areckzur Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Po zakupie auta przy przycisnieniu pedalu hamulca i przytrzymaniu w tej samej pozycji po chwili załączał się ABS samoczynnie lecz bezpodstawnie , na początku myślałem ze poprostu tak ma być. Po wymiane tarcz i klocków przód i tył podczas jazdy lekko hamując znów załączał mi się ABS , a czasem powoli jak jadę tak się ząłączy ze nie mogę wyhamować bo jest jak na lodzie ... Objawy : -Co jakiś czas kontrolka hamulca ręcznego -Co jakis czas wyłączy się ABS/ESP i wted ysię wyświetla , lecz wiekszosc czasu dziala jednak tak jak wyzej napisalem .. -Błąd na komputerze z początku prawy tylni cuzjnik abs , pozniej lewy tylni czyjnik abs -Ostatnio na kompie uszkodzony sterownik abs,brak połączenia Odczucia: -Po hamowaniu po odpuszczeniu hamulca słychać dzwięk pompy taki : "bzzzzzzz" ;D i czasem przy hamowaniu pedal lekko stuka (nie bije jak przy zuzytej tarczy) Dziś sprawdzałem czujniki i przeczyscilem je jednak nic teoretycznie sięnie zmienilo,moze ustąpiło samozałączanie ABS , jednak pedął nadal bije i po odpuszczeniu dalej jest ten sam dzwięk. Dodam ze czujniki mają lekko poprzecierane osłony przewodów , jednak nie wiem cyz ma to wpływ ponieważ nie są popękane. Pozdrawiam i proszę o jakąkolwiek pomoc bo w sobotę czeka mnie długa trasa :\
Fido Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Przyczyną bicia ABSu jest zbyt duża odległość tego czujnika od koronki. Jeśli czyściłeś to spróbuj jeszcze dobić je delikatnie. Jak nie pomoże to VAG, zobacz co wyskoczy. Może któryś jest uszkodzony.
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 podepnij VAGa i sprawdz czy wszystkie predkosci kól sa takie same masz tam ESP ?
areckzur Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 ESP jest , prędkości kół są identyczne ;-) tez to sprawdzałem juz na swoim VCDS'ie. Dzis dobijalem młotkiem(z wyczuciem) jeszcze te czujniki do konca tak aby doszły maksymalnie , mocniej już się nie da ... ciekawi mnie ten dzwięk po odpsuzczeniu pedąłu hamulca , dzwięk pompy chyba . Na kompie tak jak mówie na poczatku wyskakiwal najpeirw prawy tylni czujnik pozniej lewy a ostatni osterownik uszkodzony brak polaczenia . Dzis dowiedzialem się że moze przyczynąbyc rowniez zawór podcisnieniowy ABS-u cos takiego ze mzoe byc zajechany,bo jakis idiota zalal zielonego plynu wczesniej do polonezów i musialem czyscic uklad pare razy , byc moze ma to jakisc zwiazek z tym tez,jezeli macie jakies pytania lub sugestie to pytajcie i podpowiadajcie , moze to ulatwi nam sprawę. Dzieki max !
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 bardzo mozliwe że sterownik juz głupieje i trzeba dac go do naprawy
areckzur Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 tzw. zimne luty .. no bylem dzis u goscia to podpinal i niewykryło błędów ;\ i powiedzial mi zebym przyjechal z ni mwtedy kiedy wykryje mi błąd. ale mogl wziac chociaz i obadać jak sprawa wygląda , a nie ja teraz nie wiem na czym stoje i co robic dalej ;p moze gdzies przy sterowniku jakies przewody zatarte czy ten zawór w absie wlasnie sprawdzic ? nikt nie mial podobnych przyczyn i nie wie jak to zalatwic ? :\ ---------- Post dopisany 18-12-2013 at 15:05 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2013 at 20:55 ---------- I jak macie może jakies pomysły jeszcze ? Miał ktoś styczność z takkim przypadkiem lub sma doświadczył ?
Fido Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 U mnie było tylko bicie ABS w B5 a czyszczenie koronek i dociśnięcie czujników rozwiązało sprawę.
areckzur Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 No bicie biciem , ale najgorsze jest te samozałączanie abs . Przypuscmy jadę 10 km/h naciskam hamulec i odbija mi tak jakbym po lodzie jechał i nie da rady wyhamowac !! Albo jadę np 100 czy wiecej przytrzymuje hamulec i nagle takie łup i zaczyna ostro hamować dopiero abs , nie wiem jak to rozwiązać , myslę ze to ten sterownik ale blad mi narazie nie wyskakuje i bez bledu nie chca mi zrobić nic ... a mam trase w sobote/niedziele ---------- Post dopisany 19-12-2013 at 13:02 ---------- Poprzedni post napisany 18-12-2013 at 16:03 ---------- Ktoś ma jakiś pomysł jeszcze ?? Pomocy !
AKWAMARYN_ Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 też mam w zasadzie miałem taka dolegliwość sterownik Ci ktoś wcześniej upaprał tzn. naprawił w sensie tak żeby nie wyskakiwał błąd na fisie:whistling: Mi to nie przeszkadza bo go wyłączyłem całkowicie ale to z innych przyczyn:wink: . Radze go albo niezwłocznie naprawić bo może to mieć różne niebezpieczne następstwa zagrażające życiu nie tylko własnego ale i innych, a jak nie masz czasu bądz funduszy to go chwilowo go wyłącz np. poprzez rozłączenie jednej wtyczki od czujnika abs która min. znajdziesz pod kanapą tylnego siedziska wiadomo disco na wyświetlaczu będzie ale przynajmniej podczas hamowania jak depniesz to stanie.
vox Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 U mnie jest ten sam problem podczas wciskania hamulca podskakuje mi pedał i przepuszcza mi płyn hamulcowy i słychać własnie wzzzzz wymieniłem wszystkie czujniki abs ponieważ jest to stary samochód i nic nie pomogło narazie rozłączyłem jeden czujnik i niema abesu jest bezpieczniej hamować musze znalezc przyczyne nie wiem co jest grane
wpz Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 -Po hamowaniu po odpuszczeniu hamulca słychać dzwięk pompy taki : "bzzzzzzz" ;D i czasem przy hamowaniu pedal lekko stuka (nie bije jak przy zuzytej tarczy)-areckzur mam podbnie iteż mam wszystko posprawdzane i poczyszczone
djzak Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 tez mam to zasrane bzzzzz zwarcie jak abs sie odpala i tez sie odpala samoczynie przy malej predkosci ..i tez mam wszsytko wyczyszczone ustawione zero bledow i dalej to gowno sie odpala ..rece opadaja bo niewiem czy to sterownik czy pompa..
SnOOpie Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 U mnie abs podobnie sie zachowywal przy hamowaniu z malej predkosci i zalaczal sie mimo tegp ze poslizgu nie bylo. Na vag-u raz pokazalo mi blad 65355 czyli padniety sterownik abs (ten przy pompie abs). Kupilem pompe ze sterownikim o takich samych numerach i wymienilem sam sterownik i problem zniknal (problem opisany w warsztacie w watku Zmiana z ABS na ABS/EDS). Mozna tez sterownik oddac do regeneracji ale to drozsza zabawa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się