BUGS Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Witam, Mam problem z moją A4 B6 130 TDI AWX 2001r. Ostatnio (ok 2 miesięcy temu) miałem robione auto ponieważ auto gubiło płyn chłodnicy. Więc auto do mechanika i zostało zrobione: wymiana oleju, filtrów, wymiana rorządu, planowanie głowicy, nowe szklani, popychacze, nowa chłodnica i wszystkie pierdoły kazałem wymieniać na nowe jeżeli coś mechanik zauważył. Auto po naprawie wydaje mi się , że chodzi lepiej w takim sensie, że silnik innaczej pracuje "ciszej" i jest delikatnie mocniejsze "bardziej czułe na gaz). Natomiast pojawił się taki problem: Gdy auto odebrałem od mechanika normalnie zapaliło i pojechałem do domu. Na drugi dzień rano, gdzie auto stało całą noc na dworze- auto odpaliło za 2drugim może 3cim kręceniem (wtedy jeszcze ganiało sie na krotki rękaw). Od tamtej pory auto pali za 2 lub 3cim kręceniem. Chyba, że silnik jest ciepły to pali od dotknięcia. Zauważyłem, że czym auto stoi na dworze dłużej i w coraz chłodniejsze dni to kręcę moja a4 parę razy. Teraz gdzie pojawiają się temperatury na dworze ok -5 stopni to auto pali czasami za 4 lub 5tym kręceniem silnika. Po prostu czym większy mroz to auto ciężej pali. Puści delikatny dymek ok od 30s do 2min Delikatnie przy kapca i ten dym mam dziwny zapach"cięzko opisać w słowach i fachowo określić jak się nie jest mechanikiem". Rok temu moja a4 stała na dworze w mrozy ok -26 C i odpalała za pierwszym razem(ciężej bo wiadomo duży mróz, ale nie musiałem kręcic 3 czy 4 razy), i nie puszczała az takiego dymu jak teraz.. Gdy odpali ktos ze znajomych diesla w ten słaby mróz to jego diesel przez ok 5s puści ten pierwszy dym z wydechu taki mocniejszy. U mnie natomiast w a4 jest taki sam intensywny dym ale nie trwa tylko ok 5s , moja a4 potrafi puszczać taki dymek nawet do paru minut. Chce zaznaczyć, że przy butowaniu auta w trasie "agresywna jazda" auto nie kopci". Jaka może być przyczyna? 1. cofanie się paliwa? raczej nie bo w ciepłe dni krócej kręcę auto. Gdy auto stoi w garażu ogrzewanym to pali za 2 lub 3 kręceniem. Na dworze gdy stoi kręcę je dłużej i więcej razy. 2. walnięte pomowtryskiwacze? też chyba nie bo auto miało dobre pompki przed naprawą , a na drugi dzień po naprawie pompki chybaby się nie rozleciały. 3. świece żarowe? 4. może źle ustawiony rozrząd? może przeskoczył o ząbek? Auto sprawdzane na VAG-u i niby wszystko jest ok, nie ma żadnych błędów. Kąty dobrze ustawione, pompki wszystkie dają dobrze. OPISAŁEM MOJ PROBLEM Z A4 TERAZ CZEKAM NA WASZE POMYSŁY CO TO MOŻE BYĆ.
Gość harry19-19 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 najpierw sprawdź mernikiem świece żarowe i stan akumulatora , taką przymiarkę ma każdy sklep motoryzacyjny i warsztat
syndykat3 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 kolego podłącze się pod twój temat mam to samo co ty tyle że nie robiłem nic z tych rzeczy co ty ale objawy te same im zimniej tym gorzej i biały dymek z tyłu ,mysłałem że Aku złabe ale wczoraj wstawiłem nowe i dalej to samo ??a chciał bym unuknąć efektu łancuszka czyli wymiany wszystkiego komp także nic nie wykazał ?ja myśle i mam taką nadzieje że to pompa tandemowa lub uszczelki na pompkach ?ps także mam AWX
kkam Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 W pierwszej kolejnosci sprawdz świece żarowe, a potem czy nie zapowietrza Ci się układ paliwowy
dziadek Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Synchronizacja pompowtryskiwaczy do sprawdzenie i w/g mnie to to ... Mechanicy prawie nigdy tego nie sprawdzają po wymianie rozrządu bo uważają ze robiąc na znaki ustawiają to tak jak było a wcale nieprawda bo wystarczy 0.5mm koło w jedna lub druga stronę i synchronizacja rozjechana
syndykat3 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Ale ja na przykład nie zmieniałem rozrządu teraz i tez tak mam ???
BUGS Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2013 W pierwszej kolejnosci sprawdz świece żarowe, a potem czy nie zapowietrza Ci się układ paliwowy A jest taka możliwość, że swiece padły odrazu na drugi dzień po naprawie? Układ raczej sie nie zapowietrza, bo gości powstawiał mi zaworki antyzwrotne i niby paliwo stoi w wężykach. Tak jak pisałem gdyby to była wina cofniętego paliwa to jednakowo paliłby raczej w temperaturze +20 C lub gdy np jest na -25 C. to paliwo tu i tu by się cofało i temperatura nie miałaby na to wpływu. ---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ---------- Synchronizacja pompowtryskiwaczy do sprawdzenie i w/g mnie to to ... Mechanicy prawie nigdy tego nie sprawdzają po wymianie rozrządu bo uważają ze robiąc na znaki ustawiają to tak jak było a wcale nieprawda bo wystarczy 0.5mm koło w jedna lub druga stronę i synchronizacja rozjechana Sprawdzałem u dwoch mechaników i twierdzą, że pompki i inne rzeczy o podpieciu Vaga są OK. Zastanawia mnie taka rzecz: Załóżmy, że mechanik źle ustawił przez przypadek rorząd walnął sie o 1ząbek lub 2ząbki, a następnie pogrzebał w Vagu i ustawił konty, synchronizacje itd i według Vaga jest ok. To czy w takim przypadku ustawienie wszystkich parametrów za pomocą Vaga coś da jeżeli rozrząd i tak jest przestawiony o 1ząbek lub 2ząbki? Bo może jest przeskoczony rozrząd o włąsnie np. 1 ząbek, a tylko w Vagu są ustawione prawidłowo parametry. Co o tym myślicie?
Gość harry19-19 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 a po wymianie rozrządu , pchałeś kiedyś pojazd i próbowałeś auta odpalać w ten sposób to wtedy jest możliwość że mogło ci coś przeskoczyć. a tak na poważnie sprawdź świece żarowe miernikiem
BUGS Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2013 a po wymianie rozrządu , pchałeś kiedyś pojazd i próbowałeś auta odpalać w ten sposób to wtedy jest możliwość że mogło ci coś przeskoczyć. napisałem, że może zle ustawił mechanik rozrząd, że możę on się walnął o 1ząbek a tak na poważnie sprawdź świece żarowe miernikiem sprawdzę jutro świece, do tej pory ich nie sprawdziłem bo byłem u mechaników i mówili, że jak nawet walnęłyby mi 3 świece to przy takich marnych mrozach powinien na jednej świecy normalnie palić. A moja a4 nawet gdy na dworze było np +20 C to już trzeba było kręcić ze 2 lub 3 razy.
elmer80 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Całą zimę 11/12 przejezdzilem bez świec. Nie wiedziałem że wszystkie są spalone. Na mierniku 0 Ohm! Już myślałem że miernik walniety. Świece wymieniłem latem i już zimą 12/13 nie było problemu. Miałem identyczne objawy jak Ty. Im zimniej tym gorzej palił. Dodam że przy -20 też odpalal ale po 30 sekundach kręcenia. Tak 3x10 sekund. Tak więc sprawdź świece... wysłane z Commodore 64
dziadek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Ja tam to co mówią mechanicy bym nie ufał - bo oni tylko błędy potrafią sprawdzać a synchronizacja pompek to dla nich magia - dopóki sam nie sprawdzisz nie będziesz wiedział
syndykat3 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 BUGS a czy tobie buja budą przy odpalaniu bo u mnie tak i to jest dziwne ?
Gość harry19-19 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 BUGS a czy tobie buja budą przy odpalaniu bo u mnie tak i to jest dziwne ? a jak masz obroty 900 lub 1700 do 1900 też ci się buja budą ??
elmer80 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 A Wy co OT robicie. Co ma bujanie przy wyższych obrotach do niegrzejących świec? Autor wątku wyraźnie napisał że ciężko pali na zimno. wysłane z Commodore 64
Gość harry19-19 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 A Wy co OT robicie. Co ma bujanie przy wyższych obrotach do niegrzejących świec? Autor wątku wyraźnie napisał że ciężko pali na zimno.wysłane z Commodore 64 właśnie z bujaną budą nic nie ma do tego , u autora stawiam na świece , a u kolegi wyżej stawiam na poduszki silnika
syndykat3 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 tak jak napisałem ciężko pali i te same objawy jak u BAGSA im zimniej tym gorzej pali biały dym z tłumika przez kilka sekund plus bujanie przy odpalaniu na obrotach 900 i po chwili się uspokaja ???ps jak sprawdzić czy grzeja swiece bez ich wyciagania ?
Gość harry19-19 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 tak jak napisałem ciężko pali i te same objawy jak u BAGSA im zimniej tym gorzej pali biały dym z tłumika przez kilka sekund plus bujanie przy odpalaniu na obrotach 900 i po chwili się uspokaja ???ps jak sprawdzić czy grzeja swiece bez ich wyciagania ? miernikiem można sprawdzić , każdy sklep motoryzacyjny ma i warsztat
dziadek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 swiece tez pasuje - pasuje sprawdzić obie rzeczy
BUGS Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2013 BUGS a czy tobie buja budą przy odpalaniu bo u mnie tak i to jest dziwne ? u mnie nic nie buja przy odpalaniu. autko poza ciężkim odpalaniem idealnie chodzi.
elmer80 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Tak ciężko poszukać? Wszystko na tacy ma być podane? http://a4-klub.pl/showthread.php?t=215760 wysłane z Commodore 64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się