Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po podaniu nr. VIN ASO musi wiedzieć jaki jest czujnik ... jak nie wiedzą to debile a nie ASO :gwizdanie:

Jeszcze nie dawno sam bym Ci powiedział jaki masz ale ETKA na razie znów nie działa :wallbash:

Opublikowano

Dokładnie tak samo myślałem , że po podaniu vin wszystko będzie jasne. A tu pupa .... No nic zobaczymy, ale ja bym obstawiał na kwadratową wtyczkę bo wszystkie zdjęcia jakie udało mi się znaleść pokazywały kwadratowe wejścia.

Opublikowano

Dokładnie tak samo myślałem , że po podaniu vin wszystko będzie jasne. A tu pupa .... No nic zobaczymy, ale ja bym obstawiał na kwadratową wtyczkę bo wszystkie zdjęcia jakie udało mi się znaleść pokazywały kwadratowe wejścia.

Kwadratowa została zastąpiona półokrągłą i najlepiej jak byś zdjął osłonę silnika i zobaczysz jaki kształt ma wtyczka. Ja mam auto z lutego 99 i mam kwadratową a drugie auto w rodzinie z wrzesnia 99 z silnikiem AVG ma już wtyczkę półokrągłą.

Opublikowano

ja mam kwadratowe AFN , a co powiecie na moje logowanie temp z bloku silnika chyba napewno za wczesnie puszcza

Opublikowano

Dzisiaj dzwoniłem do Aso w lublinie z reklamacją umówiłem się na jutro ale już brak mi słów że racja jest po mojej stronie :wallbash: powiedziałem im jaka sprawa jeden typ mówi że wszystko jest ok jak temp na zegarach jest 90 a ja mówie że na vagu z silnika pokazuje mi 85st max a oni że diesel sie długo rozgrzewa mowie panie :wallbash: długo go rozgrzewam i nie daje rady mocniej niż te 85 bo nawet wąż gorący się robi na dole a on że te 87 stopni to jest mała tolerancja że moje 85 to jest dobrze , mowie że ma być dogrzany silnik że skoro pisze ze otwiera sie przy 87 to chyba tak ma być a on z tą delikatną róznicą że jest dobrze i brak mi słów :wallbash: musze przyjechać oni zdiagnozują zapłące 200 zł za diagnozę układu chłodzenia silnika i wtedy jakieś pismo wysyłają do rozpatrzenia gwarancji czy należy się wymiana a jak jest dobrze czyli te 85stopni to dadzą mi papier że układ chodzenia jest sprawny bo wspominałem że chce zrobić chipa i tak mi zalecono wtedy z tym papierem wyjechał klijent , Koledzy sami widzicie jaka zje.... sytuacja z tym aso zapłacę i nawet bendą mi wciskać ze jest dobrze , a może wiedza bo sie znają że wciskają trefny towar a pózniej ściemniają ludziom że wszystko jest dobrze (chyba wpisze moją sytuacje w dziale)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?board=49.0

Jutro z ciekawości zadzwonię z tym samym dla porównania do innego aso np warszawa najlepiej gdzie jest jakaś głowna siedziba w polsce gdzie można uzyskać konkretne informacje i ewentualnie mieć podkładkę że oni w Lublinie nie mają racji :wallbash: co można w takiej sytuacji zrobić pojadę się kłucić denerwować i wraz stracę kupe nerwów trochę kasy a zostane z problemem :mysli: co radzicie jakich argumentów jeszcze użyć mają popier.... procedurę tej reklamacji czy tylko tak w Lublinie jest?? :kwasny:

jeszcze do tego ten artykuł http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100205/ZAMOSC/919408982

coś mi się wydaje że i ja bende musiał oddac klucze od audi i nie będę mógł nawet sprawdzić czy nic tam nie podmieniają bo i takie słyszałem historie w lubelskim aso :thumbdown:

Opublikowano

Kwadratowa została zastąpiona półokrągłą i najlepiej jak byś zdjął osłonę silnika i zobaczysz jaki kształt ma wtyczka. Ja mam auto z lutego 99 i mam kwadratową a drugie auto w rodzinie z wrzesnia 99 z silnikiem AVG ma już wtyczkę półokrągłą.

Hmmm .... jeśli tylko wystarczy zdjąć osłonę i widać jaka jest ta wtyczka to może przed serwisem to zrobie :mysli: bo jak już pisałem wracam późno, a ślepego klucza czy śrubokrętu nie mam ;( no nic jakoś dam rade dużo stacji benzynowych jest po drodze :>

Ale skoro to drugie autko z września ma okrągłe to moje raczej chyba też bo jest z listopada a nie wracali by do kwadratowych wtyczek skoro zastąpili je okrągłymi. Dzieki wielkie kolego za podpowiedź :hi:

Opublikowano

Kwadratowa została zastąpiona półokrągłą i najlepiej jak byś zdjął osłonę silnika i zobaczysz jaki kształt ma wtyczka. Ja mam auto z lutego 99 i mam kwadratową a drugie auto w rodzinie z wrzesnia 99 z silnikiem AVG ma już wtyczkę półokrągłą.

Hmmm .... jeśli tylko wystarczy zdjąć osłonę i widać jaka jest ta wtyczka to może przed serwisem to zrobie :mysli: bo jak już pisałem wracam późno, a ślepego klucza czy śrubokrętu nie mam ;( no nic jakoś dam rade dużo stacji benzynowych jest po drodze :>

Ale skoro to drugie autko z września ma okrągłe to moje raczej chyba też bo jest z listopada a nie wracali by do kwadratowych wtyczek skoro zastąpili je okrągłymi. Dzieki wielkie kolego za podpowiedź :hi:

Odkręcasz dwie śrubki i będziesz widział czujnik i wtyczkę. Jak masz stary oryginalny to z tego co pamiętam powinien być koloru czarnego nowy będzie koloru zielonego gdyż producent zmienił ich kolorystykę.

Opublikowano

Jutro wszystko się wyjaśni. Odkręce osłonę i zobaczymy co tam siedźi :evil: [br]Dopisany: 25 Listopad 2010, 18:35_________________________________________________Witam Panowie :hi: Czujnik wymieniony :good: wtyczka półokrągła. Tylko dziwi mnie to jak niektórzy wymienili ten czujnik i wylali tylko 100 lub 200ml płynu? Bo albo ja jestem jakiś flegmatyczny albo te zapowiedzi były grubo przesadzone :gwizdanie: Na samo wyjęcie czujnika z wtyczki potrzebowałem około pół minuty i za pomocą śrubokręta musiałem go wyjąć bo tak mocno siedział no i około prawie 1 litr wyleciał ;( ze zbiorniczka. Więc jak ktoś będzie go wymieniał niech przygotuje się na taką ewentualność.

Opublikowano

Witam

Podepnę się, auto bardzo wolno mi się nagrzewa a mianowicie dziś z pracy, auto od 19 godz stało w garażu na noc, wyjechałem i dopiero po ok 8km obroty do 2200 ruszyła się wskazówka od temp na liczniku, ogrzewanie na 19.5C na 4 kreskach czyli jakaś 1/3 zakresu.

Po przejechaniu prawie 20km patrząc na kanał 49 pokazywało mi max 82stC. Podjechałem do domu i poślizgałem się trochę na ręcznym jakieś 5 min na 2 biegu i temp także max 82st C potem zaczęła spadać.

Ja obstawiam, że to termostat tylko, że w ubiegłym roku wymieniony razem z czujnikiem na ori.

Czyżby części do 0000 robili już chinole?

Opublikowano

Witam

W takie temp. jak dzis po ilu km autko łapie wam 90? Bo ja po przejechaniu 12km do pracy mam ok 80 stopni a po 15-16 dopiero 90. Jak juz złapie 90 to nie spadnie nigdy. Czy a4 sie poprostu tak długo grzeją czy mam cos uszkodzone-takie wnioski porównując do Golfa IV ALH który łapie 90 po 7km w tą pogode.

Opublikowano

Witam

W takie temp. jak dzis po ilu km autko łapie wam 90? Bo ja po przejechaniu 12km do pracy mam ok 80 stopni a po 15-16 dopiero 90. Jak juz złapie 90 to nie spadnie nigdy. Czy a4 sie poprostu tak długo grzeją czy mam cos uszkodzone-takie wnioski porównując do Golfa IV ALH który łapie 90 po 7km w tą pogode.

Kolego te silniki mają bardzo dużą sprawność i dlatego tak długo sie grzeją. Twój model powinien miec świece grzejące płyn chłodniczy może sie spaliły albo przekaxnik padł.

Mój 1,8t rozgrzewa sie po jakichś 13km do temp 90 jak na klimatroniku mam 22 ustawione. Jak klimatronik na low to po 8 km łapie 90*C. Kręce jak zimny do 2,5tyś obr.

Zobacz po ilu Ci złapie jak bedziesz miał wyłaczony klimatronik?

Opublikowano

ja dzis zaslonilem chlodnice, efekt bardzo pozytywny, silnik szybciej lapie temperature. wam tez proponuje ten zabieg(jesli robicie krotkie odcinki jak wspomniane 8km,bo na trase odpada). wymienilem rowniez wspomniane swiece. mialem wszystkie spalone. jutro jeszcze uruchomie egr i zobacze jak po takich zabiegach auto sie rozgrzewa.

Opublikowano
ja dzis zaslonilem chlodnice, efekt bardzo pozytywny, silnik szybciej lapie temperature. wam tez proponuje ten zabieg(jesli robicie krotkie odcinki jak wspomniane 8km,bo na trase odpada). wymienilem rowniez wspomniane swiece. mialem wszystkie spalone. jutro jeszcze uruchomie egr i zobacze jak po takich zabiegach auto sie rozgrzewa.

A co to Żuk jest żeby chłodnice tekturą zasłaniać :thumbdown:

Opublikowano

zuk nie zuk, auto szybciej sie nagrzewa. chcesz to marznij(i twoj silnik tez) ze swoja myślą

Opublikowano

Kolego te silniki mają bardzo dużą sprawność i dlatego tak długo sie grzeją. Twój model powinien miec świece grzejące płyn chłodniczy może sie spaliły albo przekaxnik padł.

Taki "bajer" tylko w dieslu w budzie [b5] :cool1:

[br]Dopisany: 30 Listopad 2010' date=' 23:50[/size']_________________________________________________

Witam

W takie temp. jak dzis po ilu km autko łapie wam 90? Bo ja po przejechaniu 12km do pracy mam ok 80 stopni a po 15-16 dopiero 90. Jak juz złapie 90 to nie spadnie nigdy. Czy a4 sie poprostu tak długo grzeją czy mam cos uszkodzone-takie wnioski porównując do Golfa IV ALH który łapie 90 po 7km w tą pogode.

Masz wszystko ok , u mnie podczas dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach temp. powoli nawet zacznie opadać poniżej 90oC :wink4:

Opublikowano

Panowie to jak w końcu AVF ( czyli B6 ) mają świece które dogrzewają płyn czy też nie?

I czy to normalne ( dzisiaj -15 -20 ) że przy nawiewie na OFF silnik dosyć szybko łapie temp... powiedzmy po 5-6km...ale jak tylko włączę AUTO ( 22*C) to z 90 spada do jakiś 70... Po małym postoju przy włączonym auto na 22*C po 12km temp była na 70*C... czyżby nagrzewnica tak mocno oziębiała płyn?

Nie pamiętam jak zeszłej zimy miałem, ale termostat wymieniony na org oooo w zeszłym roku, bo na trasie nie mogłem 90 osiągnąć... czyżby znowu termostat?

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie wymiany czujnika G62, wymieniłem go dzisiaj nie odkręcałem korka od płynu chłodzącego zleciało mi go max 0,5 l. Jak mam teraz uzupełnić brak płynu. Koledzy mówili żeby nagrzać auto do 90 stopni później odstawić niech ostygnie i dolać różnice. Doradzono mi że jeżeli będę wlewał na ciepłym siniku to płyn się zważy. Sorki jestem zielony w tych sprawach choć pewnie dla wielu nie sprawia to problemów.

Opublikowano

Mam bardzo podobny problem jak MrWho.

W wakacje wymienilem termostat bo grzal mi sie tylko do jakis 76 stopni.

Od razu pomoglo auto sie caly czas ladnie grzalo, trzymalo temp, wszystko ok.

Zaczelo sie robic zimniej i coraz dluzej lapal te 90.

Dziś było juz -13 stopni i auto bardzo powoli lapalo temp (ogrzewanie wlaczone na 23 stopnie).

Postanowilem wiec wylaczyc ogrzewanie i nagle temp w 3min wzrosla do 83 stopni (z klimatronicka odczytane) wiec postanowilem wlaczyc ogrzewanie i doslownie w minute temp spadla z 15 stopni.

Podsumowujac, bez ogrzewania lapie temp. jak wlacze ogrzewanie drastycznie temp spadla. Ale fakt faktem ze nie dalem sie rozgrzac do 90 a jedynie do 83 wiec mozliwe ze przy 90 juz bedzie trzymac.

Czy to normalne ? Płyn swiezutki, termostat tez.

Opublikowano

No nie ma się co dziwić że nie może złapac temp. przy -13 jak masz w aucie na 23 ciepło ustawione. Najpierw zagrzej do do 90 i dopiero włącz ogrzewanie i wtedy nie powinno spadać, chociaż jak jazda miejska od świateł do świateł to ciężko go będzie rozgrzać a jak ogrzewanie włączone to już wogóle masakra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...