Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nic dodać - nic ująć - słuchaj tego co napisał Przemo. Rozepnij odmę i dmuchnij sprężarką w ten kit rozepnij przy filtrze - wyleci przed filtrem. Dmuchnij w drugą stronę - możesz rozpiąć przy PVC - wyleci pod kolektorem. Tabelę ciśnień podałem z Audizine w załączniku pliku tekstowego parę postów wyżej. Poranne terkotanie przez kilka sekund nie stanowi problemu - podałem kiedyś TSB (troubleshooting bulletin pd VAG) w którym KAŻĄ to olewać ciepłym moczem i nie wymieniać na tę okoliczność napinacza i łańcucha.  Odn tunera - uwierz mi że poprawnie wyłączyć napinacz potrafi jeden na dziesięciu może. Tzn wyłączy każdy ale wyłączyć prawidłowo - wie jak - niewielu.

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich ponownie.

Wykonałem tak jak zalecaliście próbę olejową. Ale opiszę wszystko co po kolei robiłem.

A więc przypomnę: auto 1.8 92kW (125KM) PB+LPG.

Wczoraj zrobiłem trasę poza miastem około 50 km, prędkość 100-120 km/h i od razu przystąpiłem do testów.

Próba ciśnienia bez oleju:

 Wszystkie świece wykręcone, przepustnica otwarta na 100%,  kręcenie rozrusznikiem około 200obr/min przez jakieś 10 sekund:

1 cylinder - 9 Bar

2 cylinder - 9 Bar

3 cylinder - 8.9 Bara

4 cylinder - 9 Bar

Próba ciśnienia z olejem - w każdy cylinder wlane dokładnie strzykawką 5 ml oleju silnikowego (taki sam jak  w silniku)

Przepustnica otwarta na 100%, kręcenie rozrusznikiem około 200obr/min przez jakieś 10 sekund:

1 cylinder - 10 Bar

2 cylinder - 10.1 Bara

3 cylinder - 10.1 Bara

4 cylinder - 10.1 Bara

Co o tym sądzicie???

Dodatkowo zrobiłem coś takiego, że ustawiłem każdy z osobna cylinder w faze sprężania(zawory ssące i wydechowe zamknięte) i wpuszczałem sprężone powietrze przez otwór na świece. Było widać, że pod wpływem wpuszczanego powietrza wał korbowy zaczynał się obracać. Powtórzyłem tą czynność dla każdego cylindra i było tak samo - wał korbowy obracał się.

Ale przy 2 cylindrze jak szukałem punktu  sprężania dla tego cylindra wpuszczałem powietrze i w pewnym momencie zaczęło te powietrze uchodzić przez otwór świecy dla 1 cylindra - pomyślałem, że walnięta jest uszczelka pomiędzy 1 a 2 cylindrem. Ale pokręciłem wałem jeszcze raz(wykonałem 2 pełne obroty) i więcej taka sytuacja się nie powtórzyła.Jak wpuszczałem powietrze do 2 cylindra to wał korbowy zaczynał się obracać.

Może ktoś mądry mi wyjaśni co to było????Podwieszenie zaworów ssących i przez kolektor ssący przechodziło powietrze do 1 cylindra.Nie wiem o co chodzi??

Opublikowano
11 godzin temu, Wylye napisał:

Nic dodać - nic ująć - słuchaj tego co napisał Przemo. Rozepnij odmę i dmuchnij sprężarką w ten kit rozepnij przy filtrze - wyleci przed filtrem. Dmuchnij w drugą stronę - możesz rozpiąć przy PVC - wyleci pod kolektorem. Tabelę ciśnień podałem z Audizine w załączniku pliku tekstowego parę postów wyżej. Poranne terkotanie przez kilka sekund nie stanowi problemu - podałem kiedyś TSB (troubleshooting bulletin pd VAG) w którym KAŻĄ to olewać ciepłym moczem i nie wymieniać na tę okoliczność napinacza i łańcucha.  Odn tunera - uwierz mi że poprawnie wyłączyć napinacz potrafi jeden na dziesięciu może. Tzn wyłączy każdy ale wyłączyć prawidłowo - wie jak - niewielu.

tak jak mówisz. na razie to olewam. pomiar ciśnienia + komplet logów.  ostatnio robiłem i wszystko wyglądało na zdrowe poza niskimi wartościami przepływki, ale to też już ogarnięte bo wpadł DP. czas skupić się na rzeczach dających banana na twarzy takich jak moc,wydech,quattro itp, a nie słuchać łańcucha :p 

Opublikowano (edytowane)

Kolego - po pierwsze zamieściłeś ponownie wcześniej wysłany post. Skoro nikt Ci nie odpisał na Twoje zapytanie związane  niemal z "cudem w Kanie Galilejskiej" oznacza to, że nie za za bardzo zrozumieliśmy na czym miał polegać "mechanizm dmuchania" w cylindry. Ja nie rozumiem idei tej "próby" 

Po wtóre, gdyby było cos nie halo z cylindrem nr 2 - nie miałbyś tam żadnego sprężania. Z Twoich danych które podałeś - cylindry sprężają bardzo nawet - podobnie. Próba olejowa nie dała wzrostu, który można by uznać za wzrost spowodowany szczelnością tłoków. Ogólnie ciśnienie wygląda na  wciąż poprawne. Brak większego przyrostu "po oleju" może wskazywać jednak na "zmęczone" już zawory, jednak nie jest powód by zaczynać coś już teraz "z tym robić" - wg mnie.

Ps

Czy w czasie próby ciśnienia był wyjęty bezp od pompy paliwa, lub odpięte wtyczki wtryskiwaczy PB?

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Podczas próby były wypięte wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy. 

Jeżeli chodzi o probe z powietrzem to chciałem sprawdzić górę głowicy i nie było słychać znaczącego przedmuchu do kolektora ssącego lub wydechowego a tylko silnik znaczynal się obracać. 

Ale czemu w tym cylindrze 2 tak się wydarzyło przez chwilę. Jest na to jakieś wytlumaczenie??? Udało mi się tylko wyłapać 1 raz, potem już to się nie powtórzyło. 

Opublikowano

Jedno wytłumaczenie już Ci podałem - wyżej wg mnie to "cud na miarę tego w Galilei" Jestem jednak agnostykiem i nie wierzę w gusła, nie wierzę więc w zjawisko które opisałeś - równolegle do podanych ciśnień. Gdybyś ich (ciśnień) nie podał - mógłbym (spróbować) uwierzyć :) 

Opublikowano

Dobra a co moze byc przyczyną jeżeli napinacz nie hałasuje a w bloku 93 mam -16CF, Cisnienie oleju sprawdzone wszystko w porządku, oliwa oczywicie 5w40 zmieniana co 10k km, auto ewidentnie jest slabsze, błędów brak, spalanie podtlenku LPG 10,5L silnik 1.8 ARG, Kompresja w porządku 

Opublikowano

Pytasz serio - bo nie wiesz jaka jest tego przyczyna, czy że tak powiem postanowiłeś rozluźnić atmosferę :) 

Opublikowano
9 minut temu, Wylye napisał:

Pytasz serio - bo nie wiesz jaka jest tego przyczyna, czy że tak powiem postanowiłeś rozluźnić atmosferę :) 

Pytam serio, moje podejrzenia kieruję w stronę źle ustawionego rozrzadu bodź wyciagniety zle ustawiony łańcuch, napinacz zostawiam w spokoju bo nie hałasuje 

Opublikowano

I w sumie idziesz w dobrą stronę - tak trzymaj. Ten ktoś kto składał ostatnio Twój rozrząd powinien mieć, jakby powiedział niejaki F Kiepski "zasadzonego porządnego kopa w doopę" chyba że sam składałeś to raczej będzie Ci ciężko. 

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, Wylye napisał:

Zdublowalo wypowiedz

 

Edytowane przez Wojtass2828
Podwójna odpowiedz
Opublikowano
20 minut temu, Wylye napisał:

I w sumie idziesz w dobrą stronę - tak trzymaj. Ten ktoś kto składał ostatnio Twój rozrząd powinien mieć, jakby powiedział niejaki F Kiepski "zasadzonego porządnego kopa w doopę" chyba że sam składałeś to raczej będzie Ci ciężko. 

No właśnie skladał majster bo uszczelniacz puścił na kole walka wydechowego, jezdzic jezdzi ale obroty ma 840 i jak mowilem muli 

Opublikowano
23 minuty temu, Wylye napisał:

I w sumie idziesz w dobrą stronę - tak trzymaj. Ten ktoś kto składał ostatnio Twój rozrząd powinien mieć, jakby powiedział niejaki F Kiepski "zasadzonego porządnego kopa w doopę" chyba że sam składałeś to raczej będzie Ci ciężko. 

No cóż zmienie teraz rozrząd u kogo innego na nowy wraz z łańcuchem, na tym mam nalatane w 2 lata 44 tyś, troche szkoda kasy ale będzie to bezpieczniejsze rozwiazanie

Opublikowano

Wylye znam ten wątek i od lat na forum, ale tu ty rządzisz. Raczej nie mam złudzeń. Prawie 300 nalatane i łańcuch się już strasznie i nagle zaczął odzywać (zwłaszcza przy obciążeniu). W 93 kanale 1 czasami było 2. W 91 - 1,więc ok. Przy porannym odpalaniu norma 1s albo wcale, bardzo rzadko. Ale przy obciążeniu strasznie grzechotał. Postanowiłem wymienić. Pod deklem czyściutko i walki w świetnym stanie (byliśmy zaskoczeni). Wrzuciłem nowy napinacz bez hemoroida ? i łańcuch Swaga. Pierwsze 2h cisza i grzechocze dużo ciszej i troszkę inaczej. Raczej to cholerstwo. Nagrałem filmik z nadzieją, że nóż coś innego, ale j.w. raczej nie mam złudzeń. Łukasz ogarnął program, więc w 91 mam 0 albo - 1 w 93 jest 9 (Łukasz spotkał się z tym parę razy). Ustawione na 16 . 

Opublikowano

Chyba żartujesz z tym moim "rules" :) Łukasz jest dla mnie autorytetem - i skoro cos takiego on powiedział - mogę zaraz "odszczekać" swoją opinię. W procesie "dojrzewania" do decyzji o zmianie napinacza, po kilku wymianach rozrządu max dewiację jaką widziałem w swoim 93 po montażu była wartość 4. Raz kiedyś było 1. Ostatnio robiłem głowicę (pękła), i ten sam rozrząd był ponownie poskładany. Pierwotnie montował mi b zaufany mechanik w UK. Teraz poskładał mi w PL inny b dobry fachowiec. W obu przypadkach po zmontowaniu tego samego rozrządu w 93 mam 4. Ale żeby 16 na plus czy na minus... Są ludzie, z którymi się nie będę spierał w kwestii technicznej. Z Łukaszem - na pewno sprzeczał się nie będę. :) 

Opublikowano

Nie zrozumiałeś mnie. Ogniw 16 jest ustawiony łańcuch ? (sorki). Reszta w normie, a grzechotał tylko podczas jazdy. No i kuwa ciągle grzechocze (według mnie) jak na filmie. Cicha nadzieja, że to nie on ale raczej niemożliwe. W 93 kanale mam 9 i Łukasz mówił że już się z tym spotkał (oczywiście po zmianie softu na napinacz bez) . Samochód zapier...... ala, więc złe poskładanie poskładanie odrzuciliśmy. Tylko dlaczego nowy też brzęczy? 

Opublikowano

Aha z your rules to tak spoko. Chodziło, że to Twoje takie "dziecko" ??????

Opublikowano

Przy uszkodzonym czujniku położenia wałka może głupoty pokazywać w 93. Jak masz możliwość to podmien od kogoś, skasuj błędy koniecznie po tym i sprawdź wartości.

Opublikowano

Wymiana tego czujnika to 10 minut, można go na próbę kupić na szrocie, z tego co  pamiętam to stosowany jest w całej masie pojazdów. 

CZUJNIK-POLOZENIA-WALKA-AUDI-A4-B5-B6-B7
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 45,24 zł - CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA AUDI A4 B5 B6 B7 1,8 -2,4 (8125368962). Allegro.pl - Radość zakupów i...

 

Można też kupić "sam środek" nowy i wymienić - występuje jako część zamienna. To zwykły dosyć prosty w budowie czujnik Halla. 

Opublikowano
2 godziny temu, Wylye napisał:

Wymiana tego czujnika to 10 minut, można go na próbę kupić na szrocie, z tego co  pamiętam to stosowany jest w całej masie pojazdów. 

CZUJNIK-POLOZENIA-WALKA-AUDI-A4-B5-B6-B7
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 45,24 zł - CZUJNIK...

 

Można też kupić "sam środek" nowy i wymienić - występuje jako część zamienna. To zwykły dosyć prosty w budowie czujnik Halla. 

A czy przypadkiem nie było by jakiegos błędu związanego z nastawnikiem rozrzadu przy walnietym czujniku wałka? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...