Skocz do zawartości
IGNOROWANY

stuki z przodu prawa strona - co to może być ?


disem

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam taki problem :

gdy koło skacze pionowo to stuka,

gdy dodam gazu to jest głuchy stuk - pojedynczy następnie jak przyhamuje to to samo

jak by się coś gibało raz do tyłu raz do przodu.

podniosłem aut i ruszałem kołem, zauważyłem że drążek skacze i wymieniłem a tu stuki nie ustały :(

Co to może być że jest głuchy dźwięk przy przyśpieszaniu i przy hamowaniu - pojedyncze stuki ?

Jak to zdiagnozować bo na stacji diag. mi powiedzieli, ze wszystko ok i nie ma luzów :(

jak sprawdzić samemu ?

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 21-10-2013 at 20:36 ---------- Poprzedni post napisany 20-10-2013 at 22:10 ----------

nikt nie wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie, ale czy masz dokręcony akumulator? Ktoś tutaj miał podobny problem i aku był niedokręcony i latał sobie luźno na podszybiu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

aku dokręcone,

przy skręcie nie strzela (jak to mają w zwyczaju przeguby)

co to w dieslu carburetor ?

moim zdaniem ewidentnie coś z prawej strony głuchy stuk metalowy przy dodawaniu i ujmowaniu gazu + na nierównościach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy przegub musi strzelać,ja miałem tak że przegub miał duży luz a nie strzelał.

Jak miałeś rozwaloną końcówkę to albo drążek,albo magiel i górne wahacze powodują też stuk podczas hamowania i na dziurach na prostych kołach.

Zrób tak odkreć końcówkę,wybij ją poruszaj energicznie kołem góra dół jak nie stuka to szykuj kasę na drążki lub regenerację magla.

Może być też amor lub jego mocowanie tzn łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wesz82

dzięki za info a jak sprawdzić amora ? czy po odkręceniu koła jak zacznę szarpać za amor przód tył to będzie coś widać ?

jak sprawdzić drążek lub magiel ?

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

aku dokręcone,

przy skręcie nie strzela (jak to mają w zwyczaju przeguby)

co to w dieslu carburetor ?

moim zdaniem ewidentnie coś z prawej strony głuchy stuk metalowy przy dodawaniu i ujmowaniu gazu + na nierównościach :(

Zajrzyj lepiej czy masz przykręcone do budy poduszki silnika (u mnie szukałem z 5 dni zanim doszedłem, że brakuje nakrętki na śrubie poduszki z przodu). Przenosiło stuk jakby z zawieszenie, zdemontowałem wszystkie osłony, pod auto i znalazłem. Obejrzyj:

1. Mocowania poduszek czy są wszystkie nakrętki i śruby (obejrzyj tez gumu) weź brechę i poruszaj każdą poduchę

2. Sprawdź koniecznie górne wahacze tylne czy nie stukają na boki w płaszczyźnie poziomej oraz góra/dół w płaszczyźnie pionowej.

3. Obejrzyj dolne banany

4. Obejrzyj czy drążek stabilizatora dobrze siedzi w gumach z przodu i nie stuka

5. Obejrzyj (brechą) czy łączniki nie stukają

6. Obejrzyj czy drążek z pkt. 4 nie uderza o osłonę silnika jak jest zamontowana.

7. Obejrzyj wieszaki tłumika.

To wszystko co może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie były podobne objawy. Byłem u kilku mechaników i każdy mówił że wszystko ok. Na szczęście przypadkiem znalazłem przyczynę a mianowicie poduszka silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam niestety ten sam problem mi dwóch mechaników powiedzieli że dwumas stuka no i co dwumas i sprzegło z LUKa i jak stukało tak stuka wachacze nowe tłumik u gawrońskich sprawdzony zero luzu niczego zostały mi poduszki pod silnikiem tylko jak narazie nie mam dostępu do kanału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej a jak sprawdzić poduszkę silnika ?

Weź brechę (dla ścisłości chodzi o takie narzędzie: Strefa Okazji - materiały budowlane, narzędzia, dom i ogród, 1001 drobiazgów :: Łom, brecha JUCO sześciokątny - różne rozmiary ) podlewaruj auto - najelpiej na kobyłki z dwóch stron postaw przód i ruszaj poduchami wzdłużnie i poprzecznie podpierając się o sztywne elementy do których są przytwierdzone. Trzeba pokobinować z tym ruszaniem dość mocno i energicznie ruszać. do tego obejrzyj dokładnie czy gumy są niepopękane i nie zerwane. Obejrzyj też czy nie są za twarde (z racji czasu). naciskając brechą na gumę.

---------- Post dopisany at 08:19 ---------- Poprzedni post napisany at 08:15 ----------

mam niestety ten sam problem mi dwóch mechaników powiedzieli że dwumas stuka no i co dwumas i sprzegło z LUKa i jak stukało tak stuka wachacze nowe tłumik u gawrońskich sprawdzony zero luzu niczego zostały mi poduszki pod silnikiem tylko jak narazie nie mam dostępu do kanału

Stuka Ci na dołkach czy jak kręcisz kierą? czy jeszcze w innych momentach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stuka mi czasem przy odpaleniu silnika dlatego wszyscy że to dwumas jak pod górkę mu depne to słysze stuk albo nawed na luzi jak wejde w zakręt mocno to stuknie i czasami jak przyhamuje

tzn jest to takie jedno stuknięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stuka mi czasem przy odpaleniu silnika dlatego wszyscy że to dwumas jak pod górkę mu depne to słysze stuk albo nawed na luzi jak wejde w zakręt mocno to stuknie i czasami jak przyhamuje

tzn jest to takie jedno stuknięcie

Miałem dokładnie podobny objaw - widzę 2 możliwości ale obie dotyczą właśnie tej samej poduszki silnika:

1. Brak nakrętki do podłużnicy pod przednią, dolną poduchą silnika (bardziej od strony pasażera ku przodowi przykręcona jest pod osłoną silnika do budy poduszka silnika.

2. Wytarta od wewnątrz już guma tej poduszki - ale to trzeba ją wyjąć żeby się o tym przekonać. Ona jest dwuczęściowa - jakby kulę gumową obejmuje wielka półkulista tuleja oblana wewnątrz też gumą. Obie części wycierają się wewnątrz czego nie widać i w efekcie jak już jest cienka warstwa zaczynają stukać jak metal o metal. Najlepiej było by ją wyjąć i kupić nową. (chodzi o tą poduchę: Google Image Result for http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/124255_x600.jpg ) sprawdź to ja szukałem 2 tyg a mechanicy nie znaleźli tego :-) pomogło u mnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo stabilizatory zero luzu a 3 dni temu byłem sprawdzić cały układ wydechowy bo też przeszła mi taka myśl ale nic zero luzu nawed nowy katalizator był niedawno montowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo stabilizatory zero luzu a 3 dni temu byłem sprawdzić cały układ wydechowy bo też przeszła mi taka myśl ale nic zero luzu nawed nowy katalizator był niedawno montowany

U mnie śrubki mechanik nie wkręcił do poduszki tej, o której pisałem wyżej włąśnie po wymianie KATa jeśli o to chodzi o to Kolego może być i Twój problem! Śruba samokontrująca A2 (nierdzewka) + gruba podkładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...