Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z uruchomieniem zimnego silnika


emilss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Historia wygląda tak:

Lato, jesień wszystko OK, wczoraj przyszło -0,5 stopnia i już problem, myślałem, że nie odpalę. Kręciłem nim ze 4 razy, aż za 4 przytrzymałem dłużej, tak około 15 sekund i zaczął łapać coraz bardziej, coraz bardziej aż odpalił.

Stał pod robotą 8 godzin i odpalił bez problemu, spod sklepu również a dziś ran znów to samo. Kilkukrotne podgrzewanie świec (czyli włączanie i wyłączanie zapłonu) nic nie daje.

Silnik pracuje równo, nie ma spadków mocy, cały czas jednakowe przyspieszenie, ciepły pali "na tyk".

Co może być przyczyną ? tak na zdrowy chłopski rozum !. Nie mam VAG ani kasy, żeby go kupić i zgrywać jakieś logi, nie znam się na tym :)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :).

1.12.2013

Sprawa dalej nie rozwiązana.

Auto było u mechanika, który sprawdzał świece, sprawdzał auto na komputerze (chyba jakiś Bosch) i wszystko jest sprawne. Wymienił filtr paliwa.

Natomiast auto nadal nie pali, ale tym razem również w dodatniej temperaturze. Odkryłem, że jak postoi ponad 10 godzin (np. powrót z pracy na 17 i odpał o 7:30) to wtedy nie pali. Muszę kręcić dobre 15 - 20 sekund zanim zacznie łapać i powoli, powoli odpali.

Czyżby problem z zassaniem paliwa, lub tak jak ktoś wcześniej pisał uszczelniacze pod pompowtryskiwaczami ?

Dodam, że nie wydaje mi się żebym parkował pod górkę, może troszeczkę ( 5 stopni).

Dzisiaj zrobiłem taki manewr, wieczorem przed snem zszedłem i odpaliłem go na minutę, tak by miał odpoczynku niecałe 8 godzin i dziś rano odpalił bez problemu.

20.01.2014