przem8 Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 A ja myślę, że nie warto i podawałem Ci już najlepsze rozwiązanie. Ale jak masz hobby, bo 10x składać i rozkładać to samo to oczywiście nikt Ci nie będzie przeszkadzać. Jakbyś dobrze prześledził ten temat, to były odnośniki do jakiegoś ruskiego co reanimował to badziewie.
JARO/333/ Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Zastosuje się do wszystkich Twoich rad, w dzisiejszych czasach nowe nie znaczy lepsze, dlatego w ramach hobby spróbuje powalczyć z tym legendarnym ustrojstwem i z innymi zagatkami tego silnika. Podzielę się oczywiście moją historią.
JARO/333/ Opublikowano 2 Lutego 2022 Opublikowano 2 Lutego 2022 Witam, udało się zejść w 093 do -1, w moim AVJ problem był z : 1) kółkiem pasowym wałka rozrządu które było od głowicy ANB powodowało że pasek wychodził za kółko i było lekkie przesunięcie znaków na tym ugrałem 3 cf. 2) Wymiana łańcucha i ślizgów na tym ugrałem 3 cf. 3) Luz pomiędzy wałkiem wydechowym a kółkiem, zrobiłem max w lewo i udało się włożyć pomiędzy klin a wałek listek o grubości około 0,1mm na tym ugrałem 2 cf. Prawdopodobnie po ustawieniu G40 ugrał bym jeszcze 1-2 cf ale to jest już zbędne bo nie wnosi nic do działania silnika. Pomiary ciśnienia oleju wykonane chińczykiem falcon, dały takie pomiary, silnik gorący : - jałowy - 1,1 atm -2000obr -2,3atm -3000 -4atm. Dziękuję za pomoc.
JARO/333/ Opublikowano 2 Lutego 2022 Opublikowano 2 Lutego 2022 Teraz, JARO/333/ napisał: Witam, udało się zejść w 093 do -1, w moim AVJ problem był z : 1) kółkiem pasowym wałka rozrządu które było od głowicy ANB powodowało że pasek wychodził za kółko i było lekkie przesunięcie znaków na tym ugrałem 3 cf. 2) Wymiana łańcucha i ślizgów na tym ugrałem 3 cf. 3) Luz pomiędzy wałkiem wydechowym a kółkiem, zrobiłem max w lewo i udało się włożyć pomiędzy klin a wałek listek o grubości około 0,1mm na tym ugrałem 2 cf. Prawdopodobnie po ustawieniu G40 ugrał bym jeszcze 1-2 cf ale to jest już zbędne bo nie wnosi nic do działania silnika. Pomiary ciśnienia oleju wykonane chińczykiem falcon, dały takie pomiary, silnik gorący : - jałowy - 1,1 atm -2000obr -2,3atm -3000 -4atm. Dziękuję za pomoc. Olej zalany jest Motul x-clean 5W30 jako płukanie po remoncie, będzie zmieniony po około 2k plus płukanka myślę, że 2K wystarczy. Docelowo Motul x cess 5W40.
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Witam, jednak to nie koniec mojej walki z AVJ, dwie sondy i chyba napinacz jednak nie wyrabia przy większym podgrzaniu oleju, poza tym pompa oleju też na jałowych kuleje, na zimnym mam ciśnienia wolne 3,8 atm 2000 obr. - 5atm. 3000 obr. - wchodzi na 6 i wraca na 4,5 atm. zobaczę co będzie na 5w40.
Patrykbfb Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Gorący olej tylko 1.1 ciśnienie i nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju? Ja miałem 1.5 przed czyszczeniem smoka i się zapalała.
przem8 Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Norma na jałowych to 1,2-1,5bara. 2 godziny temu, JARO/333/ napisał: i chyba napinacz jednak nie wyrabia przy większym podgrzaniu oleju Jak wyruchany napinacz to nie pomoże mu inny olej, a tym bardziej jego większe ciśnienie ale uzdrawiaj go dalej.
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 21 minut temu, Patrykbfb napisał: Gorący olej tylko 1.1 ciśnienie i nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju? Ja miałem 1.5 przed czyszczeniem smoka i się zapalała. Kontrolka się nie zapala,
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 14 minut temu, przem8 napisał: Norma na jałowych to 1,2-1,5bara. Jak wyruchany napinacz to nie pomoże mu inny olej, a tym bardziej jego większe ciśnienie ale uzdrawiaj go dalej. Rozumiem, szukam zatem nowego napinacza, a co z błędami z sąd?
przem8 Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Sondy wg mnie do wymiany ale możesz sprawdzić ich oporność. Nie pamiętam dokładnie jakie powinny być wartości. Gdzieś znajdziesz.
krzysiekml Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Czujnik ciśnienia oleju jest 1.6b więc jak może być 1.2b normą w silniku 06a/b? 1.2b dla 058 słupka to tak
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 12 minut temu, krzysiekml napisał: Czujnik ciśnienia oleju jest 1.6b więc jak może być 1.2b normą w silniku 06a/b? 1.2b dla 058 słupka to tak Czyli jakaś pała wkręciła czujnik od innego? AVJ ma mieć 1,6 min.? czyli teraz się wszystko zaczyna się zgadzać, a ja syna zj**.... że pałował i zatarł silnik. Sprawdzę dziś czujnik. Ja pier... głowicę zmienili, czyli silnik po przejściach, czyli co wymiana pompy olejowej ? coś polecisz ?
krzysiekml Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 2 minuty temu, JARO/333/ napisał: Czyli jakaś pała wkręciła czujnik od innego? AVJ ma mieć 1,6 min.? czyli teraz się wszystko zaczyna się zgadzać, a ja syna zj**.... że pałował i zatarł silnik. Sprawdzę dziś czujnik. Ja pier... głowicę zmienili, czyli silnik po przejściach, czyli co wymiana pompy olejowej ? coś polecisz ? Ja nie wiem czy masz zamieniony czujnik, avj j czy inne 06b mają czujnik z kostką 1pin a aeb 058 1pin ale wsuwka zwykła, czujników jest kilka o różnych parametrach i często jest tak że ktoś taki myk zrobił właśnie i na zegarach jest ok a fizycznie już nie
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 2 minuty temu, JARO/333/ napisał: Czyli jakaś pała wkręciła czujnik od innego? AVJ ma mieć 1,6 min.? czyli teraz się wszystko zaczyna się zgadzać, a ja syna zj**.... że pałował i zatarł silnik. Sprawdzę dziś czujnik. Ja pier... głowicę zmienili, czyli silnik po przejściach, czyli co wymiana pompy olejowej ? coś polecisz ? Miałem go całego rozkręconego panewki na wale i korbach były ok. czyli dół nie dostał, 4 minuty temu, krzysiekml napisał: Ja nie wiem czy masz zamieniony czujnik, avj j czy inne 06b mają czujnik z kostką 1pin a aeb 058 1pin ale wsuwka zwykła, czujników jest kilka o różnych parametrach i często jest tak że ktoś taki myk zrobił właśnie i na zegarach jest ok a fizycznie już nie Jest kostka, sprawdzę czujnik, a może zegar miernika zaniża?
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 1 minutę temu, JARO/333/ napisał: Podmienię jeszcze czujnik i zegar.
Patrykbfb Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Może zegar zaniżać jeżeli chiński co do ciśnienia oleju w tych silnikach często smok pompy oleju jest orzytkany nagarem i plastikami z bagnetu i napinacza.
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 2 minuty temu, Patrykbfb napisał: Może zegar zaniżać jeżeli chiński co do ciśnienia oleju w tych silnikach często smok pompy oleju jest orzytkany nagarem i plastikami z bagnetu i napinacza. Silnik był cały rozkręcony, pompa i smok umyte więc to odpada.
Patrykbfb Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 Pompę w ogóle ktoś weryfikował? I przy takiej robocie rozstawiony stary napinacz? Trochę bez sensu. Wał pomierzony? Panewki nowe?
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 27 minut temu, JARO/333/ napisał: 33 minuty temu, Patrykbfb napisał: Pompę w ogóle ktoś weryfikował? I przy takiej robocie rozstawiony stary napinacz? Trochę bez sensu. Wał pomierzony? Panewki nowe? To co piszesz to nie w takim złomie, dziura w tłoku, przytarty lekko 3 cylinder, honowanie, nowy tłok pierścienie panewki na korbach, głowica zrobiona. Łańcuszek jest już nowy, ale stary był w dobrym stanie. Ale po złożeniu napotkałem kolejne problemy z którymi walczę.
JARO/333/ Opublikowano 4 Lutego 2022 Opublikowano 4 Lutego 2022 3 godziny temu, krzysiekml napisał: Ja nie wiem czy masz zamieniony czujnik, avj j czy inne 06b mają czujnik z kostką 1pin a aeb 058 1pin ale wsuwka zwykła, czujników jest kilka o różnych parametrach i często jest tak że ktoś taki myk zrobił właśnie i na zegarach jest ok a fizycznie już nie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się