Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka z oleju się zapala po zatrzymaniu dziwny nalot wokół korka


marcinbieniu

Rekomendowane odpowiedzi

kontrolka z oleju się zapala po zatrzymaniu dziwny nalot wokół korka na tym plastiku ni jest to tłuste czyli chyba nie olej zresztą jakby się tam dostał ? Proszę o pomoc nie mam zielonego pojęcia auto mam 2 miesiące a zdarzyło się to 3 razy .oczywiście sprawdzałem korek jest dokręcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylo o tym wiele razy pewnie robisz krotkie odcinki, i auto nie zagrzane jest pojezdzij dłuzsze odcinki i obserwuj auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka od oleju, piszesz że się włącza. To stan alarmowy i temu trzeba się przyjrzeć. Kiedy się włącza, w jakich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nie masz dobrego styku na czujniki oleju. Kiedyś tak miałem i raz się zaświecała a raz gasła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujcie dalej od d*py strony a na pewno będzie dobrze :facepalm: Oczywiście, na szybko takie rzeczy jak styk itp można sprawdzić, ale podstawa to sprawdzenie samego ciśnienia oleju. Dopiero jak będzie ok to można szukać sobie dalej wiedząc że z silnikiem jednak wszystko jest dobrze. Nie tak dawno był podobny przypadek. Też szukanie przyczyn było wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba i skończyło się na zatarciu silnika. Nie chce straszyć bo faktycznie może być głupota ale w sprawach oleju trzeba dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A biały nalot w okół korka, to nie daje wam do myślenia? To może być efekt wody w silniku

Woda w oleju może być brana równie dobrze z powietrza - efekt krótkich odcinków, niedogrzania auta. Jeśli płynu nie ubywa to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą wyżej nalot może się brać z tego że silnik nie jest dogrzany :) Najpierw zobacz jakie masz ciśnienie oleju jeżeli jest dobre to do sprawdzenia sam czujnik zostaje i jego obwód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tez problem z kontrolka oleju jak sie stalen autem na swiatlach to po chwili zapalala sie kontrolka i dzwiek. Problem robil czujnik temp cieczy. Po wymianie problemu juz nie ma.

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tez problem z kontrolka oleju jak sie stalen autem na swiatlach to po chwili zapalala sie kontrolka i dzwiek. Problem robil czujnik temp cieczy. Po wymianie problemu juz nie ma.

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

A co ma wspólnego kontrolka o niski ciśnieniu oleju z czujnikiem temp silnika? Przecież to w żaden sposób nie jest połączone ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po odpaleniu samochodu zapala Ci się kontrolka oleju i pyka, lub po dłuższej chwili na biegu jałowym (niskie obroty) jest to początek końca pompy oleju. Miałem taki przypadek ze na zimnym oleju pompa miała książkowe ciśnienie a po rozgrzaniu do 90 stopni pompa nie dawała sobie rade i ciśnienie spadało prawie do 1 bara.. dlatego co z olejem zaczynajmy od sprawdzenia ciśnienia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po odpaleniu samochodu zapala Ci się kontrolka oleju i pyka, lub po dłuższej chwili na biegu jałowym (niskie obroty) jest to początek końca pompy oleju. Miałem taki przypadek ze na zimnym oleju pompa miała książkowe ciśnienie a po rozgrzaniu do 90 stopni pompa nie dawała sobie rade i ciśnienie spadało prawie do 1 bara.. dlatego co z olejem zaczynajmy od sprawdzenia ciśnienia.

Pozdrawiam

Bo ciśnienie sprawdza się na dogrzanym silniku:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala sie w dwoch przypadkach jak stoje w miescie w korku dosc dlugo takze odpada ze silnik nie dogrzany .drugi przypadek gdy go przekrece na czerwone na obrotomierzu , bylem ostatnio w trasie w kolobrzegu ok600 km w jedna strone i nie zapalila sie ani razu , dopiero dzis jade do mechanika a i oleju nie bierze . Znajomy mi powiedzial ze jak cisnienie bedzie ok to moze to byc czujnik przeciazeniowy ze sie zacina .Dodatkowo mnie zmartwil ze przy zakupie byl wlany tak zwany moto doktor a ja od razu wymienilem olej i sie zaczelo to dziac wiec silnik moze byc juz do bani , jak wroce odmechnika to sie okaze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie. Nie koniecznie silnik musi być do bani, również dobrze sama pompa może już siadać, lub mieć zasyfiony smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej doradził jak narazie sprawdź ciśnienie oleju, może też być sytuacja że sam czujnik ci siada więc na początek ciśnienie oleju jeżeli wszystko będzie ok to wymień czujnik i zobacz co się będzie działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało sie ze smok był zasyfiony po jego wyczyszczeniu wszystko wrocilo do normy , przy wysokich obrotach nie dawal odowiedniego cisnienia przez co zapalala sie kontrolka , narazie chyba po problemie

Co oznacza że ktoś lał kujawski zamiast oleju, albo w ogóle go nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...