Marynarz____ Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Siema, pacjent to A4 B6 1.9 TDI AVF 2004 r. Ostatnio wymieniałem w moim autku termostat oraz czujnik G62 bo skakała mi temperatura na zegarach (nowy G62 skakanie ustało) oraz przy szybszej prędkości spadała mi temperatura z 90 na 75/80 stopni. Teraz autko trzyma równo cały czas 90 st, szybciej się nagrzewa (tak po 10 km jest 90 st) oraz szybciej leci ciepłe powietrze z nawiewów... i tu jest problem: po przejechaniu tak 1-2 km z daną temp na klimie np. 20 st, kiedy w autku robi się dość ciepło, z nawiewów zaczyna lecieć letnie a potem zimne powietrze i w moim odczuciu zaczyna się robić chłodno w aucie- wydaje mi się, że temp wnętrza spada poniżej temperatury zadanej na klimie i klima dmucha już cały czas chłodnym powietrzem- tak samo działo się przed wymianą termostatu (to był jeden z powodów jego wymiany). Pomaga dopiero zwiększenie temp na klimie- wówczas robi się podobnie najpierw klima dmucha ciepłym (nie gorącym!) powietrzem, a potem cały czas już tylko chłodnym lub zimnym. Nie ma na to wpływu czy autko stoi czy jedzie, nawet jak dałem temp na HI to i tak z nawiewów leciało ciepłe, a nie jak wszyscy piszą gorące powietrze. Układ mój mechanik odpowietrzał następująco: na zgaszonym silniku zalał do maksa płynu, odpalił silnik, jak układ zassał trochę płynu, to dolał znowu do maxa i jak znowu zassał płyn to znowu zalał do maxa, nie zsuwał tego wężyka przy podszybiu. Ja dzisiaj spróbowałem odpowietrzyć poprzez zsunięcie tego wężyka między aku a zbiorniczkiem płynu do wspomagania- nie zlewałem płynu tylko zsunąłem ten wężyk, klime ustawiłem na HI i na 3 kreski nawiewu i tak autko sobie chodziło na 950 obrotów. Chodził tak z 15 minut, a z tej dziurki na wężyku nie tryskał płyn tak jak u kolegi frostyy ale tak jakby prykał (jak gotująca się pod pokrywką woda w garnku), płyn tryskał jak naciskałem wąż idący od góry do chłodnicy lub jak ruszałem zbiorniczkiem wyrównawczym. Autko stawiałem raz na równi, raz tył wyżej, raz przód wyżej i ani razu (bez mojej ingerencji) nie tryskał przez tą dziurkę. Moje pytania: - co może być nie tak - czy może trzeba było dłużej poczekać żeby z tej dziurki zacęło tryskać i jak do dokładnie samochód ustawić, żeby dobrze go odpowietrzyć - czy może tak ma być, że najpierw klimatronic dmucha mocno ciepłym powietrzem, a potem dodmuc**je zimnego ale po dodmuchaniu zimnego już cały czas dmucha zimnym i w aucie robi się za chłodno? Z góry dzięki za odpowiedź
lizik Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 A na VAG'u nie masz żadnego błędu? Czytałem też gdzieś o adaptacji klimatronika - tylko osobiście tego nie robiłem i nie wiem czy w tym wypadku to pomoże i czy wgl adaptacja rozwiązuje tego typu błędy. Tu instrukcja znaleziona w necie ************************************************ ADAPTACJA KLIMATRONIKA wchodzisz w klimatronic i wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END", powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je , potem wchodzisz w basic settings(04), blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10] Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) , do testu tylko zapłon na zgaszonym silniku. oczywiście do tego tylko pełny vag. ************************************************
jakubekk Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 a ja gdzieś czytałem, że do adaptacji climatronica silnik ma być odpalony
GreGoriO Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Jestes pewny że to wina układu? A może któryś z czujników a nawet panel klimy szwankuje? Zrób taki test. Jak zacznie lecieć zimne powietrze otwórz wszystkie okna aby gwałtownie schłodzić wnętrze. Nie ruszaj panela, nie zmieniaj temperatury. Po chwli powinno z kratek zacząć dmuchać ciepłym powietrzem. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Marynarz____ Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 A no sprawdzę to, bo wiem że jak zwiększę temperaturę na klimatronicu to leci znowu gorące, ale jeszcze muszę obadać jak to jest jak otworze okna.
GreGoriO Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Ja mam tak samo. U mnie również leci później chlodniejsze powietrze, ale nie mam aż takiej zimnoty wiec nie powiem więcej. Uważam że tak powinno być w koncu to KLIMATRONIC, zresztą spróbować można z termometrem dodadkowym. Bo odczucie zimna to subiektywna ocena... Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Marynarz____ Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Dzisiaj jadę w dłuższą trasę to sprawdzę czy klima jak się otworzy okna to znowu wieje gorącym. Wiem jedno, że jak się bawię kliamatronikiem to słyszę jak się klapki przstawiają ale czy wszystkie dobrze to nie wiem , może któraś się zacina i dalej dmucha zimne zamiast ciepłe ---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 07:21 ---------- Jestes pewny że to wina układu? A może któryś z czujników a nawet panel klimy szwankuje?Zrób taki test. Jak zacznie lecieć zimne powietrze otwórz wszystkie okna aby gwałtownie schłodzić wnętrze. Nie ruszaj panela, nie zmieniaj temperatury. Po chwli powinno z kratek zacząć dmuchać ciepłym powietrzem. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Dzisiaj zrobiłem tak jak mówiłeś i z kratek zaczęło lecieć ciepłe powietrze, sprawdzę jeszcze temperaturę zewnętrznym termometrem dla pewności i tyle, jak będzie ok to tego nie ruszam, widocznie tak ma być
GreGoriO Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Niestety większość z nas nie doświadczenia z klimatronikiem. Przyzwyczajeni do manualnej obsługi, podświadomie oczekujemy że z kratki poleci ZAWSZE ciepłe powietrze. Ponieważ odczucia ciepła/zimna są u każdego inne, warto sprawdzić bezdusznym narzędziem jakim jest TERMOMETR. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Marynarz____ Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 Niestety większość z nas nie doświadczenia z klimatronikiem. Przyzwyczajeni do manualnej obsługi, podświadomie oczekujemy że z kratki poleci ZAWSZE ciepłe powietrze. Ponieważ odczucia ciepła/zimna są u każdego inne, warto sprawdzić bezdusznym narzędziem jakim jest TERMOMETR. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Może to jest to bo jak najpierw leci ciepłe powietrze i przyzwyczajamy się do niego, a potem zacznie lecieć zimne to wydaje nam się że jest zimniej niż to co na klimie ustawione...
edekxp Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Nastaw na "HI" i zobacz czy leci zawsze gorące powietrze
kogut a4 spotr Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam moze mi ktoś doradzi co mam zrobić u siebie bo też mam problem z ogrzewaniem tzn. Z nawiewów leci mi tylko letnie powietrze nawet gdy dam na HI nie mam zadnego błedu w klimatroniku i jest zrobiona adaptacja, moze ktoś doradzi co mam zrobić z tym fantem?
edekxp Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam moze mi ktoś doradzi co mam zrobić u siebie bo też mam problem z ogrzewaniem tzn. Z nawiewów leci mi tylko letnie powietrze nawet gdy dam na HI nie mam zadnego błedu w klimatroniku i jest zrobiona adaptacja, moze ktoś doradzi co mam zrobić z tym fantem? Odpowietrzyć układ Sprawdź czy masz oba węże do nagrzewnicy gorące, może być też nagrzewnica niedrożna
macolej1 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 U mnie jest podobnie Grzanie dziala na postuju lub przy niskich predkosciach, gdy jednak predkosc auta wzrasta temp z nawiewow spada az do zimnego powietrza, temp na zegarze caly czas delikanie ponizej 90 stopni, wszystkie klapki dzialaja nie ma zadnych bledow. Czy to moze byc wina termostatu?
Marynarz____ Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 U Ciebie problemem jest termostat lub czujnik G62 ja mam to wymienione
Fr0styyy. Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Poradziłeś sobie z tym? Może u ciebie jest zasyfiona nagrzewnica?
Marynarz____ Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wiesz co, dałem sobie z tym spokój, może faktycznie jestem przewrażliwiony, tak jak koledzy sugerowali- jak zaczynało lecieć zimne powietrze to otwierałem drzwi żeby sprawdzić czy klima to wychwyci i czy zacznie lecieć ciepłe powietrze- no i leciało ;-). Tak samo jak zaczynało lecieć zimne to dawałem na wyższą i zaczynało lecieć ciepłe. Teraz robie krótkie dystanse i po paru minutach zaczyna lecieć ciepłe, a zanim zaczyna leciec chłodniejsze to już jestem pod pracą i wyłączam auto. Spróbuje jeszcze przepłukać nagrzewnicę na wiosnę
master4.0 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Witam, mam problem z ogrzewaniem, a mianowicie z kratek nawiewu leci ciepłe powietrze tylko wtedy gdy auto jedzie, im szybciej się jedzie tym powietrze gorętsze. Gdy się zatrzymuje np. na przejeździe kolejowym z kratek zaczyna wiać zimne powietrze i robi się chłodno, gdy ruszę znowu zaczyna wiać ciepłym. Czy to wina zasyfionej nagrzewnicy?
Zaleczeq Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam, mam problem z ogrzewaniem, a mianowicie z kratek nawiewu leci ciepłe powietrze tylko wtedy gdy auto jedzie, im szybciej się jedzie tym powietrze gorętsze. Gdy się zatrzymuje np. na przejeździe kolejowym z kratek zaczyna wiać zimne powietrze i robi się chłodno, gdy ruszę znowu zaczyna wiać ciepłym. Czy to wina zasyfionej nagrzewnicy? podłącze sie do pytania bo mam podobny problem
Fr0styyy. Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zapowietrzony układ/syf w nagrzewnicy. Ja wczoraj znowu walczyłem z odpowietrzeniem, bo coś mi strzeliło do głowy i korek od zbiorniczka na ciepłym odkręciłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się