Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi grupy 015, 016 - o czym informują?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy w każdym ECU tak samo ale zwykle o spalaniu stukowym gr16 a m.innymi o wyprz. zapłonu pod obciązeniem gr15.

Opublikowano

Dla mnie czarna magia. Ma ktoś przykładowe logi tej grupy, bo chciałbym porównać z moimi. Mam problem z nierówną pracą silnika jak jest zimny. Jeden z Panów z forum zaproponował zrobienie tych logów.

Zrobiłem i faktycznie wtedy kiedy silnik nierówno pracuje w danych z tej grupy następują zmiany.

Możecie rzucić na to okiem?

LOGI 001,015,016 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Auto: A4 B5 1,8 Avant AVV 2000r

Opublikowano

W tych grupach masz liczniki misfire-ów czyli wypadających zapłonów, widać że na początku są zera a potem na każdym cylindrze zaczynają wypadac zapłony liczniki zliczają ilość, a silnik nie równo pracuje. Pewnie jest to spowodowane jakims problemem z mieszanką bo korekcja lambdy najpierw idzie na -25% aż zaczynają wypadać zapłony a potem idzie na plus dziwna sprawa. Może spróbuj jeszcze raz zrobić skiego loga jak poprzednio tylko że z grupy 001 i 002 zobaczymy jakie czasy wtrysków, A ten twój silnik wyposażony jest może w układ doprowadzania wtórnego powietrza czyli SAI?

Opublikowano

W grupach 015, 016 każde niezerowe wartości świadczą o wypadających zapłonach. W jakim stanie masz świece i cewkę zapłonową? Pojawiają się jakieś błędy?

Opublikowano

Błędów brak. Świece wymieniałem w zeszłym roku. Cewek jeszcze nie dotykałem.

Tak to wygląda, że jak odpalę auto po nocy to przez chwilę chodzi ok na ssaniu. Gdy ssanie opada to zaczyna się taniec silnika. Gdy osiągnie tem 43 stopni już jest OK.

Czy z logów wynika który "gar" wylatuje? Nie wiem czy jest to w ogóle do ustalenia.

Opublikowano

Wypadają na wszystkich, ze swiecami i cewką ma to raczej mało wspólnego.

Opublikowano

Jutro zrobię nowe LOGI z 001 i 002 po odpaleniu.

Wymieniłem filtr powietrza i przepływkę bo zawyżała. Ale nierówna praca była już przed wymianą.

Może za krótko ssanie trzyma, może któryś z czujników temperatury? Zaczyna przerywać jak ssanie opada "obroty schodzą".

SAI? Raczej takiego czegoś nie mam. Musiała być jakaś dodatkowa pompa, a ja takowej nie zauważyłem.

Opublikowano

Masz LPG?

Opublikowano

Brak LPG.

---------- Post dopisany 26-09-2013 at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany 25-09-2013 at 21:09 ----------

Zrobiłem dzisiaj LOGi grupy 001, 002, 014

Grpy: 001, 002, 014

Przed zrobieniem LOGów sprawdziłem błędy i się okazało, że był jeden:

17924-Intake Manifold Valve N156: Open Circuit P1516-35-10 Intermitted

Czyli brak poprawności działania zaworu skracającego dolot. Czy to może być przyczyna tej nierównej pracy gdy jest zimny?

Zawór:

Pomierzyłem rezystancję samego zaworu - 30 Ohm, napięcie na wtyczce 10,2 V. Zawór nie przełącza.

Wyciągnąłem wężyki podciśnienia i połączyłem je razem ze sobą, dolot się przestawił.

Czyli wniosek - uszkodzony zawór, ale czy napięcie na nim nie powinno wynosić 12 V.

Jutro mam dostać inny zawór to go zamontuje i zobaczę co będzie.

---------- Post dopisany at 19:26 ---------- Poprzedni post napisany at 17:19 ----------

Dziwny jest ten zawór. Jak go poprzednio ominąłem to przestawił dolot.

Jak podłączyłem wężyki z powrotem i wcisnąłem pedał gazu też się przestawił.

Odpiąłem wtyczkę, podłączyłem miernik do wtyczki - 10V, po dodaniu gazu - 10V (Bez podłączonej wtyczki do zaworu i po dodaniu gazu dolot się nie przestawił)

Ja już nie wiem. Czy przed załączeniem zaworu komputer sprawdza czy zawór jest podłączony i dopiero go wysterowywuje?

Jeżeli działa po dodaniu gazu to dlaczego wyrzuca błąd. No chyba, że mylę czujniki.

Zobaczę jutro po podmianie tego zaworu.

---------- Post dopisany 27-09-2013 at 17:29 ---------- Poprzedni post napisany 26-09-2013 at 19:26 ----------

No i lipa zaworek który otrzymałem ma inne gniazdo i nie pasuje do mojej wtyczki. Sprawdziłem jego rezystancje i też ma 30 Ohm. Czyli wynika, że ten mój jest raczej sprawny.

Pytanie czemu wywala błąd?

Czy wie ktoś co oznacza kod binarny z grupy 001? [bin. Bits.] - wywnioskowałem że jak status zmieni z 10111010 na 10111110 to auto zaczyna pracować normalnie.

Gdy robiłem Logi słyszałem tak jakby przełączenie przekaźnika i auto zaczęło równo pracować.

Jakieś pomysły?

Opublikowano
Czy wie ktoś co oznacza kod binarny z grupy 001? [bin. Bits.] - wywnioskowałem że jak status zmieni z 10111010 na 10111110 to auto zaczyna pracować normalnie.

Zazwyczaj to:

1. Nie rozpoznano żadnej usterki w diagnozie własnej, brak błędów w pamięci.

2. Temperatura katalizatora osiągnięta.

3. Kompresor klimatyzacji wyłączony.

4. Rozpoznanie biegu jałowego.

5. Układ regulacji lambda działa prawidłowo.

6. Przepustnica zamknięta.

7. Obroty silnika poniżej 2000/min.

8. Temperatura płynu chłodzenia powyżej 80*C.

Warunek spełniony = 1; Stan niespełniony = 0

Nie miałem nigdy styczności z takim zaworem skracającym dolot, ale jeśli jest błąd to jakiś powód tego jest.

Przepustnice masz w pełni elektroniczną czy na linkę?

Opublikowano

Nie mam pojęcia czy w przepustnica jest na linkę. Poszukam.

Dzisiaj zrobiłem jeszcze raz Logi, chciałem potwierdzić moje przypuszczenie odnośnie zmiany tego kodu binarnego. Niestety raczej to nie to, ponieważ zmiana następuję troszeczkę później niż ustabilizowanie pracy.

LOG 001, 002, 015

Zaznaczyłem markerem [2] przejście w etap poprawnej pracy.

Wygląda na to, że zaczyna działać dobrze gdy sonda "wyjdzie" z wartości ujemnych, ale wyczytałem, że sonda nie bierze udziału w pracy zimnego silnika na ssaniu.

Które z czujników biorą udział podczas pracy na ssaniu?

Co myślicie o porządnym czyszczeniu przepustnicy, czy ona może mieć wpływ?

Opublikowano

Sondy jedno przewodowe startują, aż się dobrze rozgrzeje silnik, ale cztero i więcej startują szybciej gdyż posiadają własną grzałkę. Jak sonda nie pracuje to są 0 jak zaczyna pracować pojawiają się wartości tzw. korekcje. U Ciebie jest max. na minus, aż dziwne, że nie pojawia się błąd bogatej mieszanki, może dlatego, że do pewnej temperatury pomimo tego, że sonda pracuje ECU i tak nie bierze jej pod uwagę. Skoro korekcje są mocno na bogato to trzeba szukać przyczyny w za dużej ilości paliwa lub za małej ilości powietrza ;) Przepustnicę można wyjąć i wyczyścić nie zaszkodzi.

Opublikowano

Problem raczej rozwiązany. :naughty:

Trzy odpalenia zimnego silnika i pracuje jak należy.

W sobotę popołudniu wymieniłem filtr paliwa i pomyślałem, że może zajrzę do przepustnicy, a przy okazji odłączę akumulator na 2 godzinki w celu zresetowania kompa.

Z tych trzech rzeczy, które zrobiłem najbardziej prawdopodobną przyczyną złej pracy silnika była po prostu zabrudzona przepustnica - tak jak zasugerował kolega Galetto.

Dziękuję koledzy za pomoc. Najważniejsze, że autko hula aż miło.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...