzewanie powiedzmy na 21st.Przy obecnych temp. wskaźnik nie ma prawa drgnąć z 90ts. przy sprawnym termostacie
ROBERT Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 no tak ale dzisiaj po 30 minutach jazdy juz było rowniutko 90 stopni a w zime jedynie 78 stopni. Hmmm pojezdze troche i sprawdze jak sie sprawuje termostat. A moze to czujnik zaczyna szalec Zrób prosty test.Zagrzej auto do 90st. na blacie bez włączania ogrzewania.Jak temp. na blacie będzie 90st. włącz ogrzewanie powiedzmy na 21st.Przy obecnych temp. wskaźnik nie ma prawa drgnąć z 90ts. przy sprawnym termostacie A ja mam jeszcze lepszy test ... jedź wtedy po prostu przed siebie ... jak temp. spadnie to termostat
ROBERT Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 ok sprawdze to. Ale najpierw zagrzej do 90oC ... potem jedziesz, ... jak temp. spadnie to - termostat
lukaszooo Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 a nie lepiej zmienic poprostu termostat w sklepie kosztuje ok 60zl i to wahlera wiec nie jest to najnizsza polka
yahoo Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 niby tak, ale jakbym wymienial to od razu z czujnikiem + robocizna to kilka stowek wyniesie. Narazie musialem wpakowac sporo kasy w wymiany wiec jak sie wkurze i faktycznie nie bedzie trzymal temp. to wtedy niedlugo wymienie w cholere termostat z czujnikiem i tyle.
NYNA Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 To wymień sam termostat i będziesz wszystko wiedział a czujnik później zawsze możesz wymienić nawet sam, jak się okaże że jest wadliwy i wcale nie musisz wydawać dużo kasy.
yahoo Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 ok, w tym tygodniu bede jechal na swieta w dluzsza podroz wiec sprawdze czy sie grzeje. Jesli nie to bede musial wymienic, ale najpierw nowe buty trzeba dla niuni kupic
rafalskin73 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Ja sprawdzałem u siebie na trasie po 100km przejechanych,było ciepło.Kanał 49 pokazywał 90-91,jak zgasiłem auto po 140 km podniosło się do 93,To była najwyższa temperatura te 90-91 a troszkę deptałem
soolek Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperatura - pomóżcie Otóż: - samochód łapał tylko 77-79 stopni, max. 83 - temperatura na blacie zgodna z klimą Z powyższego wychodziło, że termostat. Kupiłem i założyłem nowy ori z ASO. Po wymianie... sytuacja bez zmian Temperatura max. 80 stopni (wskazówka wtedy na 90 stoi), ale zazwyczaj 77-79 stopni (wskazówka lekko odchylona od pionu). Wskazanie na blacie nadal zgodne z klimą kanał 49. Wskazówka nie wariuje, co eliminowałoby padnięte czujniki temp. Błędów na VAGu brak. Z całej historii wynikałoby, że nowy termostat jest padnięty. Ale dlaczego zachowuje się dokładnie tak samo jak stary ??? Czy termostat się psuję zawsze w ten sposób? A może jest jeszcze inna przyczyna "nie łapania temperatury"? Dodam tylko, że przez prawie całą zimę wsio było OK - łapałem 90 stopni bez większych problemów.
rikardo Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperatura - pomóżcie Otóż: - samochód łapał tylko 77-79 stopni, max. 83 - temperatura na blacie zgodna z klimą Z powyższego wychodziło, że termostat. Kupiłem i założyłem nowy ori z ASO. Po wymianie... sytuacja bez zmian Temperatura max. 80 stopni (wskazówka wtedy na 90 stoi), ale zazwyczaj 77-79 stopni (wskazówka lekko odchylona od pionu). Wskazanie na blacie nadal zgodne z klimą kanał 49. Wskazówka nie wariuje, co eliminowałoby padnięte czujniki temp. Błędów na VAGu brak. Z całej historii wynikałoby, że nowy termostat jest padnięty. Ale dlaczego zachowuje się dokładnie tak samo jak stary ??? Czy termostat się psuję zawsze w ten sposób? A może jest jeszcze inna przyczyna "nie łapania temperatury"? Dodam tylko, że przez prawie całą zimę wsio było OK - łapałem 90 stopni bez większych problemów. To, że czujnik nie pokazuje błędu nie oznacza, ze jest sprawny i wymiana termostatu nic nie pomoże. W dwóch a4 sam wymieniłem nie potrzebnie termostat a sprawcami problemów najzwyczajniej były czujniki temperatury. W jednym przypadku miałem jego błąd na VAG-u a w drugim dopiero pomiar rezystancji wskazał jego wadliwe działanie. Tak śledzę ten wątek i wskazuje się tu nagminnie termostat do wymiany ale to elektronika zachowuje się tak jak by ten termostat był uszkodzony. Spróbuj zdjąć wtyczkę z czujnika i psiknij jakimś środkiem do styków może pomoże.
ROBERT Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ... Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine)
soolek Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ... Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine) Sprawdzę jak tylko będzie możliwość, ale ... jakiś czas temu robione były logi (jeszcze na starym termostacie). W momencie robienia logów klima pokazyła 85 a blat 90 stopni, a na logach ... http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t120206.0.html;highlight=logi niecałe 60 stopni jak widać w powyższym wątku. I tam też ktoś stwierdził, że termostat szrot. Co Wy na to?
lejton Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 witam ,mam pytanko, u mnie tez nie zagrzewa się do końca osiąga jakieś 74-78st, spada gdy puszczam gaz włącze nawiew, po wyłączeniu silnika w kilka minut potrafi dojść do 90, dodam że testowałem klimą po rozgrzaniu kan49 75+-4 ,kan51 szybko rośnie do 90 nawet na wyłączonym silniku-włączonym zaplonie (nie kumam tego kanału).Czy potrafi ktoś napisać czy to na 100 termostat i o co chodzi z kan 51
ROBERT Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Zagrzej silnik do 90oC na postoju i potem jedź, jak temp. spadnie to termostat do wymiany. Interesuje Cie tylko kanał 49 - wskazania G2, ewentualnie możesz sprawdzić VAGiem w [01-Engine] wskazania G62. Wskazania G2 i G62 mają być prawie identyczne
lejton Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 dzieki roberto chyba czeka mnie wymiana termo ps co sądzisz o termost gates
ROBERT Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 ... ps co sądzisz o termost gates Tylko ORI ew. WAHLER Jaki masz silnik ? Bo na pewno nie [AWT] ???
lejton Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 no właśnie mam 1,8t 150 KM 98a skąd ten kod dobry czy nie to nie wiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się