Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z uruchomieniem zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to po jaka cholere by była potrzeban kontrolka swiec...po to w koncu jest w pojezdzie aby o tym dawał znac. głowny element ze strach technologi nie zginie... w pierwszych TDI była jako kontrolka swiec i ECu a w nowych ESU ma swoja kontrolke a świece swoją...

to i tak dobrze ze nie ma w tych pojazdach modułu swiec. bo jak by był moduł to by doszła dodatkowa robotka... czy swieca czy upalona sciezka w module....

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :).

Sprawa dalej nie rozwiązana.

Auto było u mechanika, który sprawdzał świece, sprawdzał auto na komputerze (chyba jakiś Bosch) i wszystko jest sprawne. Wymienił filtr paliwa.

Natomiast auto nadal nie pali, ale tym razem również w dodatniej temperaturze. Odkryłem, że jak postoi ponad 10 godzin (np. powrót z pracy na 17 i odpał o 7:30) to wtedy nie pali. Muszę kręcić dobre 15 - 20 sekund zanim zacznie łapać i powoli, powoli odpali.

Czyżby problem z zassaniem paliwa, lub tak jak ktoś wcześniej pisał uszczelniacze pod pompowtryskiwaczami ?

Dodam, że nie wydaje mi się żebym parkował pod górkę, może troszeczkę ( 5 stopni).

Dzisiaj zrobiłem taki manewr, wieczorem przed snem zszedłem i odpaliłem go na minutę, tak by miał odpoczynku niecałe 8 godzin i dziś rano odpalił bez problemu.

Opublikowano

Nalej min. 3/4 zbiornika napędu i postaw go tyłem na jakiejś górce, żeby tył był wyżej od przodu jakieś 40 cm.

Napisz następnego dnia jak odpalił :whistling:

Opublikowano

A ropą Ci nie śmierdzi nigdzie? Bo może wężyk paliwowy gdzieś pęknięty i po odstaniu musi zassać od nowa?

Opublikowano
A ropą Ci nie śmierdzi nigdzie? Bo może wężyk paliwowy gdzieś pęknięty i po odstaniu musi zassać od nowa?

Nie ropą nie śmierdzi. Czy przy pompowtryskach jest jeszcze jakaś pompa, która może być uszkodzona, czy tylko pompowtryski, lub oringi ?

Nalej min. 3/4 zbiornika napędu i postaw go tyłem na jakiejś górce, żeby tył był wyżej od przodu jakieś 40 cm.

Napisz następnego dnia jak odpalił :whistling:

Hmm... postaram się znaleźć taką górkę, a czy to by oznaczało, że mam nieszczelne oringi na pompowtryskach ?

Opublikowano

niekoniecznie, moze sie cofac paliwo do zbiornika... raczej to mial kolega na mysli...

Opublikowano

Może i nie ma, ale żeby dojść co powoduje problemy z uruchamianiem na zimno, to trzeba po kolei elimininować możliwe przyczyny :decayed:

I zaczynać od tych co nie są kosztowne i czasochłonne :naughty:

Opublikowano

Trochę czasu minęło, zanim naprawiłem problem, ale jest już wyeliminowany :). Mechanik sprawdził układ paliwowy i okazał się on być szczelny. Został wymieniony filtr paliwa, jednak on nie był przyczyną tej usterki. Przyczyną były uszczelniacze (oringi) pompowtryskiwaczy. Komplet ori kosztuje 140 zł, więc nie majątek, trochę więcej bo 300 zł wziął mechanik za wymianę. Dzięki za odpowiedzi problem rozwiązany.

Opublikowano

Witam, dzisiaj moje autko (A4 B7 BRD, 2.0 170km) postanowiło sobie ze mnie zakpić.

Od jakiś 2-3 dni miałem na FISie komunikat o zapchanym DPFie, a więc starałem się jeździć trochę "mocniej" tak by go przepalić, nic nie pomogło, rano wsiadłem do samochodu i w trakcie jazdy nagle zaczęła mrygać lampka od świec (mryga cały czas, od momentu jak tylko włożę kluczyk do stacyjki). Od tego momentu auto całkowicie straciło moc, obroty nie wchodzą na wyżej niż 3000 obrotów, wydaje mi się że turbina w ogóle nie pracuje.

Dodatkowo przed chwilą jak już wracałem z pracy, zatrzymałem się na chwilę pod sklepem, jak wróciłem i odpaliłem to pojawiła się nowa dioda - "check engine" :/

Jutro jadę do mechaniora, ale chce się jakoś psychicznie nastawić na to co to może być, miał ktoś podobne objawy, co to może znaczyć?

Opublikowano

jak zapala sie kontrolka dpf to juz tylko zostaje podpíecie kompa i wywolac wypalanie dpfa statycznie lub dynamicznie.reszta kontrolek jest z powodu zapchanego dpfu.jak bedziesz jeździl dluzej to ci silnik wylaczy i zostanie ci tylko krawat lub laweta. zrobcie wypalanie i wprowadźcie nowy filtr troche go to z zeruje.

Opublikowano

Dopalanie zapchanego DPF-a !

Ile procent zapchania ?

Ile kkm ma auto przejechane ?

Twierdzenie bez tych danych "zrób wypalanie" być może poprawi sytuację tylko na jaki czas.

Serwisowe dopalanie jak z samej nazwy powinno być poprzedzone analizami stanu DPF i silnika.

Diagnostyk powinien wiedzieć czy są spełnione wszystkie warunki aby dopalenie odniosło zamierzony skutek.

Opublikowano

po co wszystko widziec w czarnych kolorach... jesli gosc ma emerycki styl jazdy lub krotkie odcinki trzaska to nie ma co sie dziwic ze dpf sie zakleja...

Opublikowano

Generalnie jestem optymistą i daleki jestem od wymieniania lub wywalania czegoś co jest dobre.

DPF nie wnosi nic dobrego dla życia silnika i ekonomi użytkownika, no może poza jednym jedynym - mniejszy wpływ diesla na środowisko.

Opublikowano
mniejszy wpływ diesla na środowisko.
i tylko tyle Pawełku.... :)

generalnie ja tez czasami myślę o najgorszym ale zazwyczaj okazuje się to standardowa błachostka...

Opublikowano
i tylko tyle Pawełku.... :)

Nie zrozumiałem podtekstu?

A może chodzi Ci o to że DPF coś daje użytkownikowi auta oczywiście mówimy o pozytywnych aspektach?

Ja takich nie znam.

Ewentualnie możesz mnie wyprowadzić z mojej niewiedzy, człowiek całe życie się uczy :)

Opublikowano

jestem tego samego zdania ze dpf dla auta ogolnie jest niczym dobrym jedynie tylko dobre dla środowiska...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...