Salin92 Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Witam, moje audi A4 B5 1,9 TDN 90 KM AHH ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 0 Stopni. Przy nagrzanym silniku pali dobrze , co może być przyczyną takiego odpalania ? Świece wszystkie są w porządku, z 1 mam problem bo nie mogę jej wykręcić ale iskrę ma dobrą. Mam jeszcze taki problem ze strzałki od temperatury i poziomu paliwa opadają mi na sam dół przy wyłączeniu zapłonu ( po za skalę ) I temperatura nigdy nie jest równo na 90 tylko tak na 95, wydaje mi się ze to wina strzałek a raczej silniczków w liczniku, bo mam licznik od A6 . Ps. Termostat jest dobry bo go niedawno wymieniałem i po wymianie pokazuje tak samo ;/ Czekam na pomoc . Pozdrawiam
Krzysztof Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Witam, moje audi A4 B5 1,9 TDN 90 KM AHH ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 0 Stopni.Przy nagrzanym silniku pali dobrze , co może być przyczyną takiego odpalania ? Świece wszystkie są w porządku, z 1 mam problem bo nie mogę jej wykręcić ale iskrę ma dobrą. Mam jeszcze taki problem ze strzałki od temperatury i poziomu paliwa opadają mi na sam dół przy wyłączeniu zapłonu ( po za skalę ) I temperatura nigdy nie jest równo na 90 tylko tak na 95, wydaje mi się ze to wina strzałek a raczej silniczków w liczniku, bo mam licznik od A6 . Ps. Termostat jest dobry bo go niedawno wymieniałem i po wymianie pokazuje tak samo ;/ Czekam na pomoc . Pozdrawiam Jak Ty sprawdzałeś te świece? To, że "iskrzy" nie oznacza, że świeca jest dobra. Podpinałeś jakiś amperomierz? Sprawdzałeś rezystancję? P.S. Gdzie są już ujemne temp??
Salin92 Opublikowano 12 Września 2013 Autor Opublikowano 12 Września 2013 Witam, moje audi A4 B5 1,9 TDN 90 KM AHH ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 0 Stopni.Przy nagrzanym silniku pali dobrze , co może być przyczyną takiego odpalania ? Świece wszystkie są w porządku, z 1 mam problem bo nie mogę jej wykręcić ale iskrę ma dobrą. Mam jeszcze taki problem ze strzałki od temperatury i poziomu paliwa opadają mi na sam dół przy wyłączeniu zapłonu ( po za skalę ) I temperatura nigdy nie jest równo na 90 tylko tak na 95, wydaje mi się ze to wina strzałek a raczej silniczków w liczniku, bo mam licznik od A6 . Ps. Termostat jest dobry bo go niedawno wymieniałem i po wymianie pokazuje tak samo ;/ Czekam na pomoc . Pozdrawiam Jak Ty sprawdzałeś te świece? To, że "iskrzy" nie oznacza, że świeca jest dobra. Podpinałeś jakiś amperomierz? Sprawdzałeś rezystancję? P.S. Gdzie są już ujemne temp?? Świec nie podpinałem od amperomierz , dziś to sprawdzę a co do temperaturę to już nawet od 4 stopni widać zmiany w odpalaniu. Jak jadę rana do pracy to jest taka temperatura czasami, a po drugie chodziło mi o zimę która już była.
Wihajster Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 do sprawdzenia swiece,G62 i kąt wtrysku
darek995 Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 ja miałem tak gdy akumulator był do bani kręcił kręcił ale wskazówki opadały podczas odpalania. Zmieniłem aku i kręci tak samo prawie tyle że wskazówki nie opadają i łapie silnik od razu. btw. to świece żarowe iskrzą?
jak28 Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Z tym iskrzeniem to chodziło koledze o iskrzeniu przy sprawdzaniu świecy.
kylo1991 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 kolego odepnij czujnik temperatury i spróbuj odpalic. Jak sprzwdzisz to daj znac
weglik28 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Witam kolegów ,miałem ostatnio podobne problemy z odpaleniem auta na zimnym silniku,na rozgrzanym wszystko bylo ok,okazalo sie sie kąt wtrysku jest w lesie,ustawienie kąta, sprawdzenie dawki i pali bardzo dobrze
Grzesiek1985 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 jeśli nie będziesz miał sprawnych świec żarowych tak zapomnij o lekkim paleniu przy ujemnych temp
Salin92 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 jedną świece mam zapieczoną i nie mogę jej wykręcić, mam na wymianę świecę ale nie mam jak jej wykręcić a nie chce gwintu zepsuć
Jarek882 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 jak odlaczysz czujnik to komputer wtedy podaje taką dawkę paliwa jakby było -30 stopni i więcej.
lapek85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 na początek sprawdź to co koledzy powyżej napisali czyli - kąt wtrysku --> http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/r4-tdi-oprocz-pd-ustawienie-kata-wtrysku-6665/ PS. moje byłe b5 AHH odpalało normalnie przy -5oC z odłączonymi świecami żarowymi, także jak zdrowy silnik to mróz mu nie straszny:wink:
Salin92 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 ok, dzięki za informacje, w najbliższym czasie zakupie sobie kabelek do diagnostyki i zobaczę co wykazuje i będę się odzywał
athek Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Nie chcę się chwalić ale tamtej zimy było minus 27 stopni u mnie w górach i po dłuższym kręceniu odpalił bez 4 świec co do świecy to podlej ją WD40 kilkakrotnie i staraj się pomału odkręcać i dokręcać musi puścić Pozdro
janusz_stg Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Do odkręcania świec żarowych należy użyć klucza dynamometrycznego(dobrego).Świece wytrzymują 35 Nm po czym ulegają zerwaniu. O ile podczas odkręcania nie przekroczysz 30 Nm nie powinno dojść do zerwania.Po wielokrotnym stosowaniu WD -40 i kolejnych próbach powinno się udać bez zerwania świecy. Jedna rada. Sprawdź czy świeca nie jest skorodowana bo to znacznie obniża jej wytrzymałość.Druga rada to zrób doświadczenie na starej świecy w imadle przy jakiej sile się zerwie( dla sprawdzenia kalibracji klucza) i nie przekraczaj tego momentu z zachowaniem bezpiecznej tolerancji. Pamiętaj ! Świece przykręcamy siłą 15 Nm. To właśnie źle dokręcone świece są powodem ich zrywania.
Salin92 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Do odkręcania świec żarowych należy użyć klucza dynamometrycznego(dobrego).Świece wytrzymują 35 Nm po czym ulegają zerwaniu. O ile podczas odkręcania nie przekroczysz 30 Nm nie powinno dojść do zerwania.Po wielokrotnym stosowaniu WD -40 i kolejnych próbach powinno się udać bez zerwania świecy. Jedna rada. Sprawdź czy świeca nie jest skorodowana bo to znacznie obniża jej wytrzymałość.Druga rada to zrób doświadczenie na starej świecy w imadle przy jakiej sile się zerwie( dla sprawdzenia kalibracji klucza) i nie przekraczaj tego momentu z zachowaniem bezpiecznej tolerancji. Pamiętaj ! Świece przykręcamy siłą 15 Nm. To właśnie źle dokręcone świece są powodem ich zrywania. Dzięki wielkie , na pewno mi się to przyda
athek Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Do odkręcania świec żarowych należy użyć klucza dynamometrycznego(dobrego).Świece wytrzymują 35 Nm po czym ulegają zerwaniu. O ile podczas odkręcania nie przekroczysz 30 Nm nie powinno dojść do zerwania.Po wielokrotnym stosowaniu WD -40 i kolejnych próbach powinno się udać bez zerwania świecy. Jedna rada. Sprawdź czy świeca nie jest skorodowana bo to znacznie obniża jej wytrzymałość.Druga rada to zrób doświadczenie na starej świecy w imadle przy jakiej sile się zerwie( dla sprawdzenia kalibracji klucza) i nie przekraczaj tego momentu z zachowaniem bezpiecznej tolerancji. Pamiętaj ! Świece przykręcamy siłą 15 Nm. To właśnie źle dokręcone świece są powodem ich zrywania. Dzięki wielkie , na pewno mi się to przyda Tak czy tak uważaj żeby nie poszła z gwintem,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się