mtr Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam. Od paru dni jestem właścicielem audi A4 avant quattro z silnikiem 2.8 AMX (modelowo 2001 rok) z roczną sekwencją KME. Przebieg 270tys km, na gazie zrobione 30 tys km. Przebieg prawdziwy sądząc po stanie auta. Chciałbym przygotować auto do jazdy na tip top Problemy: -drgania nadwozia na wolnych obrotach i delikatne falowania obrotów -coś jarmoli z prawej strony silnika na wolnych obrotach (od strony kierowcy, nagranie: od 0:13 do 0:18 oraz dla porównania z drugiej strony silnika dźwięk który jest ok od 0:20 do 0:28 i potem znowu przejście na ‘wadliwą’ stronę i od 0:30 słychać pykanie/jarmolenie) -zaświeca się check na LPG co jakiś czas. Błędy to: *17548 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S2: Internal Resistance too High P1140 - 35-10 - - - Intermittent *17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-10 - - - Intermittent *17535 - Długoterminowy pomiar paliwa – system przeładowany (bank 1) *16544 - O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 2) A Zawsze te same błędy. Kilka razy już kasowałem. Natomiast na benzynie pojawiają się błędy: *17548 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S2: Internal Resistance too High P1140 - 35-10 - - - Intermittent *16544 - O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 2) A Pierwsze moje myśli skupiły się na uwalonej sondzie bank 2 sonda 2 (za katalizatorem) lub uszkodzony katalizator. Tak więc wykonałem kody gotowości wg manuala po resecie błędów i wyszło że niesprawna jest właśnie sonda B2S2 (w grupie 36 - After CAT Oxygen Sensor Test - channel 4 – B2S2 Not ok - http://imageshack.us/a/img837/1946/5jvm.png ), a co za tym idzie również nie udało się spełnić kodów gotowości dla katalizatora. Co ciekawsze w grupie 44 - After CAT Oxygen Sensor Aging Test - B2S2 wskazywało że jest ok (screen: http://imageshack.us/a/img833/7787/kum8.png ) Po tym wykonałem reset jeszcze raz i ponownie zrobiłem nastawy początkowe. Tym razem już wszystko przeszło. Wszystkie kody gotowości spełnione. Co do katalizatorów: poprzedni właściciel twierdzi że rok temu, po sprowadzeniu auta ze Szwajcarii był błąd o niskiej skuteczności katalizatorów. Podobno nic z tym nie zrobił, ale błędu tego już nie ma. Dodatkowo powiedział że zostały wymienione sondy za katalizatorami na jakieś TANIE zamienniki (potwierdziłem to dzisiaj w kanale). Do tego zauważyłem że zostały wstawione tulejki dystansowe pod sondy (foto: http://imageshack.us/a/img28/896/8nuh.jpg ) Po wykonaniu/spełnieniu kodów gotowości zrobiłem kilka pomiarów statycznych. Dla mnie, dziwne są wartości wskazań sond za katalizatorami. Po pierwsze zauważyłem że potrafią działać sinusoidalnie (widziałem to TYLKO w polskim vagu) po drugie, pod VCDSem zauważyłem że przyjmują różne wartości (jedna ok 0,2V a druga ok 0,6V) Logi z sond (coś nie tak ze wskazaniami sond za katalizatorami oraz wg. Mnie zbyt mała częstotliwość zmian na sondach przed katalizatorami, dziwne wskazania rezystancji na grzejnikach): VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM tutaj logi po przegazowaniu (powolne wkręcenie na 3tys obrotów i puszczenie spowrotem na wolne obroty). Proszę zwrócić uwagę że obie sondy na katalizatorami przyjęły takie same wartości ok 0,2V, a po chwili jedna z nich wróciła do wartości 0,6V VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Poniżej logi z czujników stukowych. Niepokoi mnie to że na cylindrze nr 4 oraz 6 jest podwyższona wartość. Czyżby kompresji nie trzymał na tych cylindrach czy raczej problem z układem zapłonowym? VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Pozostałe logi: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Natomiast w komputerze LPG błąd jaki widniał to: * Zbyt niskie ciśnienie gazu (nie wiem czy powraca, bo pierwszy raz go skasowałem) Podsumowując / moje sugestie: -czy wymienić sondy przed katalizatorami – niska częstotliwość ich pracy? -czy wymienić sondy za katalizatorami – błędne wskazania jednej z nich – czy też może to jest wina katalizatorów? -czy wymienić katalizatory, czy może lepiej je wyrzucić i wstawić tulejki (które o dziwo i teraz są wstawione)? Widziałem zamienniki po 1000zł/strona, ale jaką mam pewność że dobrze działają? -czy podwyższony sygnał z czujnika stukowego (cylinder 4 i 6) może wskazywać że tymi cylindrami szatan się zainteresował i nie trzymają kompresji? Czy też raczej wina świec i przewodów (wymienione 15 tys km temu)? Kompresje sprawdze jakoś na tygodniu -czy falowanie i drganie na wolnych obrotach mogę wiązać z powyższymi problemami z sondami/katalizatorami, czy raczej jest to spowodowane układem zapłonowym / nietrzymaniem kompresji? -co może tak jarmolić/pykać głośno z prawej strony silnika? Panewka to to nie jest, aczkolwiek dźwięk właśnie dochodzi tak z głębi. Może ma to związek również z podwyższonym sygnałem z czujnika stukowego Wiem że sporo pytań, ale do tej pory miałem styczność tylko z Oplami, a w szczególności z silnikami C20LET i C20XE. Audi to dla mnie nowość, którą próbuję rozgryzać. Nienawidzę jeździć samochodem w którym nie wiem co i jak… Dlatego proszę o pomoc. Nie chciałbym na dzień dobry wydać niepotrzebnie dużo kasy Wolałbym ją trafnie wydać. Pozdrawiam serdecznie ---------- Post dopisany 21-11-2013 at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2013 at 20:29 ---------- Nikt nie wie, nikt nie pomoże, czy napisałem coś zawile?
jacek70 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Jeżeli wywala Ci błąd sondy i na pb i na lpg to cudów niema sonda do wymiany.Druga sprawa to kat , mówisz że może być niedrożny to należy to sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się