Szymoonk Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Witam. Kolega remontował silnik 2.0 TDI BMM i wsadził do niego blok z silnika BMP. Niby było wszystko ok ale zajechał do niemiec i silnik zaczął wariować. Pali 11L ropy i zaczeło coś w nim stukać. Kolega pyta czy trzeba kanały olejowe są takie same w tych blokach i na co zwrócić uwagę przy montażu. Cały czas auto pokazywało niski poziom oleju Pozdrawiam
PRZEMEKC Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 BMP ma AGW (wałki wyrównoważające) a BMM nie. Druga różnica dotyczy głowicy: BMM ma świece żarowe stalowe a BMP ceramiczne, więc też różni się ich sterowaniem (ceramiczne pracują przy ok. 7 V). ogólnie na forach mozna znalezc (ale moze ktos jeszcze cos podrzuci)że: - 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF, - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych, - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju, - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających, - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz). Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Szymoonk Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 dzięki, te info też już udało mi się znaleźć w sieci tylko nie mam informacji czy blok jest identyczny w tych silnikach i czy kanały olejowe są takie same. pozdro
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Jak wrzucił blok z silnika BMP, to powinien zaślepić otwór magistrali olejowej zasilający modół wałków w oliwę, chyba że przełożył blok razem z wałkami Jak wałków nie założył i nie zaślepił magistrali, to praktycznie cała oliwa idzie do miski, a ciśnienia w magistrali prawie nie ma
Szymoonk Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 Dzwoniłem do niego i trafiłeś w sedno. Nie zaślepił i mimo kontrolki i słabego ciśnienia oleju jeździł i doprowadził do kolejnego zatarcia. Teraz pytanie mi zadał czy wiesz który to kanał należy zaślepić? Pozdrawiam 1
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 W wątku Jaro4444 o likwidacji wałków masz fotkę, z zaznaczonym otworem magistali : http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/index7.html Trzeba rozwinąć spoiler, a fotki się pokażą ( ostatnie zdjęcie na samym dole ).
Szymoonk Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 No to już baja i wszystko wiemy, dzięki za zainteresowanie i pomoc W sobotę silnik na stół i do roboty. Pozdrawiam i szczególne dzięki dla piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Net to kopalnia wiedzy, zawsze lepiej poszperać w nim, za nim się ruszy coś nowego Pozdrawiam.
Szymoonk Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 Mi nie musisz mowic bo tylko tak dzialam. Ale kolega juz nie i z problemem do mnie heh Pozdro Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się