Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 1.9 TDI] Jak sprawdzić przekaźnik świec żarowych niebieski o symbolu 202


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. problemem jest, że nie grzeje mi świec. Wyciągnąłem i rozebrałem przekaźnik, włożyłem do złącza tam gdzie był (pod kierownicą) i docisnąłem styki na przekaźniku i świece zadziałały i auto zapaliło od pierwszego przekręcenia rozrusznikiem a nie tak jak wcześniej kilka obrotów. Pytanie jest jak sprawdzić miernikiem czy też żarówką czy przekaźnik jet dobry. Bo nie wiem czy to może nie jest wina sterowania. Na zewnątrz temperatura -2 stopnie. Przekaźnik ma styki 30 - stały plus, 87 - plus na świece, 86 - plus chyba po zapłonie, 85 - sterowanie chyba masa z ECU - możliwe że coś namieszałem w opisie wiec proszę o ewentualną poprawkę. Nie mam dostępu do kompa. A czy to jest zwykły przekaźnik co dostaje napięcie i zwiera a gdy nie ma styki rozłączone. Z góry dziękuje.

Opublikowano

Jeżeli ma te cztery styki tak jak opisałeś to tak to zwykły przekażnik. Musisz sprawdzić czy jest napięcie po zapłonie i czy dostaje masę z komputera po włączeniu zapłonu. Bez tego ten przekażnik nie załączy grzania.:facepalm:

Opublikowano

Rozebrałem obudowę przekaźnika i podłączyłem + i - z akumulatora do styków 86 i 85 i zrobił pik i się rozłączył od razu. Powinien chyba trzymać cały czas, styki 30 i 87 załączone. Chyba, że działa tylko pod obciążeniem świec - tzn gdy płynie prąd przez styki 30 i 87. Ale tego nie wiem.

Opublikowano

Tyle, że ja nie wiem czy przekaźnik jest zły czy coś ze sterowaniem przekaźnika, a nie mam drugiego na próbę . Będę dopiero przez internet musiał zamawiać. Dlatego się pytam kogoś kto się zna jak go sprawdzić.

Opublikowano

Jak wyciągniesz przekaźnik i podasz napięcie na cewkę to ma trzymać . Potem sprawdź czy styk ma przejście . Jeśli ma to jest dobry.

Opublikowano

Kupiłem nowy przekaźnik i działa tak jak standardowy przekaźnik. Wystarczy z akumulatora + do 86 i - do 85 a zwiera, gdy nie ma prądu to puszcza. Wiem też, że sterowanie jest masa z ECU (pod maska) styk nr 42 - kabel niebiesko-czerwony idzie do przekaźnika na styk 85 i działa ale brakuje + po zapłonie. Skąd bierze się plus do przekaźnika na tej wielkiej listwie co wpina się przekaźnik do świec żarowych, dodam że na dole podłącza się nakrętkami kable - są to od lewej strony plus po zapłonie, 3 x plus i masa na ostatnim. Dlaczego nie mam + w złączu dla przekaźnika do 202 do świec żarowych???

Opublikowano

Tam nie ma po drodze żadnego bezpiecznika, jest bezpośrednio z 15 (czarny przewód).Sprawdż czy więcej czegoś nie brakuje .

Opublikowano

Od tylu idzie kostka którą podłącza się w tą listwę z przekaźnikami i tam kabelkiem czerwono niebieskim idzie sygnał z komputera masa a plus idzie drugim kablem - jeszcze nie patrzyłem gdzie on dochodzi ale pewnie pod stacyjkę lub bezpiecznik??? Wie ktoś???

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 19:58 ----------

kabel jest zielono czerwony z niego powinno isc napiecie na przekaźnik świec żarowych a nie ma +. Może ktoś wie gdzie on idzie bo nie chhce wiązek rozplątywać . albo jakis schemat.

---------- Post dopisany 18-12-2013 at 15:30 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2013 at 22:03 ----------

Dziś naprawiłem. Szukałem dłuższą chwile, leciałem po kablach i znalazłem problem. Kabel czerwono-zielony do zasilania przekaźnika idzie na podszybie do bezpiecznika koło komputera. U mnie bezpiecznik był dobry ale wypiął się kabel z jednej złączki w podszybiu, włożyłem kabel na miejsce, nowy przekaźnik i auto po zagrzaniu świec pali na dotyk. Może komuś te informacje się przydadzą zwłaszcza w zimie. Pozdro:banan::banan::banan::banan::banan:

Opublikowano

pytanie z innej beczki w liczniku jest kostka 20 pinowa czerwona mi chodzi o 17 pin jest tak opisany Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana) wiecie może gdzie go podłączyć

Opublikowano

Witam.

Mam problem odnośnie właśnie 202 i nie bardzo wiem jak to ugryźć. 

Do swiec dochodzi prąd,jak przekaznik "pyknie"to prąd spada ale problemem jest to że w ogóle nie grzeje swiec.

Jak przyloze świecę do czegoś metalowego w aucie(podejrzewam że masa)to wtedy świeca grzeje się.

Co zrobiłem.

Zmieniłem przewody od swiec na inne sprawne,z kostka po drodze.

Próbowałem już 8szt swiec,wszystkie opornosc pon 1oma.

Wymieniłem bezp 80 bo był przepalony.

Gdzie szukać przyczyn,czy to przekaznik ma dac minus na świecę??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...