Wegor Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Witam . Ostatnio miałem dziwną sytuację odnośnie dziwnego zachowania po gwałtownym wyhamowaniu. Gdy już chciałem czy chcę ruszyć to jest takie TRRRRRRRRR !!!! jest to bardzo odczuwalne w kabinie aż przeraźliwe dzieje się to tylko i wyłącznie gdy muszę mocniej wyhamować do 0/h co to może być POMOCY ....?????? Rozmawiałem wczoraj z mechanikiem który mi odpowiedział : czy rozładował mi się na dniach akumulator odparłem że tak bo mam też dziwny problem z opadającym pedałem hamulca który potrafi mi go rozładować przez 2-3 doby gdzie auto stoi w garażu . Mechanik powiedział mi że mam zrobić ADAPTACJE skrzyni bo ona zapomniała jak ma chodzić czy to prawda????? Z góry dziękuje za pomoc .
hornet Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Pedał hamulca bije po nodze ?
Marcin6 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 To ABS. ABS działa przy ruszaniu?
Fr0styyy. Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 ABS działa przy ruszaniu? Witam .po gwałtownym wyhamowaniu. TRRRRRRRRR !!!! jest to bardzo odczuwalne w kabinie aż przeraźliwe dzieje się to tylko i wyłącznie gdymuszę mocniej wyhamować do 0/h co to może być POMOCY ....?????? no elo
Marcin6 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Czytaj dokładnie, to się dzieje koledze gdy już chce ruszać, czyli zdejmuje nogę z hamulca, wciska gaz, nie? chyba że mówimy jednak o końcowej fazie hamowania, to zgoda
Wegor Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 Witam dzieje sie to tak jak pisze Marcin6 gwałtownie wyhamuje i jak już daje lekko gazu to następuje tak straszne szarpanie że masakra ale tylko w przypadku gwałtownego wyhamowania . A jak nie mam takiej sytuacji na drodze mianowicie z gwałtownym hamowaniem to śmigam bez problemów . ---------- Post dopisany at 17:22 ---------- Poprzedni post napisany at 17:16 ---------- Wystarczy tylko sytuacja na drodze która mnie zmusza do takiego hamowania i już wiem ze jak tylko dam nogę lekko na gaz to będzie szarpało i muszę się zatrzymać zgasić silnik i zapalić ponownie by to zjawisko znikło . ---------- Post dopisany at 17:26 ---------- Poprzedni post napisany at 17:22 ---------- Znalazłem coś takiego w necie i to wszystko idealnie zgrywa z moim zjawiskiem . "Multitronic przechodzi adaptację, czyli skrzynia musi być "nauczona" jak ma jeździć. W pewnych sytuacjach może się to zmienić, czyli komputer przekazuje niewłaściwe polecenia. Może się to wydarzyć ,np. po gwałtownym wyhamowaniu auta z dużej prędkości przed przeszkodą, np. "leżącym policjantem" i zaraz potem po raptownym wciśnięciu pedału gazu, kiedy nastąpi spore szarpnięcie, przeciążenie. Dzieje się to również po odłączeniu zasilania, czyli akumulatora. Komputer po jakimś czasie traci pamięć. Jak wygląda jazda multitronikiem z "wypadniętą" adaptacją? Po zatrzymaniu auta na wzniesieniu i po ponownym puszczeniu hamulca auto zamiast ruszyć od razu do przodu, potrafi cofnąć się do tyłu i to nawet sporo. Dopuszczalne jest przy stromym podjeździe cofniącie o kilkanaście do kikudziesięciu (20-30) cm. Przy braku adaptacji może to być nawet metr i więcej. Po za tym auto zaczyna wyraźnie szarpać przy ruszaniu. Adaptację bez użycia VAG-a przeprowadza się w taki sposób: - należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut - wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył - po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona. Aby być pewnym w 100% najlepiej podjechać pod spore wzniesienie i ruszyć. Auto startuje od razu do przodu. Podobnie podczas ruszania nie występuje efekt szarpnięcia. Zalecane jest profilaktyczne przeprowadzanie adaptacji co około 15 tys. km oraz wtedy, kiedy skrzynka zaczyna zachowywać się inaczej." Czy to prawda czy ściema????
Dev Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Na stronie Ross-tech jest procedura adaptacji multitronika Vagiem
arasxxx Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 bez pełnej diagnozy vag się nie obejdzie
fokusmok15 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Z przeprowadzaniem adaptacji to prawda - mozna zrobic to w opisany powyzej sposob Zeby sprawdzic czy masz zapisana adaptacje musisz podlaczyc vag i przy temp. oleju w skrzyni ok 70stopni w grupach 10 i 11 bedzie zapis :adp - run = niema adaptacji lub adp - ok =adaptacja zapisana
Wegor Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Ok spoko zrobię te adaptację i zobaczę czy coś się zmieniło dam znać co i jak . Dzięki za pomoc pozdrawiam ---------- Post dopisany 14-10-2013 at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany 13-10-2013 at 18:44 ---------- Witam Panowie .... Adaptacja zrobiona jak na razie nic nie szarpie zrobiłem symulację 3 awaryjnych hamowań i nic nie szarpało . Jutro mam trasę 300 km tak że się okaże na 100% czy aby na pewno ta Adaptacja zadziałała POZDRO ---------- Post dopisany 15-10-2013 at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany 14-10-2013 at 19:50 ---------- Witam . Trasa 350km bez szarpań tak że adaptacja skrzyni podziałała pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się