Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne ZDALNE otwieranie/zamykanie klapy bagażnika (avant)


Krzysztof102

Rekomendowane odpowiedzi

Tzn. z zamknięciem?Dla mnie nie ma problemu.Jest troszkę ciężej,ale bez tragedii.Czym się mają różnić te niebieskie sprężyny?A z tą gracją masz rację ,naprawdę ładnie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że 2 osoby zauważyły że po montażu tego zestawu opadła im trochę klapa względem dachu. Niebieska sprężyna jest mocniejsza (bardziej odbija)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie się otwiera. :wink: Ale... No widać różnicę w otwieraniu sie klapy u Ciebie w B7 a na tym filmiku co wrzucił elmo czyli B6... :mysli: W obu przypadkach użyto tych samych siłowników, sprężyn więc gdzie jest przyczyna widocznej różnicy? Waga klapy?

Poza tym widać, że u Ciebie Marcin raczej te sprężyny będą za słabe albo już są skoro nie za każdym razem otwierają/dzwigają klapę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest ta firma

niebieskie to SZ8020.20 x 032

Ja włąśnie odebrałem paczkę myślę że najpóźniej w sobotę zamontuję wszystko i zrobię porównanie na zielonych i na niebieskich

grubcio a siłowniki i sprężynki masz nowe? Bo klapa w B7 może być troszkę cięższa od B6 dokładnie mówiąc o lampy których u ciebie część jest na klapie, z drugiej strony mniej blachy jest u ciebie. Może powinieneś spróbować wrzucić może nie mocniejsze sprężynki ale dłuższe??

---------- Post dopisany at 16:51 ---------- Poprzedni post napisany at 16:46 ----------

Może te by były lepsze dla B7 - SZ8010.20 x 038 lub nawet x 044

musiałbyś zmierzyć ile miejsca pozostaje po zamknięciu klapy na cięgnie wolnego miejsca

ja dzisiaj zmierzę u siebie może jednak jest różnica w klapach między B6 i B7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Bo klapa w B7 może być troszkę cięższa od B6 dokładnie mówiąc o lampy których u ciebie część jest na klapie, z drugiej strony mniej blachy jest u ciebie.

[...]ja dzisiaj zmierzę u siebie może jednak jest różnica w klapach między B6 i B7

No ja gdzieś tutaj upatruje się tego, że ta różnica w działaniu jest..:mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko miałem nowe (siłowniki od Tom77, zielone springi z Penty). Tak jak logikuje to wydaje mi się, że właśnie gdyby sprężyna była troszkę dłuższa to wyeliminowałaby problem odbicia. Siłowniki są super. Zadnego walnięcia.Bardzo ładnie zwalniają na końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało mi się wyrezać już dzisiaj wszystko. Oto wyniki

Na zielonych sprężynkach ładnie wolno odbija i klapa idzie do góry i ładnie zwalnia pod koniec

Na niebieskich jest wyraźnie gwałtowniejsze odbicie na początku

Oba testy byłe robione w garażu przy +12 stopni. Zestaw na KROSNO 650N, oring 7mm, podkładka, sprężynka i jeszcze jedna podkładka.

---------- Post dopisany at 20:39 ---------- Poprzedni post napisany at 20:36 ----------

P.S. nie zaobserwowałem żadnego przestawienia/opadnięcia klapy na żadnym z zestawów

Teraz zostawiłem założone zielone sprężynki zobaczymy do jakich temperatur dadzą rady. jak będzie jakiś "znaczący" minus na termometrze napisze jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z powtarzalnością prób? czy wszystkie tak samo wychodziły? czy sprawdzałeś tzw stan spoczynku. Klapa zamknięta przez jakiś czas, powiedzmy 2 godziny. Otwiera się identycznie za każdym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na dzisiaj nie było czasu na takie próby

ale na każdym zestawie z dobre 15 - 20 razy otwierałem i zamykałem klapę i za każdym razem tak samo śmiga

jedyny minus jaki zauważyłem to klapa ciężej się zamyka, czyli trzeba użyć większej siły żeby ja zamknąć ale to logiczne skoro siłownik jest mocniejszy o 120N no i jeszcze trzeba ścisnąć sprężynkę, także jak dla mnie jest super efekt.

Jutro rano od razu zobaczę jak śmiga po całej nocy i czy klapa siedzi tak jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się wtrącić do tematu jako, że obserwuje temat na niemieckim forum A4-freunde.com mniej więcej od jakiegoś roku czasu i tam temat o otwieraniu klapy w Avancie ma 180 podstron i przetestowano różne kombinacje sprężyn i siłowników.

Faktem jest to, że siłowniki o zbyt dużej sile powodują w skrajnych przypadkach nawet pękanie lakieru i warstwy uszczelniającej dachu. Chodzi o to, że w końcowym etapie otwierania klapy nie wyhamowuje ona jak należy. Różne kombinacje siłowników ludzie opisywali w tamtym temacie - optymalne okazały się 635N + zielone sprężyny Steinela. Natomiast jak już tutaj dobrze ktoś zauważył przy niższych temperaturach zestaw taki nie wyrzuca klapy do góry samoczynnie. Pomaga doraźne spryskanie tłoczysk oraz sprężyn sprayem silikonowym.

Wracając do meritum

Akurat dzisiaj pojawił się wpis odnośnie zastosowania niebieskich sprężyn Steinela o indeksie SZ8020.20x032 z zaznaczeniem, że user użył ich bez podkładek.

2x Federelement SZ 8020.20 x 032 32 automatisch Heckklappe BMW und andere TOP | eBay

Efekt jest taki

A tutaj tutorial z ichniejszego FAQ

Automatische Heckklappenöffnung Avant - A4-Freunde.COMmunity - Dein Forum zum Thema Audi A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany nie kumam o co chodzi z tym że klapa ma ucierpieć. Niby jak ma się przestawić? Tak jak wstawiłem film z 650 nie żadnego dobicia czy innego walnięcia. Te siłowniki krosno mają funkcję wychamowywania i to się sprawdza inaczej bym sobie to darował bo szkoda furki.Sprawdzałem to już sporo razy i nie widać nic niepokojącego.Siłownik chamuje przez ok. 10-15 i na końcu jest naprawdę wolny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany nie kumam o co chodzi z tym że klapa ma ucierpieć. Niby jak ma się przestawić? Tak jak wstawiłem film z 650 nie żadnego dobicia czy innego walnięcia. Te siłowniki krosno mają funkcję wychamowywania i to się sprawdza inaczej bym sobie to darował bo szkoda furki.Sprawdzałem to już sporo razy i nie widać nic niepokojącego.Siłownik chamuje przez ok. 10-15 i na końcu jest naprawdę wolny

W DE może nie mają dostępu do KROSNA i korzystają z innych i nie wiadomo jak się zachowują w porównaniu do KROSNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak jak już wcześniej pisałem i zamieszczałem filmiki przetestowałem oba rodzaje sprężynek i siłownik KROSNO 650N tak jak pisze Marcin za każdym razem dużo przed końcowym położeniem zwalnia klapę także nie widzę jak dotąd żadnych powodów dla których klapa lub lakier czy też dach miałyby ucierpieć. Ponadto KROSNO są krótsze od standardowych i klapa nie otwiera się tak szeroko/wysoko jak wcześniej.

Na moim filmiku widać że za każdym razem wyhamowuje przed sufitem w garażu a na ori siłownikach musiałem ją trzymać/zwolnić ręką żeby nie uderzyła o sufit.

No cóż może na prawde nie mają dostępu do siłowników KROSNA, nie czytałem i nie śledzę wątku niemieckiego.

Jedno jest pewne w ciepłe dni (przy takiej temperaturze otoczenia w jakiej ja przeprowadzałem test) na kombinacji z niebieską sprężynką klapa dostaje w początkowej fazie dość mocnego "kopa" i w tym ewentualnie mógłbym się doszukać jakiegoś zagrożenia dla jej struktury i jej mocowania. Przy zastosowaniu zielonej sprężyny+dwie podkładki+oring cały proces przebiega tak łagodnie że nie sądzę aby coś się miało uszkodzić.

No ale jak zawsze czas pokaże kto miał rację. U mnie śmiga jak ta lala :decayed:

---------- Post dopisany at 23:52 ---------- Poprzedni post napisany at 23:46 ----------

poza tym na filmiku który umieścił Artur widać że siłowniki zastosowane nie działają tak samo jak nasze z KROSNA.

Widać jak klapa pierwsze zwalnia ładnie a w ostatniej fazie mocno odpychana jest jakby już bez "hamulca" do końcowego położenia otwarcia klapy.

---------- Post dopisany 16-01-2014 at 00:04 ---------- Poprzedni post napisany 15-01-2014 at 23:52 ----------

na tym filmiku widać jeszcze lepiej że niemcy mają ten problem ponieważ siłowniki przez nich stosowane nie wyhamowują klapy tak jak to jest u nas

Heckklappe a4 Avant - YouTube

---------- Post dopisany at 08:04 ---------- Poprzedni post napisany at 00:04 ----------

mam nowe spostrzeżenia z rana

Po całej nocy postoju (w ciepłym garażu przy +12) klapa już nie jest na tyle mocno odbijana i się nie otwiera samoczynnie.

Wydaje mi się że kompresja sprężyny długich na 32 jest zbyt mała i stąd ten problem. dzisiaj rano dołożyłem kolejne podkładki po jednej na każdą stronę i zobaczymy jaki to będzie miało efekt po całodniowym postoju przed firmą przy około 0 stopniach.

jeżeli efekt będzie ok to wieczorem założę niebieskie sprężynki z dwoma podkładkami i zostawię tak na noc, jutro zobaczymy czy będzie lepszy efekt.

Zastanawiam się czy nie zamówić jeszcze dodatkowo sprężynek 38 długich ale zobaczymy jak wyjdą testy opisane powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo! Jeśli chodzi o siłowniki to mam takie same spostrzeżenia. Nic się nie dzieje. U niemców widać, że nie hamuje. Powiem ci Przemo że też mnie bardziej ciekawi długość sprężyny. Siłownik ma przecież tylko utrzymać klapę, a tu chodzi o odepchnięcie jej. Dalszą robotę robi siłownik. Wstrzymam się chwilkę jak ci to wyjdzie z niebieską. Chodzi o to żeby sprężyna odepchnęła klape na jakieś 5cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz :decayed:

koło 15:00 wyjdę z biura i zrobię test jak to wyjdzie przy 3 podkładkach założonych

niestety (a może stety :wink:) temperatura +7,5 na zewnątrz także nie dowiem się jak zestaw działa przy niskich temperaturach, ale może zima jeszcze zawita :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz :decayed:

koło 15:00 wyjdę z biura i zrobię test jak to wyjdzie przy 3 podkładkach założonych

niestety (a może stety :wink:) temperatura +7,5 na zewnątrz także nie dowiem się jak zestaw działa przy niskich temperaturach, ale może zima jeszcze zawita :decayed:

Włóż lodówkę do bagażnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz :decayed:

koło 15:00 wyjdę z biura i zrobię test jak to wyjdzie przy 3 podkładkach założonych

niestety (a może stety :wink:) temperatura +7,5 na zewnątrz także nie dowiem się jak zestaw działa przy niskich temperaturach, ale może zima jeszcze zawita :decayed:

Włóż lodówkę do bagażnika :D

Chyba nim wjadę do lodówki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawią te niebieskie springi. Czy chodzi o dlugość sprężyny czy o jej siłę.Dziś się trochę bawiłem i mi wychodzi że chyba jednak o siłę, bo jak domykam klapę to na samym końcu czuć jak sprężyna się składa. Więc delikatnie silniejsza będzie moim zdaniem lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...