Skocz do zawartości
IGNOROWANY

odma


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam możecie mi powiedzieć jaki bym miał objawy zapchanej odmy? I jakim środkiem to czyścić?

Opublikowano

Olej bd ci gdzies uciekal. Np. Uszczelka dekla zaworowego.

Wysłane z mojego LG-E610

Opublikowano

W ALT raczej ciezko zapchac odme , bo waz odmy ma duza srednice.

Opublikowano

a powiedz mi jak mi sie poci odma to musze ja juz wymieniac??

---------- Post dopisany at 13:13 ---------- Poprzedni post napisany at 11:58 ----------

i powiedz jakim srodkiem to wyczyscic z tego oleju to bede wdzieczny ;d

Opublikowano

odma poci ?? tam jest za goraco by sie pocila. Wyciagnij gruszke z odma i poprostu wyczysc np. benzyna i pedzelkiem. W odmie powinno byc troche oleju , po to wlasnie ona jest zeby zbierac olej spod pokrywy zaworow.

Opublikowano

wyczyszcze i zobacze bo tak to tylko moge przypuszczac poci sie bo na tej rurce idacej do gruszki sa krople oleju wiec nie wiem jak to nazwac

Opublikowano

jak krople oleju sa na zewnatrz to pewnie odma gdzies jest peknieta , bo oleju nigdzie nie powinno byc na zewnatrz.

Opublikowano

Czyli wymiana mnie czeka :D

Opublikowano

z tego co opisujesz to pewnie tak , ale najpierw sprawdz dokladnie.

Opublikowano

A i kolego potrzebuje eżektor i 2 wężyki idące do niego oraz plastikowa oslone kabli ktore ida do cewek nie wesz gdzie to moge dostac?? i nie wisz ile w ASO beda kosztowac?

Opublikowano

Z tym poceniem na gumowej rurze, to może olej, który spływa/wypływa kroplami z czwórnika. Należałoby wziąć szmatkę do ręki i wyczyścić/przetrzeć dokładnie element czwórnika i gumowego węża. Zobaczyć następnie skąd to pocenie, skąd ten olej po przejechaniu odcinka trasy.

---------- Post dopisany at 11:02 ---------- Poprzedni post napisany at 11:01 ----------

Masz może tylko po prostu mówiąc delikatną nieszczelność węża z czwórnikiem.

Opublikowano
A i kolego potrzebuje eżektor i 2 wężyki idące do niego oraz plastikowa oslone kabli ktore ida do cewek nie wesz gdzie to moge dostac?? i nie wisz ile w ASO beda kosztowac?

Jak chodzi Ci o ten czerwony plastik w którym poprowadzone są kable do cewek to jest to kanał kablowy 8E0971824J. Koszt to ok. 38zł za ori w ASO. Wiem że były problemy z dostępnością tego w Polsce, ale ja zamawiałem w ASO w Rzeszowie i po ok. 10 dniach miałem do odbioru (ściągali to z Niemiec).

beznazwy.jpg

Opublikowano

odma wyczyszzona teraz po jezdzie test szczelnosci przejechalem 80km i nic sucho jak narazie ale bede kontrolowal a czwornik mialem walniety juz na pocztaku jak kupilm wiec moze przez iego kapalo zanim wymienilem teraz czas pokaze ;-)

Opublikowano

jakiś czas temu miałem zmienianą odmę, bo stara się rozsypała. Dzisiaj zauważyłem, że na połączeniu czwórnika (wychodzący bezpośrednio z silnika) i rury ssącej sączy się olej. To połączenie wygląda na jakoś niezbyt dobrze spasowane (tak jakby całe to połączenie lekko skierowane w dół a nie sztywno w poziomie). Co zrobić, żeby to jakoś lepiej spasować? Gdzie pokręcić, gdzie postukać? Z góry dziękuję za sugestie :hi:

Opublikowano

W pokrywie zaworow tam gdzie wkladasz czwornik powinien byc oring uszczelniajacy. Z olejem na wejsciu do rury ssacej nic nie zrobisz , gumowa membrana w czworniku powinna go powstrzymywac ale jak wiadomo w naszych silnikach nie jest to zbyt dobrze dopracowane. Mozesz uzyc tasmy samowulkanizujacej zeby uszczelnic to polaczenie , wtedy caly ten olej i tak poleci do kolektora ssacego.

Opublikowano

a zamiana czwórnika na nowszą wersję (montowaną po 2005) coś wogóle pomaga? Znalazłem w wątku odmo-olejowym dyskusję na temat ulepszonej wersji tego czwórnika. Cena jest niewielka (ok. 40PLN) a podobno ten element jest kluczowy w "złym" odprowadzaniu oleju....?

Opublikowano

Zmiana czwórnika nic nie da. możesz zacisnąć połączenie czwórnik-dolot opaską zaciskową co najwyżej, tak jak kolega mówi nie bedzie kapać, wszystko będzie pchane w dolot.

Opublikowano

Ja to nie wiem jak to jest u mnie na starym czwórniku czy na nowym olej nie ubywa, a samochód dowiedziałem się ostatnio w ASO w Niemczech był na long-life,

Opublikowano

u mnie też raczej problem olejowy nie występuje a raczej nie występował. Jeździłem na Motulu 6100 S+ 10w40 i nie ubywało go prawie wcale. Potem rozsypała się odma, więc ją zmieniłem i zmieniłem olej na Motul x-cess 5W40. Przejechałem 4000 km, poziom spadł na bagnecie o jakieś 2-3 mm, ale na połączeniu czwórnika i rury ssącej jest wilgotno, można nawet powiedzieć że wisi kropla. Czy tak było przy 10W40 to trudno powiedzeć bo nie sprawdzałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...