h_ubertus Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 No to tak jak w temacie. Auto kopci na biało/szaro troszke śmierdzi takim noo dymem jak to dym. Oddałem je do mechanika i tak: - odmulili filtr czasteczek (komputerek dopalanie i te sprawy) - wtryski są okej - filtr cząsteczek stałych został zregenerowany - wymieniono uszczelke pod głowicą - teraz sprawdzają turbo ale wydaje mi sie ze to też nic nie da bo turbo jest okej Mnie sie początkowo wydawała że to ciągnie płyn do chłodnicy bo troche ubywało potem sie okazało ze to przez zapowietrzenie pompy wody ktora została wymieniona mechanicy (dobrzy fachowcy serio!) mówią że olej idzie na wydech. Nie jestem fachowcem ale mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi. Nie mam juz auta sporo czasu to jakiegos rozwiazania szukam. Może ktoś z was miał podobny przypadek i wie czym to moze byc spowodowane. HELP
piotrsob1 Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Pojeździj trochę, żeby się przekonać czy nie ubywa oleju i chłodziwa. Przyuważ, kiedy kopci najbardziej, i czym ten dym śmierdzi, nie spalonym paliwem, olejem, a może ma słodki posmak płynu chłodzącego Jeżeli faktycznie olej idzie w wydech, to przyjżyj się odmie, może jest zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej
h_ubertus Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Pojeździj trochę, żeby się przekonać czy nie ubywa oleju i chłodziwa.Przyuważ, kiedy kopci najbardziej, i czym ten dym śmierdzi, nie spalonym paliwem, olejem, a może ma słodki posmak płynu chłodzącego Jeżeli faktycznie olej idzie w wydech, to przyjżyj się odmie, może jest zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej Słuchaj tak. Myslałem na poczatku że to od chlodnicy płyn leci ale to nie jest zapach taki. No smierdzi bardziej olejem. Opowiedz mi coś wiecej na temat tej odmy i co powinienem zrobić mniej wiecej. Mechanik jasno stwierdził że jest olej w wydechu i przejechali nia ok 15km bo wiecej nie ma sensu meczyc filtra czateczek stałych bo sie zasyfi wiec grzebią dalej.
SotoM Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 zapowietrzenie pompy wody...?? to nie mozliwe... ubywanie płynu chłodzacego -spalanie go moze byc spowodowane uszkodzona chłodnicą EGR jesli twój silnik ją posiada. test na CO2 jak najbardziej beda przez to spaliny w układzie chlodzenia. jesli zobaczyli ze w kanalach wydechowych jest olej to albo problem tkwi w prowadnicach i uszczelniaczach trzonków zaworowych lub najgorsze - peknieta głowica. uszczelniacze na wtryskach zostały zmienione...i wtryski przykrecone nowymi śrubami...?
h_ubertus Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 zapowietrzenie pompy wody...?? to nie mozliwe...ubywanie płynu chłodzacego -spalanie go moze byc spowodowane uszkodzona chłodnicą EGR jesli twój silnik ją posiada. test na CO2 jak najbardziej beda przez to spaliny w układzie chlodzenia. jesli zobaczyli ze w kanalach wydechowych jest olej to albo problem tkwi w prowadnicach i uszczelniaczach trzonków zaworowych lub najgorsze - peknieta głowica. uszczelniacze na wtryskach zostały zmienione...i wtryski przykrecone nowymi śrubami...? Ma EGR ale podobno jest okej. głowica tez jest okej została wymieniona też uszczelka pod głowicą co do uszczelniaczy na wtryskach i srub to bede wiedział jutro (czy to źle jeżeli zostały przykręcone starymi srubami?)
macisz12 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Chodzi nie o egr tylko o chlodnice spalin. Śruby są jednorazowego użytku. Powinno sie je wymienić jak ruszamy pompki.Ja tez miałem problem z bialym gryzacym dymem ale od czasu do czasu i u mnie to byla peknieta glowica. A wpadlem na to przypadkiem jak demontowalem turbine i zobaczylem wyciek w kolektorze wydechowym.
Stano Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Mogłeś od razu usunąć DPF i w sumie EGR też. A nie masz tak że jak stoi na wolnych obrotach chwile to bardziej śmierdzi spalinami?
Gość Roman_A4 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Miałem podobnie i walczyłem z tym 3 miesiące aż doszłem - spróbój odprowadzić cisnienie ze skrzyni korbowej albo poprzez bagnet (zrób coś ala oil catch tank) lub przez korek uchylająć go żeby cisnienie odchodziło. Przejedz ok 10 km aż olej wypali z tlumnika - ciśnienie nie odprowadzone ze skrzyni blokuje olej spływający z turbo co w efekcie daje wyrzuty oleju do wydechu przez co się leje olej po całym tłumniu. Ja wymieniłem pokrywe i jak ręką odjoł a było tak że jak tylko troche się rozgrzał to z tyłu mała zasłona dymna. :-)
h_ubertus Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 Miałem podobnie i walczyłem z tym 3 miesiące aż doszłem - spróbój odprowadzić cisnienie ze skrzyni korbowej albo poprzez bagnet (zrób coś ala oil catch tank) lub przez korek uchylająć go żeby cisnienie odchodziło. Przejedz ok 10 km aż olej wypali z tlumnika - ciśnienie nie odprowadzone ze skrzyni blokuje olej spływający z turbo co w efekcie daje wyrzuty oleju do wydechu przez co się leje olej po całym tłumniu. Ja wymieniłem pokrywe i jak ręką odjoł a było tak że jak tylko troche się rozgrzał to z tyłu mała zasłona dymna. :-) Musze odwiedzic warsztat bo tam auto stoi. A ile cie kosztowała wymiana pokrywy?
SotoM Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 olej idzie na wydech...gdzie zaczyna sie pojawiac...?? w kolektorze wydechowym przed turbo(na wszystkich kanałach od cylindrów czy tylko na 1 z 4ech..?? to jest bardzo wazne) czy dopiero w turbosprężarce...?? bo w dolocie to napewno tylko kwestia w jakiej iloscie. głowica jest dobra... a była sprawdzana na szczelnosc...?? czy optycznie gdzie oko siegneło...??
Gość Roman_A4 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 alledrogo - trafiłem za 30 zł z przesyłką :-) gość wystawił aukcje od 10 zł - dałem dyche i wygrałem nie byłem pewien że to pokrywa więc nie miałem zamiaru inwestować wziołem na próbe i trafiłem. Normalnie to od 50 - 100 zł.
h_ubertus Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 alledrogo - trafiłem za 30 zł z przesyłką :-) gość wystawił aukcje od 10 zł - dałem dyche i wygrałem nie byłem pewien że to pokrywa więc nie miałem zamiaru inwestować wziołem na próbe i trafiłem. Normalnie to od 50 - 100 zł. To tak. Jutro jade na warsztat gdzie auto stoi i wg waszych rad posprawdzam wszystko zobaczymy co z tego bedzie dam znac co i jak. Więc usterka została usunięta, a jej powodem były nieszczelne ucszczelniacze wtrysków. Zostały wymienione i jak ręką odjął.
Ccartmanek Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 To tak. Jutro jade na warsztat gdzie auto stoi i wg waszych rad posprawdzam wszystko zobaczymy co z tego bedzie dam znac co i jak. Więc usterka została usunięta, a jej powodem były nieszczelne ucszczelniacze wtrysków. Zostały wymienione i jak ręką odjął. Hej, jak auto Ci dymiło? na biegu jałowym na zimnym silniku równomiernie białym dymem z zapachem żrącymi spalinami? - i czy droga wymiana uszczelaniaczy? Także mam duży problem z tym, że moje auto dymi na biegu jałowym na biało oraz śmierdzi spalinami, robiłem już wiele rzeczy - dostałem nowe wtryski na wymianie w ASO, wymieniałem pękniętą uszczelke, pompe vacum, usuwałem DPF. Czy podczas wymiany wtrysków wymieniali uszczelniacze? jak myślisz mogę mieć ten sam problem? w sumie tak sobie przypominam, że ostatnio podczas planowania głowicy, dostałem nowe uszczelki pod pompo wtryski więc raczej nie ten powód dymienia.
h_ubertus Opublikowano 25 Września 2013 Autor Opublikowano 25 Września 2013 To tak. Jutro jade na warsztat gdzie auto stoi i wg waszych rad posprawdzam wszystko zobaczymy co z tego bedzie dam znac co i jak. Więc usterka została usunięta, a jej powodem były nieszczelne ucszczelniacze wtrysków. Zostały wymienione i jak ręką odjął. Hej, jak auto Ci dymiło? na biegu jałowym na zimnym silniku równomiernie białym dymem z zapachem żrącymi spalinami? - i czy droga wymiana uszczelaniaczy? Także mam duży problem z tym, że moje auto dymi na biegu jałowym na biało oraz śmierdzi spalinami, robiłem już wiele rzeczy - dostałem nowe wtryski na wymianie w ASO, wymieniałem pękniętą uszczelke, pompe vacum, usuwałem DPF. Czy podczas wymiany wtrysków wymieniali uszczelniacze? jak myślisz mogę mieć ten sam problem? w sumie tak sobie przypominam, że ostatnio podczas planowania głowicy, dostałem nowe uszczelki pod pompo wtryski więc raczej nie ten powód dymienia. Biały/biało-szary taki właśnie drażniący dymek. Wymiana nie jest droga to koszt rzędu 250-300zł (dokladnie nie pamietam ale coś koło tego). Mozesz mieć też problem z odmą ale w to wątpie. Czy podczas jazdy auto traci moc? Generalnie to moim zdanie usuwanie DPF'u jest największą głupotą, ponieważ potem komp głupieje i żadnego błędu ci nie wykaże. Nie po to to niemcy władowali żeby to usuwać ale to jest moje zdanie. Jeżeli naprawiasz sam to powinieneś zobaczyć na początku czy nie masz jakiego wycieku (nawet malutkiego) i czy w wydechu nie zbiera ci sie olej i przede wszystkim stan oleju sprawdź.
szwistak Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 To tak. Jutro jade na warsztat gdzie auto stoi i wg waszych rad posprawdzam wszystko zobaczymy co z tego bedzie dam znac co i jak. Więc usterka została usunięta, a jej powodem były nieszczelne ucszczelniacze wtrysków. Zostały wymienione i jak ręką odjął. Hej, jak auto Ci dymiło? na biegu jałowym na zimnym silniku równomiernie białym dymem z zapachem żrącymi spalinami? - i czy droga wymiana uszczelaniaczy? Także mam duży problem z tym, że moje auto dymi na biegu jałowym na biało oraz śmierdzi spalinami, robiłem już wiele rzeczy - dostałem nowe wtryski na wymianie w ASO, wymieniałem pękniętą uszczelke, pompe vacum, usuwałem DPF. Czy podczas wymiany wtrysków wymieniali uszczelniacze? jak myślisz mogę mieć ten sam problem? w sumie tak sobie przypominam, że ostatnio podczas planowania głowicy, dostałem nowe uszczelki pod pompo wtryski więc raczej nie ten powód dymienia. Cześć, podłącze sie pod temat. Mam u siebie podobne obiawy ale tylko na zimny silniku. Ciezko pali na zimnym ale przejechanie 3 Km naprawia ten syf i auto pali od razu. miales albo masz moze podobnie? Rafal
h_ubertus Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 To tak. Jutro jade na warsztat gdzie auto stoi i wg waszych rad posprawdzam wszystko zobaczymy co z tego bedzie dam znac co i jak. Więc usterka została usunięta, a jej powodem były nieszczelne ucszczelniacze wtrysków. Zostały wymienione i jak ręką odjął. Hej, jak auto Ci dymiło? na biegu jałowym na zimnym silniku równomiernie białym dymem z zapachem żrącymi spalinami? - i czy droga wymiana uszczelaniaczy? Także mam duży problem z tym, że moje auto dymi na biegu jałowym na biało oraz śmierdzi spalinami, robiłem już wiele rzeczy - dostałem nowe wtryski na wymianie w ASO, wymieniałem pękniętą uszczelke, pompe vacum, usuwałem DPF. Czy podczas wymiany wtrysków wymieniali uszczelniacze? jak myślisz mogę mieć ten sam problem? w sumie tak sobie przypominam, że ostatnio podczas planowania głowicy, dostałem nowe uszczelki pod pompo wtryski więc raczej nie ten powód dymienia. Cześć, podłącze sie pod temat. Mam u siebie podobne obiawy ale tylko na zimny silniku. Ciezko pali na zimnym ale przejechanie 3 Km naprawia ten syf i auto pali od razu. miales albo masz moze podobnie? Rafal Masz fapa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się