kiko79 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 oleje 5W40 spełniają tą normę ale 5W50 już niestety nie. Zresztą nie bardzo rozumiem dlaczego oleju 5W50 silnik miałby brać mniej.
lukassteryd Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Do altka można lać oleje z 4-rech różnych norm i tak np. Shell racing 10w60 ma norme dla vw: VW 501.01 i VW 505.00 więc teoretycznie można go do altka lać
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Do altka można lać oleje z 4-rech różnych norm i tak np. Shell racing 10w60 ma norme dla vw: VW 501.01 i VW 505.00 więc teoretycznie można go do altka lać 505.00 jest normą dla diesla, a 501.01 dla silników benzynowych ale sprzed 2000 roku. Po roku 2000 obowiązuje norma 502.00. Biorąc pod uwagę, że VW/Audi od 2000 roku narobiło cudów w silnikach i trwa to nadal to bym się raczej trzymał norm obowiązujących.
benyA4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 panowie to nie watek olejowy a widzial ktos cos takiego , ciekawe czy nasze silniki wytrzymaly by takie czyszczenie
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 przy klasycznych płukankach to rozumiem...nagar się rozpuszcza i jest zlewany ze starym olejem. Ale w tej metodzie to jak to wychodzi z auta, przez wydech? Przez katalizator ta smoła przechodzi?
benyA4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 no wlasnie szkoda ze nie opisali tego procesu dokladniej.
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 bo rozumiem że te dodawanie gazu na koniec filmu to jest chyba właśnie po to. Chyba wolałbym rozpuszczać nagar tradycyjną metodą.
benyA4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 chyba jest tak jak mowisz kiko79 nagar wywalany jest do ukladu wydechowego. Zobacz
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 a co w takim razie z katalizatorem? On się nie zapcha? ---------- Post dopisany at 11:49 ---------- Poprzedni post napisany at 11:47 ---------- czy po operacji usuwania nagaru tą metodą dodatkowym kosztem jest wymiana katalizatora? To w takim razie jest to dosyć kosztowna i inwazyjna metoda. Z góry dziękuję.
benyA4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 w wersji ze wschodu 2:07 jest to ladnie pokazane ---------- Post dopisany at 11:51 ---------- Poprzedni post napisany at 11:49 ---------- nie mam pojecia co z katalizatorem ale auta w ktorych to przeprowadzali napewno je maja , a nie sadze by chcieli zniszczyc katalizatory w lambo, porsche czy astonie.
lukassteryd Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Opublikowano 4 Lutego 2014 Liqui moly ma coś podobnego być może nie aż tak mocnego :Serwis ,a do KIKO79 z instrukcji do passka zeszyt 3.3 TECHNISCHE DATEN wynika można lać oleje o specyfikacji 503 00 olej dla Long Life service, 500 00 i 502 00 universalny lekko bieżny olej i 501 01 olej uniwersalny. Także chyba wiedzą co piszą ten shell 10W60 spełnia jedną z tych norm
karolas123321 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Nie myślał ktoś o modyfikacji pierscieni olejowych w tych tłokach? W jakimś tam temacie o relacji remontu jest pokazany tłok, to te pierscienie jak żyletki, pewnie szerszy olejowy załatwiłby sprawe.
benyA4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 tylko ze wiekszy pierscien to nie taka prosta sprawa , mam silnik w czesciach i dostep do wszystkich tlokow oraz bloku, glowicy itd. Zeby wlozyc tam szerszy pierscien trzeba by bylo zrobic szczelinowanie tloka. Tym zajmuja sie odpowiednie firmy ale najpierw trzeba by bylo dobrac odpowiednie pierscienie.
karolas123321 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 No ale przeciesz nie jest problemem puscic 4 tłoki na tokarce. Pierscienie nalezałoby wziac z blizniaczego silnika bez problemów olejowych, o ile taki jest. Jeśli nie mahle robi dowolny pierscien na drugi dzien. Ciekawe tylko czy gładzie nie sa z gównolitu i temu pierscienie tak cienkie.
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Liqui moly ma coś podobnego być może nie aż tak mocnego :Serwis ,a do KIKO79 z instrukcji do passka zeszyt 3.3 TECHNISCHE DATEN wynika można lać oleje o specyfikacji 503 00 olej dla Long Life service, 500 00 i 502 00 universalny lekko bieżny olej i 501 01 olej uniwersalny. Także chyba wiedzą co piszą ten shell 10W60 spełnia jedną z tych norm a po co ci olej do silnika wyczynowego? Co do LongLife to ten sposób serwisowania jest właśnie powodem początku wszystkich problemów w silnikach VW/Audi zalewanych w fabryce 5W30. Być może masz rację, że 501.01 jest do silnika benzynowego, ale każdy producent aut zaleca stosowanie możliwie najbardziej aktualnej normy. Nie znam się na olejach, ale pewnie z każdą nowszą normą zmieniają się delikatnie właściwości oleju ze względu na nowocześniejsze dodatki. Zmiana oleju na bardziej termoodporny nic w przypadku silnika ALT nie da. ---------- Post dopisany at 19:47 ---------- Poprzedni post napisany at 19:44 ---------- No ale przeciesz nie jest problemem puscic 4 tłoki na tokarce. Pierscienie nalezałoby wziac z blizniaczego silnika bez problemów olejowych, o ile taki jest. Jeśli nie mahle robi dowolny pierscien na drugi dzien. Ciekawe tylko czy gładzie nie sa z gównolitu i temu pierscienie tak cienkie. mój znajomy przerabiał ten temat w BMW318i...brała 1L/1000km, teraz bierze mniej ale znajomy tylko machnął ręką. Czyli dalej bierze.
lukassteryd Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Opublikowano 4 Lutego 2014 Kolego KiKO79 ktoś w wątku "olejowym" pisał że spadło mu zużycie oleju o 40% po zastosowaniu valvoline 10W50. Po co taki olej ? Ma większą lepkość kinetyczną o prawie 100 % w 100 stopniach w porównaniu do olei klasy 10W40 czy 5W30. U mnie wydaje się że duże spalanie oleju następuje gdy silnik co za tym idzie olej jest mocno rozgrzany, czyli jego lepkość spada. Napewno jest jakieś ryzyko że film olejowy będzie nie taki jaki powinien, ale no risk no fun . Na razie czekam jaki efekt przyniesie nafta, a potem to sie zobaczy.
MaciekW. Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Nie myślał ktoś o modyfikacji pierscieni olejowych w tych tłokach? W jakimś tam temacie o relacji remontu jest pokazany tłok, to te pierscienie jak żyletki, pewnie szerszy olejowy załatwiłby sprawe. Miałem silnik rozebrany na czynniki pierwsze przy remoncie i też myślałem razem z mechanikiem o zastosowaniu szerszych pierścieni (przed rozbiórką silnika), ale na tym tłoku nie bardzo jest miejsce żeby rozszerzyć szczeliny na pierścienie
kiko79 Opublikowano 5 Lutego 2014 Opublikowano 5 Lutego 2014 podobno ALT nie nadaje się do jakichkolwiek przeróbek...silnik jednorazowy...jak już padnie to reanimacja i inne przeszczepy nie pomogą ---------- Post dopisany at 12:58 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ---------- Kolego KiKO79 ktoś w wątku "olejowym" pisał że spadło mu zużycie oleju o 40% po zastosowaniu valvoline 10W50. Po co taki olej ? Ma większą lepkość kinetyczną o prawie 100 % w 100 stopniach w porównaniu do olei klasy 10W40 czy 5W30. U mnie wydaje się że duże spalanie oleju następuje gdy silnik co za tym idzie olej jest mocno rozgrzany, czyli jego lepkość spada. Napewno jest jakieś ryzyko że film olejowy będzie nie taki jaki powinien, ale no risk no fun . Na razie czekam jaki efekt przyniesie nafta, a potem to sie zobaczy. no i co z tego że 40%? Jeżeli komuś silnik brał litr na tysiąc km, to teraz bierze 600ml, to powiem ci że to i tak jest patologia, która już nic dobrego nie wróży i nie wiadomo czy remont silnika pomoże. Co to za różnca - 1litr czy 600ml...ŻADNA
piotrekyrtum Opublikowano 5 Lutego 2014 Opublikowano 5 Lutego 2014 podobno ALT nie nadaje się do jakichkolwiek przeróbek...silnik jednorazowy...jak już padnie to reanimacja i inne przeszczepy nie pomogą---------- Post dopisany at 12:58 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ---------- Kolego KiKO79 ktoś w wątku "olejowym" pisał że spadło mu zużycie oleju o 40% po zastosowaniu valvoline 10W50. Po co taki olej ? Ma większą lepkość kinetyczną o prawie 100 % w 100 stopniach w porównaniu do olei klasy 10W40 czy 5W30. U mnie wydaje się że duże spalanie oleju następuje gdy silnik co za tym idzie olej jest mocno rozgrzany, czyli jego lepkość spada. Napewno jest jakieś ryzyko że film olejowy będzie nie taki jaki powinien, ale no risk no fun . Na razie czekam jaki efekt przyniesie nafta, a potem to sie zobaczy. no i co z tego że 40%? Jeżeli komuś silnik brał litr na tysiąc km, to teraz bierze 600ml, to powiem ci że to i tak jest patologia, która już nic dobrego nie wróży i nie wiadomo czy remont silnika pomoże. Co to za różnca - 1litr czy 600ml...ŻADNA Nie ma różnicy? No może dla Ciebie, bo problem olejowy Cie nie dotyczy. Biorąc pod uwagę to że od wymiany do wymiany dolewam ok. 8 litrów oleju, a miałbym dolewać 15 to jednak dla mnie jest to DUŻA różnica.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się