Jump to content
2 2
bubbba

Regulacja hamulca ręcznego

Recommended Posts

Dość dawno temu miałem wymieniane linki hamulca ręcznego. Po wymianie za bardzo się nie interesowałem jak mocny jest ręczny, ale ostatnio stojąc autem z górki zauważyłem, że aby się nie staczało muszę ręczny zaciągnąć na ostatni ząbęk. Czy regulacja ręcznego, którą się wykonuje po wymianie np. linek, tarcz, klocków pomoże, że ręczny bedzie dobrze trzymał już np 4-5 ząbku, czy może ta regulacja dotyczy czego innego i nie zmieni mi wysokości na którą muszę podciągać dźwignię ręcznego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne się do pytania ale do A4 B5 . Jak w B5 wyregulować ręczny ?? W tunelu nic nie ma do regulacji , jest szyna która trzyma linki od ręcznego ale przy niej nie ma do regulacji nic , a przy zaciskach (przedlift) równiez nie widziałem nic do regulacji a ręczny łapie bardzo wysoko , gdzieś czytałem na necie że regulacja jest tutaj "automatyczna" w co za bardzo mi się wierzyć nie chcę


Korekty Lakierów Samochodowych , Polerka Lamp itp itd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
podepne się do pytania ale do A4 B5 . Jak w B5 wyregulować ręczny ?? W tunelu nic nie ma do regulacji , jest szyna która trzyma linki od ręcznego ale przy niej nie ma do regulacji nic , a przy zaciskach (przedlift) równiez nie widziałem nic do regulacji a ręczny łapie bardzo wysoko , gdzieś czytałem na necie że regulacja jest tutaj "automatyczna" w co za bardzo mi się wierzyć nie chcę

Opis regulacji ręcznego w B5 znalazłem jak w szukajce na tym forum wpisałem zwrot: regulacja ręcznego. Jest nawet, post gdzie ktoś daje obrazki z rysunkami i opisem regulacji

Share this post


Link to post
Share on other sites
W A4 B6 jest regulacja w tunelu środkowym, z tego co pamiętam wyciąga się popielniczkę i jest dostęp.

Po rozebraniu tunelu środkowego są widoczne tylko linki zakończone uszami które zaczepione są o tą "kotwicę". Jakiś śrubek regulacyjnych nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź czy linka przy zacisku w dźwigience jest napięta i czy dźwignia odbija do ogranicznika.

Jeśli nie odbija , samoregulacja nie zadziała. Może być zapieczona ośka ręcznego.

Samoregulator znajduje się w zacisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sprawdź czy linka przy zacisku w dźwigience jest napięta i czy dźwignia odbija do ogranicznika.

Jeśli nie odbija , samoregulacja nie zadziała. Może być zapieczona ośka ręcznego.

Samoregulator znajduje się w zacisku.

Dźwigienka przy zacisku odbija do ogranicznika. Po zaciągnięciu dźwigni na pierwszy ząbek, dźwigienka przy zacisku nie rusza się, dopiero po zaciągnięciu na drugi ząbek dźwigienka wykonuje ruch. Potem każdy następny ząbek oczywiście skutkuje tym, że dźwigienka przy zacisku odchyla się coraz bardziej. Czy dźwigienka przy zacisku powinna wykonać już ruch przy zaciągnięciu na pierwszy ząbek ? Czy kotwicę, do której zaczepione są ucha linki, można jakoś wyregulować aby linki były bardziej napięte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
podepne się do pytania ale do A4 B5 . Jak w B5 wyregulować ręczny ?? W tunelu nic nie ma do regulacji , jest szyna która trzyma linki od ręcznego ale przy niej nie ma do regulacji nic , a przy zaciskach (przedlift) równiez nie widziałem nic do regulacji a ręczny łapie bardzo wysoko , gdzieś czytałem na necie że regulacja jest tutaj "automatyczna" w co za bardzo mi się wierzyć nie chcę

Opis regulacji ręcznego w B5 znalazłem jak w szukajce na tym forum wpisałem zwrot: regulacja ręcznego. Jest nawet, post gdzie ktoś daje obrazki z rysunkami i opisem regulacji

W sumie skorzystałem tylko z podpowiedzi że regulacja jest pod osłoną termiczną bo żadne fotosfory nie są potrzebne do tego :) Dzięki kolego :)


Korekty Lakierów Samochodowych , Polerka Lamp itp itd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie możesz od razu opisać dla innych :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Koledzy wymieniłem linkę prawą od ręcznego i koło staneło dęba. aby jechać musiałem dzwignie recznego odkrecić i wycowac do tyłu. nie wiem jak zwolnić te kotwicę co są zapięte linki. Pomocy .Brak zdjęć w innych opisach.

Edited by darecki_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://zapodaj.net/0114ab3c5a130.jpg.html

https://zapodaj.net/59ea12395286c.jpg.html

Regulacja jest pod osłoną termiczną tłumika. Trzeba ją odkręcić (4 sruby) i cofnąć do przodu. Reszta w zdjęciach.

Edited by karaluch8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.09.2016 o 08:41, karaluch8 napisał:

A ja m taki problem linki nowe, zacisk jeden nowy drugi stary tylko uszczelnienia nowe, na obu dzwignie reczmego chodza dobrze a problem jest taki

Nowy zacisk slaby reczny stary brak recznego tzn znikomy. Ktos cos poradzi?

Edited by dawid318

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.08.2013 o 10:52, Aron21 napisał:

podepne się do pytania ale do A4 B5 . Jak w B5 wyregulować ręczny ?? W tunelu nic nie ma do regulacji , jest szyna która trzyma linki od ręcznego ale przy niej nie ma do regulacji nic , a przy zaciskach (przedlift) równiez nie widziałem nic do regulacji a ręczny łapie bardzo wysoko , gdzieś czytałem na necie że regulacja jest tutaj "automatyczna" w co za bardzo mi się wierzyć nie chcę

Niestety B5 ma to nieszczęście, że regulacja jest NAD osłonami od układu wydechowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...