Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik VW 2.0TDI BMM i BMP różnice.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kolega remontował silnik 2.0 TDI BMM i wsadził do niego blok z silnika BMP. Niby było wszystko ok ale zajechał do niemiec i silnik zaczął wariować. Pali 11L ropy i zaczeło coś w nim stukać. Kolega pyta czy trzeba kanały olejowe są takie same w tych blokach i na co zwrócić uwagę przy montażu. Cały czas auto pokazywało niski poziom oleju

Pozdrawiam

Opublikowano

BMP ma AGW (wałki wyrównoważające) a BMM nie. Druga różnica dotyczy głowicy: BMM ma świece żarowe stalowe a BMP ceramiczne, więc też różni się ich sterowaniem (ceramiczne pracują przy ok. 7 V).

ogólnie na forach mozna znalezc (ale moze ktos jeszcze cos podrzuci)że:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -

zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,

czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami

a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,

awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch

(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,

siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,

kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi

(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch

(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu

pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)

lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -

analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami

(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,

najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

Opublikowano

dzięki, te info też już udało mi się znaleźć w sieci tylko nie mam informacji czy blok jest identyczny w tych silnikach i czy kanały olejowe są takie same.

pozdro

Opublikowano

Jak wrzucił blok z silnika BMP, to powinien zaślepić otwór magistrali olejowej zasilający modół wałków w oliwę, chyba że przełożył blok razem z wałkami :whistling:

Jak wałków nie założył i nie zaślepił magistrali, to praktycznie cała oliwa idzie do miski, a ciśnienia w magistrali prawie nie ma :naughty:

Opublikowano

Dzwoniłem do niego i trafiłeś w sedno. Nie zaślepił i mimo kontrolki i słabego ciśnienia oleju jeździł i doprowadził do kolejnego zatarcia. Teraz pytanie mi zadał czy wiesz który to kanał należy zaślepić?

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W wątku Jaro4444 o likwidacji wałków masz fotkę, z zaznaczonym otworem magistali :

http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/index7.html

Trzeba rozwinąć spoiler, a fotki się pokażą ( ostatnie zdjęcie na samym dole ).

Opublikowano

No to już baja i wszystko wiemy, dzięki za zainteresowanie i pomoc :banan: W sobotę silnik na stół i do roboty.

Pozdrawiam i szczególne dzięki dla piotrsob1

Opublikowano

Net to kopalnia wiedzy, zawsze lepiej poszperać w nim, za nim się ruszy coś nowego :naughty:

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...