Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Próg OIL MIN


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Uprzejmie Was forumowicze proszę o wpisywanie swojej wartości progowej oleju w samochodzie, odczytanej z Vag'a, VCDS'a lub innego programu, którym dysponujecie/posiadacie.

Wartość progowa oleju znajduje się w:

17 - Instrumenty, 08 - bloki pomiarowe, grupa 07, komórka druga od lewej.

Zamieszczam print screen'y gdzie to jest (gdyby ktoś nie wiedział):

01_forum_licznik.jpg 02_forum_licznik.jpg 03_forum_licznik.jpg

Proszę Was o to, ponieważ Ja, benyA4 oraz wielu innych chłopaków tu na forum ma problem z kontrolką OIL MIN na Fisie. Jest prawdopodobne, że licznik uległ uszkodzeniu w jakiś sposób, ten czy tamten. Może była kiedyś ingerencja w licznik aby cofnąć wskazanie licznika w km lub dlatego, że licznik nie miał dłuższy czas zasilania (silnik samochodu w naprawie u mechanika). A może licznik (eeprom, uP) sam z siebie od tak się zepsuł. Coś się mu poprzestawiało.

Chodzi w tym spisie o to, żeby określić jaki powinien być poziom progowy oleju w misce silnika odczytany z Vag'a przed uruchomieniem silnika. Z uwagi na różne wartości poziomu progowego oleju u różnych forumowiczów Audi, to chciałbym usystematyzować te wyniki i uzyskać odpowiedź. Jaki próg powinien występować w moim modelu samochodu na Vag'u oraz u innych użytkowników mających problem z OIL MIN. Będzie wówczas można albo kupić używany licznik z tym danym prawidłowym progiem oleju albo udać się do speców (jeśli tutaj na forum tacy są to pisać na priv'a), aby taką wartość progową przez Was koledzy podaną (większościowo) wprowadzić do swojego uszkodzonego do tej pory licznika.

Dodam, że ja podstawiłem czujnik poziomu oleju na nowy z ASO za 380zł. Przewody sprawdziłem. Odczyty z aktualnego poziomu oleju podczas jazdy i postoju odnotowuję na Vag'u, reset OIL MIN w masce działa i kasuje kontrolkę po 30sek. Na bagnecie mam 3/4 oleju. Temperatura oleju jest odnotowywana na Vag'u i jest prawidłowa. Wszystko jest w porządku od samego czujnika poziomu oleju z przewodami, a problem wydaje się być w liczniku. Jeśli w liczniku jest ustawiony próg oleju, którego wartość jest wiecznie większa od aktualnie odczytywanej wartkości oleju, to średni wynik oleju po przejechaniu odcinka drogi 100km będzie wynosił zero (0) lub poniżej (ujemny). Wówczas OIL MIN się zapali.

Zamieszczam więc wzór wpisywania się, tak jak ja to myślę. Wpisywać się proszę jeden pod drugim na podobieństwo kolejki w sklepie. Chciałbym, aby jeśli to możliwe, każdy z Was wpisał:

stan oleju progowego w ...mm_nr licznika; typ Audi/silnika/pojemność_rok pojazdu/benzyna lub disel, np.

01. Dajmon

54mm_8E0920900H; A4_B6/ALT/2.0_2001/benzyna

02. benyA4

........

03. szanowny ćwiara

............dane ze swojego wozu

............dane z jednego, drugiego licznika posiadanego, np. na sprzedaż

04.

..

..

..

..

Dziękuję. Jeśli administrator tego działu stwierdzi, że spis można by inaczej prowadzić, to nie będę protestować. Wasze wpisy będą mówiły o progu oleju jaki powinien być w danym silniku odczytany z Vag'a.

Proszę o nie prowadzenie żadnych dyskusji w tym wątku, tylko wprowadzanie odczytów. Jeśli, ktoś chce rozmawiać na ten temat niech założy nowy wątek. Myślę, że administrator powinien usuwać wszelkie komentarze, jeśliby się one miały tu pojawić. Jak pisałem, możemy do tego wątku utworzyć równoległy wątek i tam na ten temat obszernie prowadzić wymianę zdań/poglądów. Jeszcze raz gorąco zachęcam do podawania swoich odczytów. Każdy z Nas będzie mógł porównać swoje odczyty progowe oleju z odczytami progowymi innych forumowiczów.

Jeśli to możliwe to podajcie: "aktualny poziom oleju" i "próg oleju" przed i po uruchomieniu silnika.

np.

przed uruchomieniem: aktualny 55mm/progowy 53mm

po uruchomieniu: aktualny 47mm/progowy 45mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie z dotychczasowych wpisów.

-----------BENZYNA-----------

55mm_8E0 920 900 F: A4_B6/ALT/2.0_marzec2001/benzyna kinky

54mm_8E0 920 900 H: A4_B6/ALT/2.0_ 2001/benzyna Dajmon /problem z OIL MIN/za wysoki próg

54mm_8E0 920 900 H: A4_B6/ALT/2.0_ 2002/benzyna benyA4 /problem z OIL MIN/za wysoki próg

47mm_8E0 920 900 L: A4_B6/ALT/2.0_ 2002/benzyna fahur

47mm_8E0 920 931 M: A4_B7/ALT/2.0_ 2005/benzyna benyA4

38mm anglik 2001/benzyna cwiara

-----------DIESEL-----------

28mm_8E0 920 900 M: A4_B6 2003/diesel cwiara

38mm_8E0 920 900 M: A4_B6/AVF/1.9_ 2004/diesel steve69

38mm_8E0 920 930 T: A4_B6/AVF/ 2004/diesel cwiara

Jeśli ktoś chce coś zmienić lub dodać informację dodatkową, to nie ma problemu. Proszę tylko o info na priva. Wówczas dokonam zmian, tak aby nie było problemów i nieporozumień. Następny update będzie w Excelu.

---------- Post dopisany 20-10-2013 at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany 19-10-2013 at 22:11 ----------

proszę o dalsze wsparcie z wpisami, dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że tak poprzez print screeny, ale jestem w pracy i tak na szybko chciałem wrzucić coś od siebie. Mój samochód to B6 z 2001r.; silnik 2.0 ALT

forum_2.jpg

forum.jpg

---------- Post dopisany at 12:45 ---------- Poprzedni post napisany at 12:39 ----------

Dodam, że u mnie z czujnikiem jest OK. Miałem z nim problem jeżdżąc na oleju Elf 5W40; wtedy czasem pokazywał OIL MIN wtedy kiedy rzeczywiście nie było oleju, a czasem przekłamywał tzn. zapalał się OIL MIN a na bagnecie miałem np.: 3/4 stanu. Po zmianie oleju na Valvoline MaxLife 5W40 jest z czujnikiem spokój tzn. pokazuje OIL MIN wtedy kiedy rzeczywiście oleju jest mało, nie wiele ponad minimum na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możecie koledzy, to proszę Was o zaktualizowanie jeszcze jednej rzeczy:

- przed uruchomieniem silnika: aktualny poziom oleju, np. 55mm/progowy poziom oleju, np. 53mm (to już mamy)

- po uruchomieniu silnika: aktualny poziom oleju, np. 47mm/progowy poziom oleju, np. 45mm (tego Nam brak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zimny:

57mm_36mm_8E0 920 900L: B6/BFB 1.8T,marzec 2003r,benzyna

silnik odpalony i zagrzany do 90st (jak się rozgrzewał poziom spadał)

47mm_36mm_8E0 920 900L: B6/BFB 1.8T,marzec 2003r,benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam numeru sterownika, sprawdze niedlugo ale u mnie poziom MIN jest zaawsze 36 mm niezaleznie czy cieply czy zimny, natomiast aktualny poziom oleju zawsze na zimnym silniku przed odpaleniem mam 54-56 tak jakby nie umial juz poakzac wiecej, niezaleznie nawet za bardzo ile fkatycznie oleju w silniku jest, a po odpaleniu to wiadomo zauwazylem ze im rzadszy to na wolnych obrotach wiecej pokazuje, ale to raczej logiczne, gesty olej wciagany jest z miski i wolniej trafia z powrotem wiec jego pozom jest minimalnie niezszy niz na cieplym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to jeszcze raz:

8E0920900M; A4_B6/AVF/1.9_2004/diesel

Silnik zimny, wyłączony:

54mm/38mm

Silnik rozgrzany (90°C), uruchomiony, bieg jałowy:

52mm/38mm

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update

Progi_olejowe_page_1.jpg

---------- Post dopisany 30-10-2013 at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany 27-10-2013 at 17:35 ----------

up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update

---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

Progi_olejowe_page_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...