Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uzdrawianie ALT. Nafta, płukanki i inne cuda


lukassteryd

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam ten problem i chcę znać przyczynę remontu jeszcze nie robiłem i tylko dolewam oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten problem i chcę znać przyczynę remontu jeszcze nie robiłem i tylko dolewam oleju

jeśli masz auto sprowadzane to musisz brać pod uwagę, że niestety serwis był nie do końca prawidłowy. Niemcom przy silniku ALT chyba trochę nie wyszło. I nie chodzi tu o wadliwą odmę, bo u mnie jak była pęknięta to oleju nie ubywało i jak jest nowa to też nie ubywa. Największy problem jest w tym że konstruktor tego silnika chciał zrobić silnik prosty, mało awaryjny, taki trochę "nieśmiertelny", ale jednocześnie nowoczesny. No i użyto materiałów, które nie sprawdzają się w trybie serwisowym LongLife, nie sprawdzają się przy piłowaniu tego silnika na niemieckiej autostradzie. Ostatecznie wyszła jednostka dobra, ale chyba delikatna, stworzona do "dziadkowatej" jazdy. To dlatego tych silników bez problemu olejowego jest tak mało. Ja swój egzemplarz kupiłem w salonie Audi w Niemczech i właścicielem był dziadek - rocznik 1923. Auto mając 6 lat przejechało niecałe 48000km i tylko raz miało LongLife. I co? I to, że silnik oleju nie bierze i nic w tym aucie się nie psuje. Fakt, że chucham i dmucham, ale nie da się zaprzeczyć faktowi, że można mieć bezawaryjny ALT i że nieprawdą jest że silniki tego typu są beee....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślmy jednak czy dolewanie oleju to taki problem?

Koszt nie jest aż taki wysoki, bo równy jest wartości maksymalnie połowy litra paliwa na 100km. Biorąc pod uwagę, że poza tym silnik nie ma większych wad, nie jest awaryjny i pozwala uzyskać duże przebiegu - problem oleju traci na znaczeniu.

Trzeba jedynie pamiętać i sprawdzeniu poziomu na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze taki ciekawy watek zostal zasmiecony rozmowami na temat oleju. Postanowilem dokonac paru pomiarow i zdjec tak zeby ulatwic kolejnym osoba ktore beda chcialy zrobic plukanke w swoim silniku. Ja niestety chwilowo na to nie mam czasu ale mysle ze w wakacje znajdzie sie wolny tydzien.

1. Na poczatek spuszczamy olej i wykrecamy swiece zaplonowe.

2. Zamiast swiec wkladamy elektrody spawalnicze

IMAG0271.jpg

3. Teraz obracamy walem silnika , krecac za kolo pasowe , ja uzylem nasadki 21. Krecimy az tloki ustawia sie w rownej pozycji, (elektrody wlozone zamiast swiec ustawia sie rowno)

4. Teraz nasze tloki wygladaja mniej wiecej tak

IMAG0277.jpg

5. Do krawedzi glowicy mamy 5cm.

IMAG0279.jpg

6. Dzieki temu wiemy jaki maksymalny poziom nafty powinien byc w cylindrze, nie ma co lac wiecej bo dostanie sie ona przez otwarte zawory do kolektora ssacego i wydechowego. Na elektrodzie mozemy zrobic sobie centymetrowa podzialke i uzywac jej do badania poziomu nafty w cylindze. Miarki tej mozemy uzywac wielokrotnie bo elektroda ladnie wysycha. Poziom nafty kontrolujemy sobie ile razy tylko chcemy i piszac notatki sprawdzamy w ktorym cylindrze ubywa jej najszybciej. Nafta ktora przedostanie sie do miski olejowej wyplynie tym samym otworem co olej. Mysle ze zabieg ten nalezy powtarzac az do chwili gdy nafta zacznie ubywac w wolnieszym tempie. To sa tylko takie moje uwagi , mam nadzieje ze komus sie przyda.

---------- Post dopisany at 18:27 ---------- Poprzedni post napisany at 18:24 ----------

Jak by ktos chcial wiedziec wiecej to pisac bo silnik ten lezy w moim garazu wiec moge porobic przydatne pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi benyA4: widzę że masz naprawdę zacięcie prawdziwego majsterkowicza, ale samochód nie jest po to żeby go w garażu rozbierać na części pierwsze. Twoje zdjęcia są ciekawe i niewątpliwie wnoszą "coś" w historię motoryzacji, ale są przerażające podobnie jak opis. Trudno sobie wyobrazić ile czasu musi poświęcić mechanik na taką zabawę...no i ile kasy weźmie za takie papranie się. A jeszcze trzeba to poskładać. Biorąc pod uwagę, że niektórzy specjaliści nie potrafią poprawnie dokręcić śruby w misie olejowej to jestem pełen obaw co do takiej reanimacji silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nikt nie mówi o rozbieraniu silnika to są zdjęci podglądowe. Do tego zabiegu nie potrzebny mechanik i wydatki jakie się poniesie to tylko nafta. Odkręcasz korek, świece i lejesz kilka dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"benyA4" to człowiek, który wg mnie kocha mechanikę samochodową, a że umoczył się jak co nie którzy z nas w silniku ALT zjadającym olej, to chce pokazać co poniektórym (ja też chcę wszystko to wiedzieć) jak to jest nie z teorii tylko z praktyki. Każdy z Nas będzie mądrzejszy o te wpisy ze zdjęciami. Przecież ja nigdy silnika nie rozbierałem, chyba że w zabawce za 30zł jak byłem małym chłopcem. Teraz mam świadomość i wiedzę i żaden mechanik mi kitu nie wciśnie. Zawsze mogę mu zapodać tego linka i niech zobaczy na własne oczy. Również "Maciek.W" robił dokładne opisy i zdjęcia podczas swojego remontu silnika.

Jak ktoś ma coś jeszcze do dodania aby każdy z nas coś zobaczył na zdjęciu z krótkim lub długim opisem, to ja chętnie przeanalizuję. Przeanalizuję bo mi olej ALT zjada. Głaskam i chucham na swoją A4 ale ze zjadaniem oleju jeszcze nic nie robiłem. Szukam więc informacji, każdych, nawet najmniejszych. Może coś wydukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nafta to koszt od 60-100 zł i tyle. Ja wypoziomowałem cylindry, można wtedy wlać naftę na maxa pod dekiel zaworów na pierwszych 3-rzech cylindrach od strony ściany grodziowej, do czwartego cylindra dolewałem stopniowo, bo raz przelałem i wleciało przez zawór wydechowy do kolektora. W sumie to tylko do kolektora wydechowego może się przelać i nie jest to problemem, przynajmniej ja nie zauważyłem żeby stało sie coś niepokojącego. Przed całą operacją zlałem olej, a po niej wlałem go z powrotem przejechałem kilkanaście kilometrów, a następnie olej i filtr oleju wymieniłem na nowy. Na jednej dolewce robie teraz od 200 do 300 km więcej niż przed eksperymentem. Szału ni ma , tyłka nie urywa, ale zawsze coś. Teraz chcę kupić dwa ceramizery i dodać je przy maksymalnym stanie oleju. Przejade zalecaną ilość kilometrów, a następnie wymienie olej na 10W60 i dodam kolejną ale już pojedynczą dawkę ceramizera. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy nie dawno sie dowiedziałem ze jest urządzenie do czyszczenia silnika z nagarów jest podobny do tego do nabicia klimy podłącz sie go do listwy wtryskowej i zapala sie silnik gdzieś na godz i chodzi tylko na tym srodku z tej maszyny bo pompe paliwa sie odłącza może by to cośdało tylko gdzie taki warsztat jest co ma taki sprzęt? może ktoś słyszało czymś takim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo czysci si wtryski na aucie... ta maszyna po prost podaje jakis srodek do silnika podczas jego pracy

ale jaki to ma sens? skoro pobor oleju wynika ze zuzycia samego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne mowa o tej maszynie, ale nie wiem czy jest dostepna w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namową kolegi z forum dolałem dziś do oleju 200ml nafty. Zrobię 300 km, doleje nafty 0,5 l i na wolnych 15-20 minut ma chodzić. Do tego mod odmy i powinno się zamknąć 0.5-1 l miedzy wymianami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam więc ja i pewnie i Inni na Twój kolejny wpis po tych 300km i po wymianie oleju na nowy.

Zrób raz dwa za jednym ciągiem te 300km. Jesteśmy ciekawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wita tomek z Wroclawia mam alt z2003 roku 130 tys przebieg olej LM 4600 5W30 LONG LIFE ZA NIEMCA czekam na pozeranie oleju .Waz odmy byl pekniety ,ale zrobilem .Przeciagne do wymiany 30 tys ,izobacze co jest warty olej LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam klubowiczów Przejechałem ok 100km i poprawe już widzę. Dymek pojawiał się gdy przygazowalem z wolnych obrotów, teraz kompletnie nic! Jedynie na wolnych widać troszkę pare lub opary nafty. Będę zdawał relacje na bieżąco, nie mam zadnych tras i jedynie po mieście trochę jeżdżę więc potrwa to trochę

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wita tomek z Wroclawia mam alt z2003 roku 130 tys przebieg olej LM 4600 5W30 LONG LIFE ZA NIEMCA czekam na pozeranie oleju .Waz odmy byl pekniety ,ale zrobilem .Przeciagne do wymiany 30 tys ,izobacze co jest warty olej LM

Po tych 30 tysiach jak bys zobaczyl analize przepracowanego oleju i zawartosc Fe to bys padl

radze wymienic max po 15 tym bardziej ze LM TT4600 nie jest odpowiednio dopakowany bo to olej ekologiczny bardziej do dpf/fap :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą, pierścienie mają tendencje do zapiekania i to właśnie długie interwały wymian powodują pobór oleju. Pozatym zwrócić uwage na date zmiany oleju, po 12 miesiącach wymiana

Witam. Przejechałem spokojnie ponad 100 km, dodałem przed wymianą 200ml nafty i na wolnych obrotach pracował 20minut. Olej czarny jak smoła, wymiana oleju na motul 5w40 i powiem wam że nie ten samochód. Od samego dołu chętniej się wkręca na obroty, reaguje na musniecie pedału gazu, nie telepie silnikiem przy ruszaniu w okolicach 1000 obrotów i za***rdala jak nigdy wcześniej :-) 3/4 stanu na bagnecie i będę pisał jak zapragnie dolewki. Wcześniej co tankowanie do pełna 0,5l oleju

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM 4200 5W30 CO 12 LUB 24 MIECHY PRZEZ 10 LAT NIEMCZECH .ZERO POZERANIA OLIWY ,JAK TO WYTLUMACZYC . A4 B6 10 2003 R 2.0 ALT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...