Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czarny olej zaraz po wymianie . ZIELONY W TEMACIE


e2rd-85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio w AFNie wymieniłem olej wraz z filtrem, i po przejechaniu 300km olej jest z powrotem czarny jak przed wymianą .

To normalne ?

Jaki jest optymalny interwał (km) dla wymiany oleju w silniku AFN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne :)

Interwał zależy od typu oliwy i stylu jazdy :doh:

Przykładowo jak robisz więcej dłuższych tras a mniej krótkich sie gibasz po mieście to możesz interwał wydłużyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przed tą wymiana olej na czas był zmieniany

zawsze na czas . Wiem bo kupione od bliskiej rodziny .

Dzięki za pomoc Panowie

Czyli nie ma się czym martwić :hi: , ale wolałem się upewnić w dieslach nie jestem za bardzo obcykany , a w benzyniakach to olej się tak szybko nie brudził .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półsyntetyk bokiem wychodzi widzę ... :polew::polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półsyntetyk bokiem wychodzi widzę ... :polew::polew::polew:

:facepalm: co za typ :grin::grin::grin:

Człowieku !!! co ma piernik do wiatraka ??

Ludzie do nowych diesli leją syntetyki i mają zaraz czarny olej jak przed wymianą

Skoda Club - czarny olej po wymianie 1,9 TDI -| Forum Octavia Fabia Superb Roomster Yeti ..::| ŠKODA KLUB |::..

A mój semi spisuje się bardzo dobrze :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze jestes Kiep to sie od razu zorientowaleem w temacie o Twoich polsyntetykach.

Ale teraz to mi tatuaze pospadaly...:polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam olej co 10 tyś i zawsze jest czarny, dosyć szybko też na bagnecie jest czarny. Można by się zastanowić jak by się miał kolor oleju gdy przed nowym olejem zastosuje się płukankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio w AFNie wymieniłem olej wraz z filtrem, i po przejechaniu 300km olej jest z powrotem czarny jak przed wymianą .

To normalne ?

Jaki jest optymalny interwał (km) dla wymiany oleju w silniku AFN ?

Zrob 2-3 razy plukanke to wolniej bedzie sie brudzil. Dodatkowo diesle produkuja rzedy wielkosci wiecej sadzy niz benzyny wiec nie ma sie co dziwic, ze szybko ulegaja zaczernieniu. Im lepszy olej tym wiecej sadzy jest w stanie przyjac i "trzymac" ta sadze w plynnej postaci, gdzie nie beda sie wytracac wieksze frakcje z niej (sadza lubi sie laczyc ze soba i zbijac w wieksze fragmenty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, na Liqui Moly 5w40 olej wolniej ulegał zabrudzeniu, na Mobil 1 0w40 zdecydowanie szybciej. Obydwa mają niezłe właściwości myjące patrząc na karty charakterystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, na Liqui Moly 5w40 olej wolniej ulegał zabrudzeniu, na Mobil 1 0w40 zdecydowanie szybciej. Obydwa mają niezłe właściwości myjące patrząc na karty charakterystyki.

Wychodzi na to że Mobil 1 lepiej rozpuszcza nagar. Raczej o szybszym zużyciu oleju nie można tu mówić bo trzeba by je poddać testom przed i po użyciu.

Wysłane z mojego GT-I9300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam olej co 10 tyś i zawsze jest czarny, dosyć szybko też na bagnecie jest czarny. Można by się zastanowić jak by się miał kolor oleju gdy przed nowym olejem zastosuje się płukankę.

W dieslu to można zrobić płukankę, zalać nowy olej odpalić auto ....30 sekund pochodzi ..można zgasić i jest czarny jak ten wcześniej zlany .

Ale to nic nowego....ameryka nie została odkryta....

wysłane z one v :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniłem olej w AFN i po jednej trasie bul czarny. Ale skoro to jest normalne to cale szczęście. Mam też problem tego typu ze po wymianie dojechałem do Holandii 1100km i oleju było o dobre ćwierć stanu mniej czy to moze być problemem dla silnika ? Czy to też normalne. Teraz stan utrzymuje się ok 1/2. Mój olej to castrol magnatec 10w40 polsyntetyk.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oleju ubywa na trasie, przy wyzszych predkosciach obrotowych a utrzymuje sie podczas normalnej eksploatacji to znak, ze nalezy pomyslec o wymianie uszczelniaczy zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oleju ubywa na trasie, przy wyzszych predkosciach obrotowych a utrzymuje sie podczas normalnej eksploatacji to znak, ze nalezy pomyslec o wymianie uszczelniaczy zaworowych.

To zdarzyło się jednorazowo po wymianie, od tamtej pory zrobiłem 8k km i stan nadal taki sam. Trasy też robił ni szczedzilem silnika ale stan cały czas ok. 1/2

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys w starym AAZ po płukance i kupieniu castrola 10w40 olej dopiero po tygodniu zrobił sie całkowicie czarny ,wczesniej jezdzony na lotosach od razu po paru km jazdy sie robil czarny ( sprawdzane na testy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się oszukiwać, ja np. nigdy nie uwieże, że olej w Dieslu kilku letnim będzie jak z pudełka. Takie silniki, że się sadza zbiera. Normalna kolej rzeczy. Płukanki moim zdaniem pomagają w silnikach gdzie był lany kiepski olej i nie często zmieniany. Jeśli na bierząco było to robione i nie oszczędzane to lepiej za tą kasę kupić sobie piwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...