DeeJay_Kill Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Jest zagadka dla wprawnych głów. AEB było po remoncie, ciśnienie oleju - 1.8 bara na rozgrzanym, więc ok. Potem zaczęło spadać do 1,5, następnie 1,2. Stanęło na 1.0 bara po jakimś czasie (ok 5kkm). W międzyczasie w silniku miały zagościć kute korby, więc padła decyzja o zmianie pompy oleju przy okazji. Założona więc nowa pompa (zamiennik), kute korby, luz na korbowodach 0.08, więc dobry. Panewki nowe. Wał korbowy - nowe panewki, przepolerowany, bo była jakieś drobne ryski. Luzy - 0.06-0.07. Wkurzyliśmy się, bo zmiana pompy nic nie dała. Wyszło z pomiarów, że na panewce wałka pośredniego jest owalizacja (luz 0.03-0.13), więc panewki zmienione. Kupiona druga pompa oleju, żeby wykluczyć uszkodzenie zamiennika. Zonk. Cały blok sprawdzony i nic złego nie wyszło - natryski na denka tłoków sprawdzone, pompy oleju nowe... Głowica - na 4 szklankach coś przyrysowało gładzie - podłożona druga głowica i ten sam zonk - ciśnienie 1.0 bara. Podstawa filtra oleju też została wykręcona i sprawdzony zaworek zwrotny w niej - nie wygląda źle, niestety nie mam od czego podmienić na próbę (nie chce mi się wierzyć, że to pomoże, bo to tylko zawór zwrotny). Poratujcie, bo ręce mi opadają, a auto stoi - takie ciśnienie na rozgrzanym jest akceptowalne, ale ma być większe, bo silnik będzie mieć ok 400km i nie może się zatrzeć z głupiego powodu. Czyżby rzeczywiście jakiś urok, że kolejna pompa oleju jest uszkodzona? Niestety oryginalna też daje te same efekty...Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Aha - zegar oczywiście też wykluczony - podłączałem zwykły manometr.
DeeJay_Kill Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2013 nie pamiętam, ale spore miał - ciśnienie oleju rośnie błyskawicznie tak na ciepłym, jak na zimnym, ale cholernie dziwi mnie to, że po tylu działaniach się nie podniosło... zawór?
Dev Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Mozna sprawdzic ale nie sadze aby to bylo to. Jakie pompy montowales ? No i jaki olej ?
marcindlug Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 na ta chwile ciezko powiedziec ile ma przy 3tys. sytuacja wyglada tak ze przy temperaturze 90 stopni na zegarach i wskazowce temperatury oleju minimalnie nad poziomem 60 stopni cisnienie oleju wynosi 0.7bara i spada. przy temperaturze oleju gdzies pomiedzy 60 a 80 stopni cisnienie oleju spada do 0.5 bara. po wcisnieciu gazu cisnienie jest budowane dosyc szybko ale nie czekalismy nigdy do rozgrzania oleju do tempeatury roboczej i nie jestem w stanie odpowiedziec jakie bedzie cisnienie przy 3tys obrotow
DeeJay_Kill Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2013 nie no...0.8 trzyma, do 1.0. Olej - nawet zmieniłem, jak już się pomysły kończyły - motul 8100. Co do pomp - chciałem coś lepszego, ale było niedostępne., więc topran i kraft. Jest kilka osób śmigających na nich i jest w porządku. Sama budowa pompy oleju jest prosta, jak cep, a jedyną rzeczą, która może dawać d*py, jest zawór przelewowy, który albo jest ok, albo nie;/
Dev Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Co jest wlane do silnika ? ---------- Post dopisany at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ---------- Pompy ...ujowe, najlepszy byłby KolbenSchmidt ale nieosiagalny:kwasny:
marcindlug Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 ostatni raz jak widzialem tego parcha to cisnienie spadalo do 0.5 bara w miare jak olej sie rozgrzewal dlatego tak napisalem. jezeli trzyma 0.8 bara na rozgrzanym oleju to i tak jest postep Dev - pierwotnie byl millers cfs 5w40 teraz wlany jest motul x-cess 8100 5w40
DeeJay_Kill Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2013 jeszcze trochę i mu wleję osiem doktorów i pięć magnetyzerów:decayed:
DeeJay_Kill Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2013 raczej tak - w niej samej nie ma chyba zaworu... Filtr oleju też zmieniony. ---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ---------- chłodniczka przedmuchana i sprawdzona. Teraz się tylko człowiek wkurza, bo na starej uszczelce podstawy filtra cieknie olej i trzeba skołować drugą... Podpowiedzcie jeszcze, jakie może być rozwiązanie tej zagadki:) ---------- Post dopisany 24-08-2013 at 12:21 ---------- Poprzedni post napisany 23-08-2013 at 21:25 ---------- Przy 3000rpm na ciepłym ma 5 barów prawie. Na wolnych - 1. Chłodnica oleju sprawdzona, jak już wspominałem. o co tu k***a chodzi....?
pioteros Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 albo pompa albo panewki.... innej opcji nie ma mimo wszystko sprobowalbym z jakas używaną pompą ale sprawna i zobaczyl czy ciśnienie się polepszy, jeśli będzie to samo to pewnie z panewkami jest cos nie tak
DeeJay_Kill Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2013 nowe panewki, luzy zmierzone. Pompę właśnie kombinuję, żeby używkę włożyć, tylko dawcy trzeba;]
knife42 Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Opublikowano 30 Sierpnia 2019 W dniu 24.08.2013 o 13:05, DeeJay_Kill napisał: nowe panewki, luzy zmierzone. Pompę właśnie kombinuję, żeby używkę włożyć, tylko dawcy trzeba;] Witam . Widzę że temat jeszcze nie zamknięty i trochę czasu upłynelo ale czy doszedłeś do przyczyny tej usterki ? u mnie podobny problem w 1.8 t awt i podejrzenie na podstawę filtra oleju bo w niej jest zawór ciśnienia i to pewnie też było w twoim przypadku . ???
djbasen Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca Cześć, mam identyczny problem w 1.8T AWT . Jakieś pomysły ? zostało mi chyba tylko wymienić podstawę filtra oleju. 2 nowe pompy , smok czysty, napinacz nowy, 2 filtry oleju. Gdy ciecz ma 90 stopni to ciśnienie oleju na jałowym ma 0.1Bar .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się