Piasek94 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Audi A4 1.8 20V Co chwile wywala blad: -Wartość adabtacji regulacji mieszanki -Ponizej dolnego dodatkowego progu przystosowania -Stały LUB: -Addatywna sonda lambda. -Ponizej dolnego pulapu przystosowania -Stały Bład niby staly ale idzie usunac, ale za jakis czas znow wywali. Sonda dobra (nowa pół roku), nie robi sie jej adabtacji bo nie idzie ani w KTS, WOW, DELPHI probowalem kazdym sprzetem jaki mam dostepny. Sonda reguluje mieszanke nie przekracza 1 V, trzyma okolo 0,700 V. Czyli jest teoretycznie sprawna. Po tych bledach samochod duzo pali gazu nie wiem czy to ma cos wspolnego. Jeden gosc mi pwoiedzial ze ten blad jest dlatego ze wtryskiwacze gazu maja dosyc poniewaz staje sie bardzo duzy rozbierzny wtrysk i komputer wariuje, dlatego ze dawki sie duzo roznia na cylindrach od siebie. Moze to byc prawda? jestem z Bydgoszczy jakby ktos mial jakis pomysl na to piszcie, albo moge sie spotkac z kims jak ktos by chcial zajrzej ze mna do tego problemu.
Arkadiush Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Audi A4 1.8 20VCo chwile wywala blad: -Wartość adabtacji regulacji mieszanki -Ponizej dolnego dodatkowego progu przystosowania -Stały LUB: -Addatywna sonda lambda. -Ponizej dolnego pulapu przystosowania -Stały Bład niby staly ale idzie usunac, ale za jakis czas znow wywali. Sonda dobra (nowa pół roku), nie robi sie jej adabtacji bo nie idzie ani w KTS, WOW, DELPHI probowalem kazdym sprzetem jaki mam dostepny. Sonda reguluje mieszanke nie przekracza 1 V, trzyma okolo 0,700 V. Czyli jest teoretycznie sprawna. Po tych bledach samochod duzo pali gazu nie wiem czy to ma cos wspolnego. Jeden gosc mi pwoiedzial ze ten blad jest dlatego ze wtryskiwacze gazu maja dosyc poniewaz staje sie bardzo duzy rozbierzny wtrysk i komputer wariuje, dlatego ze dawki sie duzo roznia na cylindrach od siebie. Moze to byc prawda? jestem z Bydgoszczy jakby ktos mial jakis pomysl na to piszcie, albo moge sie spotkac z kims jak ktos by chcial zajrzej ze mna do tego problemu. MI palił dużo gazu pojechałem do gazownika i ustawił mi na nowo mapę bo się rozyebała :facepalm:a jak beny Ci pali ok to znaczy że mape masz rozyebaną
jacek70 Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Być może to właśnie wtryski gazu.Ja miałem wypracowane i przez to mapy poszły.Po wymianie i ustawieniu - ok.
motor144 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Sonda dobra (nowa pół roku), nie robi sie jej adabtacji bo nie idzie ani w KTS, WOW, DELPHI probowalem kazdym sprzetem jaki mam dostepny.Sonda reguluje mieszanke nie przekracza 1 V, trzyma okolo 0,700 V. Czyli jest teoretycznie sprawna. A dałeś nową oryginał czy jakiś zmiennik? bo może działać ale np. zbyt wolno i wtedy tylko teoretycznie chodzi prawidłowo. U mnie ten błąd (brak LPG) też co jakiś czas się pojawiał. Pomogło parę rzeczy razem: 1.wymiana sondy na dokładnie taką jak była fabrycznie( stara działała ale dużo wolniej)-nominalnie przewidziana jest na 160tys. 2.wymiana odmy ( miała małe pęknięcie na zgrzewie kolanka- w nowszym wykonaniu tego zgrzewu nie ma w tym samym miejscu). 3.wymiana uszczelki kolektora dolotowego - można starą uszczelnić sylikonem ale potem zabawa przy następnym demontażu z czyszczeniem przylegających powierzchni 4.wymiana uszczelnień wtrysków 5.uszczelnienie gumy miedzy rurą plastikową a przepustnicą ( była zbyt miękka i od dołu lekko się podwijała dając nieszczelność) Po tych zabiegach od 3-ch lat ani razu nie pojawił się żaden błąd składu mieszanki .
Piasek94 Opublikowano 30 Października 2013 Autor Opublikowano 30 Października 2013 a wiec tak, SONDA Boscha orginal, moje weze od odmy tez sa miekkie chodzi mi o te co wchodza w dolot do przepustnicy, kolektor ssacy szczelny, do wymiany uszczelnienie wtrysku jest jakis zestaw naprawczy?
motor144 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 do wymiany uszczelnienie wtrysku Ja kupowałem oringi uszczelniające wtrysków w ASO. Poza tym u mnie sprawa była prostsza bo brak LPG. Żeby wykluczyć wpływ LPG na mapy musiał byś zrobić reset ECU i jakiś czas (100-200km) pojeździć na samej PB ( gaz zakręcony na butli). Po tych bledach samochod duzo pali gazu nie wiem czy to ma cos wspolnego. Normalnie bo jak jest błąd składu mieszanki 00561 to ECU przechodzi w tryb awaryjny . Swoją drogą likwidacja nieszczelności w dolocie to podstawa ale wtryski dające niewłaściwe dawki paliwa też mogą 00561 powodować- bo zanieczyszczone albo uszkodzone albo za niskie ciśnienie podawanego paliwa (PB). Ja bym na twoim miejscu w pierwszej kolejności jechał do gazownika na regulację/ sprawdzenie bo pewnie zależy Ci na jeżdżeniu na LPG a potem myślał co dalej.
marek34 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Gaz sobie ustaw. Masz złą mieszankę i ECU nie może jej skorygować na podstawie wskazań sondy. Jeśli zakres regulacji przekracza +- 10m % to wywala błędy mieszanki.
jacek70 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zależy od modelu . Dajesz albo zestaw naprawczy do 4 wtrysków płaciłem 2 lata temu150 lub wymienisz całą listwę. Po wymianie zostały ustawione mapy i ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się