Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 - coś rozładowuje akumulator ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam audi a4 b7 170KM BRD, pewnego dnia nie odpalilem samochodu, wymienilem akumulator na nowy jednakże pobór prądu po wpięciu w szereg wynosi 1.1A a po 3min spada do ok. 0.24A co jest stanowczo za dużo ;/ sprawdziłem wszystkie bezpieczniki po wyciąganiu kolejno każdego z nich pobór prądu nie spadł poniżej tych 0.24A. Fachman od akumulatorów mówi że coś bierze prąd co nie posiada bezpiecznika, czyli alternator (ładuje dobrze 14.7V), rozrusznik lub moduł komfortu. Żarówki - bagażnik , schowek też sprawdzone. Ma rację ?? Proszę o radę specjalistów forumowych :) dziekuję i pozdrawiam

Opublikowano

sprawdz czy niemasz zalanego właśnie modułu komfortu , wsadz łape pod dywanik kierowcy czy nie jest tam mokro:wink: aha i mk ma bezpiecznik nr.38:wink:

Opublikowano

sprawdź pobór prądu po pół godzinie bezczynności cała elektronika potrzebuje więcej czasu na uśpienie , 14,7 to za duże ładowanie w pierwszej kolejności zaczął bym od sprawdzenia alternatora bo uszkodzi ci akumulator

Opublikowano
14,7 to za duże ładowanie w pierwszej kolejności zaczął bym od sprawdzenia alternatora bo uszkodzi ci akumulator

Nie dramatyzuj, 14,7V to napięcie o 0,1-0,2V większe niż "książkowe" podawane w kartach gwarancyjnych w Europie, nie ma żadnej tragedii, trzeba tylko przypilnować czy czasem nie jest jeszcze większe. W samochodach z US napięcie ładowania w niektórych modelach podchodzi pod 14,9-15,0V i jest to napięcie dopuszczalne, wręcz w niektórych modelach podane jako prawidłowe.

Opublikowano

Sprawdz w podszybiu czy nie stoi woda i czy nie zalalo przekaznikow.

Opublikowano

[/color]dałem autko do eletromechanika, stwierdził że wszystko jest ok, a mianowicie pobór prądu na wyłączonym silniku spada z tych 0.24A do 0.08A po 40 minutach i powiedziała że tak ma być i wszystko ok, troszkę sięmartwie żę może nie mieć racji ... tak długo po wyłaczeniu silnika spada ??

Opublikowano

40 min to w ciul zaduzo , po jakis 5 min juz powinno być te 0.08A:wink:

Opublikowano

no a ten mechanik gada że jest ok, ponieważ jedne samochody mają szybszy czas po którym spada napięcie a niektóre dłuższy i 40min jest ok, czy ktoś z A4 B7 mógłby sprawdzić jak ma u siebie ??

Opublikowano
no a ten mechanik gada że jest ok, ponieważ jedne samochody mają szybszy czas po którym spada napięcie a niektóre dłuższy i 40min jest ok, czy ktoś z A4 B7 mógłby sprawdzić jak ma u siebie ??

Pewnie, że dobrze gada. W zależności od auta, a nawet dwóch takich samych samochodów z różnym wyposażeniem fabrycznym (a dodatkowo nie raz montujemy do aut inne dodatkowe wyposażenie) pobór prądu na postoju może się różnić i osiągać minimalną wartość w różnym czasie.

Pobieżnie licząc: przez te 40 minut przy poborze 0,24A masz ubytek około 0,15Ah; w tym samym czasie przy minimalnym poborze 0,08A masz ubytek około 0,05Ah; różnicując dwie wartości otrzymujesz o 0,1Ah większy ubytek, ale tylko w tym okresie 40 minut; strata tak niewielka, że nie ma nad czym dalej debatować.

Opublikowano

hortomagiko dziękuje ślicznie za odpowiedź :) powiem szczerze że uspokoiłeś moje obawy przed jutrzejszym odpaleniem auta z rana :P pozdro <piwo!>

Opublikowano

Siema, Dzisiaj miałem identyczny problem. Po zgaszeniu auta pobór był u mnie 1,3A. Nie patrzyłem po jakim czasie spada. Założyłem nawet temat i napisaem w nim że pobiera 2,5A ale to pomyłka bo radio mi się załączyło. Wszystko sprawdziłem. Pytanie mam tylko do jakiej wartości V spada napięcie przy odpaleniu samochodu ? Mi pokazało 8-9 V normalnie trzyma 12.50V. Ładowanie 14,50V. Te wartości są w dużym przybliżeniu. Choć mam podejrzenie że po prostu akumulator jest już do wymiany.

Opublikowano
Siema, Dzisiaj miałem identyczny problem. Po zgaszeniu auta pobór był u mnie 1,3A. Nie patrzyłem po jakim czasie spada. Założyłem nawet temat i napisaem w nim że pobiera 2,5A ale to pomyłka bo radio mi się załączyło. Wszystko sprawdziłem. Pytanie mam tylko do jakiej wartości V spada napięcie przy odpaleniu samochodu ? Mi pokazało 8-9 V normalnie trzyma 12.50V. Ładowanie 14,50V. Te wartości są w dużym przybliżeniu. Choć mam podejrzenie że po prostu akumulator jest już do wymiany.

Pobór 1,3A to dużo za dużo. Sprawdź pobór po około godzinie i jak będzie dalej taki sam, to należy usterkę usunąć.

Jeśli akumulator jest w pełni naładowany to spadek napięcia nie powinien przy rozruchu być mniejszy jak około 10V. Jeśli masz 8-9V to masz trzy możliwości:

- częściowo rozładowany akumulator;

- zużyty akumulator;

- coś z rozrusznikiem;

Z tych trzech rzeczy najtaniej, najprościej i najszybciej sprawdzisz dwie pierwsze.

Opublikowano

no mi też zaraz po zgaszeniu, zresztą za każdym razem gdy wpinam miernik do pomiaru zaraz po przyłożeniu pokazuje 1.2A a poźniej spada do 0.24A a dalej po ok 40min spada do 0.08A także mam nadzieje że takie wartości są ok :)

Opublikowano

szala a jakim miernikiem to mierzysz i jak? U mnie wyszło na to że akumulator jest do wymiany w ogóle nie trzyma, no moze na parę godzin;/

Opublikowano
szala a jakim miernikiem to mierzysz i jak?

Najnormalniejszy w świecie multimetr cyfrowy, do użytku domowego wystarczy Tobie chińszczyzna za 15-20 zeta.

Opublikowano

Audi a4 b6

Witam wszystkich 

W A4 jest jedna bolączka która często pobiera dużo prądu 

Gdy już sprawdzimy wszystkie moduły bezpieczniki itp warto zajrzeć do często wyłamanych schowków które pękając na zawiasie nie pozwalają działać prawidłowo czujnikowi zamknięcia który znajduje się po przeciwnej stronie samochodu jak bezpieczniki

Pęknięty zawias nie pozwala wyłączyć światła w schowku i często to wyładowuje nam akumulator 

Tak było w moim przypadku 

I dzięki wam szukałem przyczyny... Piszę dla potomnych 

A co do pomiaru prądu 

Prawidłowo powinno być tak 

Otwarte auto 0,9 A

Zamknięte auto 0,7 A około 5-10 min 

Zamknięte auto po 5-10 min 0,07A do 0,08 zależy jak dokładny macie miernik 

A jak zamknąć auto bez zamykania drzwi ?

Wystarczy przy otwartych drzwiach kierowcy np kluczykiem od samochodu zasymulować zamknięcie zamka przez szczebelek (tak jak podczas normalnego zamknięcia drzwi ) następnie jak zamek jest przekręcony to kluczykiem tak jak zawsze zamknąć drzwi (ciągnąć za klamkę wszystkiego będą zamknięte a w otwartych drzwiach kierowcy szczebelek nie przekręci się ) chyba zrozumiecie o co mi chodzi ... I wtedy możemy zmierzyć prąd jaki jest w stanie spoczynku 

Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...