Wylye Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Nic dodać - nic ująć - słuchaj tego co napisał Przemo. Rozepnij odmę i dmuchnij sprężarką w ten kit rozepnij przy filtrze - wyleci przed filtrem. Dmuchnij w drugą stronę - możesz rozpiąć przy PVC - wyleci pod kolektorem. Tabelę ciśnień podałem z Audizine w załączniku pliku tekstowego parę postów wyżej. Poranne terkotanie przez kilka sekund nie stanowi problemu - podałem kiedyś TSB (troubleshooting bulletin pd VAG) w którym KAŻĄ to olewać ciepłym moczem i nie wymieniać na tę okoliczność napinacza i łańcucha. Odn tunera - uwierz mi że poprawnie wyłączyć napinacz potrafi jeden na dziesięciu może. Tzn wyłączy każdy ale wyłączyć prawidłowo - wie jak - niewielu. 1
Busiek100 Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Witam wszystkich ponownie. Wykonałem tak jak zalecaliście próbę olejową. Ale opiszę wszystko co po kolei robiłem. A więc przypomnę: auto 1.8 92kW (125KM) PB+LPG. Wczoraj zrobiłem trasę poza miastem około 50 km, prędkość 100-120 km/h i od razu przystąpiłem do testów. Próba ciśnienia bez oleju: Wszystkie świece wykręcone, przepustnica otwarta na 100%, kręcenie rozrusznikiem około 200obr/min przez jakieś 10 sekund: 1 cylinder - 9 Bar 2 cylinder - 9 Bar 3 cylinder - 8.9 Bara 4 cylinder - 9 Bar Próba ciśnienia z olejem - w każdy cylinder wlane dokładnie strzykawką 5 ml oleju silnikowego (taki sam jak w silniku) Przepustnica otwarta na 100%, kręcenie rozrusznikiem około 200obr/min przez jakieś 10 sekund: 1 cylinder - 10 Bar 2 cylinder - 10.1 Bara 3 cylinder - 10.1 Bara 4 cylinder - 10.1 Bara Co o tym sądzicie??? Dodatkowo zrobiłem coś takiego, że ustawiłem każdy z osobna cylinder w faze sprężania(zawory ssące i wydechowe zamknięte) i wpuszczałem sprężone powietrze przez otwór na świece. Było widać, że pod wpływem wpuszczanego powietrza wał korbowy zaczynał się obracać. Powtórzyłem tą czynność dla każdego cylindra i było tak samo - wał korbowy obracał się. Ale przy 2 cylindrze jak szukałem punktu sprężania dla tego cylindra wpuszczałem powietrze i w pewnym momencie zaczęło te powietrze uchodzić przez otwór świecy dla 1 cylindra - pomyślałem, że walnięta jest uszczelka pomiędzy 1 a 2 cylindrem. Ale pokręciłem wałem jeszcze raz(wykonałem 2 pełne obroty) i więcej taka sytuacja się nie powtórzyła.Jak wpuszczałem powietrze do 2 cylindra to wał korbowy zaczynał się obracać. Może ktoś mądry mi wyjaśni co to było????Podwieszenie zaworów ssących i przez kolektor ssący przechodziło powietrze do 1 cylindra.Nie wiem o co chodzi??
TomOskroba Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 11 godzin temu, Wylye napisał: Nic dodać - nic ująć - słuchaj tego co napisał Przemo. Rozepnij odmę i dmuchnij sprężarką w ten kit rozepnij przy filtrze - wyleci przed filtrem. Dmuchnij w drugą stronę - możesz rozpiąć przy PVC - wyleci pod kolektorem. Tabelę ciśnień podałem z Audizine w załączniku pliku tekstowego parę postów wyżej. Poranne terkotanie przez kilka sekund nie stanowi problemu - podałem kiedyś TSB (troubleshooting bulletin pd VAG) w którym KAŻĄ to olewać ciepłym moczem i nie wymieniać na tę okoliczność napinacza i łańcucha. Odn tunera - uwierz mi że poprawnie wyłączyć napinacz potrafi jeden na dziesięciu może. Tzn wyłączy każdy ale wyłączyć prawidłowo - wie jak - niewielu. tak jak mówisz. na razie to olewam. pomiar ciśnienia + komplet logów. ostatnio robiłem i wszystko wyglądało na zdrowe poza niskimi wartościami przepływki, ale to też już ogarnięte bo wpadł DP. czas skupić się na rzeczach dających banana na twarzy takich jak moc,wydech,quattro itp, a nie słuchać łańcucha :p
Wylye Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 (edytowane) Kolego - po pierwsze zamieściłeś ponownie wcześniej wysłany post. Skoro nikt Ci nie odpisał na Twoje zapytanie związane niemal z "cudem w Kanie Galilejskiej" oznacza to, że nie za za bardzo zrozumieliśmy na czym miał polegać "mechanizm dmuchania" w cylindry. Ja nie rozumiem idei tej "próby" Po wtóre, gdyby było cos nie halo z cylindrem nr 2 - nie miałbyś tam żadnego sprężania. Z Twoich danych które podałeś - cylindry sprężają bardzo nawet - podobnie. Próba olejowa nie dała wzrostu, który można by uznać za wzrost spowodowany szczelnością tłoków. Ogólnie ciśnienie wygląda na wciąż poprawne. Brak większego przyrostu "po oleju" może wskazywać jednak na "zmęczone" już zawory, jednak nie jest powód by zaczynać coś już teraz "z tym robić" - wg mnie. Ps Czy w czasie próby ciśnienia był wyjęty bezp od pompy paliwa, lub odpięte wtyczki wtryskiwaczy PB? Edytowane 18 Lutego 2020 przez Wylye
Busiek100 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Podczas próby były wypięte wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy. Jeżeli chodzi o probe z powietrzem to chciałem sprawdzić górę głowicy i nie było słychać znaczącego przedmuchu do kolektora ssącego lub wydechowego a tylko silnik znaczynal się obracać. Ale czemu w tym cylindrze 2 tak się wydarzyło przez chwilę. Jest na to jakieś wytlumaczenie??? Udało mi się tylko wyłapać 1 raz, potem już to się nie powtórzyło.
Wylye Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Jedno wytłumaczenie już Ci podałem - wyżej wg mnie to "cud na miarę tego w Galilei" Jestem jednak agnostykiem i nie wierzę w gusła, nie wierzę więc w zjawisko które opisałeś - równolegle do podanych ciśnień. Gdybyś ich (ciśnień) nie podał - mógłbym (spróbować) uwierzyć
Gość Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Dobra a co moze byc przyczyną jeżeli napinacz nie hałasuje a w bloku 93 mam -16CF, Cisnienie oleju sprawdzone wszystko w porządku, oliwa oczywicie 5w40 zmieniana co 10k km, auto ewidentnie jest slabsze, błędów brak, spalanie podtlenku LPG 10,5L silnik 1.8 ARG, Kompresja w porządku
Wylye Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Pytasz serio - bo nie wiesz jaka jest tego przyczyna, czy że tak powiem postanowiłeś rozluźnić atmosferę
Gość Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 9 minut temu, Wylye napisał: Pytasz serio - bo nie wiesz jaka jest tego przyczyna, czy że tak powiem postanowiłeś rozluźnić atmosferę Pytam serio, moje podejrzenia kieruję w stronę źle ustawionego rozrzadu bodź wyciagniety zle ustawiony łańcuch, napinacz zostawiam w spokoju bo nie hałasuje
Wylye Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 I w sumie idziesz w dobrą stronę - tak trzymaj. Ten ktoś kto składał ostatnio Twój rozrząd powinien mieć, jakby powiedział niejaki F Kiepski "zasadzonego porządnego kopa w doopę" chyba że sam składałeś to raczej będzie Ci ciężko.
Gość Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 (edytowane) 38 minut temu, Wylye napisał: Zdublowalo wypowiedz Edytowane 18 Lutego 2020 przez Wojtass2828 Podwójna odpowiedz
Gość Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 20 minut temu, Wylye napisał: I w sumie idziesz w dobrą stronę - tak trzymaj. Ten ktoś kto składał ostatnio Twój rozrząd powinien mieć, jakby powiedział niejaki F Kiepski "zasadzonego porządnego kopa w doopę" chyba że sam składałeś to raczej będzie Ci ciężko. No właśnie skladał majster bo uszczelniacz puścił na kole walka wydechowego, jezdzic jezdzi ale obroty ma 840 i jak mowilem muli
Gość Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 23 minuty temu, Wylye napisał: I w sumie idziesz w dobrą stronę - tak trzymaj. Ten ktoś kto składał ostatnio Twój rozrząd powinien mieć, jakby powiedział niejaki F Kiepski "zasadzonego porządnego kopa w doopę" chyba że sam składałeś to raczej będzie Ci ciężko. No cóż zmienie teraz rozrząd u kogo innego na nowy wraz z łańcuchem, na tym mam nalatane w 2 lata 44 tyś, troche szkoda kasy ale będzie to bezpieczniejsze rozwiazanie
grubcio1980 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Wylye znam ten wątek i od lat na forum, ale tu ty rządzisz. Raczej nie mam złudzeń. Prawie 300 nalatane i łańcuch się już strasznie i nagle zaczął odzywać (zwłaszcza przy obciążeniu). W 93 kanale 1 czasami było 2. W 91 - 1,więc ok. Przy porannym odpalaniu norma 1s albo wcale, bardzo rzadko. Ale przy obciążeniu strasznie grzechotał. Postanowiłem wymienić. Pod deklem czyściutko i walki w świetnym stanie (byliśmy zaskoczeni). Wrzuciłem nowy napinacz bez hemoroida ? i łańcuch Swaga. Pierwsze 2h cisza i grzechocze dużo ciszej i troszkę inaczej. Raczej to cholerstwo. Nagrałem filmik z nadzieją, że nóż coś innego, ale j.w. raczej nie mam złudzeń. Łukasz ogarnął program, więc w 91 mam 0 albo - 1 w 93 jest 9 (Łukasz spotkał się z tym parę razy). Ustawione na 16 . VID_20200218_201911.mp4
Wylye Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Chyba żartujesz z tym moim "rules" Łukasz jest dla mnie autorytetem - i skoro cos takiego on powiedział - mogę zaraz "odszczekać" swoją opinię. W procesie "dojrzewania" do decyzji o zmianie napinacza, po kilku wymianach rozrządu max dewiację jaką widziałem w swoim 93 po montażu była wartość 4. Raz kiedyś było 1. Ostatnio robiłem głowicę (pękła), i ten sam rozrząd był ponownie poskładany. Pierwotnie montował mi b zaufany mechanik w UK. Teraz poskładał mi w PL inny b dobry fachowiec. W obu przypadkach po zmontowaniu tego samego rozrządu w 93 mam 4. Ale żeby 16 na plus czy na minus... Są ludzie, z którymi się nie będę spierał w kwestii technicznej. Z Łukaszem - na pewno sprzeczał się nie będę.
grubcio1980 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Nie zrozumiałeś mnie. Ogniw 16 jest ustawiony łańcuch ? (sorki). Reszta w normie, a grzechotał tylko podczas jazdy. No i kuwa ciągle grzechocze (według mnie) jak na filmie. Cicha nadzieja, że to nie on ale raczej niemożliwe. W 93 kanale mam 9 i Łukasz mówił że już się z tym spotkał (oczywiście po zmianie softu na napinacz bez) . Samochód zapier...... ala, więc złe poskładanie poskładanie odrzuciliśmy. Tylko dlaczego nowy też brzęczy?
grubcio1980 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Aha z your rules to tak spoko. Chodziło, że to Twoje takie "dziecko" ??????
przem8 Opublikowano 19 Lutego 2020 Opublikowano 19 Lutego 2020 Przy uszkodzonym czujniku położenia wałka może głupoty pokazywać w 93. Jak masz możliwość to podmien od kogoś, skasuj błędy koniecznie po tym i sprawdź wartości.
Wylye Opublikowano 19 Lutego 2020 Opublikowano 19 Lutego 2020 Wymiana tego czujnika to 10 minut, można go na próbę kupić na szrocie, z tego co pamiętam to stosowany jest w całej masie pojazdów. CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA AUDI A4 B5 B6 B7 1,8 -2,4 8125368962 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 45,24 zł - CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA AUDI A4 B5 B6 B7 1,8 -2,4 (8125368962). Allegro.pl - Radość zakupów i... Można też kupić "sam środek" nowy i wymienić - występuje jako część zamienna. To zwykły dosyć prosty w budowie czujnik Halla.
Gość Opublikowano 19 Lutego 2020 Opublikowano 19 Lutego 2020 2 godziny temu, Wylye napisał: Wymiana tego czujnika to 10 minut, można go na próbę kupić na szrocie, z tego co pamiętam to stosowany jest w całej masie pojazdów. CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA AUDI A4 B5 B6 B7 1,8 -2,4 8125368962 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 45,24 zł - CZUJNIK... Można też kupić "sam środek" nowy i wymienić - występuje jako część zamienna. To zwykły dosyć prosty w budowie czujnik Halla. A czy przypadkiem nie było by jakiegos błędu związanego z nastawnikiem rozrzadu przy walnietym czujniku wałka?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się