Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem ze sprzęgłem - proszę o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam audi 1.9 tdi 90km silnik 1Z , po dluzszej jezdzie i rozgrzaniu auto szarpalo przy ruszaniu na zimnym bylo ok ,wiec po dyskusji z mechanikiem stwierdzono ze do wymiany tarcza sprzeglowa wiec zostala wymieniona na nowa docisk zostal stary , szarpac przestalo ale sprzeglo w trasie sie slizga ,panowie jak to mozliwe przeciez stara tarcza miala 7mm a nowa ma 8.5 mm wiec jakim sposobem zaczelo sie sllizgac jak na starej tylko szarpalo ale sie nie slizgalomoze jest jakas regulacja na tym silowniku w skrzyni co wyciska lozysko???

Opublikowano

Co to za pseudo fachowcy co nie wymianiaja kompletu sprzegla?

Opublikowano

Dokładnie. Jak robić coś to porządnie :mysli:, żeby potem cieszyć się bezawaryjnością :kox:

Opublikowano

witam kupilem nowy zestaw ale nie sachsa bo on kosztuje ponad 1000 (cena z kosmosu) ,kupilem kpl sprzegla wloskiego firmy"MegArm" za 450zl mysle ze ze dwa lata pochodzi ,oczywiscie to moze byc tylko nadzieja ,wyglada calkiem przyzwoicie w tarczy sa podwujne sprezyny

uzupełnij profil :evil:

Opublikowano

witam mam audi 1.9 tdi 90km silnik 1Z , po dluzszej jezdzie i rozgrzaniu auto szarpalo przy ruszaniu na zimnym bylo ok ,wiec po dyskusji z mechanikiem stwierdzono ze do wymiany tarcza sprzeglowa wiec zostala wymieniona na nowa docisk zostal stary , szarpac przestalo ale sprzeglo w trasie sie slizga ,panowie jak to mozliwe przeciez stara tarcza miala 7mm a nowa ma 8.5 mm wiec jakim sposobem zaczelo sie sllizgac jak na starej tylko szarpalo ale sie nie slizgalomoze jest jakas regulacja na tym silowniku w skrzyni co wyciska lozysko???

kolego sprobuj odpowietrzyć układ wysprzeglania może sprzęgło jest troszkę wciśnięte?????
Opublikowano

tez mam maly problem sprzeglo chodzi leciutko, nie slizga sie, ale po wcisnieciu pedala slychac taki dzwiek jakby dwie bleszki pukalu o siebie, nie jest to dzwiek jakis rownomiernie powtarzajacy sie, poprostu sobie popukuje jak by bylo cos luznego? czy to moze byc oznaka ze sprzeglo sie konczy? a 330tys na liczniku...

Opublikowano

tez mam maly problem sprzeglo chodzi leciutko, nie slizga sie, ale po wcisnieciu pedala slychac taki dzwiek jakby dwie bleszki pukalu o siebie, nie jest to dzwiek jakis rownomiernie powtarzajacy sie, poprostu sobie popukuje jak by bylo cos luznego? czy to moze byc oznaka ze sprzeglo sie konczy? a 330tys na liczniku...

albo dwumas albo lozysko w kole zamachowym,[br]Dopisany: 10 Sierpień 2008, 16:30 _________________________________________________

witam mam audi 1.9 tdi 90km silnik 1Z , po dluzszej jezdzie i rozgrzaniu auto szarpalo przy ruszaniu na zimnym bylo ok ,wiec po dyskusji z mechanikiem stwierdzono ze do wymiany tarcza sprzeglowa wiec zostala wymieniona na nowa docisk zostal stary , szarpac przestalo ale sprzeglo w trasie sie slizga ,panowie jak to mozliwe przeciez stara tarcza miala 7mm a nowa ma 8.5 mm wiec jakim sposobem zaczelo sie sllizgac jak na starej tylko szarpalo ale sie nie slizgalomoze jest jakas regulacja na tym silowniku w skrzyni co wyciska lozysko???

sprzeglo powinno sie wymieniac w komplecie z dociskiem, lozyskiem wyciskowym, oraz lozyskiem w kole zamachowym a renomowane serwisy sugeruja rowniez wymiane dwumasa jezeli jest zamontowany.

Opublikowano

tez mam maly problem sprzeglo chodzi leciutko, nie slizga sie, ale po wcisnieciu pedala slychac taki dzwiek jakby dwie bleszki pukalu o siebie, nie jest to dzwiek jakis rownomiernie powtarzajacy sie, poprostu sobie popukuje jak by bylo cos luznego? czy to moze byc oznaka ze sprzeglo sie konczy? a 330tys na liczniku...

Raczej łożysko dociskowe, gdyż ono działa tylko w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. Łożysko na kole chodzi cały czas, to też cały czas by pukało.

Opublikowano

tez mam maly problem sprzeglo chodzi leciutko, nie slizga sie, ale po wcisnieciu pedala slychac taki dzwiek jakby dwie bleszki pukalu o siebie, nie jest to dzwiek jakis rownomiernie powtarzajacy sie, poprostu sobie popukuje jak by bylo cos luznego? czy to moze byc oznaka ze sprzeglo sie konczy? a 330tys na liczniku...

Raczej łożysko dociskowe, gdyż ono działa tylko w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. Łożysko na kole chodzi cały czas, to też cały czas by pukało.

lozysko w kole zamachowym pracuje tylko w momencie wcisniecia pedalu sprzegla - walek sprzeglowy sie nie obraca, kolo zamachowe sie obraca. czyli to lozysko sie kreci wokol nieruchomego walka.

gdy pedal jest puszczony kolo zamachowe, walek i sprzeglowy maja ta sama predkosc obrotowa wiec lozysko w kole sie nie obraca.

Opublikowano

stuka tylko prze wcisnietym pedale, czy to oznacze ze czas najwyzszy zeby to rozebrac i naprawic? oglnie na prace sprzegla nie moge narzekac no poze tym stukaniem (co prawda w kabinie tego nie slychac tylko jak otworze dzwi i sie nachyle pod samochód) :?:

Opublikowano

wg mnie łożysko oporowe, jeżeli słychać przy wciśniętym pedale sprzęgła.

Opublikowano

albo dwumas albo lozysko w kole zamachowym,

Dwumas to raczej nie nie w tym roczniku auta (początki produkcji 1Z nie miały), a co do hałasowania to na 99% łożysko oporowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...