misiekcafe Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Witam All. Wczoraj zauważyłem dziwne odgłosy dochodzące z mojej A4. Wcześniej nie miałem z tym problemu natomiast od wczoraj, po wciśnięciu sprzęgła słyszę dziwne stuk stuk stuk stuk.... Owy dźwięk słychać najlepiej siedząc w aucie choć jest też słyszalny jak sie wsłucham stojąc obok. Auto nie szarpie, nie ma innych problemów. Jedyne co to ten dźwięk przy wciśnięciu sprzęgła (słychać tak od 3/4 wciśniętego). Dwu-mas pada? A może sprzęgło? Silnik od 2 lat ze standardowych 143 kucy ma 188.
Al@n Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Nie rozbierzesz nie zobaczysz moze byc to lub to, allbo docisk
Kamyk Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Kolego na bank dwumas niekoniecznie ile najezdziles? jestes pewien przebiegu?
misiekcafe Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 Jeśli chodzi o przebieg na 99% jest taki jaki jest. Ja jeżdżę autkiem 2 lata już jak pisałem i wcześniej nie było problemów. Przez ten czas najeździłem ok 56tyś. Teraz na zegarku wyświetla 138tyś.
mxzibi Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Kolego na bank dwumas niekoniecznie ile najezdziles? jestes pewien przebiegu? To co może jeszcze stukać w sprzęgle???
misiekcafe Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Wsłuc**jąc się bardziej to takie szuranie raczej jest? Nagrałem na kom jak to słychać kiedy silnik pracuje i po wciśnięciu sprzęgła (3x). Ostatnim razem zbliżyłem tel żeby było lepiej słychać. Możecie sami ocenić: WRZUTA - Głos
mxzibi Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Bezprzewodowo lub za pośrednictwem forum tego nie naprawisz. Skrzynia do zrzucenia i analiza ale jak dla mnie to cały komplet do wymiany . pozdrawiam
misiekcafe Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Opublikowano 4 Listopada 2013 ...czwartek- mechanik umówiony Po wstępnych oględzinach "spece" stawiają na łożysko aczkolwiek od razu zapowiedzieli, że potwierdzą jak dobiorą się do auta. Czy jeśli będzie to dwumas to rozumiem, że najlepiej wymieniać razem ze sprzęgłem? czy kierować się zasadą że jak oryginalne nie ruszać to dłużej pochodzi? Czy są lepsze lub gorsze komplety- dwumas + sprzęgło? Pytałem u 2 mechaników i ceny dosyć rozbieżne... Jakiej firmy wybrać? Jak wspominałem w 1wszym poście moc podniesiona do 188. ---------- Post dopisany 04-11-2013 at 20:36 ---------- Poprzedni post napisany 19-10-2013 at 15:47 ---------- ...i po zabiegu. Powodem "szurania" okazał sie dwumas. Zmieniłem cały KIT wraz ze sprzęgłem i łożyskiem. Firma to SACHS- czyli to samo co było wsadzone wcześniej. Sprzęgło nigdy tak leciutko nie chodziło teraz zwróciłem uwagę na- moim zdaniem ciężko czasami wchodzącą jedynkę. Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną? ;( Nie sprzęgło przecież bo nowe :/
mxzibi Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Tak jak myślałem, ze to dwumas. Po wymianie dwumasa z sprzęgłem tez się zdziwiłem jak lekko może chodzić sprzęgło :-) i również nieraz jest problem z jedynka . Pozdrawiam
Adammmek Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Panowie u mnie też sprzęgło kończy swój żywot bo nie dość że śmierdzi w aucie to szarpie jak kozą przy ruszaniu. Chcę założyć cały secik czyli koło tarcza i docisk. Nie znam się na audi za bardzo i nie wiem jakie tu panuja patenty (na codzień składam silniki do BMW), pytanie moję dotyczy przejścia z dwumasu na jednomas? Jak ma się to w silniku 1.8t i napędzie quattro? W moim bmw mam jednomas spięty na sztywno ze skrzynią i jest ok. Czy lepiej kupić dwumase ? Dzięki z odp.
Mario Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Jak ma się to w silniku 1.8t i napędzie quattro? Czy lepiej kupić dwumase ? Dzięki z odp. Wątpię żeby w benzyniaku padła dwumasa, no chyba, że ma z 500kkm nalatane. Docisk, tarcza i łożysko, oczywiście LUK tak jak na pierwszy montaż.
Adammmek Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Nie wiem ile ma na prawdę ale jest to nie istotne, sprzedawca zarzekał się że wymienił sprzęgło.... Dla mnie to albo założył tarcz odwrotnie albo nie wiem co bo auto szarpie przy ruszaniu i strasznie śmierdzi sprzęgłem...
Pawlo 2004 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 ...czwartek- mechanik umówiony Po wstępnych oględzinach "spece" stawiają na łożysko aczkolwiek od razu zapowiedzieli, że potwierdzą jak dobiorą się do auta. Czy jeśli będzie to dwumas to rozumiem, że najlepiej wymieniać razem ze sprzęgłem? czy kierować się zasadą że jak oryginalne nie ruszać to dłużej pochodzi? Czy są lepsze lub gorsze komplety- dwumas + sprzęgło? Pytałem u 2 mechaników i ceny dosyć rozbieżne... Jakiej firmy wybrać? Jak wspominałem w 1wszym poście moc podniesiona do 188.---------- Post dopisany 04-11-2013 at 20:36 ---------- Poprzedni post napisany 19-10-2013 at 15:47 ---------- ...i po zabiegu. Powodem "szurania" okazał sie dwumas. Zmieniłem cały KIT wraz ze sprzęgłem i łożyskiem. Firma to SACHS- czyli to samo co było wsadzone wcześniej. Sprzęgło nigdy tak leciutko nie chodziło teraz zwróciłem uwagę na- moim zdaniem ciężko czasami wchodzącą jedynkę. Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną? ;( Nie sprzęgło przecież bo nowe :/ U mnie też był cały komplet wymieniony i jak wsiadłem do auta to myślałem, że cos jest nie tak bo wcisnałem sprzęgło i nawet mi ono nogi ku górze nie wypychało wiec juz chciałem lecieć z powrotem do serwisu, ze coś zjeba*** Co do jedynki to tez mam ten problem, cięzko nieraz wchodzi. Ps. Objawy były całkiem inne i nabiegane miałem cos około 210kkm
aherok Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 ...i po zabiegu. Powodem "szurania" okazał sie dwumas. Zmieniłem cały KIT wraz ze sprzęgłem i łożyskiem. Firma to SACHS- czyli to samo co było wsadzone wcześniej. Sprzęgło nigdy tak leciutko nie chodziło teraz zwróciłem uwagę na- moim zdaniem ciężko czasami wchodzącą jedynkę. Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną? ;( Nie sprzęgło przecież bo nowe :/ Czy to było takie głuche, jakby gumowe lub plastikowe stukanie ? zauważyłem takie coś dzisiaj i szukam rozwiązania w internetach (bo dr Google najlepszym doktorem ) Dodatkowo wydaje mi się, że pedał sprzęgła pierwsze 2-3cm wchodzi luźniej niż wcześniej, a później dopiero zaczyna łapać jak poprzednio. Ale mogłem to sobie ubzdurać przez szukanie innych objawów awarii sprzęgła. Silnik ma przelatane ok 200k, podobno prawdziwe. Ile dałeś za komplet sachsa? Kupowałeś lokalnie czy jak ? I troszkę pytanie z innej beczki - czy "niezdarne" prowadzenie auta może spowodować lub przyspieszyć awarię zestawu sprzęgła/dwumasu ? Chodzi tylko o to, że przez ostatnie kilka dni parę razy zgasło przy ruszaniu i takie tam (świeży drugi kierowca) Podejrzewam, że może przyspieszyć, tylko sie upewniam i rozjaśniam sytuację
mxzibi Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Nie wiem ile ma na prawdę ale jest to nie istotne, sprzedawca zarzekał się że wymienił sprzęgło.... Dla mnie to albo założył tarcz odwrotnie albo nie wiem co bo auto szarpie przy ruszaniu i strasznie śmierdzi sprzęgłem... Nie da się założyć tarczy sprzęgła odwrotnie . Jak dla mnie to kpl. do wymiany i raczej nie kombinowałbym z jednomasą bo wymienisz dwumasę i masz spokój na co najmniej 150000 tys km.
misiekcafe Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Opublikowano 27 Listopada 2013 ...i po zabiegu. Powodem "szurania" okazał sie dwumas. Zmieniłem cały KIT wraz ze sprzęgłem i łożyskiem. Firma to SACHS- czyli to samo co było wsadzone wcześniej. Sprzęgło nigdy tak leciutko nie chodziło teraz zwróciłem uwagę na- moim zdaniem ciężko czasami wchodzącą jedynkę. Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną? ;( Nie sprzęgło przecież bo nowe :/ Czy to było takie głuche, jakby gumowe lub plastikowe stukanie ? zauważyłem takie coś dzisiaj i szukam rozwiązania w internetach (bo dr Google najlepszym doktorem ) Dodatkowo wydaje mi się, że pedał sprzęgła pierwsze 2-3cm wchodzi luźniej niż wcześniej, a później dopiero zaczyna łapać jak poprzednio. Ale mogłem to sobie ubzdurać przez szukanie innych objawów awarii sprzęgła. Silnik ma przelatane ok 200k, podobno prawdziwe. Ile dałeś za komplet sachsa? Kupowałeś lokalnie czy jak ? I troszkę pytanie z innej beczki - czy "niezdarne" prowadzenie auta może spowodować lub przyspieszyć awarię zestawu sprzęgła/dwumasu ? Chodzi tylko o to, że przez ostatnie kilka dni parę razy zgasło przy ruszaniu i takie tam (świeży drugi kierowca) Podejrzewam, że może przyspieszyć, tylko sie upewniam i rozjaśniam sytuację Jeśli chodzi o dźwięk to możesz sobie odsłuchać w jednym z powyższych postów w tym temacie jak to u mnie wyglądało. Co do siły jaką musiałem wkładać we wciśnięcie sprzęgła wyglądało to tak samo od początku do końca. Jedynie owy dźwięk pojawiał się już pod sam koniec... Za cały komplet dałem po przeliczeniu +/- 2150zł (aktualnie mieszkam w UK i tutaj robiłem). Robiłem u "naszych" i plus za części doszło jeszcze ok 700zł robocizny, także w 3k się zamknąłem.
roman999 Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Witam, wlasnie mialem wrzucic nowy temat z tym szuraniem, mam identyczny dzwiek jak na nagraniu. Zatem wymiana calego zestawu mnie czeka. Ma ktos namiary na dobra oferte do silnika CAGB 136 koni?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się