barexx 0 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam koledzy, to auto chyba do grobu mnie wciągnie, a raczej mechanicy nie lubiący audi tdi silnik AFB 2,5 TDI '99 - Termostat wymieniony na nowy Wahlera - czujnik g2/g62 wymieniony na nowy, auto sprawdzone jeszcze na pożyczonym czujniku pokazuje to samo, czujniki sprawdzane przed założeniem czy działają - auto sprawdzone Vagiem, żadnych błędów, temperatura taka sama w sekcji Engine i Instruments, pokazuje max 64 stopnie po przejechaniu 20km, kilka razy nagrzewany i zawsze max. 64 stopnie czasem nawet 55 C nie chce przekroczyć - w środku nawiewy letnie, odpowietrzone zgodnie z procedurą przez ten otworek/zaworek na wężu, ale tylko troszkę powietrza poleciało później odrazu płyn, więc wygląda że nagrzewnica niezapowietrzona ale daje powietrze letnie bo silnik ma tylko 64 C, - paliwa spala jakieś 15 /100km przy oszczędnej jeździe, a nawet chyba i wiecej! - wąż ten górny co wychodzi od chłodnicy z prawej strony (stojąc przodem do auta) od uruchomienia , po ok. 3 min letni, powoli robi się ciepły nawet jak długo chodzi motor można go złapać ręką - wąż ten dolny po lewej co idzie z osłony termostatu zza rozrządu, na początku zimny po jakiś 5-7 min (przy 50 C) robi się letni, poźniej prawie taki sam jak ten górny (ps. za co odpowiada ten czujnik poniżej łączenia tych wężych na dole po lewej, załącza wentylator?) - temperatura mierzona zwykłym termometrem w zbiorniczku płynu chłodniczego różni się od tej z vaga o jakieś 4 C (pokazuje ok. 60 C) - płynu chłodniczego nic nie ubywa, trzyma stan - wisko kręci od uruchomienia silnika ale można zatrzymać "gazetą" więc chyba ok? Możliwe że mam takiego pecha i kupiłem wadliwy termostat? a może mechanik go źle założył albo co gorsza wogóle nie wymienił,?! oczywiście partacz nawet nie sprawdził przed założeniem choćby w przysłowiowym garnku czy się prawidłowo otwiera przy 87 C, choć objawy są chyba takie że otwiera się szybko lub otworzył sie raz i nie zamknął? ja tak się na tym nie znam ale czy te objawy jednoznacznie wskazują na uwalony termostat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 6 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 na to wygląda ze masz termostat zepsuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokal 2 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Wykręć sobie ten termostat i sprawdź go sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Zawsze przed montarzem nowego termostatu powinno się go zanurzyć we wrządku i obserwować czy działa żeby sobie zaoszczędzić roboty bo wygląda że trafiłes na wadliwy egzemplarz. Pozatym o ile dobrze kojarze termostat powinien byc w odpowiedniej pozycji ustawiony ale na niedogrzewanie nie powinno mieć to wpływu a jedynie na trudności w odpowietrzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barexx 0 Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Wykręć sobie ten termostat i sprawdź go sam gdyby można było go sobie od tak wykręcić to już bym to zrobił, a tu trzeba ściągać cały przód auta i rozrząd lub mieć ręcę z gumy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Wykręć sobie ten termostat i sprawdź go sam gdyby można było go sobie od tak wykręcić to już bym to zrobił, a tu trzeba ściągać cały przód auta i rozrząd lub mieć ręcę z gumy Ja u siebie wymieniłem bez ściągania przodu w A6 C5 ale uwierz mi tam miejsca jest równie mało :/ trwa to 2 razy dłużej ale pomysłowy człowiek da rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barexx 0 Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Wykręć sobie ten termostat i sprawdź go sam gdyby można było go sobie od tak wykręcić to już bym to zrobił, a tu trzeba ściągać cały przód auta i rozrząd lub mieć ręcę z gumy Ja u siebie wymieniłem bez ściągania przodu w A6 C5 ale uwierz mi tam miejsca jest równie mało :/ trwa to 2 razy dłużej ale pomysłowy człowiek da rade pomysłowy jestem słyszałem że niektórzy potrafią bez rozbierania przodu, z samym rozebraniem przodu nie miał bym problemu, ale nie jestem mechanikiem, a boję się coś tam ruszyć w rozrządzie, odginanie pasków itp. chyba pójdzie kolejna kasa w mechanika, oby tym razem lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokal 2 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Nikt nie mówił że będzie łatwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Wychodzi na to że nowy nie musi być sprawny. Załamka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf_kk 1 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Miałem identyczny problem. Termostat Wahlera jak był nowy to otwierał się przy 70st. Po miesiącu temp. Zaczęła świrowac, wymienilem czujnik ale bez efektu. Kupiłem nowy termostat w ASo za stowke i jak ręka odjąl. Lec do serwisu po termostat i będzie po problemie. Twój się otwiera przy 64st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sony_dark 1 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 no i to jest właśnie to iż nie zawsze termostat Wahlera bedzie dobry, a z ori masz 99%, że bedzie ok (1% zdarza się że jest niesprawny ale to rzadkość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 no i to jest właśnie to iż nie zawsze termostat Wahlera bedzie dobry, a z ori masz 99%, że bedzie ok (1% zdarza się że jest niesprawny ale to rzadkość) Zadajmy sobie pytanie kto produkuje te wyświęcane ori termostaty. Bo Audi na pewno nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sony_dark 1 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 no właśnie to jest dobre pytanie, kto?? ale wiesz lepiej mieć temostat w ori opakowaniu niż zamiennik heh:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Co kto woli Ja wolę mieć zamiennik i zapłacić za niego 5 krotnie mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokal 2 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Co kto woli Ja wolę mieć zamiennik i zapłacić za niego 5 krotnie mniej Żeby się tylko nie okazało że będziesz go wymieniał 5 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sony_dark 1 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Co kto woli Ja wolę mieć zamiennik i zapłacić za niego 5 krotnie mniej Żeby się tylko nie okazało że będziesz go wymieniał 5 razy Nie wiem jak w innych silnikach ale u mnie jest nienajlepszy dostęp, dlatego przy rorządzie założyłem oryginał. Wole dmuchać na zimne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Co kto woli Ja wolę mieć zamiennik i zapłacić za niego 5 krotnie mniej Żeby się tylko nie okazało że będziesz go wymieniał 5 razy Liczę się z ryzykiem, cóż... no pain no gain Wymiana w nim prosta, więc lipy nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barexx 0 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 no i panowie problem rozwiązany, ale wkur...ny jestem na maksa! moje podejrzenia okazały się słuszne, winowajcą nie był termostat Wahlera a brak jego wymiany!!! złodziej je...ny mechanik nie wymienił termostatu!!! u nowego mechanika naszym oczom ukazał się stary oryginalny zepsuty termostat audi. Wymieniłem na nowego Wahlara wcześniej sprawdzonego "w garnku" i po problemie, auto pięknie trzyma 90 C. a tego pierwszego mechanika zaje...ie!!!! pozdro i dzięki za odzew w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokal 2 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sony_dark 1 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 esz co za ludzie, niestety czyli dalej można spotkac takich paproków, sam to przerabiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się