UpalonY Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Witam! Od pewnego czasu mam problem z moją A4, obecnie u mechanika. Więc tak auto jezdzilo, bylo sprawne, czasem coś nawaliło ale nie wszystko jest idealne. Problemy zaczely sie na gazie, szarpal, był słaby, nie reagował na gaz czasami. Następnie problemy na benzynie, zaczął chodzić na 3 tłoki (uszkodzona fajka) palił ok 25l/100km, falowały obroty, gasł przy skręcaniu, był słaby pod górkę, pozniej naprawiłem ten problem zaczął zauwazalnie mniej palic, zyskał mocy, nie gasł. Ostatnia podróż to jakies metaliczne stukanie z silnika, jakby coś się rozje** i auto padło, dodam, że z zbiornika oleju czuć było benzynę ( olej lotos 15w40 ), kopcił sporo, czuć było czasami benzynę w aucie. Dzisiaj był na warsztacie, cisnienie na tłokach w przyblizeniu: 1 - 9bar, 2 - 9bar, 3 - 4bar, 4 - 3,5bar (w tym ostatnim feralna fajka ) Co poszło? Uszczelka pod głowicą? Czy konieczna będzie wymiana silnika? Ktoś coś poradzi? Z góry dziękuję.
Mauros88 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Przy takiej kompresji to raczej dobrze chodzic nei bedzie. Pewnie piercienie na tlokach poszly sie je... Benzyna dostaje sie do oleju przez nieszczelne pierscienie. Do zrzucenia czapka i do oględzin
UpalonY Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 A załóżmy, że te pierscienie, wymienie i co wtedy? Kompresja będzie jak na pozostałych tłokach? Autko wroci do sprawnosci?
Magicbattle Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 jak mechanik rozbierze i zobaczy co jest to bedziesz wiedzial nikt z niczego ci nic nie powie. podstawa to po remoncie zmien olej:facepalm: blagam zadnych gowien 15w40 tylko i wylacznie 5w30 motul albo valvolin jesli chcesz zeby silnik i turbo pozylo troche cena na forum sprawdzone zrodla 150 z wysylka
UpalonY Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Tak zamierzam zmienić olej na jakiegoś półsyntetyka 10w40, wiem ze obecny olej jest bardzo nie dobrym dla tego silnika, przebieg 306tyś, ale podobno kręcony był licznik więc nawet wczesniej nie myslalem nad innym olejem ale zrozumiałem, że dla tego silnika potrzeba czegoś lepszego, oby wszystko było wporządku ale jutro będę wiedział więcej jak się zajmą moją A4 to napiszę co i jak. ---------- Post dopisany 07-11-2013 at 14:01 ---------- Poprzedni post napisany 06-11-2013 at 23:17 ---------- Silnik do wymiany.. Opłaca się kupować nowy silnik czy lepiej pchnąć to auto dalej?
Mauros88 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 a co z tym nie tak? Co sie okazalo?
UpalonY Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Cylindry są zrysowane, ostatni tłok ma luzy na korbie.
Mauros88 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 to lepiej szukaj silnika faktycznie
Dev Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 silnik na złom, tylko wymiana, żaden remont tutaj nie pomoze olej tylko full, żadnych półsyntetycznych gówien
UpalonY Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Więc tak, ze starego silnika nici, jedynie to mogę sprzedać poszczegolne czesci z niego lub cały na złom, kosz nowego silnika kompletnego z turbiną to 1,800zł, jutro ma przyjsc i jutro mają robić z nim, zobaczymy co z tego wyjdzie. Przy okazji myślę, żeby wymienic rozrząd, bo nie chce zeby mi przeskoczyl albo coś, na starym rzekomo miałem 40tyś przebiegu a napinacze były w kiepskim stanie i przeskoczony był o jeden ząbek dlatego trochę mnie to uczuliło i myślę, ze przy założeniu nowego silnika będzie trzeba zmienic ten rozrząd, do kosztów silnika muszę dodać kosz przedniej szyby czołowej gdyż jest pobita i troszkę mnie to wyniesie a każdy grosz się liczy, szczerze mówiąc te ok. 4tyś którę zapłacę za moją A4 wolałbym włożyć w optykę no ale cóż life is brutal
Dev Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Ile chcesz za glowice z tego starego silnika ???
mycha1236 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 A pamiętasz jak kilka miesięcy temu wszyscy Ci doradzali żebyś nie szukał b5 za 5-6 tyś zł , a teraz wyjdzie z remontem pewnie ponad 10 tyś
UpalonY Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 dobra 270 bo za bardzo odbiegam od cen głowic z allegro, no tak napaliłem się i wgl ale nie zaluje, bedzie tzreba się dolozy ale budzet juz nie jest wysoki, wiec oby to byly ostatnie modernizacje
Dev Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 200 Ci dam, kurier po mojej stronie to i tak duzo a kupuje w ciemno
UpalonY Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Opublikowano 18 Listopada 2013 Głowica posiada wałki sprawne, zawory są szczelne, nie pokrzywione, nic nie wycieka, nowy łańcuch na wałkach. ---------- Post dopisany 18-11-2013 at 21:05 ---------- Poprzedni post napisany 07-11-2013 at 23:01 ---------- po niedzieli odbieram samochód , póki co turbina poszła do regeneracji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się