Emejcz Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam, dzisiaj kupiłem a4 1B5 1.8t i dopiero w drodze do domu zauważyłem, że się on nie nagrzewa. Nawiew na maks odkręcony daje jedynie letnio ciepłe powietrze podczas jazdy na trasie, dodatkowo jak jechałem to pokazywał temperaturę 60 stopni i dopiero wzrosło trochę na stacji, po czym dalej w trasie znowu temperatura niska. Jeżdżąc po mieście, jest trochę cieplejszy - 70-75 stopni, standardowo na postoju jest lepiej. Czy to kwestia termostatu czy czegoś innego?Czy ktoś mógłby mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć dokładnie położenie termostatu i powiedzieć mniej więcej czego potrzeba do wymiany? 1
Olszak86 Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Termostat to moze byc jedna rzecz, drugie to moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka
xdanielx Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Moim zdaniem to bedzie wina termostatu (cały czas otwarty lub jego brak?) do wymiany termostatu potrzeba Ci klucz 10 najlepiej jakiś przegubowy przynajmniej u mnie jest taki dostęp że nawet wygiętym nie można odkręcić. Termostat znajduje się w obudowie pompy wody od spodu.
Emejcz Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Czy po jego odkręceniu wyleci mi cały płyn?
xdanielx Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Czy po jego odkręceniu wyleci mi cały płyn? No raczej Noł rejczel:decayed: dla Twojej wygody, zdejmij najpierw wąż z króćca za którym jest termostat i spuść płyn, potem najlepiej spuścić płyn korkiem w obudowie pompy wody, albo po prostu odkręcić króciec wyjąć termostat i przy tej operacji popłynie płyn z bloku także tego:wink:
bates23 Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Tylko termostat winny, wode jak spuszczasz to tym zaworkiem w chłodnicy najlepiej
sokal Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Tylko termostat winny, wode jak spuszczasz to tym zaworkiem w chłodnicy najlepiej +1 Po zdemontowaniu kratki w zderzaku od strony kierowcy:
Emejcz Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Coś czuję, że bez kanału nie da rady, a że nie mam do takowego dostępu to i będę musiał to zlecić jakiemuś mechanikowi ;/ Zauważyłem jeszcze na postoju, że wentylator mimo niskiej temperatury się kręci, czy tak w nim powinno być? Póki co zrobiłem jeszcze test VAGiem. Usunąłem jakieś stare błędy poprzedniego właściciela, po czym się przejechałem/zgasiłem/zapaliłem silnik i oto co mi wyświetlił: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 T Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 Component: ABS 5.3 FRONT D11 Coding: 0273004132 Shop #: BB 24303 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 034 B Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D10 Coding: 00142 Shop #: WSC 00259 2 Faults Found: 00769 - Coolant Temperature Sensor at Engine Outlet (G82) 29-10 - Short to Ground - Intermittent 00771 - Fuel Level Sensor (G) 29-10 - Short to Ground - Intermittent Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 4A0 953 234 F Component: IMMO AUZ9Z0V0054992 D77 Coding: 00000 Shop #: WSC 00745 1 Fault Found: 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent Czy to potwierdza termostat? Bo ja tu widzę jakiś czujnik....
sokal Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Sprawdź czujnik temperatury na plastikowym króćcu wody z tyłu głowicy. Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2 G62.pdf - A6 C5 - xoslox - Chomikuj.pl
Emejcz Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Zrobiłem tylko test VAGiem póki co, wyszło około 5-6 stopni różnicy. Przy czym ten od temperatury na zegary zaczyna się dopiero uaktywniać przy 45 stopniach. Na obecną chwilę wstrzymuję się z wymianą termostatu, bo okazało się, że jest pęknięty wąż chłodzący cieczą turbinę i przez niego wywala płyn pod ciśnieniem, więc niewykluczone, że to z tego powodu występuje problem z temperaturą.
wrobel1980 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 odnosnie niedogrzewania to na 100% termostat,swoja b5 kupilem w sierpniu i bylo wszystko ok a jak sie zrobilo zimniej to jezdzac do pracy 20km nagrzewal mi sie do 65 stopni.wymienilem termostat na wahlera zalalem koncentratem g13 i po przejechaniu 5km mam juz 90 stopni.
darko Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 zaraz po uruchomieniu auta wentylator chłodnicy się kręci,tak ma być ale też powinieneś umieć go zatrzymać ---------- Post dopisany at 16:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:48 ---------- a co do niedogrzewania to na pewno termostat
Emejcz Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 No nic, wymienię także ten termostat. Zamówię coś w poniedziałek, pewnie jakiegoś Verneta tudzież Wahlera, bo na forum widzę wielu z nich korzysta, chociaż osobiście miałem pozytywne wrażenia w innym aucie też z EPS/Facet. Jestem dość mocno przeziębiony dlatego póki co gromadzę wiedzę teoretyczną, zostawiając praktyczną na później Nadal nie jestem pewien, czy da się ten termostat wyjąć od góry czy też nie... czy ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć? Miałem póki co do czynienia jedynie z malutkimi silnikami, gdzie do wszystkiego miałem bezproblemowe dojście i np. wymiana rozrusznika czy alternatora zajmowała mi 5 minut... tutaj jest trochę inaczej. W ogóle mam 3 elementy układu chłodniczego które spowodują wyciek znacznych ilości płynu i po wymianie każdego powinienem trochę pojeździć i sprawdzić czy działa, dlatego też zamierzam na parę kilometrów dolać wody zamiast płynu, a płynem zalać jak już wszystko będzie pracowało jak trzeba, chyba nie powinno się nić złego zadziać? (no pomijając możliwość zamrożenia, ale do tego nie dopuszczę). Czy termostat znajduje się w takim samym miejscu jak w tym silniku? http://images29.fotosik.pl/303/0256081e4c985e7c.jpg I trzeba zdejmować osłonę rozrządu?
sokal Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Nie, termostat jest z boku przy pompie wody od strony kierowcy.
xdanielx Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Nie, termostat jest z boku przy pompie wody od strony kierowcy. Dokładnie jak wyżej Maniek pisze, a o wymianie od "góry" zapomnij. Ostatnio wymieniałem u siebie i bez kanału, najedź przednimi kołami na jakąś grubszą deskę albo jakiś krawężnik tak abyś się zmieścił głową pod przód auta i wymienisz.
Emejcz Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 Spróbuję tak zrobić. Znalazłem na jakiejś ETCE internetowej rysunek i na youtube filmik Jedno jeszcze co mnie tylko zastanawia, to jakie klucze są mi tutaj potrzebne, bo muszę sobie kupić grzechotkę Są tam zwykłe sześciokąty czy imbusy?
xdanielx Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 pierwsza śruba którą odkręca na filmiku to 13 zwykła 6-ciokątna, następnie odkręca 2x 10 też sześciokątne. Tyle Ci trzeba, a i bez przesady dasz radę bez grzechotki
Emejcz Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Opublikowano 25 Listopada 2013 Dobra, wpełznąłem dziś pod auto aby obczaić jak to będzie wyglądać i dam radę. Teraz tylko usunąć główną usterkę i zmienić termostat. Zapytam już profilaktycznie, czy odpowietrzanie aeb jest standardowe w takiej sytuacji tzn. -dolewamy płynu do zbiorniczka wyrównawczego, po czym -zapalamy silnik i czekamy aż się zagrzeje i termostat otworzy, po czym -uzupełniamy braki płynu -(cały czas odkręcony korek zbiorniczka) Czy może jeszcze jakiś odpowietrznik jest albo co? bo widzę, że co silnik to inaczej. Po tym wszystkim chyba zaleję go wodą i dam mu pochodzić, po czym dopiero zaleję płynem, bo wlany jest zielony, a zakupie sobie jakiś G12.
xdanielx Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Dobra, wpełznąłem dziś pod auto aby obczaić jak to będzie wyglądać i dam radę. Teraz tylko usunąć główną usterkę i zmienić termostat.Zapytam już profilaktycznie, czy odpowietrzanie aeb jest standardowe w takiej sytuacji tzn. -dolewamy płynu do zbiorniczka wyrównawczego, po czym -zapalamy silnik i czekamy aż się zagrzeje i termostat otworzy, po czym -uzupełniamy braki płynu -(cały czas odkręcony korek zbiorniczka) Czy może jeszcze jakiś odpowietrznik jest albo co? bo widzę, że co silnik to inaczej. Po tym wszystkim chyba zaleję go wodą i dam mu pochodzić, po czym dopiero zaleję płynem, bo wlany jest zielony, a zakupie sobie jakiś G12. Wszystko w porządku tylko przed wlewaniem płynu zdejmij, znaczy zsuń wąż powrotny od nagrzewnicy (ten bliżej akumulatora, z dziurką) tak aby ta dziurka właśnie mogła puścić powietrze z nagrzewnicy- taki odpowietrznik możesz sprawdzić jakimś drucikiem czy już wystarczy tego zsunięcia czy nie:wink:. Jak zacznie wypływać płyn z tej dziurki to nasuwasz go z powrotem i ewentualnie uzupełniasz płyn. Teoretycznie powinien się odpowietrzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się