Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
39 minut temu, Wylye napisał:

@krzysztof-kosior1

NIE! najpierw poszukać mojego wpisu (gdzieś z kwietnia/marca ub roku) zrobić tak jak opisałem 

OUTPUT TEST i w czasie tego metodą "młoteczkiem" w napinacz :)  (w ten martwy - TYLKO NIE SOLENOID!!!!) następnie wykonać opisaną tam procedurę BASIC SETTINGS - powinieneś zobaczyć w 94/3 system ok.

Jak dalej lipa (w co wątpię - bo pewnie Ci się ten SHIT tylko zawiesił) to wtedy podmieniaj czujnik Sp.St itd

Aha ! i oczywiście przed rozpoczęciem procedur SKASOWAĆ BŁĘDY!!!

 

Masz tu ten wpis - kolego :)

Kolego,

Dziękuję za ten post i teraz już wiem czyj był ;) zrobiłem tak właśnie miesiąc temu i pomogło. Ale wczoraj już nie. dlatego na podstawie tego testu podmieniłem tą cewkę na inną na 100% sprawną. I nowa, sprawna nie tyka... więc zakładam ten tema... dlaczego nowa cewka podczas testu wyjść nie działa. Podłączam ją pod drugą głowicę podczas testu i działa... znaczy to, że nie ma sygnału na wtycze banku od pasażeta :( teraz pytanie dlaczego? Czy może to mieć związek z czujnikiem stukowym... ponieważ po jego odłączeniu nie pojawił się nowy błąd.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

@krzysztof-kosior1

To zostaje Ci poszukać jeszcze innego postu w którym piszę mniej więcej coś takiego.

Odkręć solenoid. Ostrożnie wyciągnij wystający (ledwo) z powierzchni napinacza - plastikowy tłoczek. Wyleje się odrobina oleju (naparstek) Wyciągnij taką sprężynkę jak od długopisa usytuowaną pod tłoczkiem. Teraz tak. Zmierz długość tej sprężynki i rozciągnij ją tak by miała ok 5mm więcej po rozciągnięciu. Włóż sprężynkę w otwór i wetknij na powrót ten plastikowy tłoczek. Zaobserwuj czy po wciśnięciu tłoczka do oporu wraca - wystaje swobodnie czy nic się nie zacina.  Jak się przycina - weź papier tak P600 i zrób zeń rurkę średnicy tłoczka. Włóż tam tłoczek i lekko parę razy obróć go - troszeczkę zetrzyj rotacyjnie. Spróbuj czy sie nie zacina. I tak aż do skutku. :)

Jeżeli się nie zacina - przykręć solenoid i zrób "młotkowanie" :) w czasie OUTPUT TESTU - następnie gr 94 BASIC SETINGS jak to już robiłeś

Jeżeli SYSTEM OK - koniec porady

Jak nie to możesz spróbować podstawić Cz SpSt - ale w takim przypadku raczej bym się liczył z koniecznością wymiany napinacza....

Parę stron wcześniej ktoś podał link do rosyjskiej strony gdzie gość rozbiera i naprawia ten napinacz. Jak tam widać "da się" jednak ów majster konkluduje tam w pewnym momencie że w środku jest jeszcze jeden zaworek (pokazałem kiedyś wcześniej rysunki - przekroje) i ten zaworek jak jest OK to taka naprawa może mieć sens (uczczelnienie) jak jednak jest padnięty - trzeba przełożyć inny z używki. W tym momencie cała zabawa wg mnie trochę traci sens.

Nie dość że to wszystko "to rzeźba" czyli takie trochę "kowalstwo artystyczne" to jeszcze skąd wziąć ten zaworek? :)

Ale jak ktoś lubi - można popróbować. Wg mnie lepiej i mniej stresowo jest kupić SWAGA albo FEBI.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
5 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał:

Na tej głowicy mam "system not ok". Napinacz jest nowy. Jedyne czego jestem pewien to to, że na wtyczce do tego napinacza nie ma sygnału który powodowałby załączanie cewki. Obstawia Pan czujnik stukowy? 

To ja czegoś nie rozumiem. W inicjującym wpisie piszesz, że

Cytuj

Sprawam więc miernikiem wtyczkę podczas testu... Napięcie na niej zmienia się od 8 do 11.5 V. Potem sprawdzałem przejście kabla czy nie ma przerwanie na pinach do ECU. Na obu pinach wtyczki nie ma przerwania. Miernik wskazuje ciągłość. 

 masz napięcie we wtyczce i kable całe... A za chwile edytujesz i dopisujesz w kolejnym wpisie, że nie masz tam napięcia... To możesz się zdecydować? A zamiast kupować STUKOWY to po prostu zamień je miejscami to zobaczysz czy "zakażenie" przeszło na drugą głowicę. Ale z tym napięciem we wtyczce to coś kręcisz jak... Stirlitz na przesłuchaniu u Mullera :)

Opublikowano
6 godzin temu, Wylye napisał:

Ale z tym napięciem we wtyczce to coś kręcisz jak... Stirlitz na przesłuchaniu u Mullera :)

Podczas testu napiecie sie zmienia w tej wtyczce ale dobra cewka sie nie zalacza. Dlaczego? Cewka dobra czyli przełożona z drugiej strony. Moze napiecie jest ale nie ma odpowiedniego natężenia? Nie znam sie na elektronice ale szukam pomocy :(

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał:

Podczas testu napiecie sie zmienia w tej wtyczce ale dobra cewka sie nie zalacza

To po co piszesz - że "nie ma napięcia"? (u ciebie jest napisane jedyne czego jestem pewien to to że nie ma sygnału we wtyczce" tak jakoś napisałeś....)

Wobec tego zrób to co mówiłem - wyjmij tłoczek rozciągnij sprężynkę zobacz czy się tłoczek nie zacina. Ten tłoczek to jest element wykonawczy "polecenia" od ECU za pomocą solenoida "podnieś upuść płozy napinacza" - czyli "zwiększ - zmniejsz OVERLOP - po Polskiemu ;) "Płukanie" czasem też "Przekrycie" jednak najlepiej opisane jest to tu na ang VIKI

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
39 minut temu, Wylye napisał:

To po co piszesz - że "nie ma napięcia"? (u ciebie jest napisane jedyne czego jestem pewien to to że nie ma sygnału we wtyczce" tak jakoś napisałeś....)

Wobec tego zrób to co mówiłem - wyjmij tłoczek rozciągnij sprężynkę zobacz czy się tłoczek nie zacina. Ten tłoczek to jest element wykonawczy "polecenia" od ECU za pomocą solenoida "podnieś upuść płozy napinacza" - czyli "zwiększ - zmniejsz OVERLOP - po Polskiemu ;) "Płukanie" czasem też "Przekrycie" jednak najlepiej opisane jest to tu na ang VIKI

Wylye, masz dużo racji w tym co piszesz. Dziękuję za chęci pomocy. Ale napinacz nie jest zacięty. Robiłem tak:

1. podłączam dobrą cewkę (bez jej montażu do napinacza), włączam test wyjść. Bank 1, cewkę trzymam w dłoni i opieram ją o głowicę. Brak jakiejkolwiek reakcji. Wciskam palcem też ten wałeczek co powinien się wysuwać. brak reakcji a test jest załączony. 

2. Biorę tę samą cewkę i podłączam (bez montażu w napinacz) w ten sam sposób w miejsce w miejsce banku2. Cewkę trzymam w dłoni i opieram o głowicę. Włączam test wyjść i cewka się załącza. 

I moje pytanie, dlaczego cewka się nie załącza na wtyczce banku1...? Co sprawdzić? Jak? Połączenie między wtyczką a Ecu sprawdzone miernikiem. Jest nieprzerwane. Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Czy wykonałeś w0bec tego moją sugestię którą podałem wcześniej ?- ZAMIENIŁEŚ MIEJSCAMI czujniki SPalania Stukowego? Skoro to zrobiłeś - czemu nie piszesz o tym? Jeżeli nie to DLACZEGO NIE?

Ponieważ widzę, że temat który poruszasz opisujesz i równolegle na innych forach - przeczytaj o ile tego nie zrobiłeś do tej pory o tym problemie na ROSS TECH 

Jak nie czujniki położenia wałków i sam N205 to rzeczywiście zostanie Ci podmiana ECU. Jednak w pinie nr 1 wtyczki powinieneś mieć stale ok 12V z listwy bezpieczników (zdaje się bezp 34) w pinie 2 wtyczki masz połączenie z pinem 115 ECU i to jest tzw "masa" dawana przez ECU. Oba solenoidy w oby bankach chodzą "symetrycznie" Zanim szukać ECU spróbowałbym pewnej "rzeźby" jeszcze.

Mianowicie, odłączyłbym wtyczkę o "chorego napinacza z błędem" Wyprowadziłbym prowizoryczne dwa przewody ze "zdrowego napinacza" odpowiednio z PIN1 BANK1 do PIN1 BANK2 oraz z  PIN2 BANK1 do PIN2 BANK2 I jak i to nie spowodowałoby "ruszenia" na napinacza na BANKU2 wtedy ewent szukałbym ECU...

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
Dnia 5.06.2017 o 17:27, Wylye napisał:

Czy wykonałeś w0bec tego moją sugestię którą podałem wcześniej ?- ZAMIENIŁEŚ MIEJSCAMI czujniki SPalania Stukowego? Skoro to zrobiłeś - czemu nie piszesz o tym? Jeżeli nie to DLACZEGO NIE?

Dopiero dziś miałem okazję to zrobić. Zamieniłem miejscami nic to nie dało. Dalej błąd na banku2... odłączałem też po kolei wszystkie czujniki i sprawdzałem co się dzieje. Każdy wyrzucał nowy błąd. Jak odłączyłem cewkę banku 2 to od razu wywaliło znany mi błąd. Wniosek na dziś jest taki: W ptk oddaję auto to elektromechanika.... dziękuję wszystkim za pomoc. 

Opublikowano

Czy to jest właściwy łańcuch do bexa?

https://m.czesciauto24.pl/swag/2143709

Ponieważ nigdzie nie można dostać swaga, jutro zamawiam ten napinacz Vaico:

https://m.czesciauto24.pl/vaico/7531504

Czy do tego napinacza trzeba osobno dokupić te 2 uszczelki?

ps. Czy ktoś może polecić ogarniętego i uczciwego  majstra od tych klocków w Warszawie?

Opublikowano

Co do majstra to Karol z Raszyna,ale narazie nie przyjmuje.Sam próbuje się wbić do niego od przeszło miesiąca i lipa.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Znam Karola, robił mi samochód w zeszłym roku, niestety obecnie nie ma jak sie dostać do niego. Potrzebna jakaś alternatywa. Podtrzymuje pytania z posta wyżej.

Opublikowano (edytowane)

Jednak podjąłem decyzję o założeniu ori napinacza z aso bez fazatora. Czy ktoś może podać nr części pasującej do 1.8t bex?

Czy wyłączenie vvt ma wpływ na sondę szerokopasmową?

Edytowane przez Stg
Opublikowano
3 godziny temu, Stg napisał:

Jednak podjąłem decyzję o założeniu ori napinacza z aso bez fazatora. Czy ktoś może podać nr części pasującej do 1.8t bex?

Czy wyłączenie vvt ma wpływ na sondę szerokopasmową?

Było pisane 100krotnie "da się"

Zmiany szczególnej nie zauważysz. Na sondę nie ma wpływu fazator - bo i jak. Jednak aby nie było kontrolki MIL - fazator musi być wyłączony softwarowo. Nie pytaj tylko kto i gdzie i za ile to zrobi. Każdy tuner który nie zajmuje się wgrywaniem softu z "neta" tylko wie "o tso" tam chodzi - będzie potrafił Ci e tym pomóc. Zanim założysz więc napinacz bez fazatora - znajdź kogoś kto "wytnie ci to błogosławieństwo" z programu.

Opublikowano

Wiem, że trzeba to wyłączyć programowo. Pewnie przy okazji zrobi sie program, myślałem o sportmile w piasecznie lub gregor10. Wiesz może jaki jest numer części napinacza bez fazatora w aso?

Opublikowano
45 minut temu, Stg napisał:

Wiem, że trzeba to wyłączyć programowo. Pewnie przy okazji zrobi sie program, myślałem o sportmile w piasecznie lub gregor10. Wiesz może jaki jest numer części napinacza bez fazatora w aso?

Czytaj topik znajdziesz - a jak nie, to w ETCE albo na realoem

Opublikowano (edytowane)

Panowie wymieniłem napinacz i powstał problem w postaci wycieku oleju  cewki napinacza. Mam stary napinacz i czy pomoże sama wymiana owego czujnika z adaptacja?Proszę o jakąś rade.

Edytowane przez Paweł 1985
Opublikowano

Z ciekawości, jakiej firmy napinacz założyłeś? 

Opublikowano
23 godziny temu, Paweł 1985 napisał:

i czy pomoże sama wymiana owego czujnika z adaptacja?Proszę o jakąś rade.

Nie potrzebna jest w tym przyp nawet adaptacja. Jak cieknie z wtyczki - wystarczy przełożyć ze starego zestawu napinacza "cewkę" chyba że cieknie pomiędzy napinaczem a cewką. Wtedy wystarczy wymienić oring pomiędzy tymi elementami

Opublikowano

Panowie napinacz do wymiany czy jest wszystko ok ?

Silnik ma jakies 145-150 tys nalotu,olej wymieniany 5 tys km temu na LM 5W40,ogolnie zadnych bledow i problemow.

Jednostka tez pomodzona. Troche nie pokoi mnie ten dziwek ale pierwsze 2s jest calkiem inny dzwiek,drugi filmik na rozgrzanym silniku i przegazowka do 2 tys obrotow potem do 4 tys.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...