80quattro Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Witam. Jak sprawdzić czy układ kontroli ciśnienia oleju w FIS-ie jest sprawny tzn. czy wyświetli się stosowne ostrzeżenie jeśli ciśnienie będzie za niskie ? Na VAG-u w bloku pomiarowym nr 1 w sekcji licznik wartość zmienia się po odpaleniu samochodu na OK czyli sygnał z czujnika dochodzi. Martwi mnie natomiast dlaczego po odłączeniu kabelka od czujnika nie wyswietla się żadne ostrzeżenie. Natomiast po odłączeniu kabelka i połączeniu z masą wyświetla się na FIS-ie oliwiarka. Jeśli zaniknie ciśnienie to czujnik będzie otwarty czyli tak samo jak po odłączeniu kabla więc według mnie powinna się wtedy zaświecić oliwiarka. Chyba, że jest tam jakiś mądrzejszy układ o którym nie wiem. Czujnik bez ciśnienia jest całkowicie otwarty (brak "przejścia") po podaniu ciśnienia wykazuje opór 13-16 k omów. Porównałem czujnik z całkowicie nowym i jest tak samo. Czujnik profilaktycznie wymieniłem. Proszę o potwierdzenie czy coś jest nie tak z licznikiem. A może trzeba cos ustawić, przekodować ?
bin85 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 jak wypniesz kabelek od czujnika to zwiększ obroty silnika o ile pamiętam to trzeba przekroczyć 1500 obr/min wtedy powinna się pokazać oliwka
80quattro Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Sprawdziłem i rzeczywiście ostrzeżenie pojawia się dopiero po przekroczeniu 1500 obr/min. Czyli mam rozumieć, że tak ma być i układ mam sprawny ? Według mnie jest to idiotyczne rozwiązanie bo na wolnych obrotach nie ma w ogóle kontroli ciśnienia oleju. Np podczas wymiany oleju z filtrem zawsze silnik potrzebuje kilku sekund żeby zaciągnąć olej i w każdym normalnym samochodzie widać dokładnie kiedy ciśnienie się pojawia a tutaj tylko "na słuch" można to stwierdzić. Poza tym uważam, że układ kontroli ciśnienia oleju to najważniejszy wskaźnik w samochodzie i powinien działać maksymalnie niezawodnie i szybko a nie po jakimś tam czasie.
szogun0 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Sprawdziłem i rzeczywiście ostrzeżenie pojawia się dopiero po przekroczeniu 1500 obr/min. Czyli mam rozumieć, że tak ma być i układ mam sprawny ? Według mnie jest to idiotyczne rozwiązanie bo na wolnych obrotach nie ma w ogóle kontroli ciśnienia oleju. Np podczas wymiany oleju z filtrem zawsze silnik potrzebuje kilku sekund żeby zaciągnąć olej i w każdym normalnym samochodzie widać dokładnie kiedy ciśnienie się pojawia a tutaj tylko "na słuch" można to stwierdzić. Poza tym uważam, że układ kontroli ciśnienia oleju to najważniejszy wskaźnik w samochodzie i powinien działać maksymalnie niezawodnie i szybko a nie po jakimś tam czasie. A producenci uważają co innego. Np. MB nie ma wcale kontroli ciśnienia oleju i samochody też jeżdżą. A w VAG granicę kontroli można obniżyć do 1000 rpm.
Dev Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wez manometr i wkrec w miejsce czujnika, gwint M10x1 Na goracy silnik minimum 1 bar Przy 3000 minimum 4 bary Na jakiej oliwie jezdzisz ?
80quattro Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 devastation Sprawdzałem zaraz po zakupie. Ciśnienie mam w porządku. Jeżdżę na Valvoline 5W40. Nie mam żadnych oznak zaniku ciśnienia po prostu zauważyłem podczas wymiany oleju, że nie wyświetliło się żadne ostrzeżenie zanim silnik zaciągnął nowy olej, zastanowiło mnie to i zacząłem sprawdzać dlaczego. Ponieważ VAG wskazywał, że do licznika dochodzi prawidłowy sygnał to pomyślałem, że mogę mieć coś uszkodzone w liczniku. W moich innych samochodach jest "normalna" kontrolka. Dla mnie taki układ powinien działać natychmiast (i najlepiej jak jest to standardowa niezawodna kontrolka). szogun0 A w jaki sposób można regulować próg zadziałania tego ostrzażenia w VAG-u ?
mAti_brd Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 przerabiałem już motyw z kontrolką oliwy w altei miałem z małym komp. z 2004r a przy zmianie na nowszą alteę z 2006r już z dużym fisem po przekręceni stacyjki nie zapalała się lampka oliwy na vag-u było wszystko ok dopiero po odpięciu tak jak wyżej opisaliście po podkręceniu do 1500 obr/min zaświeciła się kontrolka oliwy (czujnik "rozchlapowy" tak wytłumaczył mi to pracownik VW )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się