Patryk20 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Witam mam taki problem wczoraj został wyczyszczony dpf. Był rozcinany i wyciagany wkład, wymyty i włożony spowrotem. Po przejechaniu ok 100km wskoczyło na komputerze wypalanie dpf. Jeździłem około godziny ale nie chciało zgasnąć i na dodatek zapaliła się kontrolka świec żarowych. Auto straciło na mocy. Weszło w tryb awaryjny. Co może się dziać? Mechanik zalał napewno zły olej do silnika ponieważ wlał Castrol 10W-40 spec. 505.01 B4. Czy to moźe być przyczyną ciągłego zabijania sie nieszczęsnego DPF? Czy też coś innego ? Prosze o pomoc.
SotoM Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 czekaj czekaj... skoro był rozcinany i wywalone zostało wnetrze to po co to myc i bez ingerencji w ECU ? -to nie ma sie co dziwic ze to nie działa... róznica cisnien...
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 , pierwszy raz słyszę o myciu wkładu DPF-a Zapewne pomoże to jak umarłemu kadzidło Najpierw trzeba zrobić kompleksową diagnozę silnika i osprzętu, odczytać Wagiem stopień zapopielenia DPF-a. Długo jeździłeś na tym oleju ? Do silnika na pompkach wyposażonego w DPF, olej musi spełniać normę 507.00, ze względu właśnie na popiół ze spalania oleju, który trwale zapycha filtr. Przy odpowiedniej jego masię w DPF-ie nie pomogą już żadne czary, po prostu trzeba go wymienić ( zerując ocywiście masę popiołu zapisaną w sterowniku silnika przy montarzu nowego), lub wyciąć i wyłączyć w programie sterującym silnika. Poza tym do poprawnej pracy DPF-a potrzeba sprawnych następujących elementów: -czujnika różnicy ciśnień (przed i za filtrem), -czujnika temperatury spalin przed turbiną, -czujnika temperatury spalin między turbiną i DPF-em, -czujnika temperatury spalin za DPF-em, -sondy lambda, - i oczywiście wszystkich innych elementów, zapewniających jak najmniejszą ilość sadzy produkowanych przez motorówkę Jak motorówka szrot, to nawet przy nowym DPF-ie i sprawnym oczujnikowaniu i tak filtr się będzie klajstrował
Patryk20 Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Koloego SotoM Wkład był włożony spowrotem do puchy. Przed wyciagnieciem wkładu był podpinany komputer i pokazywyało zabicie dpf w 100% Mechanik wyciagnał go i wyczysciłl po włożeniu go do motoru pokazywało zabicie w 5% i było zrobione wypalanie przez komputer po którym zabrudzenie filtra było zerowe. Na tym oleju zrobione zostało okolo 300km. Czy możliwe jest że gruszka przy turbinie może być uszkodzona i to jest powowdem ? Chciałbym wspomnieć że motor jakiś tydzien temu został wymieniony gdyż poprzedni padł a konkretniej ukruszyla sie świeca żarowa i rozwaliło głowicę. tłok i tuleje.
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Po takiej awarii jak opisujesz , to raczej nici z reanimacji starego DPF-a, tak samo jak po awarii turbiny . Zastanawiam się w ogóle jak możliwe było ukruszenie świecy w tym motorze, z tego co wiem są tam stare świeczki z metalowymi końcówkami, ceramiczne były dopiero w BRD
Patryk20 Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Z tą świeca to mój bład. Nie ukruszyła sie lecz wtrysk lał i wypaliło tłok. Więc co teraz zrobić ?
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Najtaniej będzie jeszcze raz rozciąć puchę DPF-a, wkład zanieść na skup, dołożyć trochę grosza i jechać na wyłączenie w kompie funkcji DPF-a. Najekonomiczniej to wyjdzie jak od razu zapodasz wirusa W miejsce DPF-a możesz też wspawać katalizator. Można oczywiście też kupić nowy filtr, ale to spory wydatek, gdzieś na nanszym forum widziałem linka do strony polskiego producenta zamienników
SotoM Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 ciekaw jestem co by się działo jakby zablokował 1 z 2 wężyków od czujnika róznicowego... taka poradka - jakby doszło do usówania DPF to nie wywalaj go całkowicie. poprostu zrób w nim przelot fi około 60mm- zostaw tą cała wkładkę... beznadziejnie pracuje diesel z pusta puszką lub przelotową rurą ...a ile pytan od kupujacego auta potem bo mysli ze jak mocno turbo słychac tzn ze sie rozpada... tak samo niektórzy mechanicy tak lodzią wciskają herezje...
Pawelkiwi Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Po takim czymś jak wyjęcie filtra i jego wymycie a potem włożenie go z powrotem i zaspawanie DPF nigdy nie będzie działał prawidłowo. Po pewnym czasie od 100 do 2000 km ścianki filtra zapadają się i czasami powodują całkowite "zatkanie" już nie cząstkami stałymi tylko pseudo fachowymi skutkami mycia, płukania i.t.d. W silniku 2.0 demontuje się cały wkład PDF, nie wstawia się żadnych rurek i temu podobnych patentów. Wiercenie stosuje się przy większych pojemnościach i to wcale nie ze względu na głośność pracy wydechu.
Krembul Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Kolego. Wyrzuc dpf. Na prawde bedziesz zadowolony. Ja swoj wyrzucilem kilka miesiecy temu. Ostatnio pojechalem zrobic program. Uslyszalem ze jesli wszystko z samochodem jest ok wyjdzie jakies 195 moze nawet 200KM. Po sprawdzeniu serii na hamowni wyszlo 197KM i 388Nm. I ja i tuner bylismy w niezlym szoku. W program nikt nie ingerowal.
Rabbi Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Kolego. Wyrzuc dpf. Na prawde bedziesz zadowolony. Ja swoj wyrzucilem kilka miesiecy temu. Ostatnio pojechalem zrobic program. Uslyszalem ze jesli wszystko z samochodem jest ok wyjdzie jakies 195 moze nawet 200KM. Po sprawdzeniu serii na hamowni wyszlo 197KM i 388Nm. I ja i tuner bylismy w niezlym szoku. W program nikt nie ingerowal. dokładnie.ja też wywaliłem DPF zaraz po zakupie i potem 2 lata hulało bez problemu(też miałem BPW)... ...a odnośnie mycia DPF to u nas jest powszechnie stosowane ale bez wycinania,tylko wykręca się cały DPF,wykręca się czujniki,zalewa się go dimerem lub płynem do czyszczenia kominków który trzeba przedmuchać kompresorem aby zaczęło go być widać po drugiej stronie na wylocie ,potem zostawiasz tak na noc,następnie płukasz Karcherem dopóki nie przestanie lecieć czarne ewentualnie się wspomagasz kompresorem i jest miód malina-DPF czysty jak nowy:hi:
Pawelkiwi Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Kolego Rabbi - proszę nie pisz takich rzeczy bo inni zaczną tak robić a to jest wręcz niedopuszczalne ! Ktoś kto robi takie rzeczy nie wie jak działa DPF i jakie zachodzą w nim reakcje chemiczne. Wypłukanie DPF może go umyje ale w ściankach i kanałach reakcyjnych cząstki sadzy nadal pozostaną. Procesu utleniania węgla płynem do kominka nie uzyskasz. Do tej reakcji potrzebna jest wysoka temperatura rzędu 650 C, tlen i katalizator którym jest platyna. A jeszcze jedno. Często po takim myciu środki żrące tak potrafią osłabić ścianki DPF że potrafi on się pozapadać i całkowicie zamknąć odpływ spalin.
Rabbi Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Kolego Rabbi - proszę nie pisz takich rzeczy bo inni zaczną tak robić a to jest wręcz niedopuszczalne ! Wiele rzeczy jest niedopuszczalnych tak jak i wycinanie DPF ale ze względów ekonomicznych ludzie to robią i robić będą... Teoria teorią,a praktyka wygląda tak,że jeździ u mnie w mieście co najmniej kilkanaście aut z tak czyszczonym DPF i nie słyszałem o problemach,a pierwsze mycia DPF były wykonywane ok 2-3 lata temu, więc raczej nie martwił bym się na zapas.... ,choć gdybym miał jeszcze w jakimś aucie problemy z zapychającym się DPF-em to bym go usunął tak jak w B7 a nie mył
Pawelkiwi Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 No to muszę Ci powiedzieć że widocznie Ci klienci co do mnie trafiają już nie wracają do tych co myją. Na porządku dziennym mam taki tekst " myłem w firmie x DPF ale przejechałem 100km i znowu klapa. Ile kosztuje usunięcie DPF-a ". Usuwamy DPF i klient z bananem na twarzy odjeżdża bo pozbył się problemu a auto wreszcie działa (lepiej niż oryginał).
SotoM Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 tak szczerze mówiac jak bym miał myc dpf takim domowym sposobem a do tego płukać myjka ciśnieniową która daje cisnienie ze pozal sie boze to wole nie robic nic w tym kierunku... dlatego nie robie. kilku krotne pod rzad wymuszanie VAGiem wypalania DPFu to tez nie jest dobry pomysł bo moze go stopic a wtedy ratunkiem bedzie wymiana na drugi lub wydlubanie go i uspienie... w serwisie ASO M-B uzywamy tego środka do ratownia DPF'u Czyszczenie filtrów DPF | TUNAP Polska | Chemia, która porusza. zrobił bym to samo u siebie w audi lecz niestety nie mam mozliwosci - brak komputera diagnostycznego do VW. a procedure trzeba robic nabierząco - mycie,płukanie, odpalanie silnika i nagrzanie, podłaczenie kompa,zapuszczenie wypalania i na koniec wprowadzenie nowego filtra czastek stałych.
Pawelkiwi Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ku przestrodze zamieszczam zdjęcia z jakiegoś Audi (nie pamiętam) które omal nie spłonęło. Klient z okolic Zakopanego. W serwisie dopalali mu cudownymi środkami niestety DPF w 106% zapełniony. W drodze do Krakowa jadąc do nas w celu usunięcia DPF "dopalił" się na całego. Całe szczęście w tym dniu padał deszcz i tylko wygłuszenie pod samochodem tliło się. Dogasiliśmy wodą z atomizera. Można próbować ratować DPF-y ale gdy ich zapełnienie nie przekracza 70% i auto ma przelatane mniej niż 150kkm. Wszystkie inne i tak trafią na DPF OFF - jak nie spłoną.
klucha11 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jak sie ciesze ze wybralem blb Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Pawelkiwi Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Może i masz powody do radości. Zdjęcia które załączyłem niech tylko zobrazują bezskuteczne próby ratowania zabitych na amen DPF. Jak ktoś zdiagnozuje że filtr zapełniony to niech nie myśli że jakaś cudowna moc, przeważnie w cenie 300-400 zł przywróci go do żywych.
Gość .... Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Przede wszystkim trzeba zrobić i postawić dobrą diagnozę przy zapełnieniu dpf w takim stopniu, bez niczego tak sobie się nie zapycha. Po usunięciu problemu w silniku można pokusić się o regeneracje dpf chodź nie zawsze przynosi to skutki, dlatego warto pomyśleć o zupełnym usunięciu czy zamianę na katalizator.
Pawelkiwi Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Jeden katalizator już masz, pytanie brzmi po co Ci drugi ? I tak softu w sterowniku nie zmienisz na obsługę drugiego kata. Więc co to da ? Chyba tylko nowe koszty i wypełniona puszka która nic nie daje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się