tommm Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam wszystkich, mam nadzieje że ten temat się nigdzie nie pojawił- przynajmniej nie znalazłem na forum. Panowie pomóżcie, dziś miałem niezwykle dziwny przypadek w swojej lalce, mianowicie... Po pracy wracam do domu oczywiście nie przekraczając na zimnym silniku magicznych 2-tys obrotów i nagle auto jakby przestało pracować na jakimś garze... zaczęło szarpać, nie mogłem go wkręcić na obroty, drgał jak na jakimś młocie pneumatycznym,od razu zjechałem na pobocze,na luzie praca silnika bardzo nierówna i strasznie dymił na biało. Zgasiłem silnik i przy ponownym odpaleniu ku mojemu niestety zaskoczeniu nawet nie chciał zakręcić;/ tak 2 i 3 raz aż zaskoczył lecz praca silnika nadal strasznie nierówna i te drgania..., przy delikatnym wkręceniu na obroty ok.1700/min praca silnika złagodniała i objawy wypisane wyżej ustały, co może być przyczyną takiego zachowania?? W sieci znalazłem film który mniej więcej pokazuje podobne zachowanie: Liczę na wasze refleksje i proszę o pomoc.
trepek Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Przestawiające się kółko na wale... Sprawdź rozrząd na znaki i zobacz czy nie gibie Ci się koło pasowe od pasków wielorowkowych. Innego wytłumaczenia nie ma... Bo ciężko, by przy tak niskich obrotach podwieszały się zawory.
tommm Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Opublikowano 29 Listopada 2013 Powiem Ci szczerze, że wczoraj myslałem o tym bardzo intensywnie, dziś będzie sprawdzone:)
goldi Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 sprawdz kąt wtrysku jeżeli sie rozjechał to tak jak pisze trepek przód do rozbioru
tommm Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Opublikowano 29 Listopada 2013 Niestety nie udało mi się dziś jechać do mechanika, lecz jadąc do pracy zauważyłem jeszcze jedną dziwną akcje,mianowicie przy delikatnym przyspieszeniu i trzymaniu w granicach 3tys obrotów, zaczyna sie znowu szarpanie i dławienie, po ujęciu gazu jest ok, powtarza się to raz na założmy 4 takie delikatne przytrzymania w tych granicach obrotów, czy to może mieć właśnie wpływ z tym rozrządem?
c3gla Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Sprawdź rozrząd, może pasek przeskoczył, wygląda jakby się pompa przestawiła.
Bedzial Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Film jest slabej jakosci i nie moglem zobaczyc ale powiedz mi, jaka ty wtedy miales temperature na blacie? I jaka miales temperature wtedy przy delikatnym przyspieszeniu? @edit: Dopiero doczytalem ze to nie twoj film.
tommm Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2013 siema Bedzial, słuchaj na zegarach przy tym zjawsku nawet sie auto nie nagrzało, gdyż dopiero co z pracy wyjechałem i przejechałem może z 400metrów. a przy delikatnym przyspieszeniu sie dzieje tak przy 90^...
Bedzial Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 No to jesli tak to tylko proponuje zrobic tak jak napisali koledzy wyzej.
tommm Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2013 Kąt wtrysku sprawdzony wahał sie miedzy 30-35... ---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 18:33 ---------- a dodatkowo wyskoczyły błedy:00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference,ale nie sadzę aby to mialo wpływ na takie objawy...
Grzesiekkbc Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Ciekawi mnie co wymyślą magicy. Mam to samo w 1z, powymieniałem pół auta i dzieję się to dalej. Zrób logi 013 bodajże od dawek paliwa i zaloguj ten moment gdy się wiesza. Może mamy to samo. ---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:58 ---------- Ja zrobiłem 3 programy, na każdym się to dzieje. Wymieniłem pompę wtryskową, wtryski na AFN teraz mam 216. Nowe popychacze 2x wymieniane i wałek rozrządu, do tego nowa pompa oleju.
kamilg.86.86 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Mam dokładnie takie same objawy też w 1Z i magicy nie mogą sobie z tym poradzić. wtryski już zmieniłem i dalej to samo
trepek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 A nikt z Was nie sprawdzał klina na wale?
pawelone28 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 moim skromnym zdaniem mogą być 2 przyczyny szczeliła sprężyna w pompie lub dolne koło na wale lata jak chce ale raczej szukaj problemu w pompie wtryskowej
kamilg.86.86 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 A nikt z Was nie sprawdzał klina na wale? ja nie sprawdzałem. ale u mnie te objawy są tylko na zimnym silniku a jakby to był klin to na ciepłym chyba też by tak było
KamilA4 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 U mnie co jakis czas jest to samo, zazwyczaj przy odpalaniu, ale zgasze auto i jak odpale znowu to jest dobrze. Przy gwaltownym przyspieszaniu przy duzych obrtach odcina nagle paliwo(albo jego brakuje). Wydaje mi sie ze to pompa.
Aron21 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Hmm miałem ostatnio podobne objawy w moim AFN , wtryski nowe 0.216 + program , pompa sprawna w 100% gdyż podczas wymiany wtrysków pompiarz sprawdził ja gruntownie , kąt wtrysku ustawiony prawidłowo i takie objawy występowały własnie na biegu jałowym i przy takich ostrych przygazówkach , 2 razy mi się tak zdarzyło w zeszła zimę przy ostrym starcie jak zerwało przyczepność . Dodam że jak tak zaczeło telepotać u mnie to przytrzymywałem gazem na 3tys z tyłu czarny dym że ja pier.... świata nie widać i po chwili mu przechodziło i chodził normalnie . Wymieniłem teraz popychacze z rozrządem ale nie sprawdzałem czy tak się dzieje . Obejrzałem filmik pare razy i chyba wiem co to może być . Zapchany Kolekotr ssący . Wyciągłem u siebie EGR i troche wyczyściłem dolot wsadziłem egr spowrotem i odpaliłem auto przez pare sekund chodził normalnie i nagle zaczeło trzepać . Co się okazało przy skrobaniu kawałek zaschniętej sadzy wpadło pod zawór i się nie mógł zamknąć i tak napier... silnikiem , przytrzymałem obrotami przepaliło ten kawałek i ustało . Więc ew. Sprawdz to bo wiadomo przy takim przygazowaniu kolektor podaje nierownomiernie dużą ilość powietrza do silnika przez co mogą się odklejać z niego śmieci
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się