A4-Tomek 5 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Pacjent: Octavia 2002r. silnik 1.9 90KM (AGR) mam problem z autem od ojca. A mianowicie turbina przeładowuje i łapie tryb awaryjny. Dodam że logi były robione, przewody podciśnienia sprawdzone i czy grucha nie puszcza powietrza. Dzisiaj podłożyłem inny zaworek podciśnienia N75 który sobie "cykał". Podmieniony taki sam nadal cyka ale ciszej a auto nadal łapie tryb awaryjny. Według logów już na samym początku przeładowanie jest 500 mili barów a potem ciśnienie rośnie do 1,5 bara i wywala tryb awaryjny po przekroczeniu 3000 obr. Podejrzane jest to cykanie N75, bo brzmi to tak jakby zaworek bardzo szybko zamykał się i otwierał. Jutro zrzucam podłogę i zobaczę czy w ogóle sztanga gruchy się rusza albo czy ją ręką da się ruszyć Jeszcze jedna rzecz. Ponoć silnik AGR ma stałą geometrię turbiny bo zaworek podciśnienia jest taki sam jak u mnie w A4-ce z silnikiem 1Z gdzie mam stałą geometrię ---------- Post dopisany at 23:02 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ---------- Jak dostanę logi od kolegi, który je wykonał to je tu wstawię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciucha512 1 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Jak piszę głupoty niech mnie ktoś poprawi, wydaje mi się, że w 1Z N75 steruje pracą zaworu upustowego (West Gate?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek 5 Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 N75 steruje otwarciem zamknięciem gruchy a dalej sztangi od turbiny ---------- Post dopisany at 10:21 ---------- Poprzedni post napisany at 10:18 ---------- Nowe info apropo pacjenta!!! Dzisiaj zdjąłem przewód prowadzący z N75 do gruszki i dmuchałem w niego z całej siły i sztanga ani drgnie. Z ciekawości zaciągałem powietrze i też nic. Ponoć w silnikach ze stałą geometrią (1Z, AGR) gruchą steruje nadciśnienie a nie podciśnienie. Oczywiście siedziałem pod autem i obserwowałem czy sztanga się rusza. Ponoć jest to zakres 2cm ruchu sztangi ale nie wiem czy tak to wygląda tak samo w turbinach ze zmienną geometrią i bez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollo 2 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 U znajomego w AHU sztanga podczas gazowania ruszała się w zakresie może 3 mm a łapał notlauf przez uwalony n75 pękła spręzynka wymieniłem na taką z długopisu docięta na oko i jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek 5 Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 U znajomego w AHU sztanga podczas gazowania ruszała się w zakresie może 3 mm a łapał notlauf przez uwalony n75 pękła spręzynka wymieniłem na taką z długopisu docięta na oko i jest git No dobra ale ja kupiłem NOWY N75 który cykał tak samo jak stary ale dużo ciszej więc w tym przypadku to na pewno nie wina N75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciucha512 1 Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Zrób logi, bez tego to jak wróżenie z fusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek 5 Opublikowano 31 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 No kurde czytać kolego nie umiesz? Logi zostały wykonane juz dawno. Jest typowe przeladowanie turbo. Ciśnienie dochodzi do 1,5 bara i wywala tryb awaryjny, czujnik ciśnienia ok, przeplywka też. send from HTC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Skoro gruszka Ci chodzi, zawór reguluje, przepływka ok to sprawdź czujnik ciśnienia doładowania patrząc na to co pokazuje VCDS i podłączony miernik ciśnienia - czy te wartości się pokrywają. Jeśli tak to sprawdź ciśnienie na gruszce czy zawór faktycznie reguluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek 5 Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Skoro gruszka Ci chodzi, zawór reguluje, przepływka ok to sprawdź czujnik ciśnienia doładowania patrząc na to co pokazuje VCDS i podłączony miernik ciśnienia - czy te wartości się pokrywają. Jeśli tak to sprawdź ciśnienie na gruszce czy zawór faktycznie reguluje. Grucha bardzo możliwe że nie chodzi bo jak pisałem dmuchałem w wężyk dochodzący do gruchy i zero reakcji. Jutro może dobiorę się do niej i zobaczę czy ręcznie się ruszy. Dostęp do gruchy w Octavii jest masakryczny bo umiejscowili ją pod turbo ale przy silniku więc z góry się nie da jej wymacać a z dołu ją widać ale jest nad półosią napędową i nawet nie da się jej złapać dłonią i poruszać sprawdzając czy się nie zatarła grucha. Sztanga powinna chodzić lekko i bez oporu? Bo np. u mnie w 1Z chodzi ciężko i skrzypi ale trybu awaryjnego mi nie łapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollo 2 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 w 1z jest turbo z zaworem upustowym i brak tam VNT więc lekko to chodzić nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej22 0 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Wez strzykawkę w miarę dużą podepnij do wężyka gruszki i spróbuj rozruszać. Metodą paszczową nie dasz rady tego ruszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek 5 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 O widzisz dzięki za podpowiedz ciekawe jak to dziala w Octavii u ojca skoro dmuchajac w przewód nic sie nie dzieje. Wygląda na zatarta gruche bo jak dobrze pamietam to kiedyś było tak że sporadycznie łapał tryb awaryjny a teraz jest tak cały czas send from HTC ---------- Post dopisany 06-11-2013 at 15:53 ---------- Poprzedni post napisany 05-11-2013 at 14:58 ---------- Więc dziś probowalem poruszać sztanga z gruchy i działa ona z oporem ale da sie nią przesuwać. Nie rozumiem czemu nie reagowała na dmuchanie w wezyk. send from HTC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m3e30 1 Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 wyczyść turbo - część w której są spaliny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 W turbo z WG nie ma co czyscic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m3e30 1 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 temat rzeka mam to samo tyle że w afn zrobiłem -turbo (pochodziło tydzień bez odcinek i znowu to samo) -wymieniłem gruche na gareta i dalej odcina do 3000 obrotów pozostały węże i inne zaworki i puzle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollo 2 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 To ze za chwile masz zajebaną geometrie mogą powodować różne czynniki od PSJ do lejących wtrysków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS 8 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wydłuż sztangę o 2mm bo się nie domyka turbo. Mi w s60 2.4 puki co pomogło. Ale trzeba będzie i tak kiedyś wyczyść. Ewentualnie zobacz czy na zgaszonym silniku dopchniesz jeszcze w dół sztangę bo się nagar zbiera i zawiesza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m3e30 1 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 racja lepsze efekty niż z tym czyszczeniem więcej leci na obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vp-tdi 2 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 To ze za chwile masz zajebaną geometrie mogą powodować różne czynniki od PSJ do lejących wtrysków ty to wymyślasz na poczekaniu ? w takim czasie nei ma bata żeby sie kierownice zapiekły nawet jak byś 50/h jechał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollo 2 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Kolega to wszystkie rozumy pozjadał widzę. Co temat to kolega wygłasza swoje teorie poucza i mówi jaki to nie jest za***isty czego to nie używa ale żeby podzielić sie konkretnie wiedza i opisac co i jak to juz nie łaska. Także pozdrawiam i zycze aby twoje auto dalej paliło 5.5l przy ostrym kacie i aby twój nastawnik lutowany przy użyciu srodków z Usa nigdy sie nie zepsuł i Kolega mi moze wytłumaczy jak moje turbo zaraz po czyszczeniu gdy auto używa tylko moja żona po 3dniach przeładowuje rozbieram znów turbo geometria stoi. Czyszczę jeżdżę Ja i problem nie występuje. Albo niech kolega sie nie fatyguje przecież ktoś kto sie tym zajmuje wie i widział wszystko nie będzie polemizował z kimś z forum który nie mial problemów z przeładowaniem przez psj po kilku dniach. A i uprzedzam kat wywalony wtrysku sprawdzone egr out program seria nie kopci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się