Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uzdrawianie ALT. Nafta, płukanki i inne cuda


lukassteryd

Rekomendowane odpowiedzi

zuzycie oleju spadlo o polowe, nawet wiecej, wczesniej prawie litr na 1000-1200km, teraz 3 setki gora, glownie w trasie zuzycie oleju roslo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stosował ktoś płukanke Liqui Moly Engine Flush ale tą PRO-LINE 500 ml ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stosowałem nic złego nie zrobiła pomogła mi dość dużo bo spalanie spadło z 1l na 1000km do 0,5

tylko że w ASN lubia sie zapiekać pierscienie widocznie je ruszyło nie wiem jak jest w ALT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem wlaśnie i w sobote zamierzam "to" zrobić :) i zalewam olejem ostatniej nadziei czyli LIqui Moly 10w40 Mos2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10w40 MoS 2 zapchał mi roczny katalizator :/ a więc nie polecam tym co posiadają. Zużycie oleju spadło do 0.3 na 1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie. mi bierze oleju 250 ml na 1 tysiąc. mam zalany olej 10w40 motul 6100 +, i moje pytanie jest. czy jak bym kupił płukankę Liqui Moly Engine Flush proline 500 ml to nic nie uszkodzi tam ona tzw nie pogorszy brania oleju na więcej a polepszy. i czy po płukance silnika mozna przejsc z 10w na 5w40 na przykład. czy lepiej pozostać przy tym 10w40.?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, ja już w kilku autach stosowałem płukanki w celu przejścia z 10W na 5W i nigdy mi nic złego się nie stało. Przed każdą zmianą oleju też stosuje płukankę. W przypadku ALT można by przed zmianą oleju dodatkowo zalać nafty na pierścienie, potem wypłukać silnik, zlać olej i dopiero wlać 5W ;) Ale nie zdziw się jak Ci zacznie brać więcej 5W niż 10W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, ja już w kilku autach stosowałem płukanki w celu przejścia z 10W na 5W i nigdy mi nic złego się nie stało. Przed każdą zmianą oleju też stosuje płukankę. W przypadku ALT można by przed zmianą oleju dodatkowo zalać nafty na pierścienie, potem wypłukać silnik, zlać olej i dopiero wlać 5W ;) Ale nie zdziw się jak Ci zacznie brać więcej 5W niż 10W.

to lepiej może nie ryzykować z tym przejściem... na 5 w... jak tak dużo jeszcze nie bierze.. ale powiedz mi kolego co to może być że jest olej powiedzmy w normie i co jakiś czas wyskoczy kontrolka. przykładowo jest w normie zrobię 600 km i zapali się min oil sprawdzę olej tak po kilku h stania jest norma.. czyżby to wina czujnika albo bąda może eżektor ten.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej winę ponosi nieszczelnosc układu odpowietrzania silnika, błędne wskazania czujnika wynikają z jego zasady działania i w następnych silnikach został on porostu zastąpiony. Oczywiście każdy przypadek może być inny np zapchany smok pompy 6866996cebc768f1b8e3489e6285d860.jpg

Na zdjęciu smok pompy mojego silnika, na longlife zrobił 100 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ceratec zawiera teflon? Jak reagują zawory na ten dodatek? Boję się, że rozpieprzy hydraulikę ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, ja już w kilku autach stosowałem płukanki w celu przejścia z 10W na 5W i nigdy mi nic złego się nie stało. Przed każdą zmianą oleju też stosuje płukankę. W przypadku ALT można by przed zmianą oleju dodatkowo zalać nafty na pierścienie, potem wypłukać silnik, zlać olej i dopiero wlać 5W ;) Ale nie zdziw się jak Ci zacznie brać więcej 5W niż 10W.

to lepiej może nie ryzykować z tym przejściem... na 5 w... jak tak dużo jeszcze nie bierze.. ale powiedz mi kolego co to może być że jest olej powiedzmy w normie i co jakiś czas wyskoczy kontrolka. przykładowo jest w normie zrobię 600 km i zapali się min oil sprawdzę olej tak po kilku h stania jest norma.. czyżby to wina czujnika albo bąda może eżektor ten.??

a jaka jest roznica miedzy 5w a 10w w temperaturze pracy ? zadna

a dodatkowe zalety syntetyku - to wieksza trwalosc, odpornosc na temperatury i lepsza ochrona w czasie rozruchu przy ujemnych temperaturach

ludzie zalewaja 10w i powoli wykanczaja silniki ktore mogly by jeszcze jezdzic i jezdzic gdyby lano olej ktory zaleca producent od nowosci i sumiennie go wymieniali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,tą naftę lejecie na tłoki wykręcając świece? To jakoś zleci do oleju czy jakoś to trzeba odciagać ? i ile tego lejecie? Tragedii z olejem nie mam ale będę zmieniał olej to może zapobiegawczo bym to zrobil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej nafte i zrob plukanke, olej 5w30 czy 5w40 i tyle nic wiecej nie zrobisz, ewentualnie mos2 mozesz pokombinowac, u siebie w 1.8t mialem przez 2 lata i nawet pomagalo to w zuzyciu oleju, efektow ubocznych brak - ori produkt liqui moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam stosował ktoś ceramizer firmy ceramizer?

Niedawno zalałem Cera Tec od Liqui Moly. Silnik pracuje jakby łagodniej i ciszej. Szybko ucisza zawory.

W teorii powinno minimalnie spaść spalania, ale tego nie idzie zmierzyć bez pełnego kompa, a w trasie różnie bywa, więc nie potwierdzam/nie zaprzeczam.

Ceramizera nie lałem, więc się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi ile tak maxymalnie mozna zmiejszyc pobór oleju przez ta płukankę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ze swojego doświadczenia, że płukanka służy ogólnie do usuwania nagarów powstałych w silniku ze spalania oleju, a także do rozpuszczania szlamów oleju, który się gromadził przede wszystkim w misie olejowej, bo olej był długo w samochodzie eksploatowany i nie wymieniany. Rozpuszcza ona zatem wszystkie niechciane przez nas zakrzepy w silniku i udrażnia/czyści choćby wszelkie kanały, którymi olej przepływa od pompy olejowej i smaruje elementy silnika. Potrafi wyczyścić sitko znajdujące się w pompie oleju, tj. w jej smoku oraz sitko w samym zaworze wysokiego ciśnienia oleju zamontowanego z tyłu silnika, na głowicy. Dobrze jest taką płukankę stosować zawsze przed zlaniem starego oleju i wlaniem nowego.

Co do nagaru, to powstaje on m.in. w komorze spalania, czyli odkłada się na denku tłoka i może się odkładać jak najbardziej w szczelinie tłoka, czyli pomiędzy jego zabudowanymi pierścieniami i jego rowkami. Uważam, że stosowanie płukanki ma prócz zalet, również wady.

Zalety są w stosunku do tych silników, które są w dobrej kondycji i aby ich żywot dalej przedłużyć/wydłużyć. Mam tu na myśli tych posiadaczy oooo, którym silniki nie spijają nie wiadomo jak dużo oleju. Te silniki mają rozsądnie nie dużą szczelinę pomiędzy rowkiem tłoka, a pierścieniem. Zastosowanie do takiego silnika płukanki nie spowoduje wypłukania osadów/nagarów z rowka tłoka, bo ich tam nie ma, a jeżeli by były, to może śladowe ilości nie mające wpływu na zwiększenie wzrostu spalania. Owszem, nagary by się odkładały dalej i dalej i w końcu mogłyby zatrzymać pracę pierścieni. Jednak każdy z Nas zapewne wymienia olej raz na 10-15tys. km i nie dopuszcza do takiej sytuacji.  

Płukanka może jednak innym spowodować zwiększenie spalania oleju. O co chodzi. Już tłumaczę. Jak ktoś ma przypieczone pierścienie ale na tyle, że spalanie oleju ma w jakiejś tam swojej rozsądnej normie, np. 0,5litra na 1tys. km lub może na 2tys. km, to płukanka wymywając ten nagar spowoduje zwiększenie dotychczasowego luzu dla pierścienia i będzie on mógł działać jak pompka. Pierścień będzie zasysał olej od dołu do góry tą szczeliną i olej będzie spalany w cylindrze. Spalanie oleju może się wówczas zwiększyć. Zwiększyć do czasu, kiedy ponownie szczelina nie zostanie przytkana nagarem oleju. Zatem pobór oleju może wrócić do normy ale może się zwiększyć. Zwiększyć dlaczego.  Dlatego, że jak pierścienie pracowały na większych luzach podczas ruchu tłoka do góry i na dół, to pracowały one w dodatkowej płaszczyźnie (pionowej) powodując, że rowek tłoka ulega przytarciu w stożek. Pierścień otrzymuje wówczas dodatkowy luz (w płaszczyźnie pionowej) i działa jak pompka. Zasysa olej. Czytałem tu na forum wpisy forumowiczów, którzy zalewali przez otwory świec naftę, aby rozpuszczała zatory i luzowała pierścienie. Jest to czasochłonne, trzeba taką próbę przeczekać kilka dni ale daje to efekt. Jest to sprawdzone, że działa. Pomaga ta nafta na pewien czas, dotąd dopóki ponownie nagary olejowe nie wypełnią szczeliny pomiędzy pierścieniami a rowkami.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki Dajmon, widze ze jutro troche obeznany na temacie, czyli taka nie wiadoma ta operacja, no ale nic moze sie skusze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem posiadaczem ALT-eka od 2 lat, zrobiłem nim ponad 40 tys olej wymieniam co 10 tys zalany mam mtula 10w40 chciałbym teraz przed wymianą zrobić mu płukankę bo jeszcze nie stosowałem . Pytanie jaką najlepiej zastosować płukankę ? pobór oleju w granicach 500-600 ml na 1000 stan licznika 230 tys. z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...