MichalBurnout Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Zakupiłem pompę o podanych numerach ale wygląda inaczej niż ta z pierwszego postu, pytanie, czy taka może być czy coś nie tak. W pompie z pierwszego postu jest taki jakby filtr- zaznaczony czerwonym kółkiem, w mojej tego nie ma jest gwintowany otwór, czy ze swojej to mogę przełożyć(zwykła pompa bez EDS) Pytanie drugi po co te "przejściówki" znaczone zielonymi kółkami? Czy te prostokątne mogę wykręcić żeby pasowały przewody? fot1 z forum: Pompa kupiona:
fanthomas18 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Z tego co patrzyłem u siebie to te otwory które zaznaczyłeś na czerwono to są otwory montażowe pompy, pod nią jest taki stelaż metalowy i właśnie w te otwory wkręca się śruby aby pompy się trzymała Pozostaje tylko kwestia tych "redukcji" Też właśnie kupiłem pompę ABS/EDS i wychodzi na to, że mam taką samą jak Ty, też z tymi redukcjami i myślę, że spokojnie można je wykręcić, chociaż zobaczę jeszcze u siebie przy montażu czy jest to konieczne Może okaże się, że można je po prostu zostawić dla świętego spokoju
przemciotorun Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 z tego co przegladam po jakis fotkach co znalazlem to f16 jak zakladal to wlasnie nie bylo tych redukcji ja znalazlem swoje fotki i tez mam te przejsciowki i z tego co pamietam to one zostaly i do nich dokrecilem tylko redukcje i do redukcji stare weze... potem wrzuce jeszcze foto mojej pompy przed montazem
MichalBurnout Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Z tego co patrzyłem u siebie to te otwory które zaznaczyłeś na czerwono to są otwory montażowe pompy. Pozostaje tylko kwestia tych "redukcji" Też właśnie kupiłem pompę ABS/EDS i wychodzi na to, że mam taką samą jak Ty, też z tymi redukcjami i myślę, że spokojnie można je wykręcić, chociaż zobaczę jeszcze u siebie przy montażu czy jest to konieczne Może okaże się, że można je po prostu zostawić dla świętego spokoju Dokładnie, potwierdzam, w mojej ABS nie ma tego "filterka" tylko śruby montażowe, kompletowania ciąg dalszy Edytowane 22 Stycznia 2015 przez MichalBurnout
damian12759 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Od roku modelowego 97 nie ma sterowników abs abs/eds pod tylna kanapą tylko są zintegrowane z pompą abs lub abs/eds. W tych autach wystarcza sama wymiana pompy abs na abs/eds i nie trzeba nic przerabiać w elektryce.
przemciotorun Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 Od roku modelowego 97 nie ma sterowników abs abs/eds pod tylna kanapą tylko są zintegrowane z pompą abs lub abs/eds. W tych autach wystarcza sama wymiana pompy abs na abs/eds i nie trzeba nic przerabiać w elektryce. przerabiałeś u siebie? daj wiecej info z nr pompy to dopisze do pierwszego posta
fanthomas18 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Przemek u siebie w końcu zakładałeś stalowe czy miedziane przewody? Chodzi mi o te kawałki od pompy/redukcji w pompie do starych węży
przemciotorun Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 stalowe ogolnie jak mam takie przejsciowki w domu bo najpierw je kupilem a potem zamowilem krotkie przewody i je zalozylem, niie wiem jak bylo by z tymi redukcjami ale jak by ktos chcial to moge odsprzedac http://nagaz24.pl/zlaczka-m10x1-zew-m12x1-dl-30-5mm,s,4223,p,pl.html
damian12759 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Miałem zamiar zamontować pompę z eds ale na zamiarach się skończyło bo zmieniłem auto. Co do pompy to miałem 8E0614111 i według informacji uzyskanych od kolegi Dev to miały pasować pompy 8E0614111B oraz 8E0614111F
fanthomas18 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Przemek wrzucisz fotki jak to u Ciebie wygląda? Tzn zamontowana pompa, przewody etc
przemciotorun Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 jutro bede mial dostep do auto ro pstrykne jakies foto mam fotki ale aparat zostal w aucie :/ jutro podrzuce ten trzeci wezyk to od spryskow
edward.6 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 no wracam do tematu EDS zgodnie z tym co napisal Damian u mnie nie ma sterownika pod kanapa to jak mam 8E0614111 AB to jaki numer bedzie pasowal do mojej aby maila EDS bo 8E0614111 B nie ma EDSu
damian12759 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 wg. ETKA 8E0614111 B i 8E0614111 F posiadają EDS i można je stosować zamiennie i powinny pasować do twojego samochodu
edward.6 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 dziwne bo w moim jak kupilem po 111 byla literka B ale EDSu nie miala
damian12759 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 A w jaki sposób to sprawdziłeś? Montowałeś w aucie czy za pomocą vaga?
edward.6 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 z taka zamontowana pompa kupilem i poprzedni wlasciciel byl przekonany ze edsu napewno nie bylo tylko abs
fanthomas18 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Jestem po montażu pompy ABS/EDS. Przemek dzięki wielkie za wiązkę i pomoc Te adaptery czy jak to się zwie u siebie musiałem wyrzucić, zakładałem u siebie takie złączki co Przemek wyżej linka wrzucał i przez nie nie mieścił mi się przewód przy zbiorniczku wyrównawczym. Układ bezproblemowo się odpowietrzył. Przemek jeździłeś już pewnie z EDSem po śniegu, błocie etc, jak wrażenia? Ja wczoraj wszystko zmontowałem i nie było jeszcze okazji Zakupiłem pompę o podanych numerach ale wygląda inaczej niż ta z pierwszego postu, pytanie, czy taka może być czy coś nie tak. W pompie z pierwszego postu jest taki jakby filtr- zaznaczony czerwonym kółkiem, w mojej tego nie ma jest gwintowany otwór, czy ze swojej to mogę przełożyć(zwykła pompa bez EDS) Pytanie drugi po co te "przejściówki" znaczone zielonymi kółkami? Czy te prostokątne mogę wykręcić żeby pasowały przewody? fot1 z forum: Pompa kupiona: To zaznaczone na zielono można wywalić
przemciotorun Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 z tym zbiorniczkiem jest naprawde bardzo ciasno, ale idzie upchnac, mi sie udalo, co do jezdzenia to w sumie nie zakopalem sie jeszcze nigdzie
fanthomas18 Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 (edytowane) No mówię, ja u siebie wywaliłem te adaptery zaznaczone na zielono na zdjęciu wyżej Panowie, od jakiegoś czasu wywala mi błąd widoczny na zdjęciu. zauważyłem że błąd wywala jak jest wilgoć, po deszczu czy (czasami) tak jak teraz jak w nocy jest chłodno a z rana rosa. Po deszczu wywala błąd za każdym razem po odpaleniu samochodu a przy chłodnych nocach różnie - tutaj jakiejś reguły nie zauważyłem. Jak już wywali błąd to czasami da się go skasować od razu a czasami po kilku dniach. Próbowałem odpinać wtyczki (przy świecącym się błędzie) przy sterowniku pod pod kanapą i nic to nie daje, po odpięciu sterownika przy pompie błąd od razu znika a po podpięciu wraca. Wie ktoś co może być? Sterownik przy pompie trzeba zawieźć do magika ew do wymiany? Vag za każdym razem łączy się bez problemów z ABSem Ktoś coś? Edytowane 15 Września 2016 przez fanthomas18
peterson85 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Dnia 31.10.2013 o 19:00, przemciotorun napisał: Caly material jest od kolegi f16mysliwiec ktory montowal to u siebie, ja tylko zlozylem cale info do kupy i zrobilem tutka sam jestem w trakcie kompletowania gratow takze napewno dojdzie pare fotek wiecej.... Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97 !!! Wiec tak.... co to jes wogole EDS i jak to dziala tlumaczy chyba najlepiej ten filmik: nalezy zmienic sterownik abs-u znajdujacy sie pod tylna kanapa na sterownik abs-eds o nr. 4D0 907 379 G foto sterownika oraz pompe na taka o nr. 4D0 614 111 F Foto pompy: w pompie ABS-EDS roznica jest taka ze wszystkie rurki od hydrauliki przychoda z boku a nie jak w pompie ABS ze dwie rurki sa przykrecone od gory..... dobrze jest tez zaopatrzyc sie w te dwie rurki z auta z ktorego jest pompa, poniewaz maja one wieksza srednice sruby ktora wkreca sie w pompe (w pompieABS-EDS sa wieksze dziury) toczy sie to tylko do tych dwoch rurek z gory, reszta pasuje p&p dalej musimy dolozyc 5 kabli i jeden przepiac schemat i opis dla aut z ABS schemat i opis dla aut z ABS-EDS czyli po nalozeniu schematow na siebie wychodzi jakich przewodow brakuje i ktory trzeba przepiac czyli: podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30) ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16 ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15 ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21 ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2 przekladamy pin 36 na pin 9 tu jeszcze fotki ze zmieniona juz pompa na pompe z EDS rozlozenie pinow we etyczce sterownika i na koncu pozostaje nam odpowietrzyc uklad i cieszyc sie z ruszania w zime
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się