Lolek Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 WITAJCIE Jestem tu nowy i dopiero zaczynam przygodę z tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli umieszczam post nie tam gdzie trzeba. Mianowicie problem polega na tym, że w aucie odczuwam brak mocy. Kiedy problem się pojawił niewiele się zastanawiając pojechałem do specjalisty na diagnostykę silnika do warsztatu JETRONIK na ul. Opolskiej we Wrocławiu. Po rzekomej diagnostyce stwierdzili zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbiny, zalecili czyszczenie. Oczywiście wszystkim mieli się zająć. Pomijając fakt że za diagnostykę z czyszczeniem zapłaciłem ok 1400 zł nie odczułem specjalnej poprawy, po tygodniu znowu do nich wróciłem, podpięli pod komputer i spławili z kwitkiem, że wszystko jest ok. Jednak w aucie brakuje mocy, nie jest tak samo jak zaraz po kupnie auta, tak wiem, że już sie przyzwyczaiłem i jest mi mało jednak to nie to . Na domiar złego spalanie strasznie mi wzrosło, tak mniej więcej z 6l do 8l z kawałkiem. Nie wiem co robić dlatego zwracam się do forumowiczów zwłaszcza tych z wrocławia i okolic, którzy znają się na rzeczy:). Czy któryś z kolegów był by wstanie mi pomóc, chodzi mi o możliwość podpięcia auta pod komputer i sprawdzenia tej turbiny i innych związanych z nią rzeczy, podczas jazdy, doładowanie, przeładowanie czy jakoś tak. Nie jestem mechanikiem i bazuje na tym co gdzieś przeczytałem. Proszę o pomoc, oczywiście jeśli będzie trzeba zapłacę za fatygę. Audi A4 B5 avant 1.9 tdi[AVG] 110 koni
Fido Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Będziesz musiał zrobić komplet logów VAGiem. Jedź na spota w swojej okolicy,pomogą ci z tym.
Lolek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Wielkie dzięki za informację, od razu szperam w postach odnośnie spotów we wrocławiu, jeszcze raz wielkie dzięki
zaradny Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Stary za to czyszczenie to przepłaciłeś że ho ho U mnie na warsztacie jak czyścimy geometrie to max 150zł się bierze.. A co do tematu to w większości przypadków z jakimi się spotykam poza zapieczoną geometrią to: Zawór N75, przepływomierz, dziury w wężach, małe podciśnienie który steruje turbiną, gruszka sterująca turbosprężarką może już nie trzymać ( jest tam taka guma która po jakimś czasie pada przez rdzę), kąt wtryski. Równie dobrze geometria mogła zostać źle wyczyszczona. Napisz coś więcej czy jest to cały czas, sporadycznie itp.
Lolek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 teraz już wiem, że przepłaciłem ale kiedy byłem w potrzebie, stalo się to dwa dni przed zaplanowanym wyjazdem w góry więc od razu pojechalem na ten warsztat. Niby wszyscy go polecali, i miało być pięknie. Jeśli chodzi o problem to odnoszę się do tego co było przed, auto zupełnie inaczej jeździło, szybciej się wkręcało, większą prędkość osiągało, aż w końcu zupełny brak mocy. I tak trafiłem do JETRONIKA. Po czyszczeniu turbiny faktycznie pojawiła się moc jednak nie jest to samo co wcześniej. Po jakimś tygodniu od czyszczenia znowu straciło moc, po kolejnej wizycie nawet nie powiedzieli mi co się stało, coś zrobili i kazali wsiąść w auto i jechać dalej. Podejrzewam że musiał się zsunąć wężyk na tym zaworze, który znajduje się za silnikiem na grodzi, jest tam taki plastikowy trójnik, obstawiam to bo znowu po kilku dniach odcięło turbo tyle,że wtedy zauważyłem właśnie ten wężyk, założyłem i turbo znowu biło. Od tamtej pory spalanie tak jak już wcześniej napisałem strasznie wzrosło, turbo niby jest, tyle że nie ciągnie z dołu a minimalne "szarpniecie" odczuwalne jest dopiero w granicy 3000obr. Gdzie znacznie wcześniej było wyraźnie czuć, że auto chce jechać. Teraz aktualnie turbiny nie odłącza, jednak to wszystko dzieje się z opóźnieniem, z oporem
zaradny Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Ściąg wężyk z gruszki sterującej turbo, dopchnij do środka żeby się zamknęła i przytkaj wejście gdzie wchodzi podciśnienie palcem(szczelnie!). Jeżeli wajcha się wróci to znaczy że gruszka do wymiany, jeśli nie to trzeba szukać czegoś poza turbiną.
Lolek Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2013 wielkie dzięki za radę, spróbuje tak zrobić. Dzisiaj jadę do znajomego mechanika mojego kumpla, ma podpiąć pod kompa i zrobić logi statyczne i dynamiczne. Myślisz, że będzie w stanie przez to wyłapać co może być nie tak? Jeśli uda mi się w jakiś sposób otrzymać te logi to wrzucę je na forum do oceny
zaradny Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Czasem odczytasz tylko kody błędów i wszystko Ci wyjdzie, czasem po logach dojdziesz. W każdym razie sprawdź tą gruszke koniecznie.
kajro28 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 WITAJCIE Jestem tu nowy i dopiero zaczynam przygodę z tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli umieszczam post nie tam gdzie trzeba. Mianowicie problem polega na tym, że w aucie odczuwam brak mocy. Kiedy problem się pojawił niewiele się zastanawiając pojechałem do specjalisty na diagnostykę silnika do warsztatu JETRONIK na ul. Opolskiej we Wrocławiu. Po rzekomej diagnostyce stwierdzili zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbiny, zalecili czyszczenie. Oczywiście wszystkim mieli się zająć. Pomijając fakt że za diagnostykę z czyszczeniem zapłaciłem ok 1400 zł nie odczułem specjalnej poprawy, po tygodniu znowu do nich wróciłem, podpięli pod komputer i spławili z kwitkiem, że wszystko jest ok. Jednak w aucie brakuje mocy, nie jest tak samo jak zaraz po kupnie auta, tak wiem, że już sie przyzwyczaiłem i jest mi mało jednak to nie to . Na domiar złego spalanie strasznie mi wzrosło, tak mniej więcej z 6l do 8l z kawałkiem. Nie wiem co robić dlatego zwracam się do forumowiczów zwłaszcza tych z wrocławia i okolic, którzy znają się na rzeczy:). Czy któryś z kolegów był by wstanie mi pomóc, chodzi mi o możliwość podpięcia auta pod komputer i sprawdzenia tej turbiny i innych związanych z nią rzeczy, podczas jazdy, doładowanie, przeładowanie czy jakoś tak. Nie jestem mechanikiem i bazuje na tym co gdzieś przeczytałem. Proszę o pomoc, oczywiście jeśli będzie trzeba zapłacę za fatygę. Audi A4 B5 avant 1.9 tdi[AVG] 110 koni jeśli nadal problem nie rozwiązany to odezwij sie... jestem spod wrocka i moge zerknąć
goldi Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 ale odgrzałęś kotleta już dawno fura ogarnięta
Rekomendowane odpowiedzi