Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do kanałów na klimatroniku u mnie na 49 zawsze jest 0 a na 51 zmienia się w zalezności od temperatury silnika. Jedyne rozsądne wytłumaczenie tego co piszecie wyżej to, że po lifcie auta zmienili opcje klimatronika.

Opublikowano

no zmienili....albo masz na tej pozycji jakis blad(chyba licznika) albo temp

Opublikowano
Czyli miałeś charakterystykę termostatu zbliżoną do mojego ...

Czy pamiętasz może, czy twój poprzedni termostat utrzymywał mimo wszystko jakąś temperaturę od dołu, czy trzymał sztywno od dołu te załóżmy 80 st C ?

Czy ten stary termostat miałeś jeszcze ori z pierwszego montażu ?

Czy masz gdzieś zanotowany numer tego termostatu (numer producenta - Wahlera) ?

Od dołu jakąś tam trzymał, ale to się tak zaczynało od 77-78 stopni płynnie.

Tak, to był ori, ale czy z pierwszego montażu to nie powiem :wink:

Numer producenta mojego Wahlera to 4264.87D, o ile czegoś nie porypałem :mrgreen:

Pozdro

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Jeździłem z 30 minut po mieście i zrobiłem wstępne oględziny, oto one:

Klima, kanał 51:

nie za bardzo miałem jak sprawdzić na trasie ale pojawiły się tak oto rezultaty:

na rozgrzanym silniku temp. wahały się od 87°-94°

ale co najważniejsze, co zauważyłem, otóż:

Jeśli samochód chodził na luzie/stał w korku temperatura systematycznie rosła do jakiś 93-94° (niesty nie miałem możliwości sprawdzenia do ilu urośnie, jedynie mogę powiedzieć, że rosła coraz wolniej)

Następnie po ruszeniu z miejsca/dodaniu gazu na luzie temperatura systematycznie spadała do jakiś 87°, nawet przy butowaniu.

Druga ważna sprawa jest taka, że mimo wahań temp. silnika na klimatronicu na licznikach wskazówka stała ciągle w na jakiś 88° i ani drgnęła.

Dodam, że temp. na liczniku nie rosła tak jak ta na klimie. Różnica w pokazywaniu temp. wynosiła od 2°-10°.

Hmmm czyli mogę mieć termostat do wymiany i czujnik, tak na chłopski rozum. Chyba, że w liczniku byłoby coś nie tak. Jutro podepnę Vaga i zdam relację. Tymaczasem możecie się ustosunkować do mojego szybkiego testu.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki Sprinter. Wypisz wymaluj objawy jak w mojej B5 ... od 75 do 78 :mrgreen:

Termostacik już kupiony w środę wymiana :twisted:

Te same roczniki, te same silniki, pewnie właśnie porozkładały nam się fabryczne termostaty :wink:

Opublikowano
Dzięki Sprinter. Wypisz wymaluj objawy jak w mojej B5 ... od 75 do 78 :mrgreen:

Termostacik już kupiony w środę wymiana :twisted:

Te same roczniki, te same silniki, pewnie właśnie porozkładały nam się fabryczne termostaty :wink:

te same stare kondony,te same problemy .... :twisted:

wymieniac i sie nie zastanawiac :!: ..... (koszt prawie zaden) a temperatura w TDI to wazna sprawa ;-)

Opublikowano
Co do kanałów na klimatroniku u mnie na 49 zawsze jest 0 a na 51 zmienia się w zalezności od temperatury silnika. Jedyne rozsądne wytłumaczenie tego co piszecie wyżej to, że po lifcie auta zmienili opcje klimatronika.

no chyba tak ja mam 97 rok i po niepełnym lifcie (kiera stara) i na kanale 49 pokazuje mi dokładnie to co na blacie a na 51 bardzo szybko rośnie do 90 C i stoi jak mi z rana :lol: no i czujnik temp. mam koloru niebieskiego :cool:

Opublikowano
na rozgrzanym silniku temp. wahały się od 87°-94°

ale co najważniejsze, co zauważyłem, otóż:

Jeśli samochód chodził na luzie/stał w korku temperatura systematycznie rosła do jakiś 93-94° (niesty nie miałem możliwości sprawdzenia do ilu urośnie, jedynie mogę powiedzieć, że rosła coraz wolniej)

Następnie po ruszeniu z miejsca/dodaniu gazu na luzie temperatura systematycznie spadała do jakiś 87°, nawet przy butowaniu.

jedyne logiczne wytłumaczenie to pęd powietrza chłodzący chłodnice :mrgreen:

Opublikowano

Panowie, pewnie niewiele wniosę do tego tematu, ale u mnie wartość wyświetlana pod kodem 49 tak jakby pokrywała się z tym co pokazuje budzik od temp. oleju. A co do 51 to już sam nie wiem - 15 minet jazdy, wjeżdżam na parking, sprawdzam co kryje kod 51 a tu 80 i co 5 sek. rośnie aż do 90. Na blacie temp. cieczy 70. Nie wiem co mam wymieniać - czujnik czy termostat? Jestem już zdezorientowany. :evil:

Opublikowano

to co dzis przezylem (a zabije normalnie mechaniora ktory nie ma czasu zeby mi to wymienic od czwartku) temp nagle spadla do 58C :shock: i tak sobie stala...pozniej nagle 90C i tak na przemian :shock: na vagu byl blad G62

Opublikowano
nastomiast na 49 mam 0 non stop.

nie macie koledzy na panelu klimatronika na przyciskach + - przetłoczen bo jak tak to macie starszą wersję a zresztą za pomocą kodu można sprawdzić wersję oprogramowania tylko nie pamietam kodu :???: i dlatego myśle że pod 49 nic wam nie pokazuje macie inne kody moze nie nawszystkim ale jest róznica hmm

Opublikowano

więc tak , termostat zmieniony

na klimatroniku kanał 49 pokazuje podczas postoju 91 °C

podczas jazdy 89 °C

jest po prostu pięknie

i myślę że automatycznie zużycie paliwa spadnie (ostatnio wynosiło 7l/100km)

Opublikowano

cholera ja tez tak chcę :razz:

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
to co dzis przezylem (a zabije normalnie mechaniora ktory nie ma czasu zeby mi to wymienic od czwartku) temp nagle spadla do 58C :shock: i tak sobie stala...pozniej nagle 90C i tak na przemian :shock: na vagu byl blad G62

błąd czujnika temperatury, czyli niekoniecznie musisz mieć walnięty termostat (albo to i to)

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

kod 49 zawsze 0

kod 51: po uruchomieniu silnika 27, szybko rosnie do okolo 50-60

potem wolniej

A potem juz stale okolo 83-87 w zaleznosci od dynamiki jazdy i predkosci, na szafie ostatecznie caly czas okolo 89...

Opublikowano
więc tak , termostat zmieniony

na klimatroniku kanał 49 pokazuje podczas postoju 91 °C

podczas jazdy 89 °C

jest po prostu pięknie

i myślę że automatycznie zużycie paliwa spadnie (ostatnio wynosiło 7l/100km)

Madafaka ... mój traktor teraz żłopie 7,5 i więcej ... obyś był dobrym prorokiem ... trzymajcie kciuki , jutro zdam relację po wymianie :twisted: :mrgreen:

[ Dodano: 20-12-2006, 00:57 ]

to co dzis przezylem (a zabije normalnie mechaniora ktory nie ma czasu zeby mi to wymienic od czwartku) temp nagle spadla do 58C :shock: i tak sobie stala...pozniej nagle 90C i tak na przemian :shock: na vagu byl blad G62

Czujnik do wymiany , albo urwany przewód do czujnika. Błąd G62 wywaliló mi dopiero gdy odpiąłem fizycznie czujnik, na odpietym czujniku bład nie dał się wykasować :!:

Opublikowano
Czujnik do wymiany , albo urwany przewód do czujnika. Błąd G62 wywaliló mi dopiero gdy odpiąłem fizycznie czujnik, na odpietym czujniku bład nie dał się wykasować

blad dalo sie skasowac...ehh to musze zamowic. Termostat i tak kupiony to (mam nadzie ze jutro juz bedzie w aucie)to nie zaszkodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...