Góral.tz Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 powiedz masz jakis sposób na te 3 śruby łączące kata z dalszą częścią wydechu bo tam straszny dostęp jest dostęp faktycznie jest kiepski i jedyne co mogę poradzić to rozkręcić tę złączkę która jest między katem a środkowym tłumikiem i wtedy całą rurę wraz z przykręconym do niej katalizatorem wyciągasz do góry przez komorę silnika. cenna rada na pewno sprawdzę :good:
zgredek27 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Na 15tej stronie juz pisałem jak to wytargać górą. Spójrz sobie, generalnie przy wyciąganiu puszke o 180stopni obróc i wyjdzie jak "malyna"
MASATO Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 niedługo w swoim AFN mam zamiar wymienić rozrząd więc pewnie przy okazji też wybebeszę katalizator
pastaldo Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 niedługo w swoim AFN mam zamiar wymienić rozrząd więc pewnie przy okazji też wybebeszę katalizator A jaki związek ma katalizator z rozrządem? Żeby choc demontaż jednego ułatwił to drugie. Ale cóż rozumiem że to był przejaw expresji i cheć podzielenia się ta wiadomościa ze światem
Góral.tz Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Na 15tej stronie juz pisałem jak to wytargać górą. Spójrz sobie, generalnie przy wyciąganiu puszke o 180stopni obróc i wyjdzie jak "malyna" fakt nie przeczytałem, ale dzięki już nadrobiłem w sobotę wszystko na to wskazuje będzie montaż brakuje mi tylko nowego łącznika ale to zakupie. tak że :notworthy:
MASATO Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 niedługo w swoim AFN mam zamiar wymienić rozrząd więc pewnie przy okazji też wybebeszę katalizator A jaki związek ma katalizator z rozrządem? Żeby choc demontaż jednego ułatwił to drugie. Ale cóż rozumiem że to był przejaw expresji i cheć podzielenia się ta wiadomościa ze światem taki że za jednym zamachem zrobię obie rzeczy, czepiasz się tego że chciałem się podzielić chęcią wybebeszenia katalizatora... po prostu po przeczytaniu wielu opinii w tym temacie że auto jest żwawsze przy niższych obrotach po tej modyfikacji, chcę się przekonać czy u mnie też będzie to odczuwalne. Chociaż przy przebiegu ori 186 tys nie wiem czy kat będzie aż tak przytkany ...
pastaldo Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 niedługo w swoim AFN mam zamiar wymienić rozrząd więc pewnie przy okazji też wybebeszę katalizator A jaki związek ma katalizator z rozrządem? Żeby choc demontaż jednego ułatwił to drugie. Ale cóż rozumiem że to był przejaw expresji i cheć podzielenia się ta wiadomościa ze światem taki że za jednym zamachem zrobię obie rzeczy, czepiasz się tego że chciałem się podzielić chęcią wybebeszenia katalizatora... po prostu po przeczytaniu wielu opinii w tym temacie że auto jest żwawsze przy niższych obrotach po tej modyfikacji, chcę się przekonać czy u mnie też będzie to odczuwalne. Chociaż przy przebiegu ori 186 tys nie wiem czy kat będzie aż tak przytkany ... Nie czepiam sie tylko wypowiedź była w takim tonie jak dziecko w piaskownicy "Patrzcie ja tez mam lizaka" Nie odbieraj tego że sie czepiam tylko zwróciłem uwage. Jesli Cie uraziłem to przepraszam. pozdrawiam, Koniec OT
Armi Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 niedługo w swoim AFN mam zamiar wymienić rozrząd więc pewnie przy okazji też wybebeszę katalizator A jaki związek ma katalizator z rozrządem? Żeby choc demontaż jednego ułatwił to drugie. Ale cóż rozumiem że to był przejaw expresji i cheć podzielenia się ta wiadomościa ze światem taki że za jednym zamachem zrobię obie rzeczy, czepiasz się tego że chciałem się podzielić chęcią wybebeszenia katalizatora... po prostu po przeczytaniu wielu opinii w tym temacie że auto jest żwawsze przy niższych obrotach po tej modyfikacji, chcę się przekonać czy u mnie też będzie to odczuwalne. Chociaż przy przebiegu ori 186 tys nie wiem czy kat będzie aż tak przytkany ... Czasem lepiej nie mieć chęci dzielenia się ze światem swoimi pomysłami bo przyleci mod i da kropka za OT w dziale technicznym
Góral.tz Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 kata nie ma :decayed: dzięki za podpowiedzi
adamool Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Witam wszystkich! Zamierzam wymienić kata na coś takiego: http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1499535356.html , czy ten zamiennik będzie dobry do mojego auta?? No i czy nie będę miał problemów z autem jak wytne kata, chodzi mi konkretnie o sondę lambdę czy nie będzie powodowała że mój silnik będzie nieprawidłowo pracował?
Polko_V Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 nie...nie bedziesz mial zadnych "errorow", itd. ja mam juz brak kata w AJM (ale mi zostala puszka) i powiem ci tyle ze moje autko druga mlodosc otrzymalo i normalnie zakochasz sie w tym dzwieQ turbinki :gwizdanie: a co do spalin to powiem tyle ze malutkiego baczka pusci tylko przy odpalaniu a jak jedziesz to nikt nie zauwizy ze masz TDI . A propos 2 tyg temu bylem na przegladzie i analiza spalin mi wyszla lepiej bez kata niz z nim...z czego diagnosta sie bardzo zdziwil . Wiec nie zastanawiaj sie :>
adamool Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Dzięki Grzesiek no to mnie przekonałeś Dzisiaj zamówię zamiennik od Pana A. Gruchota i może na weekend będzie zakładany A w ogóle chcę go wyciąć, ponieważ czuję lekki spadek mocy... na 1 biegu podczas przyspieszania w okolicy 2000 obr. czasami auto przydusi na ułamek sekundy i puszcza, słychać taki basowy cykliczny dźwięk z okolicy turbo, filtra powietrza i ogólnie w kabinie jak i na zewnątrz silnik pracuje głośniej, a mnie to niestety denerwuje Miałem auto podłączane pod komputer ale wszystko jest ok, zero problemów. Autko ma nalatane 330 tyś także myślę, że coś ta wymiana pomoże. Czy ten zamiennik będzie dobry ?? Nie będzie głośny? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1508054484.html Dzięki wielkie za szybką odpowiedź [br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 11:14_________________________________________________Czy ten zamiennik będzie dobry ?? Nie będzie głośny? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1508054484.html
pastaldo Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Będzie ok. To tak jakbys poprostu wywalił z puchy oryginalnego kata wkład. Czyli masz tu przelot. W tym wydechu kat praktycznie nic nie wygłusza. Ja wywaliłem sam wkład i zero różnicy w odgłosach. Dlatego jesli tylko pasuje do Ciebie to kupuj i wymieniaj
adamool Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Ok to zaraz zamówię i jak mi przyjdzie paczka do piątku to w sobotę jadę na wymianę. Jak będzie zrobione to się odezwe. Dzięki pastaldo
pastaldo Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Ok to zaraz zamówię i jak mi przyjdzie paczka do piątku to w sobotę jadę na wymianę. Jak będzie zrobione to się odezwe. Dzięki pastaldo Czekamy na relację
Polko_V Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Ok to zaraz zamówię i jak mi przyjdzie paczka do piątku to w sobotę jadę na wymianę. Jak będzie zrobione to się odezwe. Dzięki pastaldo no czekamy na relacje i mowie ze bd na pewno zadowolony z tego zabiegu
adamool Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Jestem już po wymianie kata i pierwsze wrażenia myślałem, że będą lepsze efekty...na 1 i 2 biegu jakby lepiej się zbierał ale i to nie zawsze, praktycznie podobnie chodzi jak wcześniej, turbo delikatnie głośniej słychać (wyje). Nie zauważyłem żadnego kopcenia z tłumika. Myślałem, że silnik będzie trochę ciszej chodził tzn. nie będzie tego basowego dźwięku z okolic prawej strony silnika i filtra powietrza które miałem przed wymianą ale widocznie to coś jest innego. Silnik po wymianie kata nie chodzi głośniej ani ciszej. Testowałem go tylko w sobotę odrazu po wymianie, także jeszcze pośmigam autkiem a może wynajdę jakieś plusy tego zabiegu.
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Turbo wyje? Ono świszczy i to bardzo przyjemnie po wywaleniu kata. Mówisz że na dole jest troszkę żywszy i więcej nie oczekuj bo poprostu więcej niema prawa przybyć A to buczenie przy filtrze to słyszałem że jesli zawór któryś jest nie szczelny to będzie taki efekt ale niech sie mądrzejsi wypowiedzą.
adamool Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 No właśnie jeśli to zawór to który? Turbo wyje mi już od roku, wcześniej tego wycia nie słyszałem. Wraz z wyciem mniej więcej zaczął mi właśnie dudnić silnik w okolicach filtra powietrza, jak ściągałem obudowę filtra to głośniej było słychać dudnięcie Mówisz że słychać świst...u mnie słychać świst tylko przez ułamek sekundy i to muszę otworzyć drzwi żeby to usłyszeć, z kabiny nie słychać świstu. Noi zauważyłem podczas jazdy jak wciskam delikatnie gaz to słychać lekki szum powietrza w okolicach deski rozdzielczej jakby za schowkiem. Dzieje się to już też koło roku, może to jest normalne w dieslach, nie mam pojęcia bo nie jestem mechanikiem. Przewody miałem wymieniane, tylko nie sprawdził mechanik jednego węża od spodu turbo bo nie mógł się dostać.
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Nie wiem który. To musiałby mechanik ocenić. Tym bardziej że jesli to zawór to może byc konieczność wymiany prowadnic zaworowych, szklanek a w skrajnym przypadku regeneracja głowicy. I jak czytałem tu na forum to własnie nieszczelnośc na zaworze (którymś) powoduje dudnienie. A co do tego wycia to może to dudnienie z tym świstem jakoś tak się nakłada na siebie i daje taki efekt. U mnie bez kata słychac świst w szerszym przedziale obrotów. Ten szum to moze byc nieszczelność w układzie dolotowym i jesli w okolicy deski rozdzielczej to słyszysz to może być w którymś łaczniku gumowym mała nieszczelność albo opaska luźna.
Rekomendowane odpowiedzi