Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5 AFN] Ubytek płynu chłodniczego.


pawel6612

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry przepraszam jeżeli temat już był.

A więc mam problem z swoją a4. Mam go od tygodnia i regularnie ubywa mi płyn chłodzący. Byłem u mechanika i ten stwierdził, że to wina uszczelki lecz ciężko mi się z tym zgodzić. Samochód normalnie odpala, nie kopci na biało, moc też ma taką jak miał, oleju w silniku nie przybyło, plam pod samochodem nie zauważyłem a parkuję w garażu. W środku nie czuć płynu, mokrej podłogi też nie ma. Byłem na sprawdzeniu takim przyrządem z płynem, który zabarwia się po zanurzeniu w zbiorniczku i wykazało, że niby uszczelka jest dobra. Czasami ogrzewanie zadziała, czasami nie. Dziwne też jest to, że po zakupie jak wracałem do domu (170km) to temperatura wariowała, raz pokazywał 90 za chwile 70-80 i tak na okrągło. Powyżej 90 nie wskakiwał. W zbiorniczku po zagrzaniu samochodu tworzy się ciśnienie, nie jest jednak tak duże, żeby płyn wyrzucało przy odkręcaniu korka. Jeszcze jedno, niepokojące jest to, że wąż w którym jest płyn ma bardzo duże ciśnienie i nie można go zgiąć. (ten u góry) A jak się odkręci korek to ciśnienie z niego spada. Mam nadzieje, że opisałem wszystko jasno, miał może ktoś taki problem? Silnik 1.9 110km, 98r. Pozdrawiam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze mówi ze uszczelka tylko przepuszcza jedynie ciśnienie z kompresji na kanał wodny, ciśnienie w układzie wodnym wzrasta (stąd twarde węże), zanim powietrze dojdzie do zbiorniczka wyrównawczego płyn się już nie mieści więc wyrzuca go nadmiarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ubywa płynu ale śladowe ilości raz na 2-3 miesiące trzeba dolać ze 300 ml ale ciśnienie w wężach jest ok olej czysty, nieszczelności brak więc jeżdżę. Temp rzeczywistą możesz sprawdzić na klimatroniku kanał 51 tam zawsze jest podana prawidłowa (jeśli masz). U Ciebie może to być uszczelka skorą wąż bardzo twardnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wychodzi ze albo lezy uszczelka pod głowicą bądź masz problem z korkiem na zbiorniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie. ;( Mam jeszcze kilka pytań, nie chcę zaśmiecać forum a szukając po tematach nie znalazłem odpowiedzi. ;) A więc, nie działa mi obrotomierz, tzn nie działa poprawnie, pokazuje max 2tys obrotów. Wszystkie inne wskazówki działają poprawnie, na komputerze podczas próby nie szedł równo z prędkościomierzem. Wie ktoś może co jest zjedzone? ;) I kolejna sprawa, zmieniłem oryginalne radio(kaseciak) na normalne (sony) i przy podłączeniu została mi jedna kostka, w związku z czym nie grają mi tylne głośniki. Muszę polutować kabelki czy dostanę jakiś rozdzielacz/łącznik na te kostki, żeby grało wszystko? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do głośników to musisz takie cuś kupić

Adapter do systemu audio- Audi, Seat, VW, Skoda (3607976784) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

co do obrotomierza podepnij vaga i sprawdź czy wywala jakieś błędy oraz jakie obroty na kompie się wyświetlają bo przyczyn może być wiele /zimne luty w liczniku/ padnięty jakiś procesor albo G28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ubytek płynu to u mnie też kiedyś był taki problem. Okazało się że pęknięty był plastikowy trójnik przy silniku( podobno często pękają) Powoli się sączyło i parowało gdy silnik był gorący, dlatego nie było widać wycieków. Coś takiego ------>ŁĄCZNIK TRÓJNIK WĘŻÓW WODY AUDI A4 B5 1,9 1.9 TDI (3626345616) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u mechanika i miał zdjęte głowice, jednak uszczelka. Prawdopodobnie długo już tak jeździł. Pewnie dlatego poprzedni właściciel miał go tylko 8 dni, wymienił turbinę a na uszczelkę już żałował kasy i wolał sprzedać dalej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadł ten problem.

Dzisiaj robiłem trasę 100 km w jedną stronę. Kiedy wracałem tuż przed domem zaświeciła się kontrolka czerwona od płynu. Okazało się, że w zbiorniczku zostało tylko na dnie. Dolałem płynu do max i po kolejnych 15 km ubyło cm ze zbiorniczka. Boje się, że to uszczelka ale:

-płyn jest czysty

-oleju nie przybywa

-węże są miękkie

-ogrzewanie działa

Czy przy walniętej uszczelce płyn ubywa w tak szybkim tempie? (po 15 km około 1 litr?)

Zacznę od wymiany korka, bo na zbiorniczku mam białe smugi po płynie i korek odkręca się luźniej niż do tej pory.

Czy ten korek to oryginał taki jak w ASO?

Korek zbiornika wyrównawczego VW / Audi - nowy ori (3657688676) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:52 ----------

Zamawiać czy tylko ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na analize płynu. I wszystkiego się dowiesz :)

Tylko, że te analizy nie dają 100 % pewności.

W pierwszej kolejności wymienię korek i sprawdzę króciec z tyły silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to będzie uszczelka ja jezdzilem dlluuugo na walniętej i jak zaczelo wywalać przez zbiorniczek to uszczelka do zrobienia była przy okazji szklanki do wymiany się zrobilo

Też ubywało Ci tak dużo płynu? (1 litr na 20 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że płynu ubywa mi też na postoju, przez noc zeszło ok. cm ze zbiorniczka, pościągałem osłony i szukałem wycieku.

Stojąc przed autem, nad termostatem po lewej stronie są 2 węże, z jednego z nich mam wyciek. Po rozgrzaniu silnika płyn leci ciurkiem, wąż jest sparciały jakby napuchnięty.

Może ktoś wie jak ten wąż się fachowo nazywa? Numer części?

Silnik jak w opisie.

---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:11 ----------

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

---------- Post dopisany at 14:42 ---------- Poprzedni post napisany at 14:39 ----------

Prawdopodobnie chodzi o ten wąż po lewej stronie na tym zdjęciu, zdjęcie z innego wątku bo nie mam swojego.

Ma ktoś jakiś schemat, rysunek z częściami z tej okolicy silnika?

---------- Post dopisany at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany at 14:42 ----------

Jak ta część się fachowo nazywa?

Po prawej na zdjęciu jest termostat a po lewej są te 2 węże i chodzi mi o ten z lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na analize płynu. I wszystkiego się dowiesz :)

Taka analiza nie wiele daje u mnie też wypadła niby pozytywnie, objaw był ten sam, gubił tylko płyn, również nie mogłem się z tym pogodzić w końcu rzuciłem głwice wymieniłem uszczelkę i zrobiło się po problemie. A i robota nie taka zła całkiem ciekawie się robiło jedyny minus to koszta.

@pepik - z powodu zbyt dużego ciśnienia w układzie mogą pojawić się wycieki, miałem podobnie myślałem ze to wina chłodnicy, po wymianie uszczelki przestało wyciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja się podepnę.Nie szperałem dokładnie jeszcze bo miałem zamiar zrobić to przy wymianie rozrządu ale zauważyłem ubytek płynu.Już kiedyś może z dwa lata temu miałem ubytek poniżej minimum i dolałem oczywiście z myślą dlaczego ubyło.No i był spokój.Teraz jednak znowu zauważyłem ubytek w zbiorniku ale tym razem mam ślady na podłodze w garażu.MIałem okazję teraz zobaczyć także silnik od dołu na podnośniku bo z postanowieniem zostania z Niunią na kolejne lata odbyło się malowanie całego autka i zobaczyłem że mam płyn na uszczelce miski olejowej.Można powiedzieć że bardziej z tej strony gdzie jest turbina i z tyłu na łączeniu skrzyni z silnikiem.Nie miałem czasu dokładnie przeglądać silnika i tak jak pisałem mam zamiar przy rozrządzie się zagłebić ale nie widzę aby z góry gdzieś płyn leciał po korpusie tylko dopiero widać płyn na tej właśnie uszczelce.Myślałem że pompa wodna puszcza ale ona jest sucha z zewnątrz tak mi się przynajmniej wydaje.W sumie nie wiem jak spytać skoro nie zrobiłem dokładnych oględzin ale czy taka możliwość jest aby tam jakimiś kanałami na bloku ten płyn był wyciskany? W ciągu nocy parę kropli spadnie bo jeszcze jest po drodze osłona ta dolna która też swoje weźmie na siebie :) Co może mnie czekać ?

Plany są jeszcze w miarę "ambitne" patrząć na swoją kieszeń i przy rozrządzie chciałem wymienić turbinę na nową czyszcząc cały układ ale wychodzi na to że chyba jeszcze mogę walczyć z głowicą czy z uszczelką po nią.

Sorki na mało precyzyjny opis sutuacji ale może coś Wam do głowy wpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...